Spektakle

Siedlce: Maciej Kuźmiński „Różnica i Powtórzenie”

Zdjęcie: Siedlce: Maciej Kuźmiński „Różnica i Powtórzenie”

Różnica. Fot. Katarzyna Machniewicz.

Wersja do druku

Udostępnij

Najnowszy spektakl Macieja Kuźmińskiego, nowego kierownika artystycznego Teatru Tańca Caro, zostanie zaprezentowany na Scenie Teatralnej Miasta Siedlce. Dla widzów będzie to okazja, by zobaczyć twórcę zarówno w roli choreografa jak i tancerza.

Dyptyk Różnica i Powtórzenie, złożony z radykalnie różniących się od siebie spektakli, jest pełnometrażowym debiutem Kuźmińskiego. Inspirację stanowiła Różnica i Powtórzenie – książka uznawana za magnum opus Gillesa Deleuze’a.

Różnica to intymny wgląd w wewnętrzny świat człowieka, który poszukuje siebie i odpowiedzi na pytanie co jest zmienne – ja czy rzeczywistość wokół mnie? Tożsamość nie rozpoczyna się i nie kończy, komentuje głos cytujący Deleuze’a, w trakcie gdy Kuźmiński próbuje zdefiniować własny styl ruchu i choreografii. Ten autobiograficzny monodram zachwyca plastyką scenografii i pięknem oświetlenia, zaprojektowanym przez artystę Michała Mackiewicza.

 

Powtórzenie to opowieść o przenikaniu się tożsamości i zakwestionowaniu istoty powtarzalności rzeczy. Podobnie jak w Personie Bergmana, tu również zacierają się podobieństwa i różnice między dwoma kobietami. Skomplikowany zapis choreograficzny wymaga od tancerzy nieludzkiej wręcz koncentracji, co zmusza do pytania, czy powtórzenie jest w ogóle możliwe. W Powtórzeniu widz odnajdzie odniesienia do historii tańca i kluczowych metod choreograficznych. Przez pryzmat twórczości innych, Kuźmiński analizuje własny styl ruchu i choreografii.

 

Myślenie jest grą różnicy i powtórzenia, twierdzi Deleuze.

choreografia: Maciej Kuźmiński
taniec: Daniela Komędera, Dominika Wiak, Maciej Kuźmiński
dramaturgia i teksty: Adam Hypki de Velez z wykorzystaniem fragmentów 'Różnicy i Powtórzenia’ Gillesa Deleuze’a
oświetlenie: Michał Mackiewicz
kostiumy: Justyna Jakubczyk-Lassota
obsługa techniczna: Maciej Kosteczka, Oscar Mafa
asystent choreografa: Tomek Pomersbach
muzyka: Matthew Bourne Montauk Variations, Jacob Kirkegaard 4 Rooms, Antonio Vivaldi 4 Pory Rok, wykonanie: Academia Bizantina
długość trwania (obie części): 90 min.
produkcja wykonawcza: Maciej Kuźmiński
Menedżer: Roma Hurey
producent: Fundacja Cukier Puder

partnerzy: Centrum Kultury w Lublinie, Miejski Dom Kultury Zduńskowolskie Centrum Integracji Ratusz, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu (PWST Kraków), firma KP Media

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close