Poznań/Co z tym tańcem 2015?: Marysia Zimpel „What do you really miss? (3)”

Zdjęcie: Poznań/Co z tym tańcem 2015?: Marysia Zimpel „What do you really miss? (3)”

Fot. materiały organizatorów.

Wersja do druku

Udostępnij

Punktem wyjścia dla pracy What do you really miss?” (3),2 było abstrakcyjne solo o tym samym tytule ((1),1 i (1),2).

Podczas procesu twórczego w 2012 roku zadałam sobie pytanie: „What do you really miss?”.  Tym razem, rozpisując materiał dla trzech ciał, odpowiedź pozostaje ta sama: „nic”, w tym sensie pusta przestrzeń nie musi być czymś wypełniona; treść stanowią przelotnie uchwycone, chwilowe spotkania i poświaty przypadkowych przecięć między ciałami. W tej pracy ciało jest nieustannie rozpięte miedzy krokiem do przodu i do tyłu, między poddaniem się sile grawitacji i uniesienia, a każdy kontrolowany horyzontalnie i wertykalnie kierunek zakrzywia się w przestrzeni.

What do you really miss? trio to choreografia oparta na konkretnych, wcześniej zdefiniowanych zasadach, według których tancerki tworzą ruch, nawigując zmianami jego intensywności.

Choreografia: Marysia Zimpel

Taniec: Magdalena Chowaniec, Natalia Wilk, Marysia Zimpel

Światło / feedback : Joanna Leśnierowska

Produkcja Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk

Spektakl zrealizowany przy wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach projektu Co z tym tańcem 2015?

MKiDN mini (miniaturka)Logo ASF czarne (miniaturka)

Maria Zimpel pracuje w przestrzeni tańca, choreografii i performensu. W swojej pracy koncentruje się głównie na poszukiwaniach ruchowych, badając granice fizyczności. Uczyła się w HZT na berlińskim Uniwersytecie Artystycznym (Udk), studiowała również kulturoznawstwo na Wydziale Nauk Społecznych w Poznaniu (UAM). Spotkanie z Gill Clark, Rosalind Crisp oraz Isabelle Schad, silnie wpłynęły na jej rozwój artystyczny oraz rozumienie tańca. Maria Zimpel jest autorką takich prac jak Working like a Dog (jest to jej debiut w duecie z poetą Erykiem Greenem na festiwalu Image Tanz w Wiedniu 2010), solo What do you really miss?, stworzone w ramach Solo Projektu 2012 w Poznaniu, s c a t t e r ( 2013/2014) – we współpracy z Zeiną Hanna i Bryanem Eubanksem, noish~ (2014), który powstał w kolaboracji z eksperymentalnym muzykiem – Gerardem Lebikiem oraz zwiastun trio What do you really miss?, którym zakwalifikowała się na prestiżowy konkurs Danse Elargie w Paryżu w 2014 roku. Maria Zimpel współpracowała i współpracuje również z takimi artystami i artystkami jak Deufert&Plischke, Isabelle Schad, Aleksandra Borys, Rosalind Crisp i Kat Valastur. W latach 2010-2012 należała do wiedeńskiego kolektywu teatralnego God’s Entertainment. Związana jest artystycznie głównie z Poznaniem, Berlinem i Wiedniem. Od jakiegoś czasu, za Agnes Martin mówi o sobie jako o abstrakcyjnej ekspresjonistce.

Magdalena Chowaniec po ukończeniu Państwowej Szkoły Baletowej w Bytomiu, naukę tańca kontynuowała na Uniwersytecie Antona Brucknera w Linzu gdzie otrzymała tytuł Master of Arts. Magdalena na stale mieszka i pracuje w Wiedniu, gdzie aktywna jest jako tancerka, choreografka, performerka, wykładowca i  piosenkarka zespołu garage punkowego. Współpracowała z m.in. kolektywem Superamas, Markiem Tompkinsem, Olegiem Soulimenko,  Jérômem Belem, Amandą Pina, Florentiną Holzinger, Mathieu Grenier, Agatą Maszkiewicz i wielu innymi. Jej własne prace jak solo Hold your horses, New Vienese Organic Actionism, Until death do us part, When I don’t dance I collect crystal balls czy Attan stays with us pokazywane były m.in. w Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Rumunii, Holandii, Polsce, Bułgarii i  Francji. Magdalena angażuje sie również jako choreografka w pracy z uchodźcami, bierze udział w projektach badawczych dotyczących empatii w muzyce i tańcu, jest również basistką i wokalistą grupy garage punkowej The Mob Fixing Freedom.

Natalia Wilk – tancerka-freelancerka. Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu (dyplom w 2013) oraz Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Politologia (dyplom 2010). Pracowała z Isabelle Schad w Collective Jumps, Koenem Augustijnem w Dance Moves Cities, Cosminem Manolescu przy Fragile w ramach rezydencji E-motional, re:thinking dance, Pawłem Passinim i Robertem Haydenem w Dynamika Metamorfozy w Instytucie Grotowskiego, Robertem Talarczykiem w spektaklu Open Chopin, kolektywem Harakiri Farmers przy STILLE. Jest stypendystką programu „Alternatywna Akademia Tańca” w 2014 roku, Marszałka Województwa Śląskiego w dziedzinie kultury na rok 2013, oraz programu Rezydencja/Premiera 2012 w Gdańskim klubie Żak, w ramach którego stworzyła solo Pacierz pokrętny pod artystyczną opieką Pii Meuthen (Panama Pictures Dance Theatre). Tańczyła w projektach Idana Cohena, Rafała Urbackiego, Victorii Fox, Guilherme Botelho, Les gens d’Uterpan. Uczestniczka master classes i coachingów z Les Ballets C de la B, Davidem Zambrano, Luquid Loft Companie, Anną Van Den Broek, Yasmeen Godder, Malą Kline, Igorem Podsiadłym itd. Zajmuje się także pisaniem o tańcu. W roku 2011 odbyła research w zakresie krytyki tańca na San Diego State University w Californii. Jej życiową pasją jest podróżowanie autostopem – zwiedziła w ten sposób Azję Centralną, Bałkany, Afrykę Zachodnią, Kaukaz itd. Następny będzie kosmos.

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

premiera •

godz. 19:00

Poznań: Studio Słodownia 3, Stary Browar, ul. Półwiejska 42

powiązane

Ludzie

Zespoły

Organizacje

Festiwale

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close