Spektakle

Warszawa/Centrum Sztuki Tańca w Warszawie: HOTELOKO movement makers „Absolutely Fabulous Dancers”

Zdjęcie: Warszawa/Centrum Sztuki Tańca w Warszawie: HOTELOKO movement makers „Absolutely Fabulous Dancers”

Absolutely Fabulous Dancers, fot. Anna Ciupryk

Wersja do druku

Udostępnij

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie zaprasza na pokaz spektaklu HOTELOKO movement makers Absolutely Fabulous Dancers, w którym aktorka, tancerz i choreografka wspólnie przyglądają się swoim korzeniom i historii, podejmują temat edukacji i tożsamości, zastanawiają się, co dodaje im skrzydeł, a co je podcina. A to wszystko w rytmach muzyki lat 80., krakowiaka i muzyki klasycznej.

Wstęp wolny

„Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, Bóg drogę zna,

Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, a każdy sam.”

(fragment piosenki w wykonaniu Zdzisławy Sośnickiej)

„Możecie być towarzysze przekonani, że my, tak samo jak i wy jesteśmy ulepieni z tej samej gliny i nie mamy innego celu, jak ten, który żeśmy zdeklarowali i to jest podstawowy program naszego działania. Jeśli nam pomożecie, to sądzę, że ten cel uda nam się wspólnie osiągnąć. Jak, pomożecie? No!”

(przemówienie Edwarda Gierka, I sekretarza KC PZPR)

„See me beautifull

Look for the best in me

For who i really am

And who i want to be

It make take some time

It can take some time

But see me beautifull”

(piosenka Marshalla Rosenberga)

Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny, absurdalny, nieco freakowy styl taneczny, który burzy wszelkie stereotypy i oczekiwania dotyczące tego, jaki powinien być tancerz czy tancerka. Styl taneczny, który niczym pocisk absurdu, niczym niszcząca kula, wyważa kolejne cegły w ścianie.Zadają sobie pytania: Co nas ukształtowało? Dokąd zmierzamy? Czy ktoś wie, jak wyglądałoby nasze życie, gdyby nie narzucona nam z góry edukacja, przez którą musieliśmy przebrnąć?  Czy, aby iść dalej, musimy się obudzić i oduczyć wszystkiego, czego najpierw musieliśmy się nauczyć? Czy można na nowo odnaleźć spokój, mimo historii zataczającej kolejne, to samo koło?

Recenzja

Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz

Reżyseria: Agata Życzkowska

Dramaturgia: Magdalena Przybysz /Agata Życzkowska

Wykonanie: Magdalena Przybysz / Mirosław Woźniak / Agata Życzkowska

Kostiumy i zdjęcia: Anna Ciupryk

Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’

Premiera: 30 czerwca 2017, Prom Kultury Saska Kępa

Czas: 40 min

Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa

Spektakl w języku angielskim

Trailery:

https://vimeo.com/325445489

https://vimeo.com/303680221

HOTELOKO movement makers

 

Kolektyw HOTELOKO movement makers wyłonił sięw 2016 roku z powstałego pięć lat wcześniej Teatru HOTELOKO, którego założycielką jest aktorka, reżyserka i producentka Agata Życzkowska. Od tego momentu artystka tworzy go wraz z choreografką Magdaleną Przybysz, poruszając się głównie w obszarze nowej choreografii i eksperymentu tanecznego. Wspólnie realizują projekty artystyczne, edukacyjne i społeczne.

Dlaczego HOTELOKO?

Ponieważ kolektyw z założenia nie ma swojej stałej siedziby i jest otwarty na ciągłe przemieszczanie się (HOTEL), stawia na szaleństwo (hiszp. LOCO, czytaj: LOKO – szalony), zwraca uwagę na zapisane w oku doświadczenie (OKO).

Dlaczego movement makers?

Ponieważ głównym narzędziem opowiadania jest ruch (choć zespół śmiało wplata w swoje performanse również muzykę i słowa.)

Kolektyw zrealizował następujące spektakle: frau/mujer/femme, #moiprzyjacieletancza, Absolutely Fabulous Dancers, Darklena, Insta Show i frau blush. Wspólnie wypracowali swój własny język, nieco freakowy styl taneczny stawiający na różnorodność wynikającą z odmiennych korzeni performerów.

