Warszawa: Butohpolis. 5. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Butoh – dzień piąty

Zdjęcie: Warszawa: Butohpolis. 5. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Butoh – dzień piąty

Butohpolis. 5 Międzynarodowy Festiwal Sztuki Butoh. Materiały organizatora.

Stowarzyszenie „Akademia Umiejętności Społecznych” i Teatr Limen Butoh zapraszają na wydarzenia odbywające się w ramach piątego dnia Butohpolis. 5. Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Butoh. Tego dnia odbędą się warsztaty, które poprowadzą Hu Chia i Thomas Bradley. Portal taniecPOLSKA.pl wspiera medialnie ten festiwal.

Wersja do druku

Udostępnij

Hu Chia (Tajwan)

Tajwan Monkey & Crane Double Form Chuan I Butoh

Technika autorstwa mistrza Chen Ming-Lun należy do systemu wewnętrznych sztuk walki miękkich kończyn. Na Tajwanie technika ta ma już ponad 150-letnią tradycję. Wykorzystuje spokojne, łagodne i powolne ruchy i kładzie szczególny nacisk na trzy jednoczesne elementy: oddech, ręce i stopy. Koncentrując się na pozach i ruchach sprawia, że stopy stają się bardziej żywe, ręce bardziej elastyczne, a ruchy bardziej naturalne i płynne. Technika zawiera zarówno elementy Zen, jak i sztuk walki, co poprawia skupienie w ciele i koncentrację podczas tańca Butoh. Harmonia w ciele, szybka integracja komunikatów płynących z wnętrza tancerza, jak i z zewnątrz pomagają osiągnąć wewnętrzny spokój.

Hu Chia jest dyrektorem artystycznym Huchia Theatre(滅劇場), założycielem i przewodniczącym Tajwan International Butoh Association(社團法人台灣國際舞踏協會), a także – w trzecim pokoleniu – praktykującym Taiwan Monkey & Crane Double Form Chuan(台灣猴鶴雙形拳. Od momentu powstania Teatru Huchia w 2008 roku, jest zaangażowany w rozwój Butoh-Kaligrafii, która łączy sztukę kaligrafii i cielesną estetykę współczesnego Butoh na Tajwanie. Poprzez tę zintegrowaną formę sztuki, Hu Chia wprowadza widzów we współczesną kaligrafię na Tajwanie i w głębokiego ducha Zen(禪)we współczesnej estetyce Tajwanu. Spektakle Teatru Huchia charakteryzują się zastosowaniem kaligrafii do interdyscyplinarnych form sztuk wizualnych i performatywnych. Hu Chia łączy powściągliwego i łagodnego ducha tajwańskiego Monkey and Crane Double Form Chuan z przestrzenią artystyczną złożoną zarówno z ludzi, jak i środowiska.

Na zdjęciu: Hu Chia i Thomas Bradley . Materiały promocyjne organizatora.

15.30-18.00

Thomas Bradley (Australia/Francja)

Sesja Thomasa Bradleya zawiera przywłaszczone elementy praktyki Ankoku Butoh. Ciało staje się miejscem spotkania wyobrażonych sił wewnętrznych i zewnętrznych. Powtarzalne, funkcjonalne ruchy łączą się z muzyką psytrance, tworząc atmosferę, w której ciało samo wyraża siebie. Wspólna praktyka choreografii improwizowanej przechodzi w dynamiczną choreograficzną grę – od improwizacji na temat klarowności formy do stałych sekwencji.

Thomas A. Bradley – mieszkający we Francji australijski artysta multidyscyplinarny, którego sztuka skupia się wokół ciała. Pracuje głównie jako tancerz, projektant kostiumów i pedagog w Emanuel Gat Dance (FR). Wcześniej pracował z Sydney Dance Company i Australian Dance Theatre w Australii. Był dwukrotnie nominowany do nagrody dla Najlepszego Męskiego Tancerza – Australian Dance Awards, a w 2015 roku otrzymał stypendium Tanja Liedtke na podróż do Europy. Stworzył wiele krótkich choreografii w Australii i Nowej Zelandii, a także skomponował ich partytury. Na zaproszenie Dance Medium (Yuri Nagaoka i Seisaku) udał się do Japonii, aby uczyć się tańca Butoh w zespole Sankaijuku (2015/2017) i u Yoshito Ohno. Bradley co roku wraca do Japonii na miesiąc intensywnych treningów. Poza tymi wizytami kontynuuje własne badania nad „częstotliwością butoh” w swojej solowej pracy „yvonne” i duecie „clay” z Daiem Matsuoką (Sankaijuku). Twórczość Bradleya obejmuje również teksty krytyczne, produkcję muzyki i wideo oraz projektowanie kostiumów. Jego krótki esej „o tańczeniu*” (2019) opisuje doświadczenie jednoczesnego myślenia i tańca. Został napisany na zamówienie i opublikowany przez Delving into Dance (AUS). Jako projektant kostiumów współpracował z kilkoma australijskimi choreografami, a także na zlecenie StaatsBallett Berlin, Scottish Dance Theatre i Emanuel Gat Dance. Jego Butoh-barokowe projekty oversize pojawią się także w nowym filmie La Parade de Chaillot Emanuela Gata, wyprodukowanym przez Theater Chaillot w Paryżu i Emanuel Gat Dance.

Vimeo: https://vimeo.com/user72625239

Opłaty:

1 warsztat – 150 zł
2 warsztaty – 250 zł

Obowiązują zapisy. Wpłata zadatku rezerwuje miejsce.

Zapisy: limenbutoh@gmail.com

Program Butohpolis:

https://fb.me/e/L53X7jeR

Festiwal jest organizowany dzięki determinacji oraz wzajemnej pomocy, bez dotacji zewnętrznych. Organizatorzy proszą o wsparcie swoich artystów tzw. cegiełkami do przygotowanych pudełek.

Wydarzenie na Facebooku: link

Organizatorzy: Stowarzyszenie „Akademia Umiejętności Społecznych”, Teatr Limen Butoh.
Zespół organizacyjny: Sylwia Hanff (dyrektorka artystyczna), Marek Kowalski, Magdalena Jakubów, Agata Sokół, Justyna Stanisławska, Anna Chudzik-Pawlik, Anna Juniewicz

Partnerzy: Teatr Akt, Centrum Teatru i Tańca Zawirowania, Austriackie Forum Kultury, Wolskie Centrum Kultury

Patroni medialni: Strona Tańca, Taniecsubiektywnie.pl, Kwartalnik Taniec, Fundacja Perfora

Wsparcie medialne: taniecPOLSKA.pl

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 12:00

Warszawa: Teatr Akt, ul. Łaziebna 9 (warsztat z Hu Chia)

godz. 15:30

Warszawa: Teatr Akt, ul. Łaziebna 9 (warsztat z Thomasem Bradleyem)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close