Magdalena Ptasznik – choreografka, performerka. Absolwentka School for New Dance Development (Bachelor of Dance, profil: choreografia) w Amsterdamie i socjologii na Uniwersytecie Warszawskim. W 2007 r. ukończyła kurs instruktorski tańca współczesnego przy Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie.
Brała udział w wasztatach m.in. Meg Stuart, Rii Higler, Roberta Steijna, Lisy Nelson, Davida Zambrano, Ivany Muller i Bojany Kunst, La Ribot, Xaviera Le Roy, Igora Dobricicia, Rosalind Crisp.
Swoje prace solowe (exercises for a Hero (2009), surface.territory (2011)) prezentowała w Polsce, Holandii, Niemczech, Rumunii, Portugalii i Polsce (w Starym Browarze, podczas Przeglądu Nowego Tańca, festiwalu Fringe we Wrocławiu czy Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Tańca w Lublinie)
Tworzyła także spektakle dla innych tancerzy jak entilted film stills#1-11(2010) czy secrets (2011). Jako wykonawczyni wystąpiła w projektach m.in. Deborah Hay, La Ribot, Chiyo Ogino, Anny Nowickiej.
W 2011 była stypendystką programów DanceWEB odbywającego się w ramach festiwalu Impulstanz w Wiedniu i Meet the Next Generation towarzyszącego festiwalowi eXplore Dance Festival w Bukareszcie.
Jej praca skupia się na rozwijaniu języka artystycznego i tworzeniu prac choreograficznych. W 2012 w ramach programu Solo Projekt Art Stations Foundation zrealizowała w Starym Browarze w Poznaniu performance surface.territory. W 2013 była stypendystką i rezydentką międzynarodowego programu NRW Tanzrecherche w Bielefeld, w ramach, którego, we współpracy z dramaturżką Eleonorą Zdebiak rozpoczęła pracę nad projektem surfing. Premiera spektaklu odbyła się w maju 2014 w Galerii Art Stations w Poznaniu.
W choreografii interesuje ją tworzenie warunków, ram, ograniczeń umożliwiających zaistnienie unikalnym kompozycjom ciał oraz ich postrzeganie i doświadczanie. Interesują ją kompozycje, w które wpisana jest niepowtarzalność i unikalność właściwa dla określonego czasu i miejsca. Interesuje ją materialność rzeczywistości – jej trwałość, nietrwałość, zmienność, niestabilność. Performance traktuje jako praktykę odbywającą się w danym czasie i działanie poza narracją. Sposób zaangażowania się w materiał, jego opracowanie i praktyka przy zmieniających się z każdą prezentacją warunkach, są dla niej ważną częścią choreografii.
W praktyce ciała korzysta z technik somatycznych, release, Body Mind Centering®, body weather, elementów zaczerpniętych z Tai Chi.
Jest współzałożycielką powstałego w 2013 roku Centrum w Ruchu, pierwszego w Warszawie zrzeszenia i miejsca pracy związanych ze stolicą choreografów niezależnych.
http://magdalenaptasznik.wordpress.com