Pokaz spektaklu

Białystok/35. Dni Sztuki Współczesnej: Wojciech Grudziński RODOS

Zdjęcie: Białystok/35. Dni Sztuki Współczesnej: Wojciech Grudziński RODOS

Wersja do druku

Udostępnij

W żargonie działkowców powiedzenie byłem na RODOS nawiązuje do taniego wypoczynku na łonie natury. RODOS (Rodzinne Ogrody Działkowe Ogrodzone Siatką) są kojarzone z rekreacją i relaksem. To również przestrzeń pełna zagadek i tajemnic, miejsce odosobnienia, gdzie łatwiej ukryć coś niestosownego. Projekt RODOS to nie tylko wycieczka krajoznawcza, ale też cruising podziemia działkowców.

RODOS usłyszymy miłosne piosenki i strofy pełne żalu, zobaczymy potyczki i umizgi. Wieczorem, gdy labirynt działek spowije dym grilla, gdy poziomki i czereśnie odetchną ciężko po całym dniu na słońcu, a trawniki nastroszą się pod wpływem wieczornej rosy, poznamy działkowych bohaterów, amantów i komediantów, usłyszymy baśnie i prawdziwe historie. Gdy opróżnione zostaną gąsiorki z pędzonym winem, a ciężar kaszanki ukołysze nas do snu RODOS odkryje przed nami inne, bardziej nieokrzesane oblicze; tuż pod miastem, obok blokowisk i supermarketów, rozpocznie się seans, w którym farsa i komedia spotkają się z najczystszą tragedią. Podmiejskie pasterki i hultaje, rabusie i przykładne gospodynie zatańczą razem, dając susa przez grządki marchwi i krzewy jeżyn, na spotkanie przygody, która zdarzyć się może tylko w RODOS.

koncepcja, choreografia: Wojciech Grudziński
performance: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Wojciech Grudziński, Oskar Malinowski
tancerka rewiowa: Justyna Zientek
dramaturgia: Joanna Ostrowska, Paweł Soszyński
muzyka: Wojtek Blecharz
scenografia, wizualizacje: Rafał Dominik
reżyseria światła: Aleksandr Prowaliński
kostiumy: Natalia Mleczak
wideo: Bartek Zalewski

W spektaklu wykorzystano cytaty z książek: Studium temperamentu Ronalda Firbanka, przeł. Grzegorz Jankowicz, Andrzej Sosnowski; Wada ukryta Thomasa Pynchona, przeł. Andrzej Szulc; Ryby mają głos Włodzimierza Scisłowskiego; Komedia dellarte Moniki Surmy-Gawłowskiej.

Z recenzji:

RODOS Wojciecha Grudzińskiego to porywająca, imprezowa wizja Snu nocy letniej na działce. Kto mógłby się temu oprzeć
Aneta Kyzioł, Polityka

Ten szalony teatralny fajerwerk jest jak transowy teledysk. Eksploduje kolorem i dźwiękiem.
Michał Centkowski, Newsweek

Do opisu świata RODOS przymiotników z pewnością nie zabraknie jest rajski, kolorowy, gorący, frywolny, witalny i rozkoszny.
Kacper Ziemba, Teatralia (teatralia.com.pl)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close