Inne

Warszawa/Noc Tańca: HOTELOKO movement makers „Insta Show”, Weronika Pelczyńska „KULA”, Thieryy Verger „WBIJAMY NA BALET”, HOTELOKO movement makers „Absolutely Fabulous Dancers”, Ilona Bekier-Ekwa, Stefano Silvino „Bez Sensu”, Wojciech Grudziński „POP

Zdjęcie: Warszawa/Noc Tańca: HOTELOKO movement makers „Insta Show”, Weronika Pelczyńska „KULA”, Thieryy Verger „WBIJAMY NA BALET”, HOTELOKO movement makers „Absolutely Fabulous Dancers”, Ilona Bekier-Ekwa, Stefano Silvino „Bez Sensu”, Wojciech Grudziński „POP

HOTELOKO movement makers „Insta Show”, fot. Marta Ankiersztejn

Wersja do druku

Udostępnij

Noc Tańca to wieczór prezentujący spektakle taneczne, wideo i ekstrakty ze spektakli w różnych formach: taniec współczesny, kontakt improwizacja, modal underground, nowa choreografia, performans. 20 twórców, siedem prezentacji. Spotkanie warszawskich artystów z publicznością Saskiej Kępy daje szansę na zapoznanie się z szerokim wachlarzem możliwości i estetyk w tańcu współczesnym.

Wstęp wolny
Rezerwacje bezpłatnych zaproszeń: biuro@fundacjarozwojuteatru.pl

Jedno zaproszenie obowiązuje na wszystkie spektakle.

Harmonogram:

18.00: HOTELOKO movement makers Insta Show

choreografia: Magdalena Przybysz

reżyseria: Agata Życzkowska

wykonanie: Zuzanna Gałka, Kseniia Gluskina, Jakub Hardecki, Oliwier Kasica, Barbara Mońka, Hanna Snochowska, Karina Szutko

19.00: KULA – chor. Weronika Pelczyńska

choreografia: Weronika Pelczyńska

wykonanie i kreacja: Magda Fejdasz, Monika Szpunar

19.30: WBIJAMY NA BALET – chor. Thierry Verger

choreografia: Thierry Verger

wykonanie: Isabelle Klajda, Marek Klajda

20.00: HOTELOKO movement makers Absolutely Fabulous Dancers

choreografia: Magdalena Przybysz

reżyseria: Agata Życzkowska

wykonanie: Magdalena Przybysz, Mirosław Woźniak, Agata Życzkowska

21.00: Ilona Bekier-Ekwa, Stefano Silvino Bez sensu

choreografia i wykonanie: Ilona Bekier-Ekwa / Stefano Silvino

21.30: Wojciech Grudziński POPULUXE (wideo)

choreografia i wykonanie: Wojciech Grudziński

Paulina Święcańska, Marek Klajda EXIT (wideo)

choreografia i wykonanie: Paulina Święcańska / Marek Klajda

Insta Show

Punktem wyjścia do rozmów i poszukiwań materiału ruchowego był temat treści zamieszczanych przez młodzież na jednym z internetowych narzędzi społecznościowych – Instagramie – niezwykle popularnym wśród młodego pokolenia medium. Esencją tego projektu jest to, że Magdalena Przybysz i Agata Życzkowska, realizując performans dla młodzieży i dorosłych, pragną oddać prawo wypowiedzi młodym performerom. W ten sposób chcą wydobyć autentyczność i artystyczną szczerość przekazu.

Fragment recenzji:

Jego największą siłą są nastoletni tancerze, którzy odważyli się opowiedzieć o sobie, co dla 13-, 14- czy 15-latka wcale nie jest łatwe. Jednak czuwające nad merytoryczną stroną spektaklu Agata Życzkowska (reżyseria i dramaturgia) i Magdalena Przybysz (koncepcja i choreografia) znalazły na to sposób – użyły języka, którym młodzież posługuje się na co dzień, czyli nieskomplikowanego, wyrazistego obrazu i choreograficznej migawki, co dopełniły powszechnymi na Instagramie hasztagami. (…). Pod względem artystycznym spektakl jest na dobrym poziomie: zgrabnie skonstruowany, zabawny, wciągający, świetnie wykonany, ale jego dodatkową wartość można odnaleźć w warstwie edukacyjnej – dostarcza on doskonałego materiału do zapoznawania nawet bardzo młodej publiczności ze sztuką tańca. (…) Dla tej widowni atrakcyjny jest na pewno fakt, że występujący są ich rówieśnikami, a tańczą niemal jak profesjonaliści. (…) Można śmiało założyć, że te, nieraz zabawne, wypowiedzi to prawdziwe historie z życia tych młodych ludzi. (…) Oglądając Insta Show, obserwujemy ich świat składający się ze zwykłych trosk, ale i z tańca, zabawy, muzyki, nudy, a także japońskiego anime, do którego, jak dowiadujemy się wcześniej, lubi wygłupiać się z przyjaciółką jedna z wykonawczyń. Ciekawe, że te problemy i fascynacje co do istoty nie różnią się zbyt od tego, czym, będąc w podobnym wieku, żyli ich rodzice czy dziadkowie – to historie rodzinne, takie jak rozwód rodziców, ale także spotkania z przyjaciółką, niechęć do szkoły, świadomość (niedoskonałości) ciała, ale również pasja do muzyki i do tańca – za to znacząco zmienił się sposób komunikowania się młodzieży między sobą. / Adela Prochyra, Opowieści ery „Insta” dla młodszych i starszych – o spektaklu HOTELOKO, taniecPOLSKA.pl, [5.10.2018]

Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz

Reżyseria i dramaturgia: Agata Życzkowska

Wykonanie: Zuzanna Gałka, Jakub Hardecki, Oliwier Kasica, Barbara Mońka, Hanna Snochowska, Karina Szutko

Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

Koprodukcja: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

Partnerzy: Centrum Kultury i Sztuki w Koninie / Młodzieżowy Dom Kultury w Koninie / Mazowiecki Instytut Kultury

Premiera: 4.06.2018 / Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa.

Kula

Weronika Pelczyńska we współpracy z Magdą Fejdasz i Moniką Szpunar bierze na warsztat zagadnienie relacji. Performerki, pracując ze swoim indywidualnym doświadczeniem i narracją, tworzą jedno ciało, które staje się przestrzenią do kreowania nowych znaczeń. Działając osobno, budują to co wspólne. Kula to nie tylko stan fizyczny, ale również stan umysłu.

Koncepcja i choreografia: Weronika Pelczyńska we współpracy z Magdą Fejdasz i Moniką Szpunar

Wykonanie: Magda Fejdasz i Monika Szpunar

Zdjęcie: Łukasz Przytarski

Produkcja: Centrum w Procesie, Centrum w Ruchu / Fundacja Burdąg

Zrealizowano ze środków Miasta Stołecznego Warszawa.

WBIJAMY NA BALET

Spektakl w choreografii francuskiego artysty Thierry’ego Vergera w autorskiej technice Modal Underground. Duet taneczny ojca z córką opowiadający o osobistych relacjach.

Jak chcę, to mogę!

Pojeździć na koniu, polatać samolotem, być aniołem.

Nauczyć się wszystkiego mogę. Albo nie.

Na górę razem, zobaczyć największe drzewo.

Czym lecimy tym razem: śledziem, czy wielorybem?

No weź się tato…

Jak byłem w twoim wieku nie rób tego kiedyś zrozumiesz wyłącz ten telefon!

Wbijamy na balet!

Co za obciach…

Choreografia: Thierry Verger

Wykonanie: Isabelle Klajda, Marek Klajda

Muzyka: Maciej Dutka

Premiera: 17 grudnia 2018, Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

Absolutely Fabulous Dancers

„Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, Bóg drogę zna,

Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, a każdy sam.”

(fragment piosenki w wykonaniu Zdzisławy Sośnickiej)

„Możecie być towarzysze przekonani, że my, tak samo jak i wy jesteśmy ulepieni z tej samej gliny i nie mamy innego celu, jak ten, który żeśmy zdeklarowali i to jest podstawowy program naszego działania. Jeśli nam pomożecie, to sądzę, że ten cel uda nam się wspólnie osiągnąć. Jak, pomożecie? No!”

(przemówienie Edwarda Gierka, I sekretarza KC PZPR)

„See me beautifull

Look for the best in me

For who i really am

And who i want to be

It make take some time

It can take some time

But see me beautifull”

(piosenka Marshalla Rosenberga)

Aktorka, tancerz i choreografka wspólnie przyglądają się swoim korzeniom i historii, podejmują temat edukacji i tożsamości, zastanawiają się, co dodaje im skrzydeł, a co je podcina. To wszystko w rytmach muzyki lat 80., folku i muzyki klasycznej. Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny i absurdalny styl taneczny. Spektakl otrzymał nagrodę jury „Coup de Coeur” za oryginalność na festiwalu Quartiers Danses w Montrealu we wrześniu 2019 roku.

Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny, absurdalny, nieco freakowy styl taneczny, który burzy wszelkie stereotypy i oczekiwania dotyczące tego, jaki powinien być tancerz czy tancerka. Styl taneczny, który niczym pocisk absurdu, niczym niszcząca kula, wyważa kolejne cegły w ścianie. Zadają sobie pytania: Co nas ukształtowało? Dokąd zmierzamy? Czy ktoś wie, jak wyglądałoby nasze życie, gdyby nie narzucona nam z góry edukacja, przez którą musieliśmy przebrnąć? Czy aby iść dalej, musimy się obudzić i oduczyć wszystkiego, czego najpierw musieliśmy się nauczyć? Czy można na nowo odnaleźć spokój, mimo historii zataczającej kolejne, to samo koło?

Recenzja

Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz

Reżyseria: Agata Życzkowska

Dramaturgia: Magdalena Przybysz /Agata Życzkowska

Wykonanie: Magdalena Przybysz, Mirosław Woźniak, Agata Życzkowska

Kostiumy i zdjęcia: Anna Ciupryk

Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’

Premiera: 30 czerwca 2017, Prom Kultury Saska Kępa

Czas trwania: 40 min

Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa.

 

Bez Sensu

Bez Sensu to spotkanie kobiety i mężczyzny usytuowane w latach 60. Pokazuje w sposób luźny, czasem zabawny, jak kobiety i mężczyźni inaczej postrzegają miłość i jak ich energie jednocześnie się przenikają. Bez Sensu chce wyglądać jak te stare hollywoodzkie filmy z pięknymi dziewczynami marzącymi, myślącymi tylko o Marylin Monroe, Sophii Loren i innych gwiazdach.

Koncepcja, choreografia, wykonanie: Ilona Bekier-Ekwa, Stefano Silvino

POPULUXE (wideo)

Rejestracja fragmentu pracy POPULUXE, której prezentacja odbyła się w Judson Church w Nowym Jorku w grudniu 2018 roku w ramach wizyty studyjnej w Movement Research organizowanej we współpracy z GPS/Global Practice Sharing Program, Art Stations Foundation i Instytutem Muzyki i Tańca.

Wywodzący się z połączenia słów „luksus” i „popularność”, termin „populuxe” określa estetykę konsumpcyjną i kulturową, która pojawiła się w latach 50-tych XX wieku w Stanach Zjednoczonych. Populuxe manifestuje się w liniach, formach, fakturach i kolorach, aby dać nam piękno, urok i elegancję w zakresie wygody i komfortu.

Choreografia i wykonanie: Wojciech Grudziński

EXIT (wideo)

Fragment spektaklu EXIT zarejestrowany na wideo.

EXIT to wyjście, odejście, zmiana. Nie jest ważne, dokąd te drzwi prowadzą. Ważne, że trzeba przez nie przejść. Patrzenie ku nowemu z powolnym pozostawianiem starego za sobą. Co zostaje za nami? Przekleństwa niewinności, Wichrowe wzgórza i Spragnieni miłości.  Czasami to wyjście jest  bolesne, traumatyczne i smutne, a czasami kojące i uwalniające. Każdy z twórców spektaklu zaznaczył w nim swoją osobistą historię końca. Teraz czas na widza. Czy także przeżywa taki czas? A może znajdzie w sobie odwagę, aby ten czas rozpocząć. A może już jest to za nim… Wychodzenie, kończenie, EXIT.

