Inne

Poznań/Dla każdego gestu inny aktor: Magdalena Ptasznik – rezydencja

Zdjęcie: Poznań/Dla każdego gestu inny aktor: Magdalena Ptasznik – rezydencja

Fot. Art Stations Foundation.

Wersja do druku

Udostępnij

Magdalena Ptasznik odbywa w Starym Browarze rezydencję artystyczną. Fundacja Art Stations zaprasza równieżna kończący ją  performans porezydencyjny, odbywający się w ramach wystawy Dla każdego gestu inny aktor, która otworzyła urodzinowy, dziesiąty rok działalności Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk i po raz pierwszy połączyła dwa główne programy Fundacji – wystawienniczy i performatywny.

Dzięki temu przestrzeń ekspozycji jest także sceną działań trzech młodych choreografek Magdaleny Ptasznik, Aleksandry Borys i Anny Steller, które odbywają w galerii rezydencje twórcze.  Ich czasowe interwencje w galerii odniosą się do zgromadzonych w niej prac i łączących je motywów. Każdą z rezydencji zakończy otwarty dla publiczności performans, dla którego punktem wyjścia, jest rozumienie rysunku jako (często efemerycznego) śladu fizycznego ruchu ciała w przestrzeni.

Swoimi licznymi pracami Ptasznik pokazała, że o choreografii myśli jako o narzędziu umożliwiającym tworzenie warunków dla odmiennego doświadczania i postrzegania czasu, przestrzeni, ciał. Ciało postrzega jako wehikuł tego doświadczenia:

Niebieska linia Edwarda Krasińskiego biegnie po powierzchni. Nie wchodzi w głębie, znaczenie, symbolikę, ale operuje relacją przestrzenna, materialnością, tym, co dostępne percepcji. Interesuje mnie prostota i siła tego gestu, który aktywuje postrzeganie. A co, jeśli przedmiotem pracy uczynimy samo wydarzenie spotkania powierzchni, ich styku, zderzenia, tarcia, zarysowania, naznaczenia czy zaburzenia? Jakie właściwości ciała/ obiektów uwidocznią te zdarzenia, co aktywują, co dodadzą do ich postrzegania, doświadczenia?

Magdalena Ptasznik, choreografka, performerka, absolwentka School for New Dance Development w Amsterdamie i socjologii na Uniwersytecie Warszawskim. W 2007 roku ukończyła kurs instruktorski tańca współczesnego przy Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki. Stypendystka programu danceWEB 2011 odbywającego się w ramach festiwalu ImPulsTanz w Wiedniu i programu 'Meet the next Generation’ w Bukareszcie (eXplore Dance Festival). Studiowała m.in. u Debory Hay, Rii Higler, Benoît Lachambra, Xaviera Le Roy czy Roberta Steijna. Autorka przede wszystkim prac solowych (m.in. ,surface.territory w ramach Solo Projekt 2012 w Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk; exercises for a Hero, secrets). Swoje spektakle prezentowała w Holandii, Niemczech, Portugalii, Rumunii i Polsce. W 2013 była stypendystką międzynarodowego programu rezydencyjnego dla młodych choreografów NRW Tanzrecherche w Niemczech. Rozpoczęła tam pracę nad nowym projektem solowym surfing, w którym zajmuje się materialnością, obiektami i ich powierzchniami oraz ich postrzeganiem. Premiera performansu odbędzie się 17 maja w galerii Art Stations.Mieszka w Warszawie. Jest współzałożycielką powstałego w 2011 CENTRUMwRUCHU, pierwszego w Warszawie miejsca pracy dla choreografii i zrzeszenia niezależnych twórców.

Kolejne pokazy porezydencyjne:

15.03.2014 g.17.00, galeria Art Stations

Aleksandra Borys

 

26.04.2014, g. 17.00, galeria Art Stations

Anna Steller

 

O wystawie

powiązane

Ludzie

Magdalena Ptasznik

Magdalena Ptasznik

Magdalena Ptasznik odbywa w Starym Browarze rezydencję artystyczną. Fundacja Art Stations zaprasza równieżna kończący ją  performans porezydencyjny, odbywający się w ramach wystawy Dla każdego gestu inny aktor, która otworzyła urodzinowy, dziesiąty rok działalności Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk i po raz pierwszy połączyła dwa główne programy Fundacji – wystawienniczy i performatywny. Dzięki temu przestrzeń ekspozycji jest także sceną działań trzech młodych choreografek Magdaleny Ptasznik, Aleksandry Borys i Anny Steller, które odbywają w galerii rezydencje twórcze.  Ich czasowe interwencje w galerii odniosą się do zgromadzonych w niej prac i łączących je motywów. Każdą z rezydencji zakończy otwarty dla publiczności performans, dla którego punktem wyjścia, jest rozumienie rysunku jako (często efemerycznego) śladu fizycznego ruchu ciała w przestrzeni.   Swoimi licznymi pracami Ptasznik pokazała, że o choreografii myśli jako o narzędziu umożliwiającym tworzenie warunków dla odmiennego doświadczania i postrzegania czasu, przestrzeni, ciał. Ciało postrzega jako wehikuł tego doświadczenia:   Niebieska linia Edwarda Krasińskiego biegnie po powierzchni. Nie wchodzi w głębie, znaczenie, symbolikę, ale operuje relacją przestrzenna, materialnością, tym, co dostępne percepcji. Interesuje mnie prostota i siła tego gestu, który aktywuje postrzeganie. A co, jeśli przedmiotem pracy uczynimy samo wydarzenie spotkania powierzchni, ich styku, zderzenia, tarcia, zarysowania, naznaczenia czy zaburzenia? Jakie właściwości ciała/ obiektów uwidocznią te zdarzenia, co aktywują, co dodadzą do ich postrzegania, doświadczenia?   Magdalena Ptasznik, choreografka, performerka, absolwentka School for New Dance Development w Amsterdamie i socjologii na Uniwersytecie Warszawskim. W 2007 roku ukończyła kurs instruktorski tańca współczesnego przy Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki. Stypendystka programu danceWEB 2011 odbywającego się w ramach festiwalu ImPulsTanz w Wiedniu i programu 'Meet the next Generation’ w Bukareszcie (eXplore Dance Festival). Studiowała m.in. u Debory Hay, Rii Higler, Benoît Lachambra, Xaviera Le Roy czy Roberta Steijna. Autorka przede wszystkim prac solowych (m.in. ,surface.territory w ramach Solo Projekt 2012 w Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk; exercises for a Hero, secrets). Swoje spektakle prezentowała w Holandii, Niemczech, Portugalii, Rumunii i Polsce. W 2013 była stypendystką międzynarodowego programu rezydencyjnego dla młodych choreografów NRW Tanzrecherche w Niemczech. Rozpoczęła tam pracę nad nowym projektem solowym surfing, w którym zajmuje się materialnością, obiektami i ich powierzchniami oraz ich postrzeganiem. Premiera performansu odbędzie się 17 maja w galerii Art Stations.Mieszka w Warszawie. Jest współzałożycielką powstałego w 2011 CENTRUMwRUCHU, pierwszego w Warszawie miejsca pracy dla choreografii i zrzeszenia niezależnych twórców.       Kolejne pokazy porezydencyjne:   15.03.2014 g.17.00, galeria Art Stations Aleksandra Borys   26.04.2014, g. 17.00, galeria Art Stations Anna Steller   O wystawie  

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close