Festiwal

Poznań: Stary Browar Nowy Taniec na Malcie 2014

Zdjęcie: Poznań: Stary Browar Nowy Taniec na Malcie 2014

Grafika: Michał Łuczak.

Wersja do druku

Udostępnij

W tym roku program Stary Browar Nowy Taniec w Poznaniu obchodzi jubileusz 10-lecia. Z tej okazji to właśnie polski taniec będzie głównym bohaterem tegorocznej odsłony przeglądu Stary Browar Nowy Taniec na Malcie.

W 2004 roku fundacja Art Stations Grażyny Kulczyk powołała do życia pierwszy w Polsce (i wciąż jedyny na tę skalę) regularny wielopoziomowy program prezentacji, promocji i wspierania rozwoju współczesnej choreografii – Stary Browar Nowy Taniec. Jego misją od początku powstania stała się prezentacja osiągnięć i upowszechnianie wiedzy o najnowszych awangardowych trendach w sztuce tańca, ale przede wszystkim – w myśl motta Sztuka nie potrzebuje wsparcia; artyści tak! – konsekwentne działania na rzecz  rozwoju młodej polskiej choreografii i trwałe wpisanie polskiego tańca  na taneczną mapę świata.

W ciągu dziesięciu lat bardzo intensywnej działalności powstało w Studio Słodownia +3 w Starym Browarze rozpoznawalne w całej Europie (i nie tyko) centrum rozwoju choreografii  – miejsce regularnych prezentacji spektakli, ale przede wszystkim – przestrzeń kreacji. Dzięki produkcyjnemu wsparciu Art Stations Foundation od 2004 roku powstało w Starym Browarze 50 produkcji tańca współczesnego, a w 2006 r. powołano do życia pierwszy w Polsce program rezydencyjny – Solo Projekt – który dokonał szczególnej zmiany warty w polskim tańcu i wprowadził na scenę grupę niezwykle utalentowanych artystów, którą krytyk Witold Mrozek kilka lat temu określił (od nazwy projektu) „pokoleniem solo”. Ich oryginalność, różnorodność i dojrzałość artystycznych poszukiwań oraz otwartość na formalne eksperymenty i zdolność do  autorefleksji i teoretycznej dyskusji nad sztuką choreografii, neguje potoczne  przekonanie o polskim tańcu zorientowanym wyłącznie na tradycyjnie rozumiany „teatr tańca” i czyni z młodej polskiej sceny dynamicznego  lidera rozwoju tej sztuki w Europie Środkowo-Wschodniej.

Podczas tegorocznej Malty w dniach 21-28 czerwca artyści POKOLENIA SOLO rozbiją w budynku Słodowni swój obóz anektując jej przestrzenie na interaktywną PERFORMATYWNĄ WYSTAWĘ-INSTALACJĘ. Kreowana w dialogu z artystami wyeksponuje ona osobowość i bogactwo choreograficznych koncepcji młodych polskich twórców, będzie też zapraszać publiczność na tworzone specjalnie z okazji jubileuszowego spotkania performansy-interwencje w przestrzeniach Starego Browaru, a także – do udziału w porannych lekcjach-warsztatach, w ramach których  młodzi choreografowie będą wprowadzać widzów i siebie nawzajem w tajniki własnej praktyki i stwarzać okazję do rozmowy na temat indywidualnych podejść do zagadnienia tworzenia tańca i choreografii.

W ramach festiwalu odbędzie się także wystawa fotografii Jakuba Wittchena, zatytułowana Człowiek Tańca. 2.0. Jest ona drugą odsłoną projektu, który artysta realizuje od 2010 roku. Dotyczy on tancerzy i choreografów, jest opowieścią o ludziach a nie o samym tańcu.

Na scenie Studio Słodownia +3 z kolei obejrzeć będzie można najciekawsze produkcje taneczne powstałe w ramach programu w ciągu ostatnich miesięcy. Program otworzy premiera  jednej z jubileuszowych produkcji – spektaklu kreowanego przez holenderskiego artysty  Sjoerda  Vreugdenhila we współpracy z siedmioma polskimi tancerzami i kompozytorem Szymonem Brzóską. Gościem specjalnym edycji będzie z kolei australijska choreografka Rosalind Crisp, która pokazem swojego spektaklu  otworzy pracę nad kolejną jubileuszową produkcją Art  Stations – planowanym na październik choreografią-instalacją dla dużej grupy polskich performerów.

Więcej

 

O spektaklach:

Sjoerd Vreugdenhil: Skutki Niezamierzone

Agata Maszkiewicz: Pojedynek

Sławek Krawczyński/Tomasz Wygoda/Anna Godowska: Niżyński. Święto snów

Iza Szostak: CIAŁO.DZIECKO.OBIEKT

Janusz Orlik: Insight

Anna Nowicka: I never fall apart, because I never fall together

Magdalena Ptasznik: surfing

Joanna Leśnierowska: … (Rooms by the Sea) z cyklu ćwiczenia w patrzeniu

Rosalind Crisp: No-one will tell us

powiązane

Ludzie

Joanna Leśnierowska

Joanna Leśnierowska

  • kuratorka
  • krytyczka
  • dramaturg

W tym roku program Stary Browar Nowy Taniec w Poznaniu obchodzi jubileusz 10-lecia. Z tej okazji to właśnie polski taniec będzie głównym bohaterem tegorocznej odsłony przeglądu Stary Browar Nowy Taniec na Malcie. W 2004 roku fundacja Art Stations Grażyny Kulczyk powołała do życia pierwszy w Polsce (i wciąż jedyny na tę skalę) regularny wielopoziomowy program prezentacji, promocji i wspierania rozwoju współczesnej choreografii – Stary Browar Nowy Taniec. Jego misją od początku powstania stała się prezentacja osiągnięć i upowszechnianie wiedzy o najnowszych awangardowych trendach w sztuce tańca, ale przede wszystkim – w myśl motta Sztuka nie potrzebuje wsparcia; artyści tak! – konsekwentne działania na rzecz  rozwoju młodej polskiej choreografii i trwałe wpisanie polskiego tańca  na taneczną mapę świata. W ciągu dziesięciu lat bardzo intensywnej działalności powstało w Studio Słodownia +3 w Starym Browarze rozpoznawalne w całej Europie (i nie tyko) centrum rozwoju choreografii  – miejsce regularnych prezentacji spektakli, ale przede wszystkim – przestrzeń kreacji. Dzięki produkcyjnemu wsparciu Art Stations Foundation od 2004 roku powstało w Starym Browarze 50 produkcji tańca współczesnego, a w 2006 r. powołano do życia pierwszy w Polsce program rezydencyjny – Solo Projekt – który dokonał szczególnej zmiany warty w polskim tańcu i wprowadził na scenę grupę niezwykle utalentowanych artystów, którą krytyk Witold Mrozek kilka lat temu określił (od nazwy projektu) „pokoleniem solo”. Ich oryginalność, różnorodność i dojrzałość artystycznych poszukiwań oraz otwartość na formalne eksperymenty i zdolność do  autorefleksji i teoretycznej dyskusji nad sztuką choreografii, neguje potoczne  przekonanie o polskim tańcu zorientowanym wyłącznie na tradycyjnie rozumiany „teatr tańca” i czyni z młodej polskiej sceny dynamicznego  lidera rozwoju tej sztuki w Europie Środkowo-Wschodniej. Podczas tegorocznej Malty w dniach 21-28 czerwca artyści POKOLENIA SOLO rozbiją w budynku Słodowni swój obóz anektując jej przestrzenie na interaktywną PERFORMATYWNĄ WYSTAWĘ-INSTALACJĘ. Kreowana w dialogu z artystami wyeksponuje ona osobowość i bogactwo choreograficznych koncepcji młodych polskich twórców, będzie też zapraszać publiczność na tworzone specjalnie z okazji jubileuszowego spotkania performansy-interwencje w przestrzeniach Starego Browaru, a także – do udziału w porannych lekcjach-warsztatach, w ramach których  młodzi choreografowie będą wprowadzać widzów i siebie nawzajem w tajniki własnej praktyki i stwarzać okazję do rozmowy na temat indywidualnych podejść do zagadnienia tworzenia tańca i choreografii. W ramach festiwalu odbędzie się także wystawa fotografii Jakuba Wittchena, zatytułowana Człowiek Tańca. 2.0. Jest ona drugą odsłoną projektu, który artysta realizuje od 2010 roku. Dotyczy on tancerzy i choreografów, jest opowieścią o ludziach a nie o samym tańcu. Na scenie Studio Słodownia +3 z kolei obejrzeć będzie można najciekawsze produkcje taneczne powstałe w ramach programu w ciągu ostatnich miesięcy. Program otworzy premiera  jednej z jubileuszowych produkcji – spektaklu kreowanego przez holenderskiego artysty  Sjoerda  Vreugdenhila we współpracy z siedmioma polskimi tancerzami i kompozytorem Szymonem Brzóską. Gościem specjalnym edycji będzie z kolei australijska choreografka Rosalind Crisp, która pokazem swojego spektaklu  otworzy pracę nad kolejną jubileuszową produkcją Art  Stations – planowanym na październik choreografią-instalacją dla dużej grupy polskich performerów. Więcej   O spektaklach: Sjoerd Vreugdenhil: Skutki Niezamierzone Agata Maszkiewicz: Pojedynek Sławek Krawczyński/Tomasz Wygoda/Anna Godowska: Niżyński. Święto snów Iza Szostak: CIAŁO.DZIECKO.OBIEKT Janusz Orlik: Insight Anna Nowicka: I never fall apart, because I never fall together Magdalena Ptasznik: surfing Joanna Leśnierowska: … (Rooms by the Sea) z cyklu ćwiczenia w patrzeniu Rosalind Crisp: No-one will tell us

