
Fot. Michał Gruszczyński
Fot. Michał Gruszczyński
MELT to obraz, impresja, wrażenie – monodram oparty na pracy z figurą Ofelii z Szekspirowskiego Hamleta. Tu jest to Ofelia wytwarzająca własny język swojej fizyczności, seksualności, próbująca wyjść poza służalcze „tak, Ojcze”, w którym wielokrotnie zamyka ją autor.
Kobieta, która nieustannie stwarza się między nakazem a zakazem, która zawsze jest wobec / względem. Słowo przeplata się w naprzemiennej grze z ruchem, gestem, abstrakcyjną formą wizualną. Dodatkowo MELT (z ang. tonąć, ale także stopić, topić, rozpuszczać, zatopić, zagłuszać, wzruszać) rozpracowuje finalny motyw Ofelii szukając jego rozwiązania nie tylko w dosłownym Szekspirowskim ujęciu, ale także w rodzaju wejścia w stan nieobecności, nieuwagi, bycia poza swoim ciałem i jego działaniami, bycia obok.
Po spektaklu spotkanie artystki z widzami.
Koncepcja, reżyseria, wykonanie: Helena Ganjalyan
Muzyka: Yasuhiro Morinaga
Premiera: XX Festiwal Szekspirowski w Gdańsku, 2016
Helena Ganjalyan – urodzona w 1988 r. Aktorka, tancerka, choreograf, absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. udwika. Solskiego w Krakowie (kierunek: aktorstwo, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu). Uczestniczka wymiany z Wydziałem Aktorskim University of Nothern Iowa (USA). Współpracowała m.in. ze światowej sławy reżyserami: Romeo Castelluccim (The four seasons restaurant), Guilhermem Botelho (Sideways Rain), Sabine Harbeke (Medea), a także z Teatrem Wybrzeże, Teatrem im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, Teatrem Dada von Bzdülöw, Teatrem Capitol we Wrocławiu, Dominiką Knapik, Idanem Cohenem (Izrael), Jerzym Stuhrem, Jackiem Głombem, Kayą Kołodziejczyk, Lechem Raczakiem, kolektywami: Dzikistyl Company oraz paryskim Les Gens d’Uterpan. Na jej doświadczenie filmowe składa się zarówno praca z uznanymi twórcami takimi jak: Jolanta Dylewska i Andrzej Wajda, Marcin Wrona, Waldemar Krzystek, Youseff Ouarrak, jak i młodymi – zdolnymi m.in. Kordian Kądziela, Michał Wawrzecki, Krystian Kamiński. Szerszej widowni dała się poznać jako komisarz Selena Abar w serialu „Miasto Skarbów”. Od 2017 roku jest członkinią pierwszej, stałej obsady kultowego, amerykańskiego programu Saturday Night Live – SNL POLSKA. Do jej spektakli autorskich należą ponadto: Une femme masculine, Private maps, April 31, Zajmuje się także reżyserią ruchu na planach wielu teledysków, sesji zdjęciowych, reklam i spektakli dramatycznych. Jej dorobek artystyczny doceniono m.in. przyznaniem Stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Stypendium Kulturalnego Miasta Gdańska czy Stypendium Marszałka Województwa Śląskiego.
Pełne info na: helenaganjalyan.com
***
Bilety: 10 zł – dostępne w Domu Kultrury Kadr, 22 843 88 oraz na stronie www.dkkadr.waw.pl
Organizatorzy: Fundacja Artystyczna PERFORM, Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers
Partner projektu: Dom Kultury Kadr
Współpraca: Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg, Fundacja Ciało/Umysł, Fundacja Ciało się, Fundacja Movementum/Warsaw Dance Department, Fundacja „Myśl w Ciele” / Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Fundacja Rozwoju Tańca „Eferte” / Mufmi Teatr Tańca, Fundacja Scena Współczesna / Teatr Tańca Zawirowania, Fundacja Sztuka i Współczesność, Fundacja Sztuki Tańca, Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki / Teatr Tańca NTF, Stowarzyszenie „Akademia Umiejętności Społecznych”/ Teatr Limen Butoh, Stowarzyszenie i Kolektyw Artystyczny Format ZERO, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne / TukaWach, Stowarzyszenie Strefa Otwarta / Warszawski Teatr Tańca, Stowarzyszenie Sztuka Nowa
Patronat medialny: taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, e-teatr, teatr dla was, miesięcznik TEATR, RDC, Warsawholic, Going., TANIEC
Projekt współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa.
Dokładny program i szczegółowe informacje na stronach:
http://www.dkkadr.waw.pl/k/repertuar/
Facebook: www.facebook.com/cstwarszawa
Instagram: https://www.instagram.com/centrumsztukitancacst/
Twitter: https://twitter.com/CSTwWarszawie