Spektakle

VIII Gdański Festiwal Tańca/„Rezydencja/Premiera 2016”: Liwia Bargieł, Irad Mazliah, Stefano Silvino „Szron/Frost”

Zdjęcie: VIII Gdański Festiwal Tańca/„Rezydencja/Premiera 2016”: Liwia Bargieł, Irad Mazliah, Stefano Silvino „Szron/Frost”

Liwia Bargieł „O mnie i trochę o Tobie”, „Rezydencja/Premiera 2012”. Fot. Piotr Wyszomirski.

Wersja do druku

Udostępnij

Sztuczne zwierciadło. Piękno i dobro w zwierciadle odbite, staje się szkaradne, obleśne i wzdęte. Nieprzyzwoicie chude, słone i tłuste. Świat w zwierciadle jest w odcieniach szarości brązu i krwi. Jedyną błyskotką migotliwą – kłamstwa.
Baśń dla dorosłych na motywach sztuki Śnieży Roberta Jarosza.

„Żył sobie niegdyś bardzo złośliwy czarodziej. Całą jego przyjemnością było dokuczać ludziom, czynić źle, ze wszystkiego się wyśmiewać i każdą rzecz przedstawiać z najgorszej strony. Wymyślił wreszcie i zrobił takie sztuczne zwierciadło, iż wszystkie rzeczy piękne i dobre wyglądały w nim szkaradnie, a nawet śmiesznie, ponieważ były wykrzywione, zamazane, niewyraźne — za to złe rzeczy widać w nim było doskonale. Tym sposobem cały świat w tym zwierciadle był brzydki i zły, a nic na nim nie było pięknego. Czarodziej klaskał w dłonie i śmiał się ze swego figla, a źli jego uczniowie porwali zwierciadło i biegali z nim wszędzie, podstawiając je ludziom znienacka przed oczy i cieszyli się, i śmiali, kiedy przerażony człowiek zasłaniał oczy ręką; a potem nieraz sam nie wiedział, który świat jest prawdziwy: czy ten, który ogląda co dzień, czy tamten, który ujrzał w zaklętym zwierciadle?”
Hans Christian Andersen, Królowa Śniegu

Rezydencja/Premiera 2016

Projekt spektaklu z dziedziny szeroko pojętego tańca współczesnego
Celem konkursu jest wspieranie i promocja tańca współczesnego (contemporary dance/contemporary ballet). Wyróżnione projekty zostaną zrealizowane w Klubie Żak w okresie od lutego do kwietnia 2016 roku. Wyróżnieni tancerze otrzymają środki na realizację zgłoszonego spektaklu, pomoc techniczną (akustyka i oświetleniowca), przedpremierową promocję, możliwość skorzystania z przestrzeni do prób oraz przez dwa tygodnie będą pracować pod okiem trenera – cenionego tancerza oraz choreografa. Rezydencja zakończy się pokazami premierowymi wybranych spektakli.

Máté Mészáros
–  ukończył Węgierską Akademię Tańca w Budapeszcie. W trakcie studiów dołączył do Szeged Contemporary Dance Company, czołowego zespołu tanecznego na Węgrzech. Otrzymał wiele nagród w trakcie swojej czteroletniej kariery w tej grupie: nagrodę Keresztes Maria (1999), nagrodę dla najlepszego tancerza na IV National Art Festival (2001) oraz nagrodę Zoltan Imre (2002).  Wiosną 2003 roku dołączył do Carte Blanche, a w 2004 roku tańczył w eksperymentalnej hiszpańskiej grupie Lanonima Imperial, tańczył także w spektaklach Ultima Vez i Zero Visibility Copr. Tworzy także własne projekty, z których jeden będziemy mieli możliwość obejrzeć podczas Gdańskiego Festiwalu Tańca 2016.

Liwia Bargieł – tancerka i choreografka, absolwentka Konserwatorium Tańca Współczesnego Trinity Laban w Londynie. Po studiach współpracowała z Warszawskim Teatrem Tańca. W latach 2010/12 współtworzyła z Magda Grabowską Mala Duet. Prace powstałe w tym czasie –   Tam o piątej oraz Co widzisz? –  były prezentowane na festiwalach w Polsce i za granicą. Jest autorką choreografii do spektakli  Ce bordel fORmiDaBLE/ extravaganza oraz Joanna Szalona. Królowa (reż. Waldemar Raźniak). W roku 2012 była po raz pierwszy laureatką konkursu Rezydencja/Premiera organizowanego przez Klub Żak w Gdańsku, gdzie przy współpracy z Pią Meuthen stworzyła spektakl solowy O mnie i trochę o Tobie. Spektakl był prezentowany na festiwalach w Polsce i za granicą. W roku 2014 po raz drugi wyłoniona w tym konkursie, pod opieką Martina Sonderkampa przygotowała spektakl/instalację Love Song inspirowany postacią Sylvii Plath. W latach 2013-2014 związana jako tancerka z Teatrem Groteska w Krakowie, gdzie występuje w spektaklu Przemiany w choreografii Caroline Finn-Fischer. Od 2012 roku współpracuje z Akademią Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Jest autorką ruchu scenicznego do spektakli dyplomowych Zimowa opowieść (reż. Cezary Morawski) i Ecce Homo (reż. Krzysztof Majchrzak).

Irad Mazliah – choreograf, tancerz, ukończył również Sadna Dance School w Izraelu, gdzie uczył się tańca klasycznego i współczesnego. W latach 2003-2005 wielokrotnie był nagradzany w dziedzinie tańca i choreografii, otrzymywał również stypendia przyznawane przez Amerykańsko-Izraelską Fundację Kulturalną. W 2010 roku Polski Instytut w Izraelu przyznał artyście stypendium, które zapoczątkowało, rozwijającą się do tej pory, współpracę z polskim choreografem Rafałem Dziemidokiem. Ich wspólny spektakl został zaprezentowany w styczniu 2012 roku w Gdańsku i w warszawskim Instytucie Teatralnym. Od 2003 współpracuje jako tancerz i twórca z wieloma teatrami tańca w Izraelu. Od 2008 występuje także w charakterze aktora dramatycznego w Tmuna Theatre Ensemble w spektaklach: Everything in the bathtub i The system. Ponadto zrealizował kilkanaście własnych spektakli w tym Foreign work w ramach Festiwalu Sztuki Contact Point 2011 dla Muzeum Izraela w Jerozolimie. Jest również pomysłodawcą i współtwórcą the Sadna Dance School w Hajfie w Izraelu – profesjonalnego trzyletniego programu edukacji tancerzy i artystów sztuk performatywnych. W latach 2011- 2012 obejmował stanowisko dyrektora artystycznego Festiwalu Tańca Intimadance, organizowanego przez Teatr Tmuna w Tel Awiwie.

Stefano Silvino – tancerz Teatru ROZBARK,  zaczął uczyć się tańczyć na Sycylii w wieku15 lat u różnych nauczycieli klasycznych i techniki modern. W 2011 przeprowadził się do Rzymu, by trenować modern pod okiem takich nauczycieli jak Caterina Felicioni, Erika Silgoner, Roberto Salaorni, Veronica Peparini. Zagłębił się w taniec współczesny szkoląc się pod okiem: Medhi Walerski (choreograf Nederlands Dans Theater), Christopher Roman (były tancerz Frankfurt Ballet i Forsythe Company pod kierownictwem Williama Forsythe’a), Maeva Berthelot (tancerka w Hofesh Shechter Company). Współpracował podczas takich eventów jak AMWAY CHINA 2012w Monachium z Luc Petit Creation i uczestniczył w międzynarodowej trasie musicalu KAROL WOJTYLA, la vera storia, reżyserii Duccio Forzano. Tańczył też w operze IL PAESE DEL SORRISO w choreografii Sandhya Nagaraja w Trieście (Włochy). Obecnie jest członkiem Teatru Rozbark, gdzie współpracuje z następującymi choreografami: Johan Gerben, Uri Ivgi i Anna Piotrowska.

 

Bilety:
Bez zniżek 20,-
Karta do Kultury* 15,-
Studenci, uczniowie* 10,-
Karta Dużej Rodziny* 5,-
Karta Tancerza* 3,-

Zasady rezerwacji
Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl

Potwierdzone rezerwacje na koncerty, spektakle, PC Dramę należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane) Rezerwacje można opłacić przelewem po uzgodnieniu z pracownikiem Kasy Klubu Żak. Nie przyjmowane są  rezerwacje na ostatnie 10 miejsc na dane przedstawienie. Liczba biletów w danej puli limitowana.

Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT. Osoby spóźnione na spektakle teatralne nie będą wpuszczane na widownię po rozpoczęciu spektaklu oraz nie otrzymają zwrotu pieniędzy za niewykorzystane bilety. Organizatorzy proszą o punktualne przybycie. Liczba miejsc na spektakle jest ograniczona, miejsca są numerowane.

W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć w trakcie koncertów, przedstawień, seansów filmowych i zajęć warsztatowych. Klub Żak zastrzega sobie prawo do zmiany programu.

powiązane

Ludzie

Liwia Bargieł

Liwia Bargieł

  • tancerka
  • choreografka

Sztuczne zwierciadło. Piękno i dobro w zwierciadle odbite, staje się szkaradne, obleśne i wzdęte. Nieprzyzwoicie chude, słone i tłuste. Świat w zwierciadle jest w odcieniach szarości brązu i krwi. Jedyną błyskotką migotliwą – kłamstwa. Baśń dla dorosłych na motywach sztuki Śnieży Roberta Jarosza. „Żył sobie niegdyś bardzo złośliwy czarodziej. Całą jego przyjemnością było dokuczać ludziom, czynić źle, ze wszystkiego się wyśmiewać i każdą rzecz przedstawiać z najgorszej strony. Wymyślił wreszcie i zrobił takie sztuczne zwierciadło, iż wszystkie rzeczy piękne i dobre wyglądały w nim szkaradnie, a nawet śmiesznie, ponieważ były wykrzywione, zamazane, niewyraźne — za to złe rzeczy widać w nim było doskonale. Tym sposobem cały świat w tym zwierciadle był brzydki i zły, a nic na nim nie było pięknego. Czarodziej klaskał w dłonie i śmiał się ze swego figla, a źli jego uczniowie porwali zwierciadło i biegali z nim wszędzie, podstawiając je ludziom znienacka przed oczy i cieszyli się, i śmiali, kiedy przerażony człowiek zasłaniał oczy ręką; a potem nieraz sam nie wiedział, który świat jest prawdziwy: czy ten, który ogląda co dzień, czy tamten, który ujrzał w zaklętym zwierciadle?” Hans Christian Andersen, Królowa Śniegu Rezydencja/Premiera 2016 Projekt spektaklu z dziedziny szeroko pojętego tańca współczesnego Celem konkursu jest wspieranie i promocja tańca współczesnego (contemporary dance/contemporary ballet). Wyróżnione projekty zostaną zrealizowane w Klubie Żak w okresie od lutego do kwietnia 2016 roku. Wyróżnieni tancerze otrzymają środki na realizację zgłoszonego spektaklu, pomoc techniczną (akustyka i oświetleniowca), przedpremierową promocję, możliwość skorzystania z przestrzeni do prób oraz przez dwa tygodnie będą pracować pod okiem trenera – cenionego tancerza oraz choreografa. Rezydencja zakończy się pokazami premierowymi wybranych spektakli. Máté Mészáros –  ukończył Węgierską Akademię Tańca w Budapeszcie. W trakcie studiów dołączył do Szeged Contemporary Dance Company, czołowego zespołu tanecznego na Węgrzech. Otrzymał wiele nagród w trakcie swojej czteroletniej kariery w tej grupie: nagrodę Keresztes Maria (1999), nagrodę dla najlepszego tancerza na IV National Art Festival (2001) oraz nagrodę Zoltan Imre (2002).  Wiosną 2003 roku dołączył do Carte Blanche, a w 2004 roku tańczył w eksperymentalnej hiszpańskiej grupie Lanonima Imperial, tańczył także w spektaklach Ultima Vez i Zero Visibility Copr. Tworzy także własne projekty, z których jeden będziemy mieli możliwość obejrzeć podczas Gdańskiego Festiwalu Tańca 2016. Liwia Bargieł – tancerka i choreografka, absolwentka Konserwatorium Tańca Współczesnego Trinity Laban w Londynie. Po studiach współpracowała z Warszawskim Teatrem Tańca. W latach 2010/12 współtworzyła z Magda Grabowską Mala Duet. Prace powstałe w tym czasie –   Tam o piątej oraz Co widzisz? –  były prezentowane na festiwalach w Polsce i za granicą. Jest autorką choreografii do spektakli  Ce bordel fORmiDaBLE/ extravaganza oraz Joanna Szalona. Królowa (reż. Waldemar Raźniak). W roku 2012 była po raz pierwszy laureatką konkursu Rezydencja/Premiera organizowanego przez Klub Żak w Gdańsku, gdzie przy współpracy z Pią Meuthen stworzyła spektakl solowy O mnie i trochę o Tobie. Spektakl był prezentowany na festiwalach w Polsce i za granicą. W roku 2014 po raz drugi wyłoniona w tym konkursie, pod opieką Martina Sonderkampa przygotowała spektakl/instalację Love Song inspirowany postacią Sylvii Plath. W latach 2013-2014 związana jako tancerka z Teatrem Groteska w Krakowie, gdzie występuje w spektaklu Przemiany w choreografii Caroline Finn-Fischer. Od 2012 roku współpracuje z Akademią Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Jest autorką ruchu scenicznego do spektakli dyplomowych Zimowa opowieść (reż. Cezary Morawski) i Ecce Homo (reż. Krzysztof Majchrzak). Irad Mazliah – choreograf, tancerz, ukończył również Sadna Dance School w Izraelu, gdzie uczył się tańca klasycznego i współczesnego. W latach 2003-2005 wielokrotnie był nagradzany w dziedzinie tańca i choreografii, otrzymywał również stypendia przyznawane przez Amerykańsko-Izraelską Fundację Kulturalną. W 2010 roku Polski Instytut w Izraelu przyznał artyście stypendium, które zapoczątkowało, rozwijającą się do tej pory, współpracę z polskim choreografem Rafałem Dziemidokiem. Ich wspólny spektakl został zaprezentowany w styczniu 2012 roku w Gdańsku i w warszawskim Instytucie Teatralnym. Od 2003 współpracuje jako tancerz i twórca z wieloma teatrami tańca w Izraelu. Od 2008 występuje także w charakterze aktora dramatycznego w Tmuna Theatre Ensemble w spektaklach: Everything in the bathtub i The system. Ponadto zrealizował kilkanaście własnych spektakli w tym Foreign work w ramach Festiwalu Sztuki Contact Point 2011 dla Muzeum Izraela w Jerozolimie. Jest również pomysłodawcą i współtwórcą the Sadna Dance School w Hajfie w Izraelu – profesjonalnego trzyletniego programu edukacji tancerzy i artystów sztuk performatywnych. W latach 2011- 2012 obejmował stanowisko dyrektora artystycznego Festiwalu Tańca Intimadance, organizowanego przez Teatr Tmuna w Tel Awiwie. Stefano Silvino – tancerz Teatru ROZBARK,  zaczął uczyć się tańczyć na Sycylii w wieku15 lat u różnych nauczycieli klasycznych i techniki modern. W 2011 przeprowadził się do Rzymu, by trenować modern pod okiem takich nauczycieli jak Caterina Felicioni, Erika Silgoner, Roberto Salaorni, Veronica Peparini. Zagłębił się w taniec współczesny szkoląc się pod okiem: Medhi Walerski (choreograf Nederlands Dans Theater), Christopher Roman (były tancerz Frankfurt Ballet i Forsythe Company pod kierownictwem Williama Forsythe’a), Maeva Berthelot (tancerka w Hofesh Shechter Company). Współpracował podczas takich eventów jak AMWAY CHINA 2012w Monachium z Luc Petit Creation i uczestniczył w międzynarodowej trasie musicalu KAROL WOJTYLA, la vera storia, reżyserii Duccio Forzano. Tańczył też w operze IL PAESE DEL SORRISO w choreografii Sandhya Nagaraja w Trieście (Włochy). Obecnie jest członkiem Teatru Rozbark, gdzie współpracuje z następującymi choreografami: Johan Gerben, Uri Ivgi i Anna Piotrowska.   Bilety: Bez zniżek 20,- Karta do Kultury* 15,- Studenci, uczniowie* 10,- Karta Dużej Rodziny* 5,- Karta Tancerza* 3,- Zasady rezerwacji Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl Potwierdzone rezerwacje na koncerty, spektakle, PC Dramę należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane) Rezerwacje można opłacić przelewem po uzgodnieniu z pracownikiem Kasy Klubu Żak. Nie przyjmowane są  rezerwacje na ostatnie 10 miejsc na dane przedstawienie. Liczba biletów w danej puli limitowana. Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT. Osoby spóźnione na spektakle teatralne nie będą wpuszczane na widownię po rozpoczęciu spektaklu oraz nie otrzymają zwrotu pieniędzy za niewykorzystane bilety. Organizatorzy proszą o punktualne przybycie. Liczba miejsc na spektakle jest ograniczona, miejsca są numerowane. W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć w trakcie koncertów, przedstawień, seansów filmowych i zajęć warsztatowych. Klub Żak zastrzega sobie prawo do zmiany programu.

Zespoły

Organizacje

Festiwale

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close