Anna Godowska

Anna Godowska

W tym roku program Stary Browar Nowy Taniec w Poznaniu obchodzi jubileusz 10-lecia. Z tej okazji to właśnie polski taniec będzie głównym bohaterem tegorocznej odsłony przeglądu Stary Browar Nowy Taniec na Malcie. W 2004 roku fundacja Art Stations Grażyny Kulczyk powołała do życia pierwszy w Polsce (i wciąż jedyny na tę skalę) regularny wielopoziomowy program prezentacji, promocji i wspierania rozwoju współczesnej choreografii – Stary Browar Nowy Taniec. Jego misją od początku powstania stała się prezentacja osiągnięć i upowszechnianie wiedzy o najnowszych awangardowych trendach w sztuce tańca, ale przede wszystkim – w myśl motta Sztuka nie potrzebuje wsparcia; artyści tak! – konsekwentne działania na rzecz  rozwoju młodej polskiej choreografii i trwałe wpisanie polskiego tańca  na taneczną mapę świata. W ciągu dziesięciu lat bardzo intensywnej działalności powstało w Studio Słodownia +3 w Starym Browarze rozpoznawalne w całej Europie (i nie tyko) centrum rozwoju choreografii  – miejsce regularnych prezentacji spektakli, ale przede wszystkim – przestrzeń kreacji. Dzięki produkcyjnemu wsparciu Art Stations Foundation od 2004 roku powstało w Starym Browarze 50 produkcji tańca współczesnego, a w 2006 r. powołano do życia pierwszy w Polsce program rezydencyjny – Solo Projekt – który dokonał szczególnej zmiany warty w polskim tańcu i wprowadził na scenę grupę niezwykle utalentowanych artystów, którą krytyk Witold Mrozek kilka lat temu określił (od nazwy projektu) „pokoleniem solo”. Ich oryginalność, różnorodność i dojrzałość artystycznych poszukiwań oraz otwartość na formalne eksperymenty i zdolność do  autorefleksji i teoretycznej dyskusji nad sztuką choreografii, neguje potoczne  przekonanie o polskim tańcu zorientowanym wyłącznie na tradycyjnie rozumiany „teatr tańca” i czyni z młodej polskiej sceny dynamicznego  lidera rozwoju tej sztuki w Europie Środkowo-Wschodniej. Podczas tegorocznej Malty w dniach 21-28 czerwca artyści POKOLENIA SOLO rozbiją w budynku Słodowni swój obóz anektując jej przestrzenie na interaktywną PERFORMATYWNĄ WYSTAWĘ-INSTALACJĘ. Kreowana w dialogu z artystami wyeksponuje ona osobowość i bogactwo choreograficznych koncepcji młodych polskich twórców, będzie też zapraszać publiczność na tworzone specjalnie z okazji jubileuszowego spotkania performansy-interwencje w przestrzeniach Starego Browaru, a także – do udziału w porannych lekcjach-warsztatach, w ramach których  młodzi choreografowie będą wprowadzać widzów i siebie nawzajem w tajniki własnej praktyki i stwarzać okazję do rozmowy na temat indywidualnych podejść do zagadnienia tworzenia tańca i choreografii. W ramach festiwalu odbędzie się także wystawa fotografii Jakuba Wittchena, zatytułowana Człowiek Tańca. 2.0. Jest ona drugą odsłoną projektu, który artysta realizuje od 2010 roku. Dotyczy on tancerzy i choreografów, jest opowieścią o ludziach a nie o samym tańcu. Na scenie Studio Słodownia +3 z kolei obejrzeć będzie można najciekawsze produkcje taneczne powstałe w ramach programu w ciągu ostatnich miesięcy. Program otworzy premiera  jednej z jubileuszowych produkcji – spektaklu kreowanego przez holenderskiego artysty  Sjoerda  Vreugdenhila we współpracy z siedmioma polskimi tancerzami i kompozytorem Szymonem Brzóską. Gościem specjalnym edycji będzie z kolei australijska choreografka Rosalind Crisp, która pokazem swojego spektaklu  otworzy pracę nad kolejną jubileuszową produkcją Art  Stations – planowanym na październik choreografią-instalacją dla dużej grupy polskich performerów. Więcej   O spektaklach: Sjoerd Vreugdenhil: Skutki Niezamierzone Agata Maszkiewicz: Pojedynek Sławek Krawczyński/Tomasz Wygoda/Anna Godowska: Niżyński. Święto snów Iza Szostak: CIAŁO.DZIECKO.OBIEKT Janusz Orlik: Insight Anna Nowicka: I never fall apart, because I never fall together Magdalena Ptasznik: surfing Joanna Leśnierowska: … (Rooms by the Sea) z cyklu ćwiczenia w patrzeniu Rosalind Crisp: No-one will tell us

