Piła/Scena dla tańca 2013/Znajdź miejsce dla tańca: Polski Teatr Tańca „Jesień – Nuembir” i „Wiosna – Effatha”

Zdjęcie: Piła/Scena dla tańca 2013/Znajdź miejsce dla tańca: Polski Teatr Tańca „Jesień – Nuembir” i  „Wiosna – Effatha”

Jesień-Nuembir. Fot. Mirka Maruszak

Wersja do druku

Udostępnij

Jesień – Nuembir to trzecia po Naszyjniku gołębicy i Barocco realizacja Jacka Przybyłowicza w Polskim Teatrze Tańca. Artysta przez wiele lat związany z Kibbutz Contemporary  Dance Company konsekwentnie penetruje relacje międzykulturowe w zderzeniu z językiem tańca współczesnego i tradycją muzyczną, zarówno o genezie klasycznej, jak i etnicznej. Inspiracją do spektaklu Jesień – Nuembir jest obrzędowość plemion berberyjskich zamieszkujących góry Atlasu. Nuembir to znaczy listopad, symboliczny czas przemijania, który  w koncepcji Jacka Przybyłowicza odnosi się także (a może przede wszystkim) do jesieni życia człowieka, tancerza…

 

choreografia : Jacek Przybyłowicz
kostiumy: Adriana Cygankiewicz
muzyka: collage
realizacja dźwięku: Mateusz Rogaliński
czas trwania: 35 minut
premiera: 20.11.2008
tańczą: Adamczak Andrzej, Adamczak–Kasprzak Karina, Lepold Lukas, Paweł Malicki, Raźnikiewicz Bartłomiej, Katarzyna Rzetelska, Stryjecki Daniel, Wycichowska Paulina, Karolina Wyrwał

 

„a spojrzawszy w niebo, westchnął i rzekł do niego: Effatha, to znaczy Otwórz się” (Mk. 7,34)

Wiosna – Effatha to projekt choreograficzno – multimedialny, w którym cechy świata stechnicyzowanego i zglobalizowanego zderzają się z tęsknotą do prostych prawd i reguł możliwych do odzyskania drogą przemiany zachodzącej w przyrodzie. Niegdyś z nią zjednoczeni, dziś jesteśmy uwikłani w opozycję natura – kultura, tracąc zdolność dostrzegania tego co podstawowe, źródłowe w sensie antropologicznym, filozoficznym i duchowym.

 

„Zamknęliśmy nasze zmysły, zgubiliśmy dziecięcą ciekawość, otwartość i siłę płynącą z odradzającej się cyklicznie natury.”

Ewa Wycichowska

 

  • idea i choreografia: Ewa Wycichowska
  • muzyka: Jacek Wierzchowski
  • ponadto w spektaklu wykorzystano:
    Dettingen Te Deum nr 17 G.F. Haendla
  • scenografia: Bohdan Cieślak
  • wizualizacja video: Marcelina Wojciechowska
  • kostiumy: Adriana Cygankiewicz
  • video instalacja: Kacper Lipiński
  • kierownik zespołu artystycznego – asystent choreografa: Anna Gruszka
  • asystent choreografa: Agata Ambrozińska – Rachuta
  • światło: Ewa Wycichowska, Arkadiusz Kuczyński
  • realizacja dźwięku: Mateusz Rogaliński
  • inspicjent: Mariola Hendrykowska
  • kierownik techniczny: Grzegorz Okupniak
  • organizacja produkcji: Katarzyna Anioła
  • prapremiera: 17 listopada 2007 w Łodzi (XI Festiwal Kultury Chrześcijańskiej)
  • czas trwania: 60 minut

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 19:00

Piła: Regionalne Centrum Kultury Fabryka Emocji, Pl. Staszica 1

powiązane

Ludzie

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close