Klub Żak w Gdańsku zaprasza na kolejne spektakle zrealizowane w ramach konkursu Rezydencja/Premiera 2016 VII Gdańskiego Festiwalu Tańca. Prace przygotowane pod opieką coacha – Orly Portal – zaprezentują młodzi twórcy: Dominik Więcek (Nie dziękuję [nie piję alkoholu]) i Małgoszata Suś (check.point).
O spektaklach:
Dominik Więcek: Nie dziękuję [nie piję alkoholu]
Istnieje w człowieku jedna cecha niezmiernie wzruszająca: Człowiek
T. Kantor
Pochwała samoakceptacji, uwielbienia życia. Manifestacja wiary w nadzwyczajność, unikatowość i niepowtarzalność KAŻDEGO człowieka. Sprzeciw wobec poddawania się wpływom innych. Życie w zgodzie z samym sobą i z własnym ja. Próba przywrócenia, przez wielu zatraconego, beztroskiego i naiwnego dzieciństwa, kiedy świat wydawał się bezpieczny, ludzie niewinni, kolor czerwony cięższy od żółtego, a dotyk ekscytujący, a nie paraliżujący.
Koncept/choreografia/wykonanie: Dominik Więcek
Muzyka: The Mamas & The Papas – California Dreamin; Hair – Let the Sunshine In
Na podstawie: Tadeusz Kantor – Komentarze intymne
Współpraca artystyczna: Orly Portal
premiera: 24.04.2016, Klub Żak, realizacja w ramach VIII Gdańskiego Festiwalu Tańca
Czas trwania: 15 min.
Dominik Więcek – rocznik ’92, tancerz Krakowskiego Teatru Tańca. Student Wydziału Teatru Tańcaw Bytomiu Państwowej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, , stypendysta Folkwang Universität der Künste w Essen. Występował m.in. w spektaklach Ubu król, czyli Polacy w reżyserii Jerzego Stuhra, Working title: Ego w chorografii Jeansa van Daele’a, Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę w choreografii Jacka Łumińskiego, Inaria w chorografii Giorgia Madamy, „Nesting” w chorografii Idana Cohena. Jego solo Złota rybka zdobyło nagrodę „Best Solo Dance Performance 2015” oraz uzyskało dodatkowe wyróżnienie publiczności („Award of the Jury”) podczas SoloDuo International Dance Festival w Budapeszcie. W 2015 za solo ’Dominique’, w choreografii Macieja Kuźmińskiego, zdobył Nagrodę Publiczności oraz II miejsce przyznane przez jury na „Solo Dance Contest 2015” Gdańskiego Festiwalu Tańca, pierwszą nagrodę podczas Warszawskiej Platformy Tańca 2015, oraz wyróżnienie od jury w składzie Zofia Rudnicka, Witold Jurewicz, Ryszard Kalinowski w Tarnowie podczas Konkursie Choreograficznego „Make Move” w ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca „Scena Otwarta” w Tarnowie. Interesuje się również fotografią mody, publikował w magazynach w Polsce oraz w Wielkiej Brytanii i Ameryce.
Małgorzata Suś: check.point
Spektakl check.point powstał w oparciu o doświadczenia autorki z podróży do Palestyny i pracy w obozie dla uchodźców w mieście Jenin. Językiem opowieści stają się taniec współczesny, elementy wywiedzione z treningu teatru fizycznego, projekcje wideo i muzyka. Spektakl porusza kwestie strachu przed innością, przed przekraczaniem granic, dotyka problem zniewolenia i życia pod kontrolą. Staje się wypowiedzią społęczno-polityczną zbudowaną na bazie osobistej historii.
Koncept/choreografia/wykonanie: Małgorzata Suś
Kostiumy scenografia: Małgorzata Suś/Michalina Ludmiła Misielak
Wizualizacje: Michalina Ludmiła Misielak
Muzyka: Checkpoint 303
Współpraca artystyczna: Orly Portal
premiera: 24.04.2016, Klub Żak, realizacja w ramach VIII Gdańskiego Festiwalu Tańca
Czas trwania: 15 min.
Małgorzata Suś – aktorka teatru fizycznego Sztuka Nowa, w swojej działalności artystycznej łączy teatr fizyczny z tańcem współczesnym. Realizowała projekty artystyczne w Polsce i za granicą, m.in. we współpracy z Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie, z portugalską performerką Pauliną Almeidą, z Freedom Theatre w Palestynie. Stale współpracuje z Dawidem Żakowskim i Stowarzyszeniem Sztuka Nowa. Prowadzi zajęcia z tańca fizycznego w Centrum Edukacji Teatralnej Lub/Lab w Warszawie. Studentka Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie; w roku akademickiem 2014/2015 studiowała na Tel Aviv University w Izraelu.
Orly Portal – choreografka, tancerka, pedagog, choreoterapeutka z dwudziestopięcioletnim doświadczeniem. Swoją pracę opiera na wieloletnich badaniach nad ciałem. Łączy taniec współczesny, partnerowanie, improwizacje, metodę Feldenkraisa i taniec brzucha, uzyskując unikalne połączenie delikatności i siły; przekładając język tańca klasycznego na współczesny. Ukończyła Jerusalem Academy of Music and Dance, tańczyła w izraelskich Kol Udmama (Sound and Silence) Company i Batsheva Ensemble. W ciągu ostatnich 15 lat rozwinęła dwie unikalne metody: taniec brzucha jako środek w terapii oraz ATM – Awarness Through Movement – połączenie techniki Feldenkraisa i improwizacji. Prowadzi zajęcia i warsztaty w Izraelu i na całym świecie, występowała z wieloma artystami międzynarodowej rangi na licznych festiwalach. Jest również założycielką, choreografem oraz menadżerem Orly Portal Dance Company.
Rezydencja/Premiera 2016
Konkurs na projekt spektaklu z dziedziny szeroko pojętego tańca współczesnego. Celem konkursu jest wspieranie i promocja tańca współczesnego (contemporary dance/contemporary ballet). Wyróżnione projekty realizowane są w Klubie Żak w okresie od lutego do kwietnia 2016 roku. Wyróżnieni tancerze otrzymują środki na realizację zgłoszonego spektaklu, pomoc techniczną (akustyka i oświetleniowca), przedpremierową promocję, możliwość skorzystania z przestrzeni do prób oraz przez dwa tygodnie będą pracować pod okiem coacha – cenionego tancerza i choreografa.
BILETY (obejmują oba spektakle)
20 zł / 15 zł – Karta Do Kultury* / 10 zł – uczniowie*, studenci*, seniorzy / 5 zł – Karta Dużej Rodziny* / 3 zł – Karta Tancerza*
* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację/ 1 KARTĘ)
Sprzedaż biletów i karnetów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb i nd od g.16.00; w soboty i niedziele z seansami dla dzieci kasę otwieramy 30 minut przed seansem).
Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 – w.117 / Płatność za bilety i karnety gotówką, kartą lub przelewem po uzgodnieniu z kasą.
Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje na koncerty, spektakle, PC Dramę należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane). Rezerwacje można opłacić przelewem (tylko bilety normalne) po uzgodnieniu z pracownikiem Kasy Klubu Żak. Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 10 miejsc na dane przedstawienie.
Liczba biletów w danej puli limitowana. Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT.
Osoby spóźnione na spektakle teatralne nie będą wpuszczane na widownię po rozpoczęciu spektaklu oraz nie otrzymają zwrotu pieniędzy za niewykorzystane bilety. Prosimy o punktualne przybycie.
Liczba miejsc na spektakle jest ograniczona, miejsca są numerowane. W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć w trakcie koncertów, przedstawień, seansów filmowych i zajęć warsztatowych. Klub Żak zastrzega sobie prawo do zmiany programu.