Wojciech Grudziński – tancerz i choreograf. Urodzony 13 stycznia 1991 roku.
W latach 2021–2023 odbył studia magisterskie w DAS Graduate School – Academy of Theater and Dance w the University of Amsterdam (Niderlandy). W latach 2010–2014 studiował w Codarts – University for the Arts w Rotterdamie na programie licencjackim w zakresie tańca. Jest też absolwentem Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Romana Turczynowicza w Warszawie.
Do spektakli, w których kreował role, należą: Talent on the Move (chor. Itamar Serussi, Hans van Manen, Ed Wubbe, Holland Dance Festival / Codarts, 2013), Spring Tide (staż, Burning Bridges Jens van Daele, Arnhem, 2013), About Lucien (Burning Bridges Jens van Daele, Arnhem, 2015), The Wolf and Peter (prod. CoisCéim Dance Theatre, Dublin, 2015), #moiprzyjacieletancza (prod. HOTELOKO movement makers, Warszawa, 2016), Absolutely Fabulous Dancers (prod. HOTELOKO movement makers, Warszawa, 2017), Seans z Pamelą (chor. Marta Ziółek, prod. Zachęta Narodowa Galeria Sztuki i Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa 2017), GALA (chor. Jérôme Bel, prod. Nowy Teatr, Festiwal Ciało/Umysł, Warszawa 2017), Wolne Gesty/Free Gestures (chor. Ula Sickle, Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa, 2018), LAST (reż. Dawid Żakowski, Sztuka Nowa, Warszawa, 2019), Sada Yakko (chor. Hana Umeda, prod. Komuna// Warszawa, Warszawa 2019), Panie władzo, to są tylko tańce (chor. Marta Ziółek i Anka Herbut, Teatr Studio, Warszawa, 2021), The NarcoSexuals (chor. Dries Verhoeven, prod. Studio Dries Verhoeven, Amsterdam 2022), CREATURE (polska wersja, chor. Ben J. Riepe, prod. Goethe-Institut w Krakowie, 2022) i 2100 (prod. Igor Cardellini, Tomas Gonzalez, Palazzo Trevisan degli Ulivi / Pro Helvetia, Wenecja 2024).
Własne choreografie Wojciecha Grudzińskiego to: Fresh Flesh (współpraca z Jouke Istar Rouwenhorst, Korzo Theater, Haga, 2013), SLAVE4YOU dlaciebiedlarodziny (Teatr Studio, Warszawa, 2016), PAX (współpraca z Mateuszem Szymanówką w zakresie dramaturgii, Teatr Studio, Warszawa, 2017), Performance Międzygatunkowy (współpraca z Aleksandrą Osowicz, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa, 2018), POPULUXE (Solo Project Plus 2018, prod. Art Stations Foundation Grażyny Kulczyk, Poznań, 2018), FOLD (współpraca z Anką Herbut i Martą Ziółek, rezydencja artystyczna Visegrad Fund, L1 Association, Budapeszt i Warszawa, 2019), RODOS (Komuna//Warszawa, Warszawa, 2019), Eastern Europeans Take On Movement (współpraca z Alex Borys, Centrum Kultury Kadr w Warszawie, 2019), DANCE MOM (program choreograficzny POSZERZANIE POLA Nowego Teatru i Art Stations Foundation, Warszawa, 2019), CREW (Dom Kultury Kadr w Warszawie, 2021), BOW A STUDY (Santarcangelo Festival we Włoszech i DAS Graduate School w Amsterdamie, 2023) i Threesome (Belluard Bollwerk we Freiburgu, Centre national de la danse w Pantin i NOWY Teatr w Warszawie, 2024).
Wojciech Grudziński jest artystą zrzeszonym z Frascati Producties w Amsterdamie.
W styczniu 2025 roku Wojciech Grudziński otrzymał Paszport POLITYKI w kategorii Scena, za „spektakle, w których wykonawcza wirtuozeria łączy się z przemyślaną próbą oddania osobistego doświadczenia, a sprawy rangi najwyższej – z poczuciem humoru i dystansem”.
Strona internetowa artysty: www.wojciechgrudzinski.com

„Populuxe” chor. W. Grudziński, fot. Jakub Wittchen

„Threesome - Trzy” chor. W. Grudziński fot. Maurycy Stankiewicz

„Threesome - Trzy” chor. W. Grudziński fot. Maurycy Stankiewicz

„Threesome - Trzy” chor. W. Grudziński fot. PatMic

„Rodos” chor. W. Grudziński, fot. PatMic

Movement Research at the Judson Memorial Church, fot. Andrew Kim

„Bow a study”, chor. W. Grudziński, fot. Bart Grietens

„Dance mom”, chor. W. Grudziński, fot. Bartosz Zalewski

„Bow a study”, chor. W. Grudziński, fot. Bart Grietens