Warszawa/Centrum Sztuki Tańca w Warszawie 2019: Izabela Chlewińska „Obserwator”

Zdjęcie: Warszawa/Centrum Sztuki Tańca w Warszawie 2019: Izabela Chlewińska „Obserwator”

Izabela Chlewińśka "Obserwator"

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach obchodów trzecich urodzin Centrum Sztuki Tańca w Warszawie oraz konferencji Taniec w Warszawie. Sztuka tańca i choreografii w XX i XXI wieku CST zaprasza na spektakl Obserwator Izabeli Chlewińskiej z towarzyszeniem Agaty Wiedro.

Solo na całą widownię z towarzyszeniem performera – Obserwator to praca eksperymentalna. Jej przebieg nie jest możliwy do przewidzenia. Narzędzia improwizacyjne doprowadzają do różnych wariantów formalnych, a udział widowni konstruuje i dekonstruuje każde powstające na żywo zdarzenie. Izabela Chlewińska podejmuje ryzyko rzeczywistego tworzenia, autentycznego spotkania, nawet za cenę porażki artystycznej, którą i tak przyjęłaby jak komplement.

Koncepcja i działanie: Izabela Chlewińska z towarzyszeniem Agaty Wiedro

Premiera: 19 września 2019, Centrum Sztuki Tańca w Warszawie/Mazowiecki Instytut Kultury

czas trwania: 60 min

Bilety: 20 zł (dla uczestników konferencji CST wstęp wolny)

Izabela Chlewińśka – performerka, choreografka, reżyserka. Swoje autorskie spektakle taneczne (Ophelia is not Dead, Tralfamadoria, Dehumanized Project Nr 1, You Have Your Voice) prezentowała m.in. w Niemczech, Meksyku, Stanach Zjednoczonych, Japonii, we Włoszech. Autorka i reżyserka instalacji performatywnej MaMoMi dla dzieci do lat 2 w Nowym Teatrze w Warszawie. Ostatnia jej praca to Cisza – spektakl i instalacja w jednym, dedykowana doświadczaniu bliskości, wspólnoty i ciszy. Współtworzy warszawskie Centrum w Ruchu – nieformalny kolektyw choreografów niezależnych. Odbyła staż w zespole Troubleyn Jana Fabre’a w Antwerpii, wizytę studyjną w Filadelfii, rezydencję artystyczną w Tokio. Otrzymała stypendium DanceWeb w Austrii i wielokrotnie realizowała projekty w ramach Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W ciągu ostatnich lat wypracowała autorską metodę pracę z ciałem Body.Voice.Intuition, która łączy ruch organiczny, naturalną emisję głosu i improwizację w tańcu.

Agata Wiedro – performerka, tancerka, choreografka, nauczycielka z kilkunastoletnim doświadczeniem pedagogicznym. Mistrzyni Polski w tańcu towarzyskim, dyplomowana instruktorka tańca sportowego oraz tańca jazzowego w Mazowieckiej Akademii Tańca i Teatru. Studiowała Wiedzę o teatrze w Akademii Teatralnej w Warszawie. Ukończyła Kurs Choreografii Eksperymentalnej organizowany przez Centrum w Ruchu w Warszawie. Otrzymała stypendium w ramach Intensive Course w School for New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie w 2018 roku oraz stypendium Alternatywnej Akademii Tańca w Poznaniu na rok 2019. Współpracowała między innymi z Renatą Piotrowską-Auffret oraz Marysią Stokłosą. Jest współautorką warsztatów Kłóć się z głową. Jak poczuć i zrozumieć konflikt. Tworzy video dance, występuje w teledyskach i produkcjach tanecznych. Od kilku lat improwizuje, bada możliwości ciała w ruchu, czerpiąc z różnorodnych metod i praktyk ruchowych, somatycznych, terapeutycznych i choreograficznych. Szuka połączeń między stylami i technikami pozornie odmiennymi. Praktykuje kontakt improwizację, jogę, medytuje. Prowadzi regularne zajęcia oraz autorskie warsztaty Ciało wie dla różnych grup wiekowych oraz poziomów zaawansowania.

***

Spektakl prezentowany w ramach konferencji CST 2019 Taniec w Warszawie. Sztuka tańca i choreografii w XX i XXI wieku.

 

Trzydniowa ogólnopolska konferencja naukowa Taniec w Warszawie. Sztuka tańca i choreografii w XX i XXI wieku to okazja do spotkania się w jednym miejscu badaczy tańca, krytyków, producentów czy artystów, którzy wspólnie dokonają podsumowania, dotyczącego rozwoju tańca i choreografii w Warszawie od początku XX wieku aż do czasów współczesnych. Na konferencję składają się trzy części: naukowa, praktyczna i artystyczna.

Kuratorki:

 

mgr Marta Seredyńska

Kuratorka Konferencji CST 2019: część naukowa

mgr Paulina Święcańska

Kuratorka Konferencji CST 2019: część praktyczna

mgr Agata Życzkowska

Kuratorka Konferencji CST 2019: część artystyczna

***

Współpraca w ramach projektu CST: Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg, Fundacja B’cause, Fundacja Ciało/Umysł, Fundacja Grab Art Foundation / h.art company, Fundacja Movementum/Warsaw Dance Department, Fundacja „Myśl w Ciele” / Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Fundacja Rezonanse Kultury, Fundacja Rozwoju Tańca „Eferte” / Mufmi Teatr Tańca, Fundacja Scena Współczesna / Teatr Tańca Zawirowania, Fundacja Sztuka i Współczesność, Fundacja Sztuki Tańca, Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki / Teatr Tańca NTF, Fundacja Wspierania Kultury Strefa ArtsInn, Stowarzyszenie „Akademia Umiejętności Społecznych”/ Teatr Limen Butoh, Stowarzyszenie i Kolektyw Artystyczny Format ZERO, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne / TukaWach, Stowarzyszenie Strefa Otwarta / Warszawski Teatr Tańca, Stowarzyszenie Sztuka Nowa, ZASP-Stowarzyszenie Polskich Artystów Teatru, Filmu, Radia i Telewizji, Sekcja Tańca i Baletu, oraz niezależni artyści: Liwia Bargieł, Tomasz Bazan, Anna Godowska i Sławek Krawczyński, Wojciech Grudziński, Mikołaj Mikołajczyk, Ilona Trybuła.

Patronat medialny: portal taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, RDC, e-teatr, miesięcznik TEATR, Teatr dla Wszystkich, TANIEC, Warsawholic, Notes na 6 tygodni, Going.

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

Siedziba: Mazowiecki Instytut Kultury

ul. Elektoralna 12

00-139 Warszawa

Dokładny program i szczegółowe informacje na stronach:

www.centrumsztukitanca.eu

https://www.mik.waw.pl/

Facebook: www.facebook.com/cstwarszawa

Instagram: https://www.instagram.com/centrumsztukitancacst/

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

premiera •

godz. 18:00

Warszawa: Mazowiecki Instytut Kultury, ul. Elektoralna 12

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close