Spektakle

Pawana na cześć miłości

Zdjęcie: Pawana na cześć miłości

<strong>Z recenzji:</strong> "Na wyobraźnię silnie oddziaływało też przedstawienie Pawana na cześć Miłości w wykonaniu Teatru Dada von Bzdülöw; spektakl magia, spektakl, w którym historia nie jest zwerbalizowana, nie unaocznia się, może zostać jedynie odczuta. Tę opowieść odbiera się w jakiś przedziwny, zmysłowy sposób, wędrując poprzez barwy, dźwięki i obrazy, które łącząc się ze sobą tworzą nowy walor estetyczny. Przy okazji na scenie kicz łączy się z patosem, w stylizowany biblijny tekst wpisane zostają trywialne treści, liryzm sąsiaduje z okrucieństwem, pojawiają się intertekstualne wycieczki, cytaty i pastisze. Oprócz scen "znaczących" grane są także obrazy wyreżyserowane wyłącznie po to, by je "wyglądać" nie dochodząc znaczenia; sztuka dla sztuki. Jeżeli tak wygląda postmodernizm w teatrze, to jest to wybuchowa mieszanina, interesująca i inspirująca." <strong><span style="font-family: 'Times New Roman', Georgia, serif; font-size: 14px;">Sandra Wilk, "Życie"</span></strong> <span style="font-family: 'Times New Roman', Georgia, serif; font-size: 14px;"> </span> reżyseria: Leszek Bzdyl; wystąpili: Anna Nowek, Anna Steller, Patrycja Kujawska, Bożena Zezula, Magda Chrzan, Danuta Kleidysz, Radosław Hewelt, Wojciech Kolesiński, Milena Rewińska, Bzdyl

Wersja do druku

Udostępnij

Z recenzji:

„Na wyobraźnię silnie oddziaływało też przedstawienie Pawana na cześć Miłości w wykonaniu Teatru Dada von Bzdülöw; spektakl magia, spektakl, w którym historia nie jest zwerbalizowana, nie unaocznia się, może zostać jedynie odczuta. Tę opowieść odbiera się w jakiś przedziwny, zmysłowy sposób, wędrując poprzez barwy, dźwięki i obrazy, które łącząc się ze sobą tworzą nowy walor estetyczny. Przy okazji na scenie kicz łączy się z patosem, w stylizowany biblijny tekst wpisane zostają trywialne treści, liryzm sąsiaduje z okrucieństwem, pojawiają się intertekstualne wycieczki, cytaty i pastisze. Oprócz scen „znaczących” grane są także obrazy wyreżyserowane wyłącznie po to, by je „wyglądać” nie dochodząc znaczenia; sztuka dla sztuki. Jeżeli tak wygląda postmodernizm w teatrze, to jest to wybuchowa mieszanina, interesująca i inspirująca.”

Sandra Wilk, „Życie”

 

reżyseria: Leszek Bzdyl; wystąpili: Anna Nowek, Anna Steller, Patrycja Kujawska, Bożena
Zezula, Magda Chrzan, Danuta Kleidysz, Radosław Hewelt, Wojciech Kolesiński, Milena
Rewińska, Bzdyl

powiązane

Ludzie

Anna Steller

Anna Steller

Z recenzji: „Na wyobraźnię silnie oddziaływało też przedstawienie Pawana na cześć Miłości w wykonaniu Teatru Dada von Bzdülöw; spektakl magia, spektakl, w którym historia nie jest zwerbalizowana, nie unaocznia się, może zostać jedynie odczuta. Tę opowieść odbiera się w jakiś przedziwny, zmysłowy sposób, wędrując poprzez barwy, dźwięki i obrazy, które łącząc się ze sobą tworzą nowy walor estetyczny. Przy okazji na scenie kicz łączy się z patosem, w stylizowany biblijny tekst wpisane zostają trywialne treści, liryzm sąsiaduje z okrucieństwem, pojawiają się intertekstualne wycieczki, cytaty i pastisze. Oprócz scen „znaczących” grane są także obrazy wyreżyserowane wyłącznie po to, by je „wyglądać” nie dochodząc znaczenia; sztuka dla sztuki. Jeżeli tak wygląda postmodernizm w teatrze, to jest to wybuchowa mieszanina, interesująca i inspirująca.”

Leszek Bzdyl

Leszek Bzdyl

Z recenzji: „Na wyobraźnię silnie oddziaływało też przedstawienie Pawana na cześć Miłości w wykonaniu Teatru Dada von Bzdülöw; spektakl magia, spektakl, w którym historia nie jest zwerbalizowana, nie unaocznia się, może zostać jedynie odczuta. Tę opowieść odbiera się w jakiś przedziwny, zmysłowy sposób, wędrując poprzez barwy, dźwięki i obrazy, które łącząc się ze sobą tworzą nowy walor estetyczny. Przy okazji na scenie kicz łączy się z patosem, w stylizowany biblijny tekst wpisane zostają trywialne treści, liryzm sąsiaduje z okrucieństwem, pojawiają się intertekstualne wycieczki, cytaty i pastisze. Oprócz scen „znaczących” grane są także obrazy wyreżyserowane wyłącznie po to, by je „wyglądać” nie dochodząc znaczenia; sztuka dla sztuki. Jeżeli tak wygląda postmodernizm w teatrze, to jest to wybuchowa mieszanina, interesująca i inspirująca.”

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close