Inne

Warszawa/Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski: Ula Sickle „Wolne gesty” – wystawa choreograficzna

Zdjęcie: Warszawa/Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski: Ula Sickle „Wolne gesty” – wystawa choreograficzna

Fot. materiały CSW Zamek Ujazdowski.

Wersja do druku

Udostępnij

Wolne gesty to wystawa choreograficzna, aktywowana przez grupę tancerzy przez pięć godzin każdego dnia otwarcia instytucji dla publiczności. Punktem wyjścia jest pytanie o to, jak ideologie wpisują się w nasze ciała i język. Dziełami sztuki nie są tu ciała performerów czy obiekty, ale wypowiadane teksty literackie, gesty i ruch. Pierwsza indywidualna wystawa Uli Sickle, kanadyjskiej artystki polskiego pochodzenia, prezentowana w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, konfrontuje się z problemem utraty indywidualnej i grupowej umiejętności skutecznego działania we współczesnych czasach.

Ula Sickle wywodzi się ze środowiska choreograficznego. Tworzy performanse i instalacje, prace na styku dyscyplin, w których bada popkulturę  jako zjawisko globalne. Często wykracza poza kanon tańca współczesnego, wprowadzając elementy tańca ulicznego, kultury klubowej czy masowego koncertu. Współpracuje z DJ-ami czy, jak w przypadku pracy Kinshasa Electric, sceną hip-hopową w Kongo.

Wolne gesty to spotkanie literatury, choreografii i formatu wystawy o polifonicznej strukturze. Artystka włącza do niej głosy pięciu pisarzy z różnych stron świata: Natalii Fiedorczuk-Cieślak (Polska), Amandeepa Sandhu (Indie), Jakoba Wrena (Kanada), Mi You (Chiny) i Anny Zett (Niemcy), zaproszonych do wprowadzenia własnej perspektywy i napisania krótkich opowiadań, z którymi pracują na wystawie performerzy. Teksty literackie poprzez subiektywne narracje pokazują, jak współczesne ideologie przenikają do życia codziennego poprzez nowe media czy kulturę wizualną. Pisarzy, artystkę, kuratorkę i performerów łączy perspektywa tego samego pokolenia, które dorastało w latach osiemdziesiątych, czyli czasach dominacji kapitalizmu i neoliberalnego modelu ekonomicznego.

Wystawa jest realizowana w ramach rezydencji Uli Sickle w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski oraz wpisuje się w cykl organizowanych przez tę instytucję projektów eksploatujących nowe formaty wystawiennicze, a w szczególności format wystawy performatywnej, oparty na działaniu na żywo.

Kuratorka: Agnieszka Sosnowska

Koordynator: Joanna Manecka

Asystent artystki: Dominik Skrzypkowski

Performerzy: Liwia Bargieł, Ewa Dziarnowska, Jan Lorys, Joseph Funnell, Wojtek Grudziński, Karolina Kraczkowska, Sara Lâm, Ania Nowak, Aleksandra Osowicz, Bożena Wydrowska

Teksty: Natalia Fiedorczuk-Cieślak, Amandeep Sandhu, Jacob Wren, Mi You, Anna Zett

Kostiumy: Sabrina Seifried

Muzyka: Poly Chain

Aranżacja przestrzeni: Studio Matosek/Niezgoda (Paulina Tyro-Niezgoda/Piotr Matosek)

CSW logo 2017 (miniaturka)

 

Organizator:

Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Instytucja finansowana przez:

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Projekt dofinansowany ze środków:

Canada Council for the Arts oraz Flanders State of the Art

Partnerzy medialni:

TOK FM, „Gazeta Wyborcza”, Wyborcza.pl Warszawa, Co Jest Grane 24, Aktivist
K Mag

