Teatr Komuna Warszawa zaprasza na spektakl RODOS Wojtka Grudzińskiego z udziałem Aleksandry Bożek-Muszyńskiej i Oskara Malinowskiego oraz tancerki rewiowej Justyny Zientek.
O spektaklu:
W żargonie działkowców powiedzenie „byłem na RODOS” nawiązuje do taniego wypoczynku na łonie natury. RODOS (Rodzinne Ogrody Działkowe Ogrodzone Siatką) są kojarzone z rekreacją i relaksem. To również przestrzeń pełna zagadek i tajemnic, miejsce odosobnienia, gdzie łatwiej ukryć coś „niestosownego”. Projekt RODOS to nie tylko wycieczka krajoznawcza, ale też cruising podziemia działkowców.
W RODOS usłyszymy miłosne piosenki i strofy pełne żalu, zobaczymy potyczki i umizgi. Wieczorem, gdy labirynt działek spowije dym grilla, gdy poziomki i czereśnie odetchną ciężko po całym dniu na słońcu, a trawniki nastroszą się pod wpływem wieczornej rosy, poznamy działkowych bohaterów, amantów i komediantów, usłyszymy baśnie i prawdziwe historie. Gdy opróżnione zostaną gąsiorki z pędzonym winem, a ciężar kaszanki ukołysze nas do snu – RODOS odkryje przed nami inne, bardziej nieokrzesane oblicze; tuż pod miastem, obok blokowisk i supermarketów, rozpocznie się seans, w którym farsa i komedia spotkają się z najczystszą tragedią. Podmiejskie pasterki i hultaje, rabusie i przykładne gospodynie zatańczą razem, dając susa przez grządki marchwi i krzewy jeżyn, na spotkanie przygody, która zdarzyć się może tylko w RODOS.
koncepcja, choreografia: Wojciech Grudziński
performance: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Wojciech Grudziński, Oskar Malinowski
tancerka rewiowa: Justyna Zientek
dramaturgia: Joanna Ostrowska, Paweł Soszyński
muzyka: Wojtek Blecharz
scenografia, wizualizacje: Rafał Dominik
reżyseria światła: Aleksandr Prowaliński
kostiumy: Natalia Mleczak
wideo: Bartek Zalewski
W spektaklu wykorzystano cytaty z książek:
Studium temperamentu Ronalda Firbanka, przeł. Grzegorz Jankowicz, Andrzej Sosnowski; Wada ukryta Thomasa Pynchona, przeł. Andrzej Szulc; Ryby mają głos Włodzimierza Scisłowskiego; Komedia dell’arte Moniki Surmy-Gawłowskiej.
Z recenzji:
RODOS Wojciecha Grudzińskiego to porywająca, imprezowa wizja Snu nocy letniej na działce. Kto mógłby się temu oprzeć?
Aneta Kyzioł, „Polityka”
Ten szalony teatralny fajerwerk jest jak transowy teledysk. Eksploduje kolorem i dźwiękiem.
Michał Centkowski, „Newsweek”
Do opisu świata RODOS przymiotników z pewnością nie zabraknie – jest rajski, kolorowy, gorący, frywolny, witalny i rozkoszny.
Kacper Ziemba, „Teatralia”