Sławomir Krawczyński

Sławomir Krawczyński

W tym roku program Stary Browar Nowy Taniec w Poznaniu obchodzi jubileusz 10-lecia. Z tej okazji to właśnie polski taniec będzie głównym bohaterem tegorocznej odsłony przeglądu Stary Browar Nowy Taniec na Malcie. W 2004 roku fundacja Art Stations Grażyny Kulczyk powołała do życia pierwszy w Polsce (i wciąż jedyny na tę skalę) regularny wielopoziomowy program prezentacji, promocji i wspierania rozwoju współczesnej choreografii – Stary Browar Nowy Taniec. Jego misją od początku powstania stała się prezentacja osiągnięć i upowszechnianie wiedzy o najnowszych awangardowych trendach w sztuce tańca, ale przede wszystkim – w myśl motta Sztuka nie potrzebuje wsparcia; artyści tak! – konsekwentne działania na rzecz  rozwoju młodej polskiej choreografii i trwałe wpisanie polskiego tańca  na taneczną mapę świata. W ciągu dziesięciu lat bardzo intensywnej działalności powstało w Studio Słodownia +3 w Starym Browarze rozpoznawalne w całej Europie (i nie tyko) centrum rozwoju choreografii  – miejsce regularnych prezentacji spektakli, ale przede wszystkim – przestrzeń kreacji. Dzięki produkcyjnemu wsparciu Art Stations Foundation od 2004 roku powstało w Starym Browarze 50 produkcji tańca współczesnego, a w 2006 r. powołano do życia pierwszy w Polsce program rezydencyjny – Solo Projekt – który dokonał szczególnej zmiany warty w polskim tańcu i wprowadził na scenę grupę niezwykle utalentowanych artystów, którą krytyk Witold Mrozek kilka lat temu określił (od nazwy projektu) „pokoleniem solo”. Ich oryginalność, różnorodność i dojrzałość artystycznych poszukiwań oraz otwartość na formalne eksperymenty i zdolność do  autorefleksji i teoretycznej dyskusji nad sztuką choreografii, neguje potoczne  przekonanie o polskim tańcu zorientowanym wyłącznie na tradycyjnie rozumiany „teatr tańca” i czyni z młodej polskiej sceny dynamicznego  lidera rozwoju tej sztuki w Europie Środkowo-Wschodniej. Podczas tegorocznej Malty w dniach 21-28 czerwca artyści POKOLENIA SOLO rozbiją w budynku Słodowni swój obóz anektując jej przestrzenie na interaktywną PERFORMATYWNĄ WYSTAWĘ-INSTALACJĘ. Kreowana w dialogu z artystami wyeksponuje ona osobowość i bogactwo choreograficznych koncepcji młodych polskich twórców, będzie też zapraszać publiczność na tworzone specjalnie z okazji jubileuszowego spotkania performansy-interwencje w przestrzeniach Starego Browaru, a także – do udziału w porannych lekcjach-warsztatach, w ramach których  młodzi choreografowie będą wprowadzać widzów i siebie nawzajem w tajniki własnej praktyki i stwarzać okazję do rozmowy na temat indywidualnych podejść do zagadnienia tworzenia tańca i choreografii. W ramach festiwalu odbędzie się także wystawa fotografii Jakuba Wittchena, zatytułowana Człowiek Tańca. 2.0. Jest ona drugą odsłoną projektu, który artysta realizuje od 2010 roku. Dotyczy on tancerzy i choreografów, jest opowieścią o ludziach a nie o samym tańcu. Na scenie Studio Słodownia +3 z kolei obejrzeć będzie można najciekawsze produkcje taneczne powstałe w ramach programu w ciągu ostatnich miesięcy. Program otworzy premiera  jednej z jubileuszowych produkcji – spektaklu kreowanego przez holenderskiego artysty  Sjoerda  Vreugdenhila we współpracy z siedmioma polskimi tancerzami i kompozytorem Szymonem Brzóską. Gościem specjalnym edycji będzie z kolei australijska choreografka Rosalind Crisp, która pokazem swojego spektaklu  otworzy pracę nad kolejną jubileuszową produkcją Art  Stations – planowanym na październik choreografią-instalacją dla dużej grupy polskich performerów. Więcej   O spektaklach: Sjoerd Vreugdenhil: Skutki Niezamierzone Agata Maszkiewicz: Pojedynek Sławek Krawczyński/Tomasz Wygoda/Anna Godowska: Niżyński. Święto snów Iza Szostak: CIAŁO.DZIECKO.OBIEKT Janusz Orlik: Insight Anna Nowicka: I never fall apart, because I never fall together Magdalena Ptasznik: surfing Joanna Leśnierowska: … (Rooms by the Sea) z cyklu ćwiczenia w patrzeniu Rosalind Crisp: No-one will tell us

Iza Szostak

Iza Szostak

W tym roku program Stary Browar Nowy Taniec w Poznaniu obchodzi jubileusz 10-lecia. Z tej okazji to właśnie polski taniec będzie głównym bohaterem tegorocznej odsłony przeglądu Stary Browar Nowy Taniec na Malcie. W 2004 roku fundacja Art Stations Grażyny Kulczyk powołała do życia pierwszy w Polsce (i wciąż jedyny na tę skalę) regularny wielopoziomowy program prezentacji, promocji i wspierania rozwoju współczesnej choreografii – Stary Browar Nowy Taniec. Jego misją od początku powstania stała się prezentacja osiągnięć i upowszechnianie wiedzy o najnowszych awangardowych trendach w sztuce tańca, ale przede wszystkim – w myśl motta Sztuka nie potrzebuje wsparcia; artyści tak! – konsekwentne działania na rzecz  rozwoju młodej polskiej choreografii i trwałe wpisanie polskiego tańca  na taneczną mapę świata. W ciągu dziesięciu lat bardzo intensywnej działalności powstało w Studio Słodownia +3 w Starym Browarze rozpoznawalne w całej Europie (i nie tyko) centrum rozwoju choreografii  – miejsce regularnych prezentacji spektakli, ale przede wszystkim – przestrzeń kreacji. Dzięki produkcyjnemu wsparciu Art Stations Foundation od 2004 roku powstało w Starym Browarze 50 produkcji tańca współczesnego, a w 2006 r. powołano do życia pierwszy w Polsce program rezydencyjny – Solo Projekt – który dokonał szczególnej zmiany warty w polskim tańcu i wprowadził na scenę grupę niezwykle utalentowanych artystów, którą krytyk Witold Mrozek kilka lat temu określił (od nazwy projektu) „pokoleniem solo”. Ich oryginalność, różnorodność i dojrzałość artystycznych poszukiwań oraz otwartość na formalne eksperymenty i zdolność do  autorefleksji i teoretycznej dyskusji nad sztuką choreografii, neguje potoczne  przekonanie o polskim tańcu zorientowanym wyłącznie na tradycyjnie rozumiany „teatr tańca” i czyni z młodej polskiej sceny dynamicznego  lidera rozwoju tej sztuki w Europie Środkowo-Wschodniej. Podczas tegorocznej Malty w dniach 21-28 czerwca artyści POKOLENIA SOLO rozbiją w budynku Słodowni swój obóz anektując jej przestrzenie na interaktywną PERFORMATYWNĄ WYSTAWĘ-INSTALACJĘ. Kreowana w dialogu z artystami wyeksponuje ona osobowość i bogactwo choreograficznych koncepcji młodych polskich twórców, będzie też zapraszać publiczność na tworzone specjalnie z okazji jubileuszowego spotkania performansy-interwencje w przestrzeniach Starego Browaru, a także – do udziału w porannych lekcjach-warsztatach, w ramach których  młodzi choreografowie będą wprowadzać widzów i siebie nawzajem w tajniki własnej praktyki i stwarzać okazję do rozmowy na temat indywidualnych podejść do zagadnienia tworzenia tańca i choreografii. W ramach festiwalu odbędzie się także wystawa fotografii Jakuba Wittchena, zatytułowana Człowiek Tańca. 2.0. Jest ona drugą odsłoną projektu, który artysta realizuje od 2010 roku. Dotyczy on tancerzy i choreografów, jest opowieścią o ludziach a nie o samym tańcu. Na scenie Studio Słodownia +3 z kolei obejrzeć będzie można najciekawsze produkcje taneczne powstałe w ramach programu w ciągu ostatnich miesięcy. Program otworzy premiera  jednej z jubileuszowych produkcji – spektaklu kreowanego przez holenderskiego artysty  Sjoerda  Vreugdenhila we współpracy z siedmioma polskimi tancerzami i kompozytorem Szymonem Brzóską. Gościem specjalnym edycji będzie z kolei australijska choreografka Rosalind Crisp, która pokazem swojego spektaklu  otworzy pracę nad kolejną jubileuszową produkcją Art  Stations – planowanym na październik choreografią-instalacją dla dużej grupy polskich performerów. Więcej   O spektaklach: Sjoerd Vreugdenhil: Skutki Niezamierzone Agata Maszkiewicz: Pojedynek Sławek Krawczyński/Tomasz Wygoda/Anna Godowska: Niżyński. Święto snów Iza Szostak: CIAŁO.DZIECKO.OBIEKT Janusz Orlik: Insight Anna Nowicka: I never fall apart, because I never fall together Magdalena Ptasznik: surfing Joanna Leśnierowska: … (Rooms by the Sea) z cyklu ćwiczenia w patrzeniu Rosalind Crisp: No-one will tell us

Anna Nowicka

Anna Nowicka

W tym roku program Stary Browar Nowy Taniec w Poznaniu obchodzi jubileusz 10-lecia. Z tej okazji to właśnie polski taniec będzie głównym bohaterem tegorocznej odsłony przeglądu Stary Browar Nowy Taniec na Malcie. W 2004 roku fundacja Art Stations Grażyny Kulczyk powołała do życia pierwszy w Polsce (i wciąż jedyny na tę skalę) regularny wielopoziomowy program prezentacji, promocji i wspierania rozwoju współczesnej choreografii – Stary Browar Nowy Taniec. Jego misją od początku powstania stała się prezentacja osiągnięć i upowszechnianie wiedzy o najnowszych awangardowych trendach w sztuce tańca, ale przede wszystkim – w myśl motta Sztuka nie potrzebuje wsparcia; artyści tak! – konsekwentne działania na rzecz  rozwoju młodej polskiej choreografii i trwałe wpisanie polskiego tańca  na taneczną mapę świata. W ciągu dziesięciu lat bardzo intensywnej działalności powstało w Studio Słodownia +3 w Starym Browarze rozpoznawalne w całej Europie (i nie tyko) centrum rozwoju choreografii  – miejsce regularnych prezentacji spektakli, ale przede wszystkim – przestrzeń kreacji. Dzięki produkcyjnemu wsparciu Art Stations Foundation od 2004 roku powstało w Starym Browarze 50 produkcji tańca współczesnego, a w 2006 r. powołano do życia pierwszy w Polsce program rezydencyjny – Solo Projekt – który dokonał szczególnej zmiany warty w polskim tańcu i wprowadził na scenę grupę niezwykle utalentowanych artystów, którą krytyk Witold Mrozek kilka lat temu określił (od nazwy projektu) „pokoleniem solo”. Ich oryginalność, różnorodność i dojrzałość artystycznych poszukiwań oraz otwartość na formalne eksperymenty i zdolność do  autorefleksji i teoretycznej dyskusji nad sztuką choreografii, neguje potoczne  przekonanie o polskim tańcu zorientowanym wyłącznie na tradycyjnie rozumiany „teatr tańca” i czyni z młodej polskiej sceny dynamicznego  lidera rozwoju tej sztuki w Europie Środkowo-Wschodniej. Podczas tegorocznej Malty w dniach 21-28 czerwca artyści POKOLENIA SOLO rozbiją w budynku Słodowni swój obóz anektując jej przestrzenie na interaktywną PERFORMATYWNĄ WYSTAWĘ-INSTALACJĘ. Kreowana w dialogu z artystami wyeksponuje ona osobowość i bogactwo choreograficznych koncepcji młodych polskich twórców, będzie też zapraszać publiczność na tworzone specjalnie z okazji jubileuszowego spotkania performansy-interwencje w przestrzeniach Starego Browaru, a także – do udziału w porannych lekcjach-warsztatach, w ramach których  młodzi choreografowie będą wprowadzać widzów i siebie nawzajem w tajniki własnej praktyki i stwarzać okazję do rozmowy na temat indywidualnych podejść do zagadnienia tworzenia tańca i choreografii. W ramach festiwalu odbędzie się także wystawa fotografii Jakuba Wittchena, zatytułowana Człowiek Tańca. 2.0. Jest ona drugą odsłoną projektu, który artysta realizuje od 2010 roku. Dotyczy on tancerzy i choreografów, jest opowieścią o ludziach a nie o samym tańcu. Na scenie Studio Słodownia +3 z kolei obejrzeć będzie można najciekawsze produkcje taneczne powstałe w ramach programu w ciągu ostatnich miesięcy. Program otworzy premiera  jednej z jubileuszowych produkcji – spektaklu kreowanego przez holenderskiego artysty  Sjoerda  Vreugdenhila we współpracy z siedmioma polskimi tancerzami i kompozytorem Szymonem Brzóską. Gościem specjalnym edycji będzie z kolei australijska choreografka Rosalind Crisp, która pokazem swojego spektaklu  otworzy pracę nad kolejną jubileuszową produkcją Art  Stations – planowanym na październik choreografią-instalacją dla dużej grupy polskich performerów. Więcej   O spektaklach: Sjoerd Vreugdenhil: Skutki Niezamierzone Agata Maszkiewicz: Pojedynek Sławek Krawczyński/Tomasz Wygoda/Anna Godowska: Niżyński. Święto snów Iza Szostak: CIAŁO.DZIECKO.OBIEKT Janusz Orlik: Insight Anna Nowicka: I never fall apart, because I never fall together Magdalena Ptasznik: surfing Joanna Leśnierowska: … (Rooms by the Sea) z cyklu ćwiczenia w patrzeniu Rosalind Crisp: No-one will tell us

Tomasz Wygoda

Tomasz Wygoda

W tym roku program Stary Browar Nowy Taniec w Poznaniu obchodzi jubileusz 10-lecia. Z tej okazji to właśnie polski taniec będzie głównym bohaterem tegorocznej odsłony przeglądu Stary Browar Nowy Taniec na Malcie. W 2004 roku fundacja Art Stations Grażyny Kulczyk powołała do życia pierwszy w Polsce (i wciąż jedyny na tę skalę) regularny wielopoziomowy program prezentacji, promocji i wspierania rozwoju współczesnej choreografii – Stary Browar Nowy Taniec. Jego misją od początku powstania stała się prezentacja osiągnięć i upowszechnianie wiedzy o najnowszych awangardowych trendach w sztuce tańca, ale przede wszystkim – w myśl motta Sztuka nie potrzebuje wsparcia; artyści tak! – konsekwentne działania na rzecz  rozwoju młodej polskiej choreografii i trwałe wpisanie polskiego tańca  na taneczną mapę świata. W ciągu dziesięciu lat bardzo intensywnej działalności powstało w Studio Słodownia +3 w Starym Browarze rozpoznawalne w całej Europie (i nie tyko) centrum rozwoju choreografii  – miejsce regularnych prezentacji spektakli, ale przede wszystkim – przestrzeń kreacji. Dzięki produkcyjnemu wsparciu Art Stations Foundation od 2004 roku powstało w Starym Browarze 50 produkcji tańca współczesnego, a w 2006 r. powołano do życia pierwszy w Polsce program rezydencyjny – Solo Projekt – który dokonał szczególnej zmiany warty w polskim tańcu i wprowadził na scenę grupę niezwykle utalentowanych artystów, którą krytyk Witold Mrozek kilka lat temu określił (od nazwy projektu) „pokoleniem solo”. Ich oryginalność, różnorodność i dojrzałość artystycznych poszukiwań oraz otwartość na formalne eksperymenty i zdolność do  autorefleksji i teoretycznej dyskusji nad sztuką choreografii, neguje potoczne  przekonanie o polskim tańcu zorientowanym wyłącznie na tradycyjnie rozumiany „teatr tańca” i czyni z młodej polskiej sceny dynamicznego  lidera rozwoju tej sztuki w Europie Środkowo-Wschodniej. Podczas tegorocznej Malty w dniach 21-28 czerwca artyści POKOLENIA SOLO rozbiją w budynku Słodowni swój obóz anektując jej przestrzenie na interaktywną PERFORMATYWNĄ WYSTAWĘ-INSTALACJĘ. Kreowana w dialogu z artystami wyeksponuje ona osobowość i bogactwo choreograficznych koncepcji młodych polskich twórców, będzie też zapraszać publiczność na tworzone specjalnie z okazji jubileuszowego spotkania performansy-interwencje w przestrzeniach Starego Browaru, a także – do udziału w porannych lekcjach-warsztatach, w ramach których  młodzi choreografowie będą wprowadzać widzów i siebie nawzajem w tajniki własnej praktyki i stwarzać okazję do rozmowy na temat indywidualnych podejść do zagadnienia tworzenia tańca i choreografii. W ramach festiwalu odbędzie się także wystawa fotografii Jakuba Wittchena, zatytułowana Człowiek Tańca. 2.0. Jest ona drugą odsłoną projektu, który artysta realizuje od 2010 roku. Dotyczy on tancerzy i choreografów, jest opowieścią o ludziach a nie o samym tańcu. Na scenie Studio Słodownia +3 z kolei obejrzeć będzie można najciekawsze produkcje taneczne powstałe w ramach programu w ciągu ostatnich miesięcy. Program otworzy premiera  jednej z jubileuszowych produkcji – spektaklu kreowanego przez holenderskiego artysty  Sjoerda  Vreugdenhila we współpracy z siedmioma polskimi tancerzami i kompozytorem Szymonem Brzóską. Gościem specjalnym edycji będzie z kolei australijska choreografka Rosalind Crisp, która pokazem swojego spektaklu  otworzy pracę nad kolejną jubileuszową produkcją Art  Stations – planowanym na październik choreografią-instalacją dla dużej grupy polskich performerów. Więcej   O spektaklach: Sjoerd Vreugdenhil: Skutki Niezamierzone Agata Maszkiewicz: Pojedynek Sławek Krawczyński/Tomasz Wygoda/Anna Godowska: Niżyński. Święto snów Iza Szostak: CIAŁO.DZIECKO.OBIEKT Janusz Orlik: Insight Anna Nowicka: I never fall apart, because I never fall together Magdalena Ptasznik: surfing Joanna Leśnierowska: … (Rooms by the Sea) z cyklu ćwiczenia w patrzeniu Rosalind Crisp: No-one will tell us

Magdalena Ptasznik

Magdalena Ptasznik

W tym roku program Stary Browar Nowy Taniec w Poznaniu obchodzi jubileusz 10-lecia. Z tej okazji to właśnie polski taniec będzie głównym bohaterem tegorocznej odsłony przeglądu Stary Browar Nowy Taniec na Malcie. W 2004 roku fundacja Art Stations Grażyny Kulczyk powołała do życia pierwszy w Polsce (i wciąż jedyny na tę skalę) regularny wielopoziomowy program prezentacji, promocji i wspierania rozwoju współczesnej choreografii – Stary Browar Nowy Taniec. Jego misją od początku powstania stała się prezentacja osiągnięć i upowszechnianie wiedzy o najnowszych awangardowych trendach w sztuce tańca, ale przede wszystkim – w myśl motta Sztuka nie potrzebuje wsparcia; artyści tak! – konsekwentne działania na rzecz  rozwoju młodej polskiej choreografii i trwałe wpisanie polskiego tańca  na taneczną mapę świata. W ciągu dziesięciu lat bardzo intensywnej działalności powstało w Studio Słodownia +3 w Starym Browarze rozpoznawalne w całej Europie (i nie tyko) centrum rozwoju choreografii  – miejsce regularnych prezentacji spektakli, ale przede wszystkim – przestrzeń kreacji. Dzięki produkcyjnemu wsparciu Art Stations Foundation od 2004 roku powstało w Starym Browarze 50 produkcji tańca współczesnego, a w 2006 r. powołano do życia pierwszy w Polsce program rezydencyjny – Solo Projekt – który dokonał szczególnej zmiany warty w polskim tańcu i wprowadził na scenę grupę niezwykle utalentowanych artystów, którą krytyk Witold Mrozek kilka lat temu określił (od nazwy projektu) „pokoleniem solo”. Ich oryginalność, różnorodność i dojrzałość artystycznych poszukiwań oraz otwartość na formalne eksperymenty i zdolność do  autorefleksji i teoretycznej dyskusji nad sztuką choreografii, neguje potoczne  przekonanie o polskim tańcu zorientowanym wyłącznie na tradycyjnie rozumiany „teatr tańca” i czyni z młodej polskiej sceny dynamicznego  lidera rozwoju tej sztuki w Europie Środkowo-Wschodniej. Podczas tegorocznej Malty w dniach 21-28 czerwca artyści POKOLENIA SOLO rozbiją w budynku Słodowni swój obóz anektując jej przestrzenie na interaktywną PERFORMATYWNĄ WYSTAWĘ-INSTALACJĘ. Kreowana w dialogu z artystami wyeksponuje ona osobowość i bogactwo choreograficznych koncepcji młodych polskich twórców, będzie też zapraszać publiczność na tworzone specjalnie z okazji jubileuszowego spotkania performansy-interwencje w przestrzeniach Starego Browaru, a także – do udziału w porannych lekcjach-warsztatach, w ramach których  młodzi choreografowie będą wprowadzać widzów i siebie nawzajem w tajniki własnej praktyki i stwarzać okazję do rozmowy na temat indywidualnych podejść do zagadnienia tworzenia tańca i choreografii. W ramach festiwalu odbędzie się także wystawa fotografii Jakuba Wittchena, zatytułowana Człowiek Tańca. 2.0. Jest ona drugą odsłoną projektu, który artysta realizuje od 2010 roku. Dotyczy on tancerzy i choreografów, jest opowieścią o ludziach a nie o samym tańcu. Na scenie Studio Słodownia +3 z kolei obejrzeć będzie można najciekawsze produkcje taneczne powstałe w ramach programu w ciągu ostatnich miesięcy. Program otworzy premiera  jednej z jubileuszowych produkcji – spektaklu kreowanego przez holenderskiego artysty  Sjoerda  Vreugdenhila we współpracy z siedmioma polskimi tancerzami i kompozytorem Szymonem Brzóską. Gościem specjalnym edycji będzie z kolei australijska choreografka Rosalind Crisp, która pokazem swojego spektaklu  otworzy pracę nad kolejną jubileuszową produkcją Art  Stations – planowanym na październik choreografią-instalacją dla dużej grupy polskich performerów. Więcej   O spektaklach: Sjoerd Vreugdenhil: Skutki Niezamierzone Agata Maszkiewicz: Pojedynek Sławek Krawczyński/Tomasz Wygoda/Anna Godowska: Niżyński. Święto snów Iza Szostak: CIAŁO.DZIECKO.OBIEKT Janusz Orlik: Insight Anna Nowicka: I never fall apart, because I never fall together Magdalena Ptasznik: surfing Joanna Leśnierowska: … (Rooms by the Sea) z cyklu ćwiczenia w patrzeniu Rosalind Crisp: No-one will tell us

Agata Maszkiewicz

Agata Maszkiewicz

W tym roku program Stary Browar Nowy Taniec w Poznaniu obchodzi jubileusz 10-lecia. Z tej okazji to właśnie polski taniec będzie głównym bohaterem tegorocznej odsłony przeglądu Stary Browar Nowy Taniec na Malcie. W 2004 roku fundacja Art Stations Grażyny Kulczyk powołała do życia pierwszy w Polsce (i wciąż jedyny na tę skalę) regularny wielopoziomowy program prezentacji, promocji i wspierania rozwoju współczesnej choreografii – Stary Browar Nowy Taniec. Jego misją od początku powstania stała się prezentacja osiągnięć i upowszechnianie wiedzy o najnowszych awangardowych trendach w sztuce tańca, ale przede wszystkim – w myśl motta Sztuka nie potrzebuje wsparcia; artyści tak! – konsekwentne działania na rzecz  rozwoju młodej polskiej choreografii i trwałe wpisanie polskiego tańca  na taneczną mapę świata. W ciągu dziesięciu lat bardzo intensywnej działalności powstało w Studio Słodownia +3 w Starym Browarze rozpoznawalne w całej Europie (i nie tyko) centrum rozwoju choreografii  – miejsce regularnych prezentacji spektakli, ale przede wszystkim – przestrzeń kreacji. Dzięki produkcyjnemu wsparciu Art Stations Foundation od 2004 roku powstało w Starym Browarze 50 produkcji tańca współczesnego, a w 2006 r. powołano do życia pierwszy w Polsce program rezydencyjny – Solo Projekt – który dokonał szczególnej zmiany warty w polskim tańcu i wprowadził na scenę grupę niezwykle utalentowanych artystów, którą krytyk Witold Mrozek kilka lat temu określił (od nazwy projektu) „pokoleniem solo”. Ich oryginalność, różnorodność i dojrzałość artystycznych poszukiwań oraz otwartość na formalne eksperymenty i zdolność do  autorefleksji i teoretycznej dyskusji nad sztuką choreografii, neguje potoczne  przekonanie o polskim tańcu zorientowanym wyłącznie na tradycyjnie rozumiany „teatr tańca” i czyni z młodej polskiej sceny dynamicznego  lidera rozwoju tej sztuki w Europie Środkowo-Wschodniej. Podczas tegorocznej Malty w dniach 21-28 czerwca artyści POKOLENIA SOLO rozbiją w budynku Słodowni swój obóz anektując jej przestrzenie na interaktywną PERFORMATYWNĄ WYSTAWĘ-INSTALACJĘ. Kreowana w dialogu z artystami wyeksponuje ona osobowość i bogactwo choreograficznych koncepcji młodych polskich twórców, będzie też zapraszać publiczność na tworzone specjalnie z okazji jubileuszowego spotkania performansy-interwencje w przestrzeniach Starego Browaru, a także – do udziału w porannych lekcjach-warsztatach, w ramach których  młodzi choreografowie będą wprowadzać widzów i siebie nawzajem w tajniki własnej praktyki i stwarzać okazję do rozmowy na temat indywidualnych podejść do zagadnienia tworzenia tańca i choreografii. W ramach festiwalu odbędzie się także wystawa fotografii Jakuba Wittchena, zatytułowana Człowiek Tańca. 2.0. Jest ona drugą odsłoną projektu, który artysta realizuje od 2010 roku. Dotyczy on tancerzy i choreografów, jest opowieścią o ludziach a nie o samym tańcu. Na scenie Studio Słodownia +3 z kolei obejrzeć będzie można najciekawsze produkcje taneczne powstałe w ramach programu w ciągu ostatnich miesięcy. Program otworzy premiera  jednej z jubileuszowych produkcji – spektaklu kreowanego przez holenderskiego artysty  Sjoerda  Vreugdenhila we współpracy z siedmioma polskimi tancerzami i kompozytorem Szymonem Brzóską. Gościem specjalnym edycji będzie z kolei australijska choreografka Rosalind Crisp, która pokazem swojego spektaklu  otworzy pracę nad kolejną jubileuszową produkcją Art  Stations – planowanym na październik choreografią-instalacją dla dużej grupy polskich performerów. Więcej   O spektaklach: Sjoerd Vreugdenhil: Skutki Niezamierzone Agata Maszkiewicz: Pojedynek Sławek Krawczyński/Tomasz Wygoda/Anna Godowska: Niżyński. Święto snów Iza Szostak: CIAŁO.DZIECKO.OBIEKT Janusz Orlik: Insight Anna Nowicka: I never fall apart, because I never fall together Magdalena Ptasznik: surfing Joanna Leśnierowska: … (Rooms by the Sea) z cyklu ćwiczenia w patrzeniu Rosalind Crisp: No-one will tell us

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close