powiązane

Ludzie

Liwia Bargieł

Liwia Bargieł

  • tancerka
  • choreografka

Wolne gesty to wystawa choreograficzna, aktywowana przez grupę tancerzy przez pięć godzin każdego dnia otwarcia instytucji dla publiczności. Punktem wyjścia jest pytanie o to, jak ideologie wpisują się w nasze ciała i język. Dziełami sztuki nie są tu ciała performerów czy obiekty, ale wypowiadane teksty literackie, gesty i ruch. Pierwsza indywidualna wystawa Uli Sickle, kanadyjskiej artystki polskiego pochodzenia, prezentowana w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, konfrontuje się z problemem utraty indywidualnej i grupowej umiejętności skutecznego działania we współczesnych czasach. Ula Sickle wywodzi się ze środowiska choreograficznego. Tworzy performanse i instalacje, prace na styku dyscyplin, w których bada popkulturę  jako zjawisko globalne. Często wykracza poza kanon tańca współczesnego, wprowadzając elementy tańca ulicznego, kultury klubowej czy masowego koncertu. Współpracuje z DJ-ami czy, jak w przypadku pracy Kinshasa Electric, sceną hip-hopową w Kongo. Wolne gesty to spotkanie literatury, choreografii i formatu wystawy o polifonicznej strukturze. Artystka włącza do niej głosy pięciu pisarzy z różnych stron świata: Natalii Fiedorczuk-Cieślak (Polska), Amandeepa Sandhu (Indie), Jakoba Wrena (Kanada), Mi You (Chiny) i Anny Zett (Niemcy), zaproszonych do wprowadzenia własnej perspektywy i napisania krótkich opowiadań, z którymi pracują na wystawie performerzy. Teksty literackie poprzez subiektywne narracje pokazują, jak współczesne ideologie przenikają do życia codziennego poprzez nowe media czy kulturę wizualną. Pisarzy, artystkę, kuratorkę i performerów łączy perspektywa tego samego pokolenia, które dorastało w latach osiemdziesiątych, czyli czasach dominacji kapitalizmu i neoliberalnego modelu ekonomicznego. Wystawa jest realizowana w ramach rezydencji Uli Sickle w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski oraz wpisuje się w cykl organizowanych przez tę instytucję projektów eksploatujących nowe formaty wystawiennicze, a w szczególności format wystawy performatywnej, oparty na działaniu na żywo. Kuratorka: Agnieszka Sosnowska Koordynator: Joanna Manecka Asystent artystki: Dominik Skrzypkowski Performerzy: Liwia Bargieł, Ewa Dziarnowska, Jan Lorys, Joseph Funnell, Wojtek Grudziński, Karolina Kraczkowska, Sara Lâm, Ania Nowak, Aleksandra Osowicz, Bożena Wydrowska Teksty: Natalia Fiedorczuk-Cieślak, Amandeep Sandhu, Jacob Wren, Mi You, Anna Zett Kostiumy: Sabrina Seifried Muzyka: Poly Chain Aranżacja przestrzeni: Studio Matosek/Niezgoda (Paulina Tyro-Niezgoda/Piotr Matosek)   Organizator: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski Instytucja finansowana przez: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Projekt dofinansowany ze środków: Canada Council for the Arts oraz Flanders State of the Art Partnerzy medialni: TOK FM, „Gazeta Wyborcza”, Wyborcza.pl Warszawa, Co Jest Grane 24, Aktivist K Mag

Ania Nowak

Ania Nowak

  • tancerka
  • choreografka
  • performerka

Wolne gesty to wystawa choreograficzna, aktywowana przez grupę tancerzy przez pięć godzin każdego dnia otwarcia instytucji dla publiczności. Punktem wyjścia jest pytanie o to, jak ideologie wpisują się w nasze ciała i język. Dziełami sztuki nie są tu ciała performerów czy obiekty, ale wypowiadane teksty literackie, gesty i ruch. Pierwsza indywidualna wystawa Uli Sickle, kanadyjskiej artystki polskiego pochodzenia, prezentowana w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, konfrontuje się z problemem utraty indywidualnej i grupowej umiejętności skutecznego działania we współczesnych czasach. Ula Sickle wywodzi się ze środowiska choreograficznego. Tworzy performanse i instalacje, prace na styku dyscyplin, w których bada popkulturę  jako zjawisko globalne. Często wykracza poza kanon tańca współczesnego, wprowadzając elementy tańca ulicznego, kultury klubowej czy masowego koncertu. Współpracuje z DJ-ami czy, jak w przypadku pracy Kinshasa Electric, sceną hip-hopową w Kongo. Wolne gesty to spotkanie literatury, choreografii i formatu wystawy o polifonicznej strukturze. Artystka włącza do niej głosy pięciu pisarzy z różnych stron świata: Natalii Fiedorczuk-Cieślak (Polska), Amandeepa Sandhu (Indie), Jakoba Wrena (Kanada), Mi You (Chiny) i Anny Zett (Niemcy), zaproszonych do wprowadzenia własnej perspektywy i napisania krótkich opowiadań, z którymi pracują na wystawie performerzy. Teksty literackie poprzez subiektywne narracje pokazują, jak współczesne ideologie przenikają do życia codziennego poprzez nowe media czy kulturę wizualną. Pisarzy, artystkę, kuratorkę i performerów łączy perspektywa tego samego pokolenia, które dorastało w latach osiemdziesiątych, czyli czasach dominacji kapitalizmu i neoliberalnego modelu ekonomicznego. Wystawa jest realizowana w ramach rezydencji Uli Sickle w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski oraz wpisuje się w cykl organizowanych przez tę instytucję projektów eksploatujących nowe formaty wystawiennicze, a w szczególności format wystawy performatywnej, oparty na działaniu na żywo. Kuratorka: Agnieszka Sosnowska Koordynator: Joanna Manecka Asystent artystki: Dominik Skrzypkowski Performerzy: Liwia Bargieł, Ewa Dziarnowska, Jan Lorys, Joseph Funnell, Wojtek Grudziński, Karolina Kraczkowska, Sara Lâm, Ania Nowak, Aleksandra Osowicz, Bożena Wydrowska Teksty: Natalia Fiedorczuk-Cieślak, Amandeep Sandhu, Jacob Wren, Mi You, Anna Zett Kostiumy: Sabrina Seifried Muzyka: Poly Chain Aranżacja przestrzeni: Studio Matosek/Niezgoda (Paulina Tyro-Niezgoda/Piotr Matosek)   Organizator: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski Instytucja finansowana przez: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Projekt dofinansowany ze środków: Canada Council for the Arts oraz Flanders State of the Art Partnerzy medialni: TOK FM, „Gazeta Wyborcza”, Wyborcza.pl Warszawa, Co Jest Grane 24, Aktivist K Mag

Wojciech Grudziński

Wojciech Grudziński

  • choreograf
  • tancerz

Wolne gesty to wystawa choreograficzna, aktywowana przez grupę tancerzy przez pięć godzin każdego dnia otwarcia instytucji dla publiczności. Punktem wyjścia jest pytanie o to, jak ideologie wpisują się w nasze ciała i język. Dziełami sztuki nie są tu ciała performerów czy obiekty, ale wypowiadane teksty literackie, gesty i ruch. Pierwsza indywidualna wystawa Uli Sickle, kanadyjskiej artystki polskiego pochodzenia, prezentowana w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, konfrontuje się z problemem utraty indywidualnej i grupowej umiejętności skutecznego działania we współczesnych czasach. Ula Sickle wywodzi się ze środowiska choreograficznego. Tworzy performanse i instalacje, prace na styku dyscyplin, w których bada popkulturę  jako zjawisko globalne. Często wykracza poza kanon tańca współczesnego, wprowadzając elementy tańca ulicznego, kultury klubowej czy masowego koncertu. Współpracuje z DJ-ami czy, jak w przypadku pracy Kinshasa Electric, sceną hip-hopową w Kongo. Wolne gesty to spotkanie literatury, choreografii i formatu wystawy o polifonicznej strukturze. Artystka włącza do niej głosy pięciu pisarzy z różnych stron świata: Natalii Fiedorczuk-Cieślak (Polska), Amandeepa Sandhu (Indie), Jakoba Wrena (Kanada), Mi You (Chiny) i Anny Zett (Niemcy), zaproszonych do wprowadzenia własnej perspektywy i napisania krótkich opowiadań, z którymi pracują na wystawie performerzy. Teksty literackie poprzez subiektywne narracje pokazują, jak współczesne ideologie przenikają do życia codziennego poprzez nowe media czy kulturę wizualną. Pisarzy, artystkę, kuratorkę i performerów łączy perspektywa tego samego pokolenia, które dorastało w latach osiemdziesiątych, czyli czasach dominacji kapitalizmu i neoliberalnego modelu ekonomicznego. Wystawa jest realizowana w ramach rezydencji Uli Sickle w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski oraz wpisuje się w cykl organizowanych przez tę instytucję projektów eksploatujących nowe formaty wystawiennicze, a w szczególności format wystawy performatywnej, oparty na działaniu na żywo. Kuratorka: Agnieszka Sosnowska Koordynator: Joanna Manecka Asystent artystki: Dominik Skrzypkowski Performerzy: Liwia Bargieł, Ewa Dziarnowska, Jan Lorys, Joseph Funnell, Wojtek Grudziński, Karolina Kraczkowska, Sara Lâm, Ania Nowak, Aleksandra Osowicz, Bożena Wydrowska Teksty: Natalia Fiedorczuk-Cieślak, Amandeep Sandhu, Jacob Wren, Mi You, Anna Zett Kostiumy: Sabrina Seifried Muzyka: Poly Chain Aranżacja przestrzeni: Studio Matosek/Niezgoda (Paulina Tyro-Niezgoda/Piotr Matosek)   Organizator: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski Instytucja finansowana przez: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Projekt dofinansowany ze środków: Canada Council for the Arts oraz Flanders State of the Art Partnerzy medialni: TOK FM, „Gazeta Wyborcza”, Wyborcza.pl Warszawa, Co Jest Grane 24, Aktivist K Mag

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close