
Fot. Marek Degórski
Fot. Marek Degórski
„Tancerze ofiarowują tu siebie publiczności, lecz znacznie ważniejsza i niemal samowystarczalna wydaje się ich wzajemna relacja. I właśnie w niej spełnia się ofiarowanie.”
Julia Hoczyk, „Didaskalia”
„Udźwignięcie »Święta Wiosny« to wyzwanie, na które Janusz Orlik odpowiedział adekwatnie, z energią pozwalającą umieścić na tym samym poziomie potencjał tańca i muzyki.”
Marta Kula, nowytaniec.pl
„Spektakl Orlika to przede wszystkim połączenie precyzyjnej wirtuozerii z tanecznym erotyzmem, którym wszystko to jest podszyte, a także witalnością i czarem.”
Witold Mrozek, dwutygodnik.com
reżyseria: Janusz Orlik choreografia: Joel Claesson, Nicholas Keegan, Janusz Orlik wykonanie: Darren Anderson, Nicholas Keegan, Janusz Orlik współpraca artystyczna, reżyseria światła: Joanna Leśnierowska światło i dźwięk: Łukasz Kędzierski muzyka: Igor Strawiński (w wykonaniu New York Philharmonic, pod batutą Leonarda Bernsteina, 1958) produkcja: Art Stations Foundation, 2011
Janusz Orlik po ukończeniu warszawskiej szkoły baletowej studiował w Brucknerkonservatorium Linz (Austria), gdzie tańczył w zespole x.IDA. Od 2002 r. jest stałym członkiem Vincent Dance Theatre (Wielka Brytania). Jego własne prace to m.in. Exérèse monobloc (2004), a bliźniego swego jak siebie samego (2006), Live on stage (2008), Święto wiosny (2011). W 2007 roku wystąpił w spektaklu towarzystwa gimnastycznego nic. W 2009 roku wziął udział w spektaklu Happy Nigela Charnocka, będąc jednocześnie asystentem choreografa. Rok później dołączył do grupy Ugo Dehaesa, Kwaad Bloed (Belgia), występując w spektaklu Forces. W 2011 roku dołączył do Nigel Charnock + Company (Wielka Brytania) rozpoczynając pracę nad spektaklem Ten Men. W 2011 roku współpracował przy tworzeniu i wystąpił w Rekonstrukcji Joanny Leśnierowskiej. Poza pracą sceniczną Janusz Orlik prowadzi warsztaty taneczne w szkołach tańca oraz innych placówkach edukacyjnych w kraju i za granicą.