U aktorki Agaty Życzkowskiej królują cekiny, które pojawiają się w każdym jej spektaklu. Lśnienie jest zamierzonym obrazem, a definiuje je zdanie: „Mieszkam w cekinowej kuli”.

Magdalena Przybysz fascynuje się metodami somatycznymi, zwłaszcza Body-Mind Centering®, ruchem autentycznym i wątkami feministycznymi.

Cechą charakterystyczną prac HOTELOKO movement makers jest nieprzewidywalność i angażowanie widzów do udziału w spektaklach. W wielu scenach widzowie performatywnie współtworzą świat wraz z artystami. Główną ideą jest zacieranie granicy pomiędzy widzem i performerem, odwracanie ról oraz gra z oczekiwaniami. Najważniejszym kryterium jest kryterium szczerości. HOTELOKO realizuje spektakle, które dotykają rzeczywistości, dramaturgia powstaje z inspiracji dzisiejszym światem w Polsce i za granicą. Tematy takie jak wspólnota, wolność, miasto, tolerancja, równouprawnienie, edukacja są najbliższe artystom. Artyści pracują głównie w Warszawie, ale współpracują także z zagranicznymi partnerami.

www.fundacjarozwojuteatru.pl/hoteloko

Biogramy artystów:

Magdalena Przybysz

Agata Życzkowska

Wojciech Grudziński

***

Współpraca w ramach projektu CST: Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg, Fundacja B’cause, Fundacja Ciało/Umysł, Fundacja Grab Art Foundation / h.art company, Fundacja Movementum/Warsaw Dance Department, Fundacja „Myśl w Ciele” / Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Fundacja Rezonanse Kultury, Fundacja Rozwoju Tańca „Eferte” / Mufmi Teatr Tańca, Fundacja Scena Współczesna / Teatr Tańca Zawirowania, Fundacja Sztuka i Współczesność, Fundacja Sztuki Tańca, Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki / Teatr Tańca NTF, Fundacja Wspierania Kultury Strefa ArtsInn, Stowarzyszenie „Akademia Umiejętności Społecznych”/ Teatr Limen Butoh, Stowarzyszenie i Kolektyw Artystyczny Format ZERO, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne / TukaWach, Stowarzyszenie Strefa Otwarta / Warszawski Teatr Tańca, Stowarzyszenie Sztuka Nowa, ZASP-Stowarzyszenie Polskich Artystów Teatru, Filmu, Radia i Telewizji, Sekcja Tańca i Baletu, oraz niezależni artyści: Liwia Bargieł, Tomasz Bazan, Anna Godowska i Sławek Krawczyński, Wojciech Grudziński, Mikołaj Mikołajczyk, Ilona Trybuła.

Patronat medialny: portal taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, RDC, e-teatr, miesięcznik TEATR, Teatr dla Wszystkich, TANIEC, Warsawholic, Notes na 6 tygodni, Going.

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

Siedziba: Mazowiecki Instytut Kultury

ul. Elektoralna 12

00-139 Warszawa

Dokładny program i szczegółowe informacje na stronach:

www.centrumsztukitanca.eu

https://www.mik.waw.pl/

Facebook: www.facebook.com/cstwarszawa

Instagram: https://www.instagram.com/centrumsztukitancacst/

powiązane

Ludzie

Magdalena Przybysz

Magdalena Przybysz

  • choreografka

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie zaprasza na pokaz spektaklu HOTELOKO movement makers Absolutely Fabulous Dancers, w którym aktorka, tancerz i choreografka wspólnie przyglądają się swoim korzeniom i historii, podejmują temat edukacji i tożsamości, zastanawiają się, co dodaje im skrzydeł, a co je podcina. A to wszystko w rytmach muzyki lat 80., krakowiaka i muzyki klasycznej. Wstęp wolny „Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, Bóg drogę zna, Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, a każdy sam.” (fragment piosenki w wykonaniu Zdzisławy Sośnickiej) „Możecie być towarzysze przekonani, że my, tak samo jak i wy jesteśmy ulepieni z tej samej gliny i nie mamy innego celu, jak ten, który żeśmy zdeklarowali i to jest podstawowy program naszego działania. Jeśli nam pomożecie, to sądzę, że ten cel uda nam się wspólnie osiągnąć. Jak, pomożecie? No!” (przemówienie Edwarda Gierka, I sekretarza KC PZPR) „See me beautifull Look for the best in me For who i really am And who i want to be It make take some time It can take some time But see me beautifull” (piosenka Marshalla Rosenberga) Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny, absurdalny, nieco freakowy styl taneczny, który burzy wszelkie stereotypy i oczekiwania dotyczące tego, jaki powinien być tancerz czy tancerka. Styl taneczny, który niczym pocisk absurdu, niczym niszcząca kula, wyważa kolejne cegły w ścianie.Zadają sobie pytania: Co nas ukształtowało? Dokąd zmierzamy? Czy ktoś wie, jak wyglądałoby nasze życie, gdyby nie narzucona nam z góry edukacja, przez którą musieliśmy przebrnąć?  Czy, aby iść dalej, musimy się obudzić i oduczyć wszystkiego, czego najpierw musieliśmy się nauczyć? Czy można na nowo odnaleźć spokój, mimo historii zataczającej kolejne, to samo koło? Recenzja Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz Reżyseria: Agata Życzkowska Dramaturgia: Magdalena Przybysz /Agata Życzkowska Wykonanie: Magdalena Przybysz / Mirosław Woźniak / Agata Życzkowska Kostiumy i zdjęcia: Anna Ciupryk Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ Premiera: 30 czerwca 2017, Prom Kultury Saska Kępa Czas: 40 min Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa Spektakl w języku angielskim Trailery: https://vimeo.com/325445489 https://vimeo.com/303680221 HOTELOKO movement makers   Kolektyw HOTELOKO movement makers wyłonił sięw 2016 roku z powstałego pięć lat wcześniej Teatru HOTELOKO, którego założycielką jest aktorka, reżyserka i producentka Agata Życzkowska. Od tego momentu artystka tworzy go wraz z choreografką Magdaleną Przybysz, poruszając się głównie w obszarze nowej choreografii i eksperymentu tanecznego. Wspólnie realizują projekty artystyczne, edukacyjne i społeczne. Dlaczego HOTELOKO? Ponieważ kolektyw z założenia nie ma swojej stałej siedziby i jest otwarty na ciągłe przemieszczanie się (HOTEL), stawia na szaleństwo (hiszp. LOCO, czytaj: LOKO – szalony), zwraca uwagę na zapisane w oku doświadczenie (OKO). Dlaczego movement makers? Ponieważ głównym narzędziem opowiadania jest ruch (choć zespół śmiało wplata w swoje performanse również muzykę i słowa.) Kolektyw zrealizował następujące spektakle: frau/mujer/femme, #moiprzyjacieletancza, Absolutely Fabulous Dancers, Darklena, Insta Show i frau blush. Wspólnie wypracowali swój własny język, nieco freakowy styl taneczny stawiający na różnorodność wynikającą z odmiennych korzeni performerów. U aktorki Agaty Życzkowskiej królują cekiny, które pojawiają się w każdym jej spektaklu. Lśnienie jest zamierzonym obrazem, a definiuje je zdanie: „Mieszkam w cekinowej kuli”. Magdalena Przybysz fascynuje się metodami somatycznymi, zwłaszcza Body-Mind Centering®, ruchem autentycznym i wątkami feministycznymi. Cechą charakterystyczną prac HOTELOKO movement makers jest nieprzewidywalność i angażowanie widzów do udziału w spektaklach. W wielu scenach widzowie performatywnie współtworzą świat wraz z artystami. Główną ideą jest zacieranie granicy pomiędzy widzem i performerem, odwracanie ról oraz gra z oczekiwaniami. Najważniejszym kryterium jest kryterium szczerości. HOTELOKO realizuje spektakle, które dotykają rzeczywistości, dramaturgia powstaje z inspiracji dzisiejszym światem w Polsce i za granicą. Tematy takie jak wspólnota, wolność, miasto, tolerancja, równouprawnienie, edukacja są najbliższe artystom. Artyści pracują głównie w Warszawie, ale współpracują także z zagranicznymi partnerami. www.fundacjarozwojuteatru.pl/hoteloko Biogramy artystów: Magdalena Przybysz Agata Życzkowska Wojciech Grudziński *** Współpraca w ramach projektu CST: Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg, Fundacja B’cause, Fundacja Ciało/Umysł, Fundacja Grab Art Foundation / h.art company, Fundacja Movementum/Warsaw Dance Department, Fundacja „Myśl w Ciele” / Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Fundacja Rezonanse Kultury, Fundacja Rozwoju Tańca „Eferte” / Mufmi Teatr Tańca, Fundacja Scena Współczesna / Teatr Tańca Zawirowania, Fundacja Sztuka i Współczesność, Fundacja Sztuki Tańca, Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki / Teatr Tańca NTF, Fundacja Wspierania Kultury Strefa ArtsInn, Stowarzyszenie „Akademia Umiejętności Społecznych”/ Teatr Limen Butoh, Stowarzyszenie i Kolektyw Artystyczny Format ZERO, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne / TukaWach, Stowarzyszenie Strefa Otwarta / Warszawski Teatr Tańca, Stowarzyszenie Sztuka Nowa, ZASP-Stowarzyszenie Polskich Artystów Teatru, Filmu, Radia i Telewizji, Sekcja Tańca i Baletu, oraz niezależni artyści: Liwia Bargieł, Tomasz Bazan, Anna Godowska i Sławek Krawczyński, Wojciech Grudziński, Mikołaj Mikołajczyk, Ilona Trybuła. Patronat medialny: portal taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, RDC, e-teatr, miesięcznik TEATR, Teatr dla Wszystkich, TANIEC, Warsawholic, Notes na 6 tygodni, Going. Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Siedziba: Mazowiecki Instytut Kultury ul. Elektoralna 12 00-139 Warszawa Dokładny program i szczegółowe informacje na stronach: www.centrumsztukitanca.eu https://www.mik.waw.pl/ Facebook: www.facebook.com/cstwarszawa Instagram: https://www.instagram.com/centrumsztukitancacst/

Wojciech Grudziński

Wojciech Grudziński

  • choreograf
  • tancerz

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie zaprasza na pokaz spektaklu HOTELOKO movement makers Absolutely Fabulous Dancers, w którym aktorka, tancerz i choreografka wspólnie przyglądają się swoim korzeniom i historii, podejmują temat edukacji i tożsamości, zastanawiają się, co dodaje im skrzydeł, a co je podcina. A to wszystko w rytmach muzyki lat 80., krakowiaka i muzyki klasycznej. Wstęp wolny „Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, Bóg drogę zna, Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, a każdy sam.” (fragment piosenki w wykonaniu Zdzisławy Sośnickiej) „Możecie być towarzysze przekonani, że my, tak samo jak i wy jesteśmy ulepieni z tej samej gliny i nie mamy innego celu, jak ten, który żeśmy zdeklarowali i to jest podstawowy program naszego działania. Jeśli nam pomożecie, to sądzę, że ten cel uda nam się wspólnie osiągnąć. Jak, pomożecie? No!” (przemówienie Edwarda Gierka, I sekretarza KC PZPR) „See me beautifull Look for the best in me For who i really am And who i want to be It make take some time It can take some time But see me beautifull” (piosenka Marshalla Rosenberga) Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny, absurdalny, nieco freakowy styl taneczny, który burzy wszelkie stereotypy i oczekiwania dotyczące tego, jaki powinien być tancerz czy tancerka. Styl taneczny, który niczym pocisk absurdu, niczym niszcząca kula, wyważa kolejne cegły w ścianie.Zadają sobie pytania: Co nas ukształtowało? Dokąd zmierzamy? Czy ktoś wie, jak wyglądałoby nasze życie, gdyby nie narzucona nam z góry edukacja, przez którą musieliśmy przebrnąć?  Czy, aby iść dalej, musimy się obudzić i oduczyć wszystkiego, czego najpierw musieliśmy się nauczyć? Czy można na nowo odnaleźć spokój, mimo historii zataczającej kolejne, to samo koło? Recenzja Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz Reżyseria: Agata Życzkowska Dramaturgia: Magdalena Przybysz /Agata Życzkowska Wykonanie: Magdalena Przybysz / Mirosław Woźniak / Agata Życzkowska Kostiumy i zdjęcia: Anna Ciupryk Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ Premiera: 30 czerwca 2017, Prom Kultury Saska Kępa Czas: 40 min Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa Spektakl w języku angielskim Trailery: https://vimeo.com/325445489 https://vimeo.com/303680221 HOTELOKO movement makers   Kolektyw HOTELOKO movement makers wyłonił sięw 2016 roku z powstałego pięć lat wcześniej Teatru HOTELOKO, którego założycielką jest aktorka, reżyserka i producentka Agata Życzkowska. Od tego momentu artystka tworzy go wraz z choreografką Magdaleną Przybysz, poruszając się głównie w obszarze nowej choreografii i eksperymentu tanecznego. Wspólnie realizują projekty artystyczne, edukacyjne i społeczne. Dlaczego HOTELOKO? Ponieważ kolektyw z założenia nie ma swojej stałej siedziby i jest otwarty na ciągłe przemieszczanie się (HOTEL), stawia na szaleństwo (hiszp. LOCO, czytaj: LOKO – szalony), zwraca uwagę na zapisane w oku doświadczenie (OKO). Dlaczego movement makers? Ponieważ głównym narzędziem opowiadania jest ruch (choć zespół śmiało wplata w swoje performanse również muzykę i słowa.) Kolektyw zrealizował następujące spektakle: frau/mujer/femme, #moiprzyjacieletancza, Absolutely Fabulous Dancers, Darklena, Insta Show i frau blush. Wspólnie wypracowali swój własny język, nieco freakowy styl taneczny stawiający na różnorodność wynikającą z odmiennych korzeni performerów. U aktorki Agaty Życzkowskiej królują cekiny, które pojawiają się w każdym jej spektaklu. Lśnienie jest zamierzonym obrazem, a definiuje je zdanie: „Mieszkam w cekinowej kuli”. Magdalena Przybysz fascynuje się metodami somatycznymi, zwłaszcza Body-Mind Centering®, ruchem autentycznym i wątkami feministycznymi. Cechą charakterystyczną prac HOTELOKO movement makers jest nieprzewidywalność i angażowanie widzów do udziału w spektaklach. W wielu scenach widzowie performatywnie współtworzą świat wraz z artystami. Główną ideą jest zacieranie granicy pomiędzy widzem i performerem, odwracanie ról oraz gra z oczekiwaniami. Najważniejszym kryterium jest kryterium szczerości. HOTELOKO realizuje spektakle, które dotykają rzeczywistości, dramaturgia powstaje z inspiracji dzisiejszym światem w Polsce i za granicą. Tematy takie jak wspólnota, wolność, miasto, tolerancja, równouprawnienie, edukacja są najbliższe artystom. Artyści pracują głównie w Warszawie, ale współpracują także z zagranicznymi partnerami. www.fundacjarozwojuteatru.pl/hoteloko Biogramy artystów: Magdalena Przybysz Agata Życzkowska Wojciech Grudziński *** Współpraca w ramach projektu CST: Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg, Fundacja B’cause, Fundacja Ciało/Umysł, Fundacja Grab Art Foundation / h.art company, Fundacja Movementum/Warsaw Dance Department, Fundacja „Myśl w Ciele” / Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Fundacja Rezonanse Kultury, Fundacja Rozwoju Tańca „Eferte” / Mufmi Teatr Tańca, Fundacja Scena Współczesna / Teatr Tańca Zawirowania, Fundacja Sztuka i Współczesność, Fundacja Sztuki Tańca, Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki / Teatr Tańca NTF, Fundacja Wspierania Kultury Strefa ArtsInn, Stowarzyszenie „Akademia Umiejętności Społecznych”/ Teatr Limen Butoh, Stowarzyszenie i Kolektyw Artystyczny Format ZERO, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne / TukaWach, Stowarzyszenie Strefa Otwarta / Warszawski Teatr Tańca, Stowarzyszenie Sztuka Nowa, ZASP-Stowarzyszenie Polskich Artystów Teatru, Filmu, Radia i Telewizji, Sekcja Tańca i Baletu, oraz niezależni artyści: Liwia Bargieł, Tomasz Bazan, Anna Godowska i Sławek Krawczyński, Wojciech Grudziński, Mikołaj Mikołajczyk, Ilona Trybuła. Patronat medialny: portal taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, RDC, e-teatr, miesięcznik TEATR, Teatr dla Wszystkich, TANIEC, Warsawholic, Notes na 6 tygodni, Going. Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Siedziba: Mazowiecki Instytut Kultury ul. Elektoralna 12 00-139 Warszawa Dokładny program i szczegółowe informacje na stronach: www.centrumsztukitanca.eu https://www.mik.waw.pl/ Facebook: www.facebook.com/cstwarszawa Instagram: https://www.instagram.com/centrumsztukitancacst/

Agata Życzkowska

Agata Życzkowska

  • aktorka
  • performerka
  • reżyserka

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie zaprasza na pokaz spektaklu HOTELOKO movement makers Absolutely Fabulous Dancers, w którym aktorka, tancerz i choreografka wspólnie przyglądają się swoim korzeniom i historii, podejmują temat edukacji i tożsamości, zastanawiają się, co dodaje im skrzydeł, a co je podcina. A to wszystko w rytmach muzyki lat 80., krakowiaka i muzyki klasycznej. Wstęp wolny „Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, Bóg drogę zna, Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, a każdy sam.” (fragment piosenki w wykonaniu Zdzisławy Sośnickiej) „Możecie być towarzysze przekonani, że my, tak samo jak i wy jesteśmy ulepieni z tej samej gliny i nie mamy innego celu, jak ten, który żeśmy zdeklarowali i to jest podstawowy program naszego działania. Jeśli nam pomożecie, to sądzę, że ten cel uda nam się wspólnie osiągnąć. Jak, pomożecie? No!” (przemówienie Edwarda Gierka, I sekretarza KC PZPR) „See me beautifull Look for the best in me For who i really am And who i want to be It make take some time It can take some time But see me beautifull” (piosenka Marshalla Rosenberga) Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny, absurdalny, nieco freakowy styl taneczny, który burzy wszelkie stereotypy i oczekiwania dotyczące tego, jaki powinien być tancerz czy tancerka. Styl taneczny, który niczym pocisk absurdu, niczym niszcząca kula, wyważa kolejne cegły w ścianie.Zadają sobie pytania: Co nas ukształtowało? Dokąd zmierzamy? Czy ktoś wie, jak wyglądałoby nasze życie, gdyby nie narzucona nam z góry edukacja, przez którą musieliśmy przebrnąć?  Czy, aby iść dalej, musimy się obudzić i oduczyć wszystkiego, czego najpierw musieliśmy się nauczyć? Czy można na nowo odnaleźć spokój, mimo historii zataczającej kolejne, to samo koło? Recenzja Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz Reżyseria: Agata Życzkowska Dramaturgia: Magdalena Przybysz /Agata Życzkowska Wykonanie: Magdalena Przybysz / Mirosław Woźniak / Agata Życzkowska Kostiumy i zdjęcia: Anna Ciupryk Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ Premiera: 30 czerwca 2017, Prom Kultury Saska Kępa Czas: 40 min Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa Spektakl w języku angielskim Trailery: https://vimeo.com/325445489 https://vimeo.com/303680221 HOTELOKO movement makers   Kolektyw HOTELOKO movement makers wyłonił sięw 2016 roku z powstałego pięć lat wcześniej Teatru HOTELOKO, którego założycielką jest aktorka, reżyserka i producentka Agata Życzkowska. Od tego momentu artystka tworzy go wraz z choreografką Magdaleną Przybysz, poruszając się głównie w obszarze nowej choreografii i eksperymentu tanecznego. Wspólnie realizują projekty artystyczne, edukacyjne i społeczne. Dlaczego HOTELOKO? Ponieważ kolektyw z założenia nie ma swojej stałej siedziby i jest otwarty na ciągłe przemieszczanie się (HOTEL), stawia na szaleństwo (hiszp. LOCO, czytaj: LOKO – szalony), zwraca uwagę na zapisane w oku doświadczenie (OKO). Dlaczego movement makers? Ponieważ głównym narzędziem opowiadania jest ruch (choć zespół śmiało wplata w swoje performanse również muzykę i słowa.) Kolektyw zrealizował następujące spektakle: frau/mujer/femme, #moiprzyjacieletancza, Absolutely Fabulous Dancers, Darklena, Insta Show i frau blush. Wspólnie wypracowali swój własny język, nieco freakowy styl taneczny stawiający na różnorodność wynikającą z odmiennych korzeni performerów. U aktorki Agaty Życzkowskiej królują cekiny, które pojawiają się w każdym jej spektaklu. Lśnienie jest zamierzonym obrazem, a definiuje je zdanie: „Mieszkam w cekinowej kuli”. Magdalena Przybysz fascynuje się metodami somatycznymi, zwłaszcza Body-Mind Centering®, ruchem autentycznym i wątkami feministycznymi. Cechą charakterystyczną prac HOTELOKO movement makers jest nieprzewidywalność i angażowanie widzów do udziału w spektaklach. W wielu scenach widzowie performatywnie współtworzą świat wraz z artystami. Główną ideą jest zacieranie granicy pomiędzy widzem i performerem, odwracanie ról oraz gra z oczekiwaniami. Najważniejszym kryterium jest kryterium szczerości. HOTELOKO realizuje spektakle, które dotykają rzeczywistości, dramaturgia powstaje z inspiracji dzisiejszym światem w Polsce i za granicą. Tematy takie jak wspólnota, wolność, miasto, tolerancja, równouprawnienie, edukacja są najbliższe artystom. Artyści pracują głównie w Warszawie, ale współpracują także z zagranicznymi partnerami. www.fundacjarozwojuteatru.pl/hoteloko Biogramy artystów: Magdalena Przybysz Agata Życzkowska Wojciech Grudziński *** Współpraca w ramach projektu CST: Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg, Fundacja B’cause, Fundacja Ciało/Umysł, Fundacja Grab Art Foundation / h.art company, Fundacja Movementum/Warsaw Dance Department, Fundacja „Myśl w Ciele” / Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Fundacja Rezonanse Kultury, Fundacja Rozwoju Tańca „Eferte” / Mufmi Teatr Tańca, Fundacja Scena Współczesna / Teatr Tańca Zawirowania, Fundacja Sztuka i Współczesność, Fundacja Sztuki Tańca, Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki / Teatr Tańca NTF, Fundacja Wspierania Kultury Strefa ArtsInn, Stowarzyszenie „Akademia Umiejętności Społecznych”/ Teatr Limen Butoh, Stowarzyszenie i Kolektyw Artystyczny Format ZERO, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne / TukaWach, Stowarzyszenie Strefa Otwarta / Warszawski Teatr Tańca, Stowarzyszenie Sztuka Nowa, ZASP-Stowarzyszenie Polskich Artystów Teatru, Filmu, Radia i Telewizji, Sekcja Tańca i Baletu, oraz niezależni artyści: Liwia Bargieł, Tomasz Bazan, Anna Godowska i Sławek Krawczyński, Wojciech Grudziński, Mikołaj Mikołajczyk, Ilona Trybuła. Patronat medialny: portal taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, RDC, e-teatr, miesięcznik TEATR, Teatr dla Wszystkich, TANIEC, Warsawholic, Notes na 6 tygodni, Going. Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Siedziba: Mazowiecki Instytut Kultury ul. Elektoralna 12 00-139 Warszawa Dokładny program i szczegółowe informacje na stronach: www.centrumsztukitanca.eu https://www.mik.waw.pl/ Facebook: www.facebook.com/cstwarszawa Instagram: https://www.instagram.com/centrumsztukitancacst/

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close