Warszawa/Centrum w Procesie: Maria Stokłosa, Magdalena Ptasznik, Marta Ziółek „Można tupać, przewracać się i atakować” – „Złote demony” pokaz work in progress

Zdjęcie: Warszawa/Centrum w Procesie: Maria Stokłosa, Magdalena Ptasznik, Marta Ziółek „Można tupać, przewracać się i atakować” –  „Złote demony” pokaz work in progress

Zdjęcie z próby. Fot. Marta Ankiersztejn.

Wersja do druku

Udostępnij

Można tupać, przewracać się, atakować jest otwartą próbą prezentującą część researchu związanego z realizowanym przez artystki projektem Złote demony. Praca nad projektem czerpie z takich źródeł, jak terapia tańcem, książki Anny Halprin (choreografki zajmującej się uzdrawiającą pracą z ciałem), szamańskie tańce żywiołów i karty tarota. Projekt Złote demony nie dąży do krystalizacji, ostatecznej wersji, ale rozwija się, aktualizuje i zmienia w kolejnych odsłonach.

Złote demony to spotkanie z nieznanym i obcym w sobie. Zbliżanie się do niego i oddalanie. Złote demony to poszukiwanie relacji między podświadomością, ruchem, kobiecym ciałem, jego reprezentacją, choreografią i życiem.

Przywołujemy złote demony, żeby oświetliły swoim blaskiem nasze pragnienia i lęki. Dążymy do pełni i szczęścia. Fascynujemy się śmietniskiem obrazów i emocji, na które nie mamy czasu zwrócić uwagi, a które nie dają nam spokoju – śmietniskiem archetypów, ikon pop kultury, postaci z bajek, które nas zamieszkują. Czcimy złote demony, przywołujemy je. Kpimy z nich, boimy się.

Można tupać, przewracać się, atakować to konfrontacja z publicznością fragmentów materiału scenicznego przed zbliżającą się prezentacją projektu Złote demony w Nowym Teatrze w Warszawie.

Informacje o premierze

Po prezentacji organizatorzy zapraszają na rozmowę.

Koncepcja projektu: Maria Stokłosa

Choreografia/wykonanie: Magdalena Ptasznik, Maria Stokłosa, Marta Ziółek

Produkcja: Nowy Teatr

Koprodukcja: Fundacja Burdąg, Centrum w Ruchu

Wsparcie: Wawerskie Centrum Kultury, Biuro Kultury miasta st. Warszawy w ramach projektu Centrum w Procesie oraz Szene Salzburg w ramach sieci APAP.

***

Pokazy Centrum w procesie work in progress to prezentacje spektakli w fazie rozwoju. Odbywają się na różnym etapie zaawansowania pracy – mogą być ukazaniem efektów pierwszych poszukiwań choreograficznych, fragmentów, wyników badań, szkicu całości spektaklu lub eksperymentem testującym konkretny pomysł. Prezentacje w Centrum w Ruchu połączone są z otwartymi rozmowami moderowanymi przez gości, osobami profesjonalnie związanymi ze sztuką. Spotkania work in progress dają możliwość sprawdzenia, jak tworzony materiał spektaklu funkcjonuje wobec widza i rozmowy z nim – usłyszenia w jaki sposób prezentowana wersja oddziałuje, co komunikuje, jakie budzi w nim pytania. Połączenie prezentacji i rozmowy pozwala na wkroczenie we wciąż płynną przestrzeń procesu twórczego, zobaczenie pracy na etapie, w którym wciąż możliwe jest rozwijanie jej w różnych kierunkach; poznanie pytań jakie zadaje sobie twórca oraz metod, jakimi się z nimi mierzy. Jest to zaproszenie do wspólnej praktyki patrzenia, słuchania i mówienia o choreografii, o tym, jakie doświadczenie proponuje dana praca i jaką pozycję wobec niej zajmujemy.

* * *

Wstęp wolny!
Dojazd: PKP Międzylesie (kolejką S1 lub autobus 521) lub przystanek Pożaryskiego (autobus 525).

Wydarzenie jest częścią projektu Centrum w procesie – prezentacji prac choreograficznych i dyskusji.

Pokaz współfinansowany ze środków m. st. Warszawy.

Zakochaj się w Wawrze (miniaturka)  Zakochaj się w Warszawie - logo (miniaturka) Logo Wawerskie Centrum Kultury (miniaturka)

Logo Centrum w Ruchu (miniaturka) Logo Fundacja Burdąg (miniaturka)

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 18:00

Warszawa: Centrum w Ruchu, Wawerskie Centrum Kultury, ul. Żegańska 1A. WSTĘP WOLNY.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close