On-line: „Kino Tańca On-line vol. 1”: „Każde ciało ma własną opowieść”

Zdjęcie: On-line: „Kino Tańca On-line vol. 1”: „Każde ciało ma własną opowieść”

Centralna Scena Tańca – „Kino Tańca On-line vol. 1”. Grafika: Mazowiecki Instytut Kultury w Warszawie

Mazowiecki Instytut Kultury w Warszawie i Fundacja Artystyczna PERFORM zapraszają na Kino Tańca On-line vol. 1: Każde ciało ma własną opowieść. Wydarzenie to odbędzie się w dniach 19–22 stycznia 2023 roku w ramach Centralnej Sceny Tańca.

Wersja do druku

Udostępnij

Opis:

Tegoroczny cykl prezentacji filmowych będzie oscylował wokół zagadnień indywidualności, wolności, tożsamości i pamięci. Rozpocznie się programem, który, opowiadając o nich przez pryzmat ciała, poszerza pojęcie inkluzywności. Poprzez film tańca organizatorzy pragną pokazać, że każde ciało ma własną opowieść, swoją niepowtarzalną historię, swoje wyjątkowe doświadczenia, a także swój unikatowy sposób poruszania się i wyrażania.

Jak można obejrzeć filmy?

Program będzie można obejrzeć bezpłatnie – bez konieczności posiadania biletu i logowania. By obejrzeć filmy, wystarczy mieć dostęp do internetu i link.
Link do albumu Kino Tańca Online vol. 1 z filmami i krótkim wideowprowadzeniem zostanie opublikowany 19 stycznia 2023 roku (czwartek) o godz. 19.00 i będzie dostępny aż do niedzieli 22 stycznia 2023 roku.

Link do albumu Kino Tańca Online vol. 1: https://kinotanca.dropmark.com/1368749

Link do wydarzenia:
https://www.facebook.com/events/886692475778373

Program:

  1. Pióra, reż. Jay Gearing, Wielka Brytania/ Polska
  2. Breaking Language, reż. Sofia Castro, Argentyna
  3. Artificial Things, reż. Sophie Fiennes, Anglia
  4. A Sight for Sore Eyes, reż. Kat Kallio, Finlandia
  5. Axiomata, reż. Béatriz Mediavilla, Kanada
  6. Gatunki chronione, reż. Anu Czerwiński, Polska

PROGRAM

Pióra, reż. Jay Gearing, Wielka Brytania/ Polska 

Film Pióra dotyka tematów niepełnosprawności, stosunku do własnego ciała oraz odnajdywania jedności w przyjaźni, solidarności i naturze. Dla osób pracujących przy tym filmie duże znaczenie miała inkluzywność w sztuce. Powstał z udziałem polskich artystek Dominiki Feiglewicz i Patrycji Jarosińskiej – uczestniczek laboratoriów Taniec i niepełnosprawność, we współpracy z choreografką Kate Marsh, reżyserem Jayem Gearingiem oraz operatorem Pawłem Penarskim, w ramach projektu International and intersectional dance for camera, współorganizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca i Metal Peterborough, a także współfinansowanego przez British Council Polska.

Artificial Things, reż. Sophie Fiennes, Anglia

Film Artificial Things powstał na kanwie spektaklu tańca współczesnego pod tym samym tytułem w wykonaniu Stopgap Dance Company. Film nakręcony w opuszczonym podmiejskim centrum handlowym z udziałem niepełnosprawnych i pełnosprawnych tancerzy bada współzależność, siłę i wrażliwość między ludźmi.

A Sight for Sore Eyes, reż. Kat Kallio, Finlandia

To, co widzimy lub czego nie widzimy, opiera się na naszych subiektywnych umiejętnościach patrzenia. Wzrok Hilkki się pogarsza, ale wciąż ma swoją wyobraźnię. A Sight for Sore Eyes to film oparty na tańcu i rozmowach z Hilkką Ollikkala w centrum opieki Myllypuro jesienią 2018 roku. Został wyprodukowany przez Myrskyryhmä, innowacyjną fińską grupę taneczną działającą na polu sztuki partycypacyjnej i inkluzywnej. Misją Myrskyryhmä od 2002 roku jest promowanie praw kulturalnych seniorów jako uczestników i widzów.

Axiomata, reż. Béatriz Mediavilla, Kanada

Wszyscy jesteśmy ciałami w ruchu, które podlegają tym samym uniwersalnym prawom. Film Axiomata przedstawia uniwersalne prawo dynamiki Newtona na budowanie jedności między ludźmi, niezależnie od wieku, wyglądu ciała czy rasy. Wraz z międzypokoleniową i wieloetniczną grupą nietancerzy Beatriz Mediavilla wykorzystuje prawa do tworzenia choreografii in situ, które przedstawiają te tematy.

Gatunki chronione, reż. Anu Czerwiński, Polska

Ideą ochrony gatunków jest zasada maksymalnej bioróżnorodności środowiska. Czworo tancerzy w niezwykłej przestrzeni tzw. śląskich Mazur. Wybór miejsca nie jest przypadkowy; rezerwat przyrody, gatunki, które by przeżyć, muszą zostać objęte ochroną państwa, i młodzi ludzie o alternatywnej motoryce. Gatunki chronione są próbą krytycznej refleksji na temat sposobu postrzegania osób o alternatywnej motoryce, bez nadużywanych w mediach narracji „ofiary” albo „superbohatera”.

A short guide to Breaking Language, reż. Sofia Castro, Argentyna

Breaking Language  to krótkometrażowy dokument taneczny osadzony w hiszpańskim języku migowym. Czterech niedosłyszących argentyńskich artystów stanęło przed wyzwaniem stworzenia spektaklu wraz ze słyszącym choreografem w ciągu jednego tygodnia. Wspólna praca ponad barierami językowymi i kulturowymi prowadzi do odkrywania całkowicie nowej artystycznej ekspresji.

Projekt: Centralna Scena Tańca w Warszawie, edycja IV
Organizator: Mazowiecki Instytut Kultury, Fundacja Artystyczna PERFORM
Kuratorka: Regina Lissowska-Postaremczak
Bilety: bezpłatnie, on-line
Współfinansowanie: Miasto st. Warszawa

Więcej informacji: link

ARCHIWUM PREZENTACJI

On-line

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close