Wrocław/XI Mandala 2017: Teatr HOTELOKO „#moiprzyjacieletancza”

Zdjęcie: Wrocław/XI Mandala 2017: Teatr HOTELOKO „#moiprzyjacieletancza”

Fot. Marta Ankiersztejn

Wersja do druku

Udostępnij

Centrum Inicjatyw Artystycznych zaprasza w ramach XI Mandala Performance Festival na pokaz spektaklu moiprzyjacieletancza według koncepcji i w choreografii Magdaleny Przybysz oraz w reżyserii i dramaturgii Agaty Życzkowskiej. Projekt jest efektem poszukiwań strategii związanych z opowiadaniem historii – tzw. storytelling. Przyświeca mu prosta zasada:
To, czego się nie da opowiedzieć słowami – zatańcz lub zaśpiewaj.
To, czego się nie da zatańczyć – powiedz.
To, czego nie da się w żaden sposób wyrazić – przemilcz.

Proces projektu bazuje wokół poszukiwań odpowiedzi na następujące pytania:

Jak ważny jest sam początek?

Czy współczesne rytuały umożliwiają budowanie społecznych więzi opartych na demokratycznej komunikacji?

W jaki sposób możemy recyklingować nasze wspomnienia oraz rzeczy, które posiadamy?

Czym jest kaprys sceniczny?

Czy musimy tańczyć, jak nam zagrają?

 

#moiprzyjacieletancza

#storrytelling #taniec #rytuałyotwarcia #recyklingrzeczy #recyklingwspomnien #kaprysysceniczne

#magda #tanczmyinaczej #niznamzagraja #adhd

#agatha #tanczmyinaczej #swiatbedziemartwypodskorupawladzyipieniedzy #mojparyz

#wojciech #tanczmyinaczej #officejob #mystoryisnostory #madonna

#nikolas #tanczmyinaczej #gwiazdyprzestanaswiecic #irozsadzinamlby #mieczswietlny

Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz

Reżyseria i dramaturgia: Agata Życzkowska

Współpraca artystyczna: Wojciech Grudziński, Mikołaj Prynkiewicz, Katarzyna Stefanowicz

Wykonanie: Wojciech Grudziński, Mikołaj Prynkiewicz, Magdalena Przybysz, Agata Życzkowska

Data premiery: 22 października 2016

Czas trwania: 90 minut (z przerwą)

Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’

Partnerzy: PROM Kultury Saska Kępa, Centrum Sztuki Tańca w Warszawie, Centrum Promocji Kultury Praga Południe

Projekt współfinansuje m.st. Warszawa.

Centrum promocji Kultury Praga Południe (miniaturka)    Prom Kultury Saska Kępa (miniaturka)

Spektakl przeznaczony jest dla widzów dorosłych.

Magdalena Przybysz
choreografka/performerka/tancerka

Jest jedną z bohaterek książek o tańcu Anny Królicy Pokolenie solo oraz Witolda Mrozka Nowy taniec, stypendystką Ministra Kultury 2013 w dziedzinie taniec, stypendystką Solo Projekt 2009 Art Station Foundation by Grażyna Kulczyk, absolwentką Psychologii Stosowanej UJ w Krakowie. Rozpoczęła swoją taneczną drogę artystyczną w 2003 roku w Krakowie w Eksperymentalnym Studio Tańca (EST) Iwony Olszowskiej. Jej prace powstają często jako kooperacja z artystami innych dziedzin i pokazywane są podczas ważnych wydarzeń kulturalnych takich jak Festiwal Malta (Przesilenie letnie), CSW w Warszawie, Łodzi, Toruniu w ramach programu Scena dla tańca z ramienia Instytutu Muzyki i Tańca (Strange Lóóp)w CSW w Warszawie, podczas Europejskiego Kongresu Kultury we Wrocławiu (Wytnij-wklej), Cricoteca w Krakowie (Dancing for the Birds, They Watching Us) czy na Festiwalu UNITHEA we Frankfurcie czy Tanztage w Berlinie (Mój Poland Drive). Regularnie współpracuje z Teatrem HOTELOKO przy projektach artystyczno-społecznych i performance łączących wiele dziedzin sztuki, m.in. zrealizowała choreografię do spektaklu frau mujer femme w koncepcji Agaty Życzkowskiej. Obecnie pogłębia swój warsztat biorąc udział w specjalistycznym kursie edukacji somatycznej Body Mind Centering, podczas której eksploruje zagadnienia anatomii, biofizjologii oraz przekłada tą wiedzę na język współczesnej choreografii.

Agata Życzkowska
aktorka/performerka/reżyserka/producentka

Jest absolwentką Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (2001). Od początku związana z teatrem fizycznym w działaniach na pograniczu teatru, tańca i performance: brała udział w wielu warsztatach z uczniami Jerzego Grotowskiego (Eugenio Barba: Odin Week, ISTA; Abani Biswas: Milon Mela; Jairo Cuesta i James Sloviak: New Word Performance Laboratory; Bruce Myers i Toshi Tsuchitor: aktorzy Petera Brooka; Raúl Iaiza: Teatro La Madrugada z Mediolanu) oraz warsztatów contact improvisation /Ray Chung/ w ramach Warsaw Flow. Wyreżyserowała spektakl taneczny: Dziady w choreografii Beaty Wojciechowskiej w ramach Warszawskiej Sceny Tańca 2012. Brała także udział jako performerka m.in. w spektaklu The Show Must Go On (chor. Jérôme Bel), Teatr Dramatyczny w Warszawie (2011) oraz w projekcie Family Affair włoskiego kolektywu ZimmerFrei jako performerka w ramach Warszawskiej Sceny Tańca 2015 w Narodowym Instytucie Audiowizualnym. Przez kilka lat współpracowała z Fundacją Ciało/Umysł jako koordynatorka Festiwalu Ciało/Umysł oraz Warszawskiej Sceny Tańca: zrealizowała m.in. jako producent projekt You KANT Dance w choreografii Magdaleny Przybysz. W 2011 roku założyła Teatr HOTELOKO, gdzie zrealizowