Spektakle

Poznań/„Z perspektywy żaby”: Martin Nachbar (Niemcy) „Animal dances”

Zdjęcie: Poznań/„Z perspektywy żaby”: Martin Nachbar (Niemcy)  „Animal dances”

Fot. Gerhard F. Ludwig.

Wersja do druku

Udostępnij

Jakiego rodzaju związki i odniesienia istnieją pomiędzy ludźmi a innymi stworzeniami? Czy potrafimy zachowywać się, myśleć i czuć jak zwierzęta? W swoim przedstawieniu Martin Nachbar i jego zespół podchodzą do człowieka jako do fizycznego bytu istniejącego wśród niezliczonych innych fizycznych istnień, badając możliwości animalistycznego pojmowania i interpretacji. Tancerze stawiają pytania: jak my, zwierzęta miejskie XXI wieku, odnosimy się do innych zwierząt – kota domowego, który leży nam na kolanach mrucząc, myszy harcujących w szopie, krowy, której 100 gramów leży na naszym talerzu, drapieżnika uwiecznionego na fotografii – pamiątce z safari… Nachbar ukazuje nasze relacje ze zwierzętami poprzez taniec – analizuje możliwości ruchu, odczuwania emocji i myślenia jak zwierzęta. Spektakl składa się z czterech odmiennych, choć powiązanych części.

Martin Nachbar wraz z grupą tancerzy w spektaklu „Animal dances” próbuje ucieleśniać ruch zwierząt, ale ich nie naśladuje. To najbardziej fizyczny spektakl, który zdradza ludzki sposób patrzenia i widzenia motoryki zwierząt – mówi Anna Królica, kuratorka performatywnej części programu „Z perspektywy żaby”.

Tancerze nie przedstawiają zwierząt, lecz uobecniają ciała wyobrażone… W ten sposób kreują zwierzęta, które istnieją wyłącznie w teatrze. A co ze sceną? I czy przypadkiem dosłowne odczytanie przez widza nie przypomina czasem zabójczego spojrzenia bazyliszka? Z jakim hybrydowym zoo możemy zetknąć się dziś w teatrze? – Jeroen Peeters (krytyk, dramaturg, performer)

 

choreografia: Martin Nachbar we współpracy  z tancerzami

taniec: Jule Flierl, Coralie Meinguet, Benjamin Pohlig, Noha Ramadan, Jochen Roller

muzyka: Boris Hauf

światło: Bruno Pocheron

kostiumy: Marion Montel

dramaturgia: Jeroen Peeters

asystent: Moritz Frischkorn

współpraca Dance & Choreography – Katie Vickers

produkcja: Martin Nachbar and Sophiensaele Berlin, w kooperacji  z UP TO NATURE and Dock 11/Eden i przy wsparciu: Andrea von Braun Stiftung, HKF Berlin, Kunststiftung NRW

Bilety: 15 zł (ulgowe) i 20 zł (normalne)

Rezerwacja biletów:
(+48) 61 6465 260
kasa@ckzamek.pl
czynna codziennie w godz. 10.00-21.00.

Więcej o programie

Tekst kuratorski Anny Królicy

Anna Królica:  krytyczka, historyczka i kuratorka tańca. Ostatnio wydała książkę Pokolenie Solo. Choreografowie w rozmowach z Anną Królicą (Cricoteka, Kraków  2013). Autorka pierwszej książki o najnowszej historii tańca współczesnego w Polsce Sztuka do odkrycia. Szkice o polskim tańcu (Tarnów, 2011). Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2012 roku. Realizuje również projekty kuratorskie: Maszynę choreograficzną w Cricotece (od 2013r), Z perspektywy żaby w Centrum Kultury „Zamek” (2015), Goodbye Superman! (wraz z Erykiem Makohonem i Pawłem Łyskawą, Kraków 2015), Portrety. Kobiety w polskiej choreografii (2014), Archiwum Ciała w poznańskim Centrum Kultury „Zamek” (2013); w 2011 roku programowała festiwal „Kalejdoskop” w Białymstoku i do dziś jest związana z festiwalem. Działała w jury Polskiej Platformy Tańca w 2008 i 2012 roku. Była przewodniczącą pierwszej Rady Programowej Instytutu Muzyki i Tańca w latach 2011-2014. W 2010 roku pełniła funkcję głównego koordynatora merytorycznego I Kongresu Tańca w Warszawie. Wraz z Witoldem Mrozkiem założyła specjalistyczny portal o tańcu współczesnym, www.nowytaniec.pl , działający w latach 2006-2011.

Współpraca

Logo Polskie Towarzystwo Przyrody SALAMANDRA (miniaturka)

Patroni medialni

Belka patroni medialni (miniaturka)

powiązane

Ludzie

Anna Królica

Anna Królica

Jakiego rodzaju związki i odniesienia istnieją pomiędzy ludźmi a innymi stworzeniami? Czy potrafimy zachowywać się, myśleć i czuć jak zwierzęta? W swoim przedstawieniu Martin Nachbar i jego zespół podchodzą do człowieka jako do fizycznego bytu istniejącego wśród niezliczonych innych fizycznych istnień, badając możliwości animalistycznego pojmowania i interpretacji. Tancerze stawiają pytania: jak my, zwierzęta miejskie XXI wieku, odnosimy się do innych zwierząt – kota domowego, który leży nam na kolanach mrucząc, myszy harcujących w szopie, krowy, której 100 gramów leży na naszym talerzu, drapieżnika uwiecznionego na fotografii – pamiątce z safari… Nachbar ukazuje nasze relacje ze zwierzętami poprzez taniec – analizuje możliwości ruchu, odczuwania emocji i myślenia jak zwierzęta. Spektakl składa się z czterech odmiennych, choć powiązanych części. Martin Nachbar wraz z grupą tancerzy w spektaklu „Animal dances” próbuje ucieleśniać ruch zwierząt, ale ich nie naśladuje. To najbardziej fizyczny spektakl, który zdradza ludzki sposób patrzenia i widzenia motoryki zwierząt – mówi Anna Królica, kuratorka performatywnej części programu „Z perspektywy żaby”. Tancerze nie przedstawiają zwierząt, lecz uobecniają ciała wyobrażone… W ten sposób kreują zwierzęta, które istnieją wyłącznie w teatrze. A co ze sceną? I czy przypadkiem dosłowne odczytanie przez widza nie przypomina czasem zabójczego spojrzenia bazyliszka? Z jakim hybrydowym zoo możemy zetknąć się dziś w teatrze? – Jeroen Peeters (krytyk, dramaturg, performer)   choreografia: Martin Nachbar we współpracy  z tancerzami taniec: Jule Flierl, Coralie Meinguet, Benjamin Pohlig, Noha Ramadan, Jochen Roller muzyka: Boris Hauf światło: Bruno Pocheron kostiumy: Marion Montel dramaturgia: Jeroen Peeters asystent: Moritz Frischkorn współpraca Dance & Choreography – Katie Vickers produkcja: Martin Nachbar and Sophiensaele Berlin, w kooperacji  z UP TO NATURE and Dock 11/Eden i przy wsparciu: Andrea von Braun Stiftung, HKF Berlin, Kunststiftung NRW Bilety: 15 zł (ulgowe) i 20 zł (normalne) Rezerwacja biletów: (+48) 61 6465 260 kasa@ckzamek.pl czynna codziennie w godz. 10.00-21.00. Więcej o programie Tekst kuratorski Anny Królicy Anna Królica:  krytyczka, historyczka i kuratorka tańca. Ostatnio wydała książkę Pokolenie Solo. Choreografowie w rozmowach z Anną Królicą (Cricoteka, Kraków  2013). Autorka pierwszej książki o najnowszej historii tańca współczesnego w Polsce – Sztuka do odkrycia. Szkice o polskim tańcu (Tarnów, 2011). Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2012 roku. Realizuje również projekty kuratorskie: Maszynę choreograficzną w Cricotece (od 2013r), Z perspektywy żaby w Centrum Kultury „Zamek” (2015), Goodbye Superman! (wraz z Erykiem Makohonem i Pawłem Łyskawą, Kraków 2015), Portrety. Kobiety w polskiej choreografii (2014), Archiwum Ciała w poznańskim Centrum Kultury „Zamek” (2013); w 2011 roku programowała festiwal „Kalejdoskop” w Białymstoku i do dziś jest związana z festiwalem. Działała w jury Polskiej Platformy Tańca w 2008 i 2012 roku. Była przewodniczącą pierwszej Rady Programowej Instytutu Muzyki i Tańca w latach 2011-2014. W 2010 roku pełniła funkcję głównego koordynatora merytorycznego I Kongresu Tańca w Warszawie. Wraz z Witoldem Mrozkiem założyła specjalistyczny portal o tańcu współczesnym, www.nowytaniec.pl , działający w latach 2006-2011. Współpraca Patroni medialni

Zespoły

Organizacje

Festiwale

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close