Inne

Warszawa: ₭em – otwarcie przestrzeni zorientowanej na choreografię i performans

Zdjęcie: Warszawa: ₭em – otwarcie przestrzeni zorientowanej na choreografię i performans

Fot. Anja Hitzenberger.

Wersja do druku

Udostępnij

₭em jest niezależną przestrzenią projektową zorientowaną na nowe metody i strategie choreografii i performansu. Projekt proponuje program regularnych spotkań wokół współczesnej podmiotowości i cielesności oraz ich inscenizacji. ₭em powstało z inicjatywy choreografów Alexa Baczyńskiego-Jenkinsa i Marty Ziółek.

₭em zamierza kwestionować warunki produkcji, dystrybucji, oglądania i dyskusji wokół prac choreograficznych i performatywnych.

Program zakłada rezydencje artystyczne i prezentacje takich artystów jak Romain Hamard, (Francja), Ligia Lewis (Dominikana/USA), Dragana Bulut (Serbia), Andrew Hardwidge (Wielka Brytania), Wojtek Kosma (Polska), Ian Kaler (Austria), Ashkan Sepahvand (Iran/USA), Dareen Abbas (Syria) oraz regularną współpracę z Pawłem Sakowiczem.

Program 27 lutego, sobota:

 

Start 19:00

Ashkan Sepahvand, Everything I know about techno-capitalism, I learnt at Berghain – wykład performatywny w języku angielskim.

Romain Hamard, pierwszy rezydent przestrzeni, pokaże pracę, która powstała podczas jego miesięcznej rezydencji w ₭em.

Alex Baczyński-Jenkins i Marta Ziółek: Kilka obiektów choreograficznych, przy współpracy z Krzysztofem Bagińskim, Marią Magdaleną Kozłowską, Agnieszką Kryst, Koriną Kordovą,Ramoną Nagabczyńską, Jayson Patterson, Katarzyną Sikorą, Haną Umedą.

Zagra DJ Kwazar

Więcej szczegółów wkrótce na: www.kem.space

RSVSP na adres kemprojectspace@gmail.com.

Napoje we własnym zakresie.

W niedzielę, 28 lutego 15.00 Ashkan Sepahvand poprowadzi również trzygodzinny warsztat z techno ucieleśnień i pisania performatywnego (wiecej informacji na stronie www). Zapisy na: kemprojectspace@gmail.com

Wydarzeniu towarzyszy otwarcie sąsiadującego z ₭em studia Katarzyny Szu Szugajew

z wystawą Teaser oraz performans Andriusa Mulokasa

 

Ashkan Sepahvand jest pisarzem, tłumaczem i badaczem. W swojej praktyce tropi powiązania z wewnątrz historii ciała, sensoryczności, seksualności, przyszłości, wyobraźni, celebracji, transformacji, queer’u, wspólnotowości, rytuału i ja. Między 2012 a 2014 współpracował badawczo w The Antropocene Project, w którym współredagował Textures of the Athropocene: Grain, Vapr, Ray (wyd. MIT Press, 2015). Jego prace były prezentowanena dOCUMENTA(13) w Kassel, w libijskim Ashkal Alwan, Institute for Contemporary ArtsLondon, Former West, Sharjah Biennial X, jerozolimskiej Al-Ma’mal Foundation, the BarberShop, Kunstwerke oraz Kunsthaus Bregenz. Mieszka i pracuje w Berlinie, gdzie organizuje techno-seksulany krąg czytelniczy.

 

Romain Hamard jest artystą wizualnym. Pracuje z wideo, performensem i dźwiękiem. Swoje prace prezentował m.in w Theater der Welt w Monachium, Beursschouwburg i ERG Gallery w Brukseli, Chalet Society w Paryżu, LiveinyourHead i Piano Nobile w Genewie, Homeworks 6 i Videoworks 2014 w Bejrucie. Od 2008, jako andcl, tworzy instalacje dźwiękowe, w których eksploruje potencjał muzyki komputerowej. W 2012 roku ukończył HEAD w Genewie. W latach 2012-2013 brał udział w programie badawczym HWP w Bejrucie. Mieszka i pracuje w Paryżu.

 

Alex Baczyński-Jenkins pracuje z choreografią i performansem. W swojej praktyce koncentruje się na mediacji i politykach afektu, podmiotach pragnących i nowym ucieleśnianiu. Jego prace prezentowane były m.in. w the David Roberts Art Foundation, Delfina Foundation, Basel Liste, Block Universe, Home Works Beirut, Whitechapel Gallery oraz Sophiensaele Theater. Ukończył studia na kierunku Contemporary Dance, Choreography, Context na Universität der Künste w Berlinie oraz Aural and Visual Cultures na Goldsmiths University w Londynie. Uczestniczył w Ashkal Alwan’s Home Workspace Program w Bejrucie. Mieszka i pracuje w Warszawie i Londynie.

Marta Ziółek jest choreografką i performerką. W swojej pracy skupia się poszerzaniu pola praktyki choreografii i badaniu nowych form ekspresji i ucieleśnień. Zanim rozpoczęła studia na wydziale choreografii w School for New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie, studiowała na Międzywydziałowych Indywidualnych Studiach Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim. W 2012 uczestniczyła w europejskiej platformie „Europe in Motion”, przeznaczonej dla młodych wschodzących choreografów. W 2013 została stypendystką the Amsterdam Fund for the Arts. Jej choreografia Black on Black została wyprodukowana w 2015 przez Teatr Hetveem w Amsterdamie i Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. W ostatnim czasie Ziółek brała udział w rezydencjach i tworzyła choreografie do różnorodnych form artystycznych, takich jak : wystawa (Let’s dance, galeria Art Stations Foundation w Poznaniu), pokaz mody ( Katedra Mody na Warszawskiej ASP), teatr (Ewelina płacze w reżyserii Anny Karasińskiej, TR Warszawa), żywa instalacja sceniczna (Monadologia. Traktat o relacyjności, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie).

Logo ₭em (miniaturka)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close