Spektakle

Poznań/Laboratorium Friv Move Zamek: Marysia Zimpel i Wacław Zimpel „Work”

Zdjęcie: Poznań/Laboratorium Friv Move Zamek: Marysia Zimpel i Wacław Zimpel „Work”

Fot. z materiałów organizatorów.

Wersja do druku

Udostępnij

Ruchowo-dźwiękowe spotkanie Marysi Zimpel i Wacława Zimpla to próba tworzenia wspólnych, trwających chwilowo przestrzeni – tych samych przestrzeni, w których się jest, ale które zmieniają  trochę swoje zagęszczenie, trochę zmieniają kolor, temperaturę; przestrzeni, których elementy niekoniecznie mają jednoznaczne granice.  Ucieleśniona, prowokowana przez ruch i percepcję wyobraźnia, może tworzyć przestrzeń podobnie jak tworzy ją dźwięk.

Jest to spotkanie dwóch praktyk improwizacyjnych. Ciekawi nas to jak zmienia się sama intensywność i potencjalność bycia poprzez ruch i  dźwięk. Jak można utrzymać pewną ciągłość obecności przy jednoczesnym nawigowaniu zmianami: kierunku, natężenia, postrzegania.

Wacław Zimpel muzycznie nawiązuje do japońskiej tradycji buddyjskiej sekty fuko Zen – Honkyoku. Marysia Zimpel w ruchu odwołuje się do samych zasad jego konstruowania, .

Pytanie, które towarzyszy tej improwizacji to zdanie pożyczone od Deborah Hay: Co jeśli tam gdzie jestem, jest tym czego porzebuję, nie dotyczy tego czego potrzebuję, ale samego pytanie co jeśli…?

Marysia Zimpel w swojej pracy koncentruje się głównie na poszukiwaniach ruchowych, oraz tworzeniu narzędzi improwizacji. Interesują ją granice fizyczności oraz budowanie znaczenia poprzez ruch. Studiowała w HzT (Taniec, Choreografia, Kontekst) na UdK w Berlinie, oraz kulturoznawstwo na UAM w Poznaniu. Tworzy głównie prace solowe i duety(min.: serię duetów z poetą Erykiem Greenem Working like a Dog, solo What do you really miss?, zrealizowane w ramach Solo Projektu2012 – Stary Browar Nowy Taniec), pracuje również w kolaboracjach oraz uczestniczy w praktykach innych choreografek/ów. Współpracowała między innymi z kolektywem performatywnym God’s Entertainment, z Kattrin Deufert i Thomasem Plischke, z Isabelle Schad, Rosalind Crisp oraz Aleksandrą Borys.

Wacław Zimpel – klasycznie wykształcony klarnecista oraz kompozytor, rozpoznawany na światowej scenie muzyki improwizowanej. Największe inspiracje czerpie z sakralnej i rytualnej muzyki różnych kultur. W swoich pracach często odnosi się do dawnych kompozytorów tworząc swoiste, współczesne polemiki lub komentarze muzycznych tradycji. Jest liderem dwóch zespołów, Hera oraz międzynarodowego Undivided, współtworzy Resonance Kena Vandermarka. Współpracuje również z: Hamidem Drakiem, Joe McPhee, Mikołajem Trzaską, Michaelem Zerangiem, Klausem Kugelem, Christianem Ramondem, Ghiridarem Udupą, Stevem Swellem, Bobbym Few, Markiem Tokarem czy Perrym Robinsonem.

powiązane

Ludzie

Maria Zimpel

Maria Zimpel

Ruchowo-dźwiękowe spotkanie Marysi Zimpel i Wacława Zimpla to próba tworzenia wspólnych, trwających chwilowo przestrzeni – tych samych przestrzeni, w których się jest, ale które zmieniają  trochę swoje zagęszczenie, trochę zmieniają kolor, temperaturę; przestrzeni, których elementy niekoniecznie mają jednoznaczne granice.  Ucieleśniona, prowokowana przez ruch i percepcję wyobraźnia, może tworzyć przestrzeń podobnie jak tworzy ją dźwięk. Jest to spotkanie dwóch praktyk improwizacyjnych. Ciekawi nas to jak zmienia się sama intensywność i potencjalność bycia poprzez ruch i  dźwięk. Jak można utrzymać pewną ciągłość obecności przy jednoczesnym nawigowaniu zmianami: kierunku, natężenia, postrzegania. Wacław Zimpel muzycznie nawiązuje do japońskiej tradycji buddyjskiej sekty fuko Zen – Honkyoku. Marysia Zimpel w ruchu odwołuje się do samych zasad jego konstruowania, . Pytanie, które towarzyszy tej improwizacji to zdanie pożyczone od Deborah Hay: Co jeśli tam gdzie jestem, jest tym czego porzebuję, nie dotyczy tego czego potrzebuję, ale samego pytanie co jeśli…? Marysia Zimpel w swojej pracy koncentruje się głównie na poszukiwaniach ruchowych, oraz tworzeniu narzędzi improwizacji. Interesują ją granice fizyczności oraz budowanie znaczenia poprzez ruch. Studiowała w HzT (Taniec, Choreografia, Kontekst) na UdK w Berlinie, oraz kulturoznawstwo na UAM w Poznaniu. Tworzy głównie prace solowe i duety(min.: serię duetów z poetą Erykiem Greenem Working like a Dog, solo What do you really miss?, zrealizowane w ramach Solo Projektu2012 – Stary Browar Nowy Taniec), pracuje również w kolaboracjach oraz uczestniczy w praktykach innych choreografek/ów. Współpracowała między innymi z kolektywem performatywnym God’s Entertainment, z Kattrin Deufert i Thomasem Plischke, z Isabelle Schad, Rosalind Crisp oraz Aleksandrą Borys. Wacław Zimpel – klasycznie wykształcony klarnecista oraz kompozytor, rozpoznawany na światowej scenie muzyki improwizowanej. Największe inspiracje czerpie z sakralnej i rytualnej muzyki różnych kultur. W swoich pracach często odnosi się do dawnych kompozytorów tworząc swoiste, współczesne polemiki lub komentarze muzycznych tradycji. Jest liderem dwóch zespołów, Hera oraz międzynarodowego Undivided, współtworzy Resonance Kena Vandermarka. Współpracuje również z: Hamidem Drakiem, Joe McPhee, Mikołajem Trzaską, Michaelem Zerangiem, Klausem Kugelem, Christianem Ramondem, Ghiridarem Udupą, Stevem Swellem, Bobbym Few, Markiem Tokarem czy Perrym Robinsonem.

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close