Koncepcja, choreografia i wykonanie: Paulina Święcańska i Marek Klajda

***

Projekt współfinansuje m.st. Warszawa

Organizator: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

Współorganizator: Prom Kultury Saska Kępa

Partner: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

Wydarzenie na FB: https://www.facebook.com/events/787676895024939/

powiązane

Ludzie

Magdalena Przybysz

Magdalena Przybysz

  • choreografka

Noc Tańca to wieczór prezentujący spektakle taneczne, wideo i ekstrakty ze spektakli w różnych formach: taniec współczesny, kontakt improwizacja, modal underground, nowa choreografia, performans. 20 twórców, siedem prezentacji. Spotkanie warszawskich artystów z publicznością Saskiej Kępy daje szansę na zapoznanie się z szerokim wachlarzem możliwości i estetyk w tańcu współczesnym. Wstęp wolny Rezerwacje bezpłatnych zaproszeń: biuro@fundacjarozwojuteatru.pl Jedno zaproszenie obowiązuje na wszystkie spektakle. Harmonogram: 18.00: HOTELOKO movement makers Insta Show choreografia: Magdalena Przybysz reżyseria: Agata Życzkowska wykonanie: Zuzanna Gałka, Kseniia Gluskina, Jakub Hardecki, Oliwier Kasica, Barbara Mońka, Hanna Snochowska, Karina Szutko 19.00: KULA – chor. Weronika Pelczyńska choreografia: Weronika Pelczyńska wykonanie i kreacja: Magda Fejdasz, Monika Szpunar 19.30: WBIJAMY NA BALET – chor. Thierry Verger choreografia: Thierry Verger wykonanie: Isabelle Klajda, Marek Klajda 20.00: HOTELOKO movement makers Absolutely Fabulous Dancers choreografia: Magdalena Przybysz reżyseria: Agata Życzkowska wykonanie: Magdalena Przybysz, Mirosław Woźniak, Agata Życzkowska 21.00: Ilona Bekier-Ekwa, Stefano Silvino Bez sensu choreografia i wykonanie: Ilona Bekier-Ekwa / Stefano Silvino 21.30: Wojciech Grudziński POPULUXE (wideo) choreografia i wykonanie: Wojciech Grudziński Paulina Święcańska, Marek Klajda EXIT (wideo) choreografia i wykonanie: Paulina Święcańska / Marek Klajda Insta Show Punktem wyjścia do rozmów i poszukiwań materiału ruchowego był temat treści zamieszczanych przez młodzież na jednym z internetowych narzędzi społecznościowych – Instagramie – niezwykle popularnym wśród młodego pokolenia medium. Esencją tego projektu jest to, że Magdalena Przybysz i Agata Życzkowska, realizując performans dla młodzieży i dorosłych, pragną oddać prawo wypowiedzi młodym performerom. W ten sposób chcą wydobyć autentyczność i artystyczną szczerość przekazu. Fragment recenzji: Jego największą siłą są nastoletni tancerze, którzy odważyli się opowiedzieć o sobie, co dla 13-, 14- czy 15-latka wcale nie jest łatwe. Jednak czuwające nad merytoryczną stroną spektaklu Agata Życzkowska (reżyseria i dramaturgia) i Magdalena Przybysz (koncepcja i choreografia) znalazły na to sposób – użyły języka, którym młodzież posługuje się na co dzień, czyli nieskomplikowanego, wyrazistego obrazu i choreograficznej migawki, co dopełniły powszechnymi na Instagramie hasztagami. (…). Pod względem artystycznym spektakl jest na dobrym poziomie: zgrabnie skonstruowany, zabawny, wciągający, świetnie wykonany, ale jego dodatkową wartość można odnaleźć w warstwie edukacyjnej – dostarcza on doskonałego materiału do zapoznawania nawet bardzo młodej publiczności ze sztuką tańca. (…) Dla tej widowni atrakcyjny jest na pewno fakt, że występujący są ich rówieśnikami, a tańczą niemal jak profesjonaliści. (…) Można śmiało założyć, że te, nieraz zabawne, wypowiedzi to prawdziwe historie z życia tych młodych ludzi. (…) Oglądając Insta Show, obserwujemy ich świat składający się ze zwykłych trosk, ale i z tańca, zabawy, muzyki, nudy, a także japońskiego anime, do którego, jak dowiadujemy się wcześniej, lubi wygłupiać się z przyjaciółką jedna z wykonawczyń. Ciekawe, że te problemy i fascynacje co do istoty nie różnią się zbyt od tego, czym, będąc w podobnym wieku, żyli ich rodzice czy dziadkowie – to historie rodzinne, takie jak rozwód rodziców, ale także spotkania z przyjaciółką, niechęć do szkoły, świadomość (niedoskonałości) ciała, ale również pasja do muzyki i do tańca – za to znacząco zmienił się sposób komunikowania się młodzieży między sobą. / Adela Prochyra, Opowieści ery „Insta” dla młodszych i starszych – o spektaklu HOTELOKO, taniecPOLSKA.pl, [5.10.2018] Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz Reżyseria i dramaturgia: Agata Życzkowska Wykonanie: Zuzanna Gałka, Jakub Hardecki, Oliwier Kasica, Barbara Mońka, Hanna Snochowska, Karina Szutko Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers Koprodukcja: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Partnerzy: Centrum Kultury i Sztuki w Koninie / Młodzieżowy Dom Kultury w Koninie / Mazowiecki Instytut Kultury Premiera: 4.06.2018 / Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa. Kula Weronika Pelczyńska we współpracy z Magdą Fejdasz i Moniką Szpunar bierze na warsztat zagadnienie relacji. Performerki, pracując ze swoim indywidualnym doświadczeniem i narracją, tworzą jedno ciało, które staje się przestrzenią do kreowania nowych znaczeń. Działając osobno, budują to co wspólne. Kula to nie tylko stan fizyczny, ale również stan umysłu. Koncepcja i choreografia: Weronika Pelczyńska we współpracy z Magdą Fejdasz i Moniką Szpunar Wykonanie: Magda Fejdasz i Monika Szpunar Zdjęcie: Łukasz Przytarski Produkcja: Centrum w Procesie, Centrum w Ruchu / Fundacja Burdąg Zrealizowano ze środków Miasta Stołecznego Warszawa. WBIJAMY NA BALET Spektakl w choreografii francuskiego artysty Thierry’ego Vergera w autorskiej technice Modal Underground. Duet taneczny ojca z córką opowiadający o osobistych relacjach. Jak chcę, to mogę! Pojeździć na koniu, polatać samolotem, być aniołem. Nauczyć się wszystkiego mogę. Albo nie. Na górę razem, zobaczyć największe drzewo. Czym lecimy tym razem: śledziem, czy wielorybem? No weź się tato… Jak byłem w twoim wieku nie rób tego kiedyś zrozumiesz wyłącz ten telefon! Wbijamy na balet! Co za obciach… Choreografia: Thierry Verger Wykonanie: Isabelle Klajda, Marek Klajda Muzyka: Maciej Dutka Premiera: 17 grudnia 2018, Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Absolutely Fabulous Dancers „Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, Bóg drogę zna, Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, a każdy sam.” (fragment piosenki w wykonaniu Zdzisławy Sośnickiej) „Możecie być towarzysze przekonani, że my, tak samo jak i wy jesteśmy ulepieni z tej samej gliny i nie mamy innego celu, jak ten, który żeśmy zdeklarowali i to jest podstawowy program naszego działania. Jeśli nam pomożecie, to sądzę, że ten cel uda nam się wspólnie osiągnąć. Jak, pomożecie? No!” (przemówienie Edwarda Gierka, I sekretarza KC PZPR) „See me beautifull Look for the best in me For who i really am And who i want to be It make take some time It can take some time But see me beautifull” (piosenka Marshalla Rosenberga) Aktorka, tancerz i choreografka wspólnie przyglądają się swoim korzeniom i historii, podejmują temat edukacji i tożsamości, zastanawiają się, co dodaje im skrzydeł, a co je podcina. To wszystko w rytmach muzyki lat 80., folku i muzyki klasycznej. Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny i absurdalny styl taneczny. Spektakl otrzymał nagrodę jury „Coup de Coeur” za oryginalność na festiwalu Quartiers Danses w Montrealu we wrześniu 2019 roku. Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny, absurdalny, nieco freakowy styl taneczny, który burzy wszelkie stereotypy i oczekiwania dotyczące tego, jaki powinien być tancerz czy tancerka. Styl taneczny, który niczym pocisk absurdu, niczym niszcząca kula, wyważa kolejne cegły w ścianie. Zadają sobie pytania: Co nas ukształtowało? Dokąd zmierzamy? Czy ktoś wie, jak wyglądałoby nasze życie, gdyby nie narzucona nam z góry edukacja, przez którą musieliśmy przebrnąć? Czy aby iść dalej, musimy się obudzić i oduczyć wszystkiego, czego najpierw musieliśmy się nauczyć? Czy można na nowo odnaleźć spokój, mimo historii zataczającej kolejne, to samo koło? Recenzja Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz Reżyseria: Agata Życzkowska Dramaturgia: Magdalena Przybysz /Agata Życzkowska Wykonanie: Magdalena Przybysz, Mirosław Woźniak, Agata Życzkowska Kostiumy i zdjęcia: Anna Ciupryk Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ Premiera: 30 czerwca 2017, Prom Kultury Saska Kępa Czas trwania: 40 min Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa.   Bez Sensu Bez Sensu to spotkanie kobiety i mężczyzny usytuowane w latach 60. Pokazuje w sposób luźny, czasem zabawny, jak kobiety i mężczyźni inaczej postrzegają miłość i jak ich energie jednocześnie się przenikają. Bez Sensu chce wyglądać jak te stare hollywoodzkie filmy z pięknymi dziewczynami marzącymi, myślącymi tylko o Marylin Monroe, Sophii Loren i innych gwiazdach. Koncepcja, choreografia, wykonanie: Ilona Bekier-Ekwa, Stefano Silvino POPULUXE (wideo) Rejestracja fragmentu pracy POPULUXE, której prezentacja odbyła się w Judson Church w Nowym Jorku w grudniu 2018 roku w ramach wizyty studyjnej w Movement Research organizowanej we współpracy z GPS/Global Practice Sharing Program, Art Stations Foundation i Instytutem Muzyki i Tańca. Wywodzący się z połączenia słów „luksus” i „popularność”, termin „populuxe” określa estetykę konsumpcyjną i kulturową, która pojawiła się w latach 50-tych XX wieku w Stanach Zjednoczonych. Populuxe manifestuje się w liniach, formach, fakturach i kolorach, aby dać nam piękno, urok i elegancję w zakresie wygody i komfortu. Choreografia i wykonanie: Wojciech Grudziński EXIT (wideo) Fragment spektaklu EXIT zarejestrowany na wideo. EXIT to wyjście, odejście, zmiana. Nie jest ważne, dokąd te drzwi prowadzą. Ważne, że trzeba przez nie przejść. Patrzenie ku nowemu z powolnym pozostawianiem starego za sobą. Co zostaje za nami? Przekleństwa niewinności, Wichrowe wzgórza i Spragnieni miłości.  Czasami to wyjście jest  bolesne, traumatyczne i smutne, a czasami kojące i uwalniające. Każdy z twórców spektaklu zaznaczył w nim swoją osobistą historię końca. Teraz czas na widza. Czy także przeżywa taki czas? A może znajdzie w sobie odwagę, aby ten czas rozpocząć. A może już jest to za nim… Wychodzenie, kończenie, EXIT. Koncepcja, choreografia i wykonanie: Paulina Święcańska i Marek Klajda *** Projekt współfinansuje m.st. Warszawa Organizator: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers Współorganizator: Prom Kultury Saska Kępa Partner: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Wydarzenie na FB: https://www.facebook.com/events/787676895024939/

Weronika Pelczyńska

Weronika Pelczyńska

Noc Tańca to wieczór prezentujący spektakle taneczne, wideo i ekstrakty ze spektakli w różnych formach: taniec współczesny, kontakt improwizacja, modal underground, nowa choreografia, performans. 20 twórców, siedem prezentacji. Spotkanie warszawskich artystów z publicznością Saskiej Kępy daje szansę na zapoznanie się z szerokim wachlarzem możliwości i estetyk w tańcu współczesnym. Wstęp wolny Rezerwacje bezpłatnych zaproszeń: biuro@fundacjarozwojuteatru.pl Jedno zaproszenie obowiązuje na wszystkie spektakle. Harmonogram: 18.00: HOTELOKO movement makers Insta Show choreografia: Magdalena Przybysz reżyseria: Agata Życzkowska wykonanie: Zuzanna Gałka, Kseniia Gluskina, Jakub Hardecki, Oliwier Kasica, Barbara Mońka, Hanna Snochowska, Karina Szutko 19.00: KULA – chor. Weronika Pelczyńska choreografia: Weronika Pelczyńska wykonanie i kreacja: Magda Fejdasz, Monika Szpunar 19.30: WBIJAMY NA BALET – chor. Thierry Verger choreografia: Thierry Verger wykonanie: Isabelle Klajda, Marek Klajda 20.00: HOTELOKO movement makers Absolutely Fabulous Dancers choreografia: Magdalena Przybysz reżyseria: Agata Życzkowska wykonanie: Magdalena Przybysz, Mirosław Woźniak, Agata Życzkowska 21.00: Ilona Bekier-Ekwa, Stefano Silvino Bez sensu choreografia i wykonanie: Ilona Bekier-Ekwa / Stefano Silvino 21.30: Wojciech Grudziński POPULUXE (wideo) choreografia i wykonanie: Wojciech Grudziński Paulina Święcańska, Marek Klajda EXIT (wideo) choreografia i wykonanie: Paulina Święcańska / Marek Klajda Insta Show Punktem wyjścia do rozmów i poszukiwań materiału ruchowego był temat treści zamieszczanych przez młodzież na jednym z internetowych narzędzi społecznościowych – Instagramie – niezwykle popularnym wśród młodego pokolenia medium. Esencją tego projektu jest to, że Magdalena Przybysz i Agata Życzkowska, realizując performans dla młodzieży i dorosłych, pragną oddać prawo wypowiedzi młodym performerom. W ten sposób chcą wydobyć autentyczność i artystyczną szczerość przekazu. Fragment recenzji: Jego największą siłą są nastoletni tancerze, którzy odważyli się opowiedzieć o sobie, co dla 13-, 14- czy 15-latka wcale nie jest łatwe. Jednak czuwające nad merytoryczną stroną spektaklu Agata Życzkowska (reżyseria i dramaturgia) i Magdalena Przybysz (koncepcja i choreografia) znalazły na to sposób – użyły języka, którym młodzież posługuje się na co dzień, czyli nieskomplikowanego, wyrazistego obrazu i choreograficznej migawki, co dopełniły powszechnymi na Instagramie hasztagami. (…). Pod względem artystycznym spektakl jest na dobrym poziomie: zgrabnie skonstruowany, zabawny, wciągający, świetnie wykonany, ale jego dodatkową wartość można odnaleźć w warstwie edukacyjnej – dostarcza on doskonałego materiału do zapoznawania nawet bardzo młodej publiczności ze sztuką tańca. (…) Dla tej widowni atrakcyjny jest na pewno fakt, że występujący są ich rówieśnikami, a tańczą niemal jak profesjonaliści. (…) Można śmiało założyć, że te, nieraz zabawne, wypowiedzi to prawdziwe historie z życia tych młodych ludzi. (…) Oglądając Insta Show, obserwujemy ich świat składający się ze zwykłych trosk, ale i z tańca, zabawy, muzyki, nudy, a także japońskiego anime, do którego, jak dowiadujemy się wcześniej, lubi wygłupiać się z przyjaciółką jedna z wykonawczyń. Ciekawe, że te problemy i fascynacje co do istoty nie różnią się zbyt od tego, czym, będąc w podobnym wieku, żyli ich rodzice czy dziadkowie – to historie rodzinne, takie jak rozwód rodziców, ale także spotkania z przyjaciółką, niechęć do szkoły, świadomość (niedoskonałości) ciała, ale również pasja do muzyki i do tańca – za to znacząco zmienił się sposób komunikowania się młodzieży między sobą. / Adela Prochyra, Opowieści ery „Insta” dla młodszych i starszych – o spektaklu HOTELOKO, taniecPOLSKA.pl, [5.10.2018] Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz Reżyseria i dramaturgia: Agata Życzkowska Wykonanie: Zuzanna Gałka, Jakub Hardecki, Oliwier Kasica, Barbara Mońka, Hanna Snochowska, Karina Szutko Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers Koprodukcja: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Partnerzy: Centrum Kultury i Sztuki w Koninie / Młodzieżowy Dom Kultury w Koninie / Mazowiecki Instytut Kultury Premiera: 4.06.2018 / Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa. Kula Weronika Pelczyńska we współpracy z Magdą Fejdasz i Moniką Szpunar bierze na warsztat zagadnienie relacji. Performerki, pracując ze swoim indywidualnym doświadczeniem i narracją, tworzą jedno ciało, które staje się przestrzenią do kreowania nowych znaczeń. Działając osobno, budują to co wspólne. Kula to nie tylko stan fizyczny, ale również stan umysłu. Koncepcja i choreografia: Weronika Pelczyńska we współpracy z Magdą Fejdasz i Moniką Szpunar Wykonanie: Magda Fejdasz i Monika Szpunar Zdjęcie: Łukasz Przytarski Produkcja: Centrum w Procesie, Centrum w Ruchu / Fundacja Burdąg Zrealizowano ze środków Miasta Stołecznego Warszawa. WBIJAMY NA BALET Spektakl w choreografii francuskiego artysty Thierry’ego Vergera w autorskiej technice Modal Underground. Duet taneczny ojca z córką opowiadający o osobistych relacjach. Jak chcę, to mogę! Pojeździć na koniu, polatać samolotem, być aniołem. Nauczyć się wszystkiego mogę. Albo nie. Na górę razem, zobaczyć największe drzewo. Czym lecimy tym razem: śledziem, czy wielorybem? No weź się tato… Jak byłem w twoim wieku nie rób tego kiedyś zrozumiesz wyłącz ten telefon! Wbijamy na balet! Co za obciach… Choreografia: Thierry Verger Wykonanie: Isabelle Klajda, Marek Klajda Muzyka: Maciej Dutka Premiera: 17 grudnia 2018, Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Absolutely Fabulous Dancers „Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, Bóg drogę zna, Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, a każdy sam.” (fragment piosenki w wykonaniu Zdzisławy Sośnickiej) „Możecie być towarzysze przekonani, że my, tak samo jak i wy jesteśmy ulepieni z tej samej gliny i nie mamy innego celu, jak ten, który żeśmy zdeklarowali i to jest podstawowy program naszego działania. Jeśli nam pomożecie, to sądzę, że ten cel uda nam się wspólnie osiągnąć. Jak, pomożecie? No!” (przemówienie Edwarda Gierka, I sekretarza KC PZPR) „See me beautifull Look for the best in me For who i really am And who i want to be It make take some time It can take some time But see me beautifull” (piosenka Marshalla Rosenberga) Aktorka, tancerz i choreografka wspólnie przyglądają się swoim korzeniom i historii, podejmują temat edukacji i tożsamości, zastanawiają się, co dodaje im skrzydeł, a co je podcina. To wszystko w rytmach muzyki lat 80., folku i muzyki klasycznej. Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny i absurdalny styl taneczny. Spektakl otrzymał nagrodę jury „Coup de Coeur” za oryginalność na festiwalu Quartiers Danses w Montrealu we wrześniu 2019 roku. Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny, absurdalny, nieco freakowy styl taneczny, który burzy wszelkie stereotypy i oczekiwania dotyczące tego, jaki powinien być tancerz czy tancerka. Styl taneczny, który niczym pocisk absurdu, niczym niszcząca kula, wyważa kolejne cegły w ścianie. Zadają sobie pytania: Co nas ukształtowało? Dokąd zmierzamy? Czy ktoś wie, jak wyglądałoby nasze życie, gdyby nie narzucona nam z góry edukacja, przez którą musieliśmy przebrnąć? Czy aby iść dalej, musimy się obudzić i oduczyć wszystkiego, czego najpierw musieliśmy się nauczyć? Czy można na nowo odnaleźć spokój, mimo historii zataczającej kolejne, to samo koło? Recenzja Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz Reżyseria: Agata Życzkowska Dramaturgia: Magdalena Przybysz /Agata Życzkowska Wykonanie: Magdalena Przybysz, Mirosław Woźniak, Agata Życzkowska Kostiumy i zdjęcia: Anna Ciupryk Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ Premiera: 30 czerwca 2017, Prom Kultury Saska Kępa Czas trwania: 40 min Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa.   Bez Sensu Bez Sensu to spotkanie kobiety i mężczyzny usytuowane w latach 60. Pokazuje w sposób luźny, czasem zabawny, jak kobiety i mężczyźni inaczej postrzegają miłość i jak ich energie jednocześnie się przenikają. Bez Sensu chce wyglądać jak te stare hollywoodzkie filmy z pięknymi dziewczynami marzącymi, myślącymi tylko o Marylin Monroe, Sophii Loren i innych gwiazdach. Koncepcja, choreografia, wykonanie: Ilona Bekier-Ekwa, Stefano Silvino POPULUXE (wideo) Rejestracja fragmentu pracy POPULUXE, której prezentacja odbyła się w Judson Church w Nowym Jorku w grudniu 2018 roku w ramach wizyty studyjnej w Movement Research organizowanej we współpracy z GPS/Global Practice Sharing Program, Art Stations Foundation i Instytutem Muzyki i Tańca. Wywodzący się z połączenia słów „luksus” i „popularność”, termin „populuxe” określa estetykę konsumpcyjną i kulturową, która pojawiła się w latach 50-tych XX wieku w Stanach Zjednoczonych. Populuxe manifestuje się w liniach, formach, fakturach i kolorach, aby dać nam piękno, urok i elegancję w zakresie wygody i komfortu. Choreografia i wykonanie: Wojciech Grudziński EXIT (wideo) Fragment spektaklu EXIT zarejestrowany na wideo. EXIT to wyjście, odejście, zmiana. Nie jest ważne, dokąd te drzwi prowadzą. Ważne, że trzeba przez nie przejść. Patrzenie ku nowemu z powolnym pozostawianiem starego za sobą. Co zostaje za nami? Przekleństwa niewinności, Wichrowe wzgórza i Spragnieni miłości.  Czasami to wyjście jest  bolesne, traumatyczne i smutne, a czasami kojące i uwalniające. Każdy z twórców spektaklu zaznaczył w nim swoją osobistą historię końca. Teraz czas na widza. Czy także przeżywa taki czas? A może znajdzie w sobie odwagę, aby ten czas rozpocząć. A może już jest to za nim… Wychodzenie, kończenie, EXIT. Koncepcja, choreografia i wykonanie: Paulina Święcańska i Marek Klajda *** Projekt współfinansuje m.st. Warszawa Organizator: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers Współorganizator: Prom Kultury Saska Kępa Partner: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Wydarzenie na FB: https://www.facebook.com/events/787676895024939/

Paulina Święcańska

Paulina Święcańska

Noc Tańca to wieczór prezentujący spektakle taneczne, wideo i ekstrakty ze spektakli w różnych formach: taniec współczesny, kontakt improwizacja, modal underground, nowa choreografia, performans. 20 twórców, siedem prezentacji. Spotkanie warszawskich artystów z publicznością Saskiej Kępy daje szansę na zapoznanie się z szerokim wachlarzem możliwości i estetyk w tańcu współczesnym. Wstęp wolny Rezerwacje bezpłatnych zaproszeń: biuro@fundacjarozwojuteatru.pl Jedno zaproszenie obowiązuje na wszystkie spektakle. Harmonogram: 18.00: HOTELOKO movement makers Insta Show choreografia: Magdalena Przybysz reżyseria: Agata Życzkowska wykonanie: Zuzanna Gałka, Kseniia Gluskina, Jakub Hardecki, Oliwier Kasica, Barbara Mońka, Hanna Snochowska, Karina Szutko 19.00: KULA – chor. Weronika Pelczyńska choreografia: Weronika Pelczyńska wykonanie i kreacja: Magda Fejdasz, Monika Szpunar 19.30: WBIJAMY NA BALET – chor. Thierry Verger choreografia: Thierry Verger wykonanie: Isabelle Klajda, Marek Klajda 20.00: HOTELOKO movement makers Absolutely Fabulous Dancers choreografia: Magdalena Przybysz reżyseria: Agata Życzkowska wykonanie: Magdalena Przybysz, Mirosław Woźniak, Agata Życzkowska 21.00: Ilona Bekier-Ekwa, Stefano Silvino Bez sensu choreografia i wykonanie: Ilona Bekier-Ekwa / Stefano Silvino 21.30: Wojciech Grudziński POPULUXE (wideo) choreografia i wykonanie: Wojciech Grudziński Paulina Święcańska, Marek Klajda EXIT (wideo) choreografia i wykonanie: Paulina Święcańska / Marek Klajda Insta Show Punktem wyjścia do rozmów i poszukiwań materiału ruchowego był temat treści zamieszczanych przez młodzież na jednym z internetowych narzędzi społecznościowych – Instagramie – niezwykle popularnym wśród młodego pokolenia medium. Esencją tego projektu jest to, że Magdalena Przybysz i Agata Życzkowska, realizując performans dla młodzieży i dorosłych, pragną oddać prawo wypowiedzi młodym performerom. W ten sposób chcą wydobyć autentyczność i artystyczną szczerość przekazu. Fragment recenzji: Jego największą siłą są nastoletni tancerze, którzy odważyli się opowiedzieć o sobie, co dla 13-, 14- czy 15-latka wcale nie jest łatwe. Jednak czuwające nad merytoryczną stroną spektaklu Agata Życzkowska (reżyseria i dramaturgia) i Magdalena Przybysz (koncepcja i choreografia) znalazły na to sposób – użyły języka, którym młodzież posługuje się na co dzień, czyli nieskomplikowanego, wyrazistego obrazu i choreograficznej migawki, co dopełniły powszechnymi na Instagramie hasztagami. (…). Pod względem artystycznym spektakl jest na dobrym poziomie: zgrabnie skonstruowany, zabawny, wciągający, świetnie wykonany, ale jego dodatkową wartość można odnaleźć w warstwie edukacyjnej – dostarcza on doskonałego materiału do zapoznawania nawet bardzo młodej publiczności ze sztuką tańca. (…) Dla tej widowni atrakcyjny jest na pewno fakt, że występujący są ich rówieśnikami, a tańczą niemal jak profesjonaliści. (…) Można śmiało założyć, że te, nieraz zabawne, wypowiedzi to prawdziwe historie z życia tych młodych ludzi. (…) Oglądając Insta Show, obserwujemy ich świat składający się ze zwykłych trosk, ale i z tańca, zabawy, muzyki, nudy, a także japońskiego anime, do którego, jak dowiadujemy się wcześniej, lubi wygłupiać się z przyjaciółką jedna z wykonawczyń. Ciekawe, że te problemy i fascynacje co do istoty nie różnią się zbyt od tego, czym, będąc w podobnym wieku, żyli ich rodzice czy dziadkowie – to historie rodzinne, takie jak rozwód rodziców, ale także spotkania z przyjaciółką, niechęć do szkoły, świadomość (niedoskonałości) ciała, ale również pasja do muzyki i do tańca – za to znacząco zmienił się sposób komunikowania się młodzieży między sobą. / Adela Prochyra, Opowieści ery „Insta” dla młodszych i starszych – o spektaklu HOTELOKO, taniecPOLSKA.pl, [5.10.2018] Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz Reżyseria i dramaturgia: Agata Życzkowska Wykonanie: Zuzanna Gałka, Jakub Hardecki, Oliwier Kasica, Barbara Mońka, Hanna Snochowska, Karina Szutko Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers Koprodukcja: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Partnerzy: Centrum Kultury i Sztuki w Koninie / Młodzieżowy Dom Kultury w Koninie / Mazowiecki Instytut Kultury Premiera: 4.06.2018 / Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa. Kula Weronika Pelczyńska we współpracy z Magdą Fejdasz i Moniką Szpunar bierze na warsztat zagadnienie relacji. Performerki, pracując ze swoim indywidualnym doświadczeniem i narracją, tworzą jedno ciało, które staje się przestrzenią do kreowania nowych znaczeń. Działając osobno, budują to co wspólne. Kula to nie tylko stan fizyczny, ale również stan umysłu. Koncepcja i choreografia: Weronika Pelczyńska we współpracy z Magdą Fejdasz i Moniką Szpunar Wykonanie: Magda Fejdasz i Monika Szpunar Zdjęcie: Łukasz Przytarski Produkcja: Centrum w Procesie, Centrum w Ruchu / Fundacja Burdąg Zrealizowano ze środków Miasta Stołecznego Warszawa. WBIJAMY NA BALET Spektakl w choreografii francuskiego artysty Thierry’ego Vergera w autorskiej technice Modal Underground. Duet taneczny ojca z córką opowiadający o osobistych relacjach. Jak chcę, to mogę! Pojeździć na koniu, polatać samolotem, być aniołem. Nauczyć się wszystkiego mogę. Albo nie. Na górę razem, zobaczyć największe drzewo. Czym lecimy tym razem: śledziem, czy wielorybem? No weź się tato… Jak byłem w twoim wieku nie rób tego kiedyś zrozumiesz wyłącz ten telefon! Wbijamy na balet! Co za obciach… Choreografia: Thierry Verger Wykonanie: Isabelle Klajda, Marek Klajda Muzyka: Maciej Dutka Premiera: 17 grudnia 2018, Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Absolutely Fabulous Dancers „Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, Bóg drogę zna, Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, a każdy sam.” (fragment piosenki w wykonaniu Zdzisławy Sośnickiej) „Możecie być towarzysze przekonani, że my, tak samo jak i wy jesteśmy ulepieni z tej samej gliny i nie mamy innego celu, jak ten, który żeśmy zdeklarowali i to jest podstawowy program naszego działania. Jeśli nam pomożecie, to sądzę, że ten cel uda nam się wspólnie osiągnąć. Jak, pomożecie? No!” (przemówienie Edwarda Gierka, I sekretarza KC PZPR) „See me beautifull Look for the best in me For who i really am And who i want to be It make take some time It can take some time But see me beautifull” (piosenka Marshalla Rosenberga) Aktorka, tancerz i choreografka wspólnie przyglądają się swoim korzeniom i historii, podejmują temat edukacji i tożsamości, zastanawiają się, co dodaje im skrzydeł, a co je podcina. To wszystko w rytmach muzyki lat 80., folku i muzyki klasycznej. Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny i absurdalny styl taneczny. Spektakl otrzymał nagrodę jury „Coup de Coeur” za oryginalność na festiwalu Quartiers Danses w Montrealu we wrześniu 2019 roku. Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny, absurdalny, nieco freakowy styl taneczny, który burzy wszelkie stereotypy i oczekiwania dotyczące tego, jaki powinien być tancerz czy tancerka. Styl taneczny, który niczym pocisk absurdu, niczym niszcząca kula, wyważa kolejne cegły w ścianie. Zadają sobie pytania: Co nas ukształtowało? Dokąd zmierzamy? Czy ktoś wie, jak wyglądałoby nasze życie, gdyby nie narzucona nam z góry edukacja, przez którą musieliśmy przebrnąć? Czy aby iść dalej, musimy się obudzić i oduczyć wszystkiego, czego najpierw musieliśmy się nauczyć? Czy można na nowo odnaleźć spokój, mimo historii zataczającej kolejne, to samo koło? Recenzja Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz Reżyseria: Agata Życzkowska Dramaturgia: Magdalena Przybysz /Agata Życzkowska Wykonanie: Magdalena Przybysz, Mirosław Woźniak, Agata Życzkowska Kostiumy i zdjęcia: Anna Ciupryk Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ Premiera: 30 czerwca 2017, Prom Kultury Saska Kępa Czas trwania: 40 min Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa.   Bez Sensu Bez Sensu to spotkanie kobiety i mężczyzny usytuowane w latach 60. Pokazuje w sposób luźny, czasem zabawny, jak kobiety i mężczyźni inaczej postrzegają miłość i jak ich energie jednocześnie się przenikają. Bez Sensu chce wyglądać jak te stare hollywoodzkie filmy z pięknymi dziewczynami marzącymi, myślącymi tylko o Marylin Monroe, Sophii Loren i innych gwiazdach. Koncepcja, choreografia, wykonanie: Ilona Bekier-Ekwa, Stefano Silvino POPULUXE (wideo) Rejestracja fragmentu pracy POPULUXE, której prezentacja odbyła się w Judson Church w Nowym Jorku w grudniu 2018 roku w ramach wizyty studyjnej w Movement Research organizowanej we współpracy z GPS/Global Practice Sharing Program, Art Stations Foundation i Instytutem Muzyki i Tańca. Wywodzący się z połączenia słów „luksus” i „popularność”, termin „populuxe” określa estetykę konsumpcyjną i kulturową, która pojawiła się w latach 50-tych XX wieku w Stanach Zjednoczonych. Populuxe manifestuje się w liniach, formach, fakturach i kolorach, aby dać nam piękno, urok i elegancję w zakresie wygody i komfortu. Choreografia i wykonanie: Wojciech Grudziński EXIT (wideo) Fragment spektaklu EXIT zarejestrowany na wideo. EXIT to wyjście, odejście, zmiana. Nie jest ważne, dokąd te drzwi prowadzą. Ważne, że trzeba przez nie przejść. Patrzenie ku nowemu z powolnym pozostawianiem starego za sobą. Co zostaje za nami? Przekleństwa niewinności, Wichrowe wzgórza i Spragnieni miłości.  Czasami to wyjście jest  bolesne, traumatyczne i smutne, a czasami kojące i uwalniające. Każdy z twórców spektaklu zaznaczył w nim swoją osobistą historię końca. Teraz czas na widza. Czy także przeżywa taki czas? A może znajdzie w sobie odwagę, aby ten czas rozpocząć. A może już jest to za nim… Wychodzenie, kończenie, EXIT. Koncepcja, choreografia i wykonanie: Paulina Święcańska i Marek Klajda *** Projekt współfinansuje m.st. Warszawa Organizator: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers Współorganizator: Prom Kultury Saska Kępa Partner: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Wydarzenie na FB: https://www.facebook.com/events/787676895024939/

Wojciech Grudziński

Wojciech Grudziński

  • choreograf
  • tancerz

Noc Tańca to wieczór prezentujący spektakle taneczne, wideo i ekstrakty ze spektakli w różnych formach: taniec współczesny, kontakt improwizacja, modal underground, nowa choreografia, performans. 20 twórców, siedem prezentacji. Spotkanie warszawskich artystów z publicznością Saskiej Kępy daje szansę na zapoznanie się z szerokim wachlarzem możliwości i estetyk w tańcu współczesnym. Wstęp wolny Rezerwacje bezpłatnych zaproszeń: biuro@fundacjarozwojuteatru.pl Jedno zaproszenie obowiązuje na wszystkie spektakle. Harmonogram: 18.00: HOTELOKO movement makers Insta Show choreografia: Magdalena Przybysz reżyseria: Agata Życzkowska wykonanie: Zuzanna Gałka, Kseniia Gluskina, Jakub Hardecki, Oliwier Kasica, Barbara Mońka, Hanna Snochowska, Karina Szutko 19.00: KULA – chor. Weronika Pelczyńska choreografia: Weronika Pelczyńska wykonanie i kreacja: Magda Fejdasz, Monika Szpunar 19.30: WBIJAMY NA BALET – chor. Thierry Verger choreografia: Thierry Verger wykonanie: Isabelle Klajda, Marek Klajda 20.00: HOTELOKO movement makers Absolutely Fabulous Dancers choreografia: Magdalena Przybysz reżyseria: Agata Życzkowska wykonanie: Magdalena Przybysz, Mirosław Woźniak, Agata Życzkowska 21.00: Ilona Bekier-Ekwa, Stefano Silvino Bez sensu choreografia i wykonanie: Ilona Bekier-Ekwa / Stefano Silvino 21.30: Wojciech Grudziński POPULUXE (wideo) choreografia i wykonanie: Wojciech Grudziński Paulina Święcańska, Marek Klajda EXIT (wideo) choreografia i wykonanie: Paulina Święcańska / Marek Klajda Insta Show Punktem wyjścia do rozmów i poszukiwań materiału ruchowego był temat treści zamieszczanych przez młodzież na jednym z internetowych narzędzi społecznościowych – Instagramie – niezwykle popularnym wśród młodego pokolenia medium. Esencją tego projektu jest to, że Magdalena Przybysz i Agata Życzkowska, realizując performans dla młodzieży i dorosłych, pragną oddać prawo wypowiedzi młodym performerom. W ten sposób chcą wydobyć autentyczność i artystyczną szczerość przekazu. Fragment recenzji: Jego największą siłą są nastoletni tancerze, którzy odważyli się opowiedzieć o sobie, co dla 13-, 14- czy 15-latka wcale nie jest łatwe. Jednak czuwające nad merytoryczną stroną spektaklu Agata Życzkowska (reżyseria i dramaturgia) i Magdalena Przybysz (koncepcja i choreografia) znalazły na to sposób – użyły języka, którym młodzież posługuje się na co dzień, czyli nieskomplikowanego, wyrazistego obrazu i choreograficznej migawki, co dopełniły powszechnymi na Instagramie hasztagami. (…). Pod względem artystycznym spektakl jest na dobrym poziomie: zgrabnie skonstruowany, zabawny, wciągający, świetnie wykonany, ale jego dodatkową wartość można odnaleźć w warstwie edukacyjnej – dostarcza on doskonałego materiału do zapoznawania nawet bardzo młodej publiczności ze sztuką tańca. (…) Dla tej widowni atrakcyjny jest na pewno fakt, że występujący są ich rówieśnikami, a tańczą niemal jak profesjonaliści. (…) Można śmiało założyć, że te, nieraz zabawne, wypowiedzi to prawdziwe historie z życia tych młodych ludzi. (…) Oglądając Insta Show, obserwujemy ich świat składający się ze zwykłych trosk, ale i z tańca, zabawy, muzyki, nudy, a także japońskiego anime, do którego, jak dowiadujemy się wcześniej, lubi wygłupiać się z przyjaciółką jedna z wykonawczyń. Ciekawe, że te problemy i fascynacje co do istoty nie różnią się zbyt od tego, czym, będąc w podobnym wieku, żyli ich rodzice czy dziadkowie – to historie rodzinne, takie jak rozwód rodziców, ale także spotkania z przyjaciółką, niechęć do szkoły, świadomość (niedoskonałości) ciała, ale również pasja do muzyki i do tańca – za to znacząco zmienił się sposób komunikowania się młodzieży między sobą. / Adela Prochyra, Opowieści ery „Insta” dla młodszych i starszych – o spektaklu HOTELOKO, taniecPOLSKA.pl, [5.10.2018] Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz Reżyseria i dramaturgia: Agata Życzkowska Wykonanie: Zuzanna Gałka, Jakub Hardecki, Oliwier Kasica, Barbara Mońka, Hanna Snochowska, Karina Szutko Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers Koprodukcja: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Partnerzy: Centrum Kultury i Sztuki w Koninie / Młodzieżowy Dom Kultury w Koninie / Mazowiecki Instytut Kultury Premiera: 4.06.2018 / Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa. Kula Weronika Pelczyńska we współpracy z Magdą Fejdasz i Moniką Szpunar bierze na warsztat zagadnienie relacji. Performerki, pracując ze swoim indywidualnym doświadczeniem i narracją, tworzą jedno ciało, które staje się przestrzenią do kreowania nowych znaczeń. Działając osobno, budują to co wspólne. Kula to nie tylko stan fizyczny, ale również stan umysłu. Koncepcja i choreografia: Weronika Pelczyńska we współpracy z Magdą Fejdasz i Moniką Szpunar Wykonanie: Magda Fejdasz i Monika Szpunar Zdjęcie: Łukasz Przytarski Produkcja: Centrum w Procesie, Centrum w Ruchu / Fundacja Burdąg Zrealizowano ze środków Miasta Stołecznego Warszawa. WBIJAMY NA BALET Spektakl w choreografii francuskiego artysty Thierry’ego Vergera w autorskiej technice Modal Underground. Duet taneczny ojca z córką opowiadający o osobistych relacjach. Jak chcę, to mogę! Pojeździć na koniu, polatać samolotem, być aniołem. Nauczyć się wszystkiego mogę. Albo nie. Na górę razem, zobaczyć największe drzewo. Czym lecimy tym razem: śledziem, czy wielorybem? No weź się tato… Jak byłem w twoim wieku nie rób tego kiedyś zrozumiesz wyłącz ten telefon! Wbijamy na balet! Co za obciach… Choreografia: Thierry Verger Wykonanie: Isabelle Klajda, Marek Klajda Muzyka: Maciej Dutka Premiera: 17 grudnia 2018, Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Absolutely Fabulous Dancers „Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, Bóg drogę zna, Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, a każdy sam.” (fragment piosenki w wykonaniu Zdzisławy Sośnickiej) „Możecie być towarzysze przekonani, że my, tak samo jak i wy jesteśmy ulepieni z tej samej gliny i nie mamy innego celu, jak ten, który żeśmy zdeklarowali i to jest podstawowy program naszego działania. Jeśli nam pomożecie, to sądzę, że ten cel uda nam się wspólnie osiągnąć. Jak, pomożecie? No!” (przemówienie Edwarda Gierka, I sekretarza KC PZPR) „See me beautifull Look for the best in me For who i really am And who i want to be It make take some time It can take some time But see me beautifull” (piosenka Marshalla Rosenberga) Aktorka, tancerz i choreografka wspólnie przyglądają się swoim korzeniom i historii, podejmują temat edukacji i tożsamości, zastanawiają się, co dodaje im skrzydeł, a co je podcina. To wszystko w rytmach muzyki lat 80., folku i muzyki klasycznej. Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny i absurdalny styl taneczny. Spektakl otrzymał nagrodę jury „Coup de Coeur” za oryginalność na festiwalu Quartiers Danses w Montrealu we wrześniu 2019 roku. Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny, absurdalny, nieco freakowy styl taneczny, który burzy wszelkie stereotypy i oczekiwania dotyczące tego, jaki powinien być tancerz czy tancerka. Styl taneczny, który niczym pocisk absurdu, niczym niszcząca kula, wyważa kolejne cegły w ścianie. Zadają sobie pytania: Co nas ukształtowało? Dokąd zmierzamy? Czy ktoś wie, jak wyglądałoby nasze życie, gdyby nie narzucona nam z góry edukacja, przez którą musieliśmy przebrnąć? Czy aby iść dalej, musimy się obudzić i oduczyć wszystkiego, czego najpierw musieliśmy się nauczyć? Czy można na nowo odnaleźć spokój, mimo historii zataczającej kolejne, to samo koło? Recenzja Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz Reżyseria: Agata Życzkowska Dramaturgia: Magdalena Przybysz /Agata Życzkowska Wykonanie: Magdalena Przybysz, Mirosław Woźniak, Agata Życzkowska Kostiumy i zdjęcia: Anna Ciupryk Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ Premiera: 30 czerwca 2017, Prom Kultury Saska Kępa Czas trwania: 40 min Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa.   Bez Sensu Bez Sensu to spotkanie kobiety i mężczyzny usytuowane w latach 60. Pokazuje w sposób luźny, czasem zabawny, jak kobiety i mężczyźni inaczej postrzegają miłość i jak ich energie jednocześnie się przenikają. Bez Sensu chce wyglądać jak te stare hollywoodzkie filmy z pięknymi dziewczynami marzącymi, myślącymi tylko o Marylin Monroe, Sophii Loren i innych gwiazdach. Koncepcja, choreografia, wykonanie: Ilona Bekier-Ekwa, Stefano Silvino POPULUXE (wideo) Rejestracja fragmentu pracy POPULUXE, której prezentacja odbyła się w Judson Church w Nowym Jorku w grudniu 2018 roku w ramach wizyty studyjnej w Movement Research organizowanej we współpracy z GPS/Global Practice Sharing Program, Art Stations Foundation i Instytutem Muzyki i Tańca. Wywodzący się z połączenia słów „luksus” i „popularność”, termin „populuxe” określa estetykę konsumpcyjną i kulturową, która pojawiła się w latach 50-tych XX wieku w Stanach Zjednoczonych. Populuxe manifestuje się w liniach, formach, fakturach i kolorach, aby dać nam piękno, urok i elegancję w zakresie wygody i komfortu. Choreografia i wykonanie: Wojciech Grudziński EXIT (wideo) Fragment spektaklu EXIT zarejestrowany na wideo. EXIT to wyjście, odejście, zmiana. Nie jest ważne, dokąd te drzwi prowadzą. Ważne, że trzeba przez nie przejść. Patrzenie ku nowemu z powolnym pozostawianiem starego za sobą. Co zostaje za nami? Przekleństwa niewinności, Wichrowe wzgórza i Spragnieni miłości.  Czasami to wyjście jest  bolesne, traumatyczne i smutne, a czasami kojące i uwalniające. Każdy z twórców spektaklu zaznaczył w nim swoją osobistą historię końca. Teraz czas na widza. Czy także przeżywa taki czas? A może znajdzie w sobie odwagę, aby ten czas rozpocząć. A może już jest to za nim… Wychodzenie, kończenie, EXIT. Koncepcja, choreografia i wykonanie: Paulina Święcańska i Marek Klajda *** Projekt współfinansuje m.st. Warszawa Organizator: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers Współorganizator: Prom Kultury Saska Kępa Partner: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Wydarzenie na FB: https://www.facebook.com/events/787676895024939/

Agata Życzkowska

Agata Życzkowska

  • aktorka
  • performerka
  • reżyserka

Noc Tańca to wieczór prezentujący spektakle taneczne, wideo i ekstrakty ze spektakli w różnych formach: taniec współczesny, kontakt improwizacja, modal underground, nowa choreografia, performans. 20 twórców, siedem prezentacji. Spotkanie warszawskich artystów z publicznością Saskiej Kępy daje szansę na zapoznanie się z szerokim wachlarzem możliwości i estetyk w tańcu współczesnym. Wstęp wolny Rezerwacje bezpłatnych zaproszeń: biuro@fundacjarozwojuteatru.pl Jedno zaproszenie obowiązuje na wszystkie spektakle. Harmonogram: 18.00: HOTELOKO movement makers Insta Show choreografia: Magdalena Przybysz reżyseria: Agata Życzkowska wykonanie: Zuzanna Gałka, Kseniia Gluskina, Jakub Hardecki, Oliwier Kasica, Barbara Mońka, Hanna Snochowska, Karina Szutko 19.00: KULA – chor. Weronika Pelczyńska choreografia: Weronika Pelczyńska wykonanie i kreacja: Magda Fejdasz, Monika Szpunar 19.30: WBIJAMY NA BALET – chor. Thierry Verger choreografia: Thierry Verger wykonanie: Isabelle Klajda, Marek Klajda 20.00: HOTELOKO movement makers Absolutely Fabulous Dancers choreografia: Magdalena Przybysz reżyseria: Agata Życzkowska wykonanie: Magdalena Przybysz, Mirosław Woźniak, Agata Życzkowska 21.00: Ilona Bekier-Ekwa, Stefano Silvino Bez sensu choreografia i wykonanie: Ilona Bekier-Ekwa / Stefano Silvino 21.30: Wojciech Grudziński POPULUXE (wideo) choreografia i wykonanie: Wojciech Grudziński Paulina Święcańska, Marek Klajda EXIT (wideo) choreografia i wykonanie: Paulina Święcańska / Marek Klajda Insta Show Punktem wyjścia do rozmów i poszukiwań materiału ruchowego był temat treści zamieszczanych przez młodzież na jednym z internetowych narzędzi społecznościowych – Instagramie – niezwykle popularnym wśród młodego pokolenia medium. Esencją tego projektu jest to, że Magdalena Przybysz i Agata Życzkowska, realizując performans dla młodzieży i dorosłych, pragną oddać prawo wypowiedzi młodym performerom. W ten sposób chcą wydobyć autentyczność i artystyczną szczerość przekazu. Fragment recenzji: Jego największą siłą są nastoletni tancerze, którzy odważyli się opowiedzieć o sobie, co dla 13-, 14- czy 15-latka wcale nie jest łatwe. Jednak czuwające nad merytoryczną stroną spektaklu Agata Życzkowska (reżyseria i dramaturgia) i Magdalena Przybysz (koncepcja i choreografia) znalazły na to sposób – użyły języka, którym młodzież posługuje się na co dzień, czyli nieskomplikowanego, wyrazistego obrazu i choreograficznej migawki, co dopełniły powszechnymi na Instagramie hasztagami. (…). Pod względem artystycznym spektakl jest na dobrym poziomie: zgrabnie skonstruowany, zabawny, wciągający, świetnie wykonany, ale jego dodatkową wartość można odnaleźć w warstwie edukacyjnej – dostarcza on doskonałego materiału do zapoznawania nawet bardzo młodej publiczności ze sztuką tańca. (…) Dla tej widowni atrakcyjny jest na pewno fakt, że występujący są ich rówieśnikami, a tańczą niemal jak profesjonaliści. (…) Można śmiało założyć, że te, nieraz zabawne, wypowiedzi to prawdziwe historie z życia tych młodych ludzi. (…) Oglądając Insta Show, obserwujemy ich świat składający się ze zwykłych trosk, ale i z tańca, zabawy, muzyki, nudy, a także japońskiego anime, do którego, jak dowiadujemy się wcześniej, lubi wygłupiać się z przyjaciółką jedna z wykonawczyń. Ciekawe, że te problemy i fascynacje co do istoty nie różnią się zbyt od tego, czym, będąc w podobnym wieku, żyli ich rodzice czy dziadkowie – to historie rodzinne, takie jak rozwód rodziców, ale także spotkania z przyjaciółką, niechęć do szkoły, świadomość (niedoskonałości) ciała, ale również pasja do muzyki i do tańca – za to znacząco zmienił się sposób komunikowania się młodzieży między sobą. / Adela Prochyra, Opowieści ery „Insta” dla młodszych i starszych – o spektaklu HOTELOKO, taniecPOLSKA.pl, [5.10.2018] Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz Reżyseria i dramaturgia: Agata Życzkowska Wykonanie: Zuzanna Gałka, Jakub Hardecki, Oliwier Kasica, Barbara Mońka, Hanna Snochowska, Karina Szutko Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers Koprodukcja: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Partnerzy: Centrum Kultury i Sztuki w Koninie / Młodzieżowy Dom Kultury w Koninie / Mazowiecki Instytut Kultury Premiera: 4.06.2018 / Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa. Kula Weronika Pelczyńska we współpracy z Magdą Fejdasz i Moniką Szpunar bierze na warsztat zagadnienie relacji. Performerki, pracując ze swoim indywidualnym doświadczeniem i narracją, tworzą jedno ciało, które staje się przestrzenią do kreowania nowych znaczeń. Działając osobno, budują to co wspólne. Kula to nie tylko stan fizyczny, ale również stan umysłu. Koncepcja i choreografia: Weronika Pelczyńska we współpracy z Magdą Fejdasz i Moniką Szpunar Wykonanie: Magda Fejdasz i Monika Szpunar Zdjęcie: Łukasz Przytarski Produkcja: Centrum w Procesie, Centrum w Ruchu / Fundacja Burdąg Zrealizowano ze środków Miasta Stołecznego Warszawa. WBIJAMY NA BALET Spektakl w choreografii francuskiego artysty Thierry’ego Vergera w autorskiej technice Modal Underground. Duet taneczny ojca z córką opowiadający o osobistych relacjach. Jak chcę, to mogę! Pojeździć na koniu, polatać samolotem, być aniołem. Nauczyć się wszystkiego mogę. Albo nie. Na górę razem, zobaczyć największe drzewo. Czym lecimy tym razem: śledziem, czy wielorybem? No weź się tato… Jak byłem w twoim wieku nie rób tego kiedyś zrozumiesz wyłącz ten telefon! Wbijamy na balet! Co za obciach… Choreografia: Thierry Verger Wykonanie: Isabelle Klajda, Marek Klajda Muzyka: Maciej Dutka Premiera: 17 grudnia 2018, Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Absolutely Fabulous Dancers „Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, Bóg drogę zna, Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, a każdy sam.” (fragment piosenki w wykonaniu Zdzisławy Sośnickiej) „Możecie być towarzysze przekonani, że my, tak samo jak i wy jesteśmy ulepieni z tej samej gliny i nie mamy innego celu, jak ten, który żeśmy zdeklarowali i to jest podstawowy program naszego działania. Jeśli nam pomożecie, to sądzę, że ten cel uda nam się wspólnie osiągnąć. Jak, pomożecie? No!” (przemówienie Edwarda Gierka, I sekretarza KC PZPR) „See me beautifull Look for the best in me For who i really am And who i want to be It make take some time It can take some time But see me beautifull” (piosenka Marshalla Rosenberga) Aktorka, tancerz i choreografka wspólnie przyglądają się swoim korzeniom i historii, podejmują temat edukacji i tożsamości, zastanawiają się, co dodaje im skrzydeł, a co je podcina. To wszystko w rytmach muzyki lat 80., folku i muzyki klasycznej. Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny i absurdalny styl taneczny. Spektakl otrzymał nagrodę jury „Coup de Coeur” za oryginalność na festiwalu Quartiers Danses w Montrealu we wrześniu 2019 roku. Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny, absurdalny, nieco freakowy styl taneczny, który burzy wszelkie stereotypy i oczekiwania dotyczące tego, jaki powinien być tancerz czy tancerka. Styl taneczny, który niczym pocisk absurdu, niczym niszcząca kula, wyważa kolejne cegły w ścianie. Zadają sobie pytania: Co nas ukształtowało? Dokąd zmierzamy? Czy ktoś wie, jak wyglądałoby nasze życie, gdyby nie narzucona nam z góry edukacja, przez którą musieliśmy przebrnąć? Czy aby iść dalej, musimy się obudzić i oduczyć wszystkiego, czego najpierw musieliśmy się nauczyć? Czy można na nowo odnaleźć spokój, mimo historii zataczającej kolejne, to samo koło? Recenzja Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz Reżyseria: Agata Życzkowska Dramaturgia: Magdalena Przybysz /Agata Życzkowska Wykonanie: Magdalena Przybysz, Mirosław Woźniak, Agata Życzkowska Kostiumy i zdjęcia: Anna Ciupryk Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ Premiera: 30 czerwca 2017, Prom Kultury Saska Kępa Czas trwania: 40 min Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa.   Bez Sensu Bez Sensu to spotkanie kobiety i mężczyzny usytuowane w latach 60. Pokazuje w sposób luźny, czasem zabawny, jak kobiety i mężczyźni inaczej postrzegają miłość i jak ich energie jednocześnie się przenikają. Bez Sensu chce wyglądać jak te stare hollywoodzkie filmy z pięknymi dziewczynami marzącymi, myślącymi tylko o Marylin Monroe, Sophii Loren i innych gwiazdach. Koncepcja, choreografia, wykonanie: Ilona Bekier-Ekwa, Stefano Silvino POPULUXE (wideo) Rejestracja fragmentu pracy POPULUXE, której prezentacja odbyła się w Judson Church w Nowym Jorku w grudniu 2018 roku w ramach wizyty studyjnej w Movement Research organizowanej we współpracy z GPS/Global Practice Sharing Program, Art Stations Foundation i Instytutem Muzyki i Tańca. Wywodzący się z połączenia słów „luksus” i „popularność”, termin „populuxe” określa estetykę konsumpcyjną i kulturową, która pojawiła się w latach 50-tych XX wieku w Stanach Zjednoczonych. Populuxe manifestuje się w liniach, formach, fakturach i kolorach, aby dać nam piękno, urok i elegancję w zakresie wygody i komfortu. Choreografia i wykonanie: Wojciech Grudziński EXIT (wideo) Fragment spektaklu EXIT zarejestrowany na wideo. EXIT to wyjście, odejście, zmiana. Nie jest ważne, dokąd te drzwi prowadzą. Ważne, że trzeba przez nie przejść. Patrzenie ku nowemu z powolnym pozostawianiem starego za sobą. Co zostaje za nami? Przekleństwa niewinności, Wichrowe wzgórza i Spragnieni miłości.  Czasami to wyjście jest  bolesne, traumatyczne i smutne, a czasami kojące i uwalniające. Każdy z twórców spektaklu zaznaczył w nim swoją osobistą historię końca. Teraz czas na widza. Czy także przeżywa taki czas? A może znajdzie w sobie odwagę, aby ten czas rozpocząć. A może już jest to za nim… Wychodzenie, kończenie, EXIT. Koncepcja, choreografia i wykonanie: Paulina Święcańska i Marek Klajda *** Projekt współfinansuje m.st. Warszawa Organizator: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers Współorganizator: Prom Kultury Saska Kępa Partner: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Wydarzenie na FB: https://www.facebook.com/events/787676895024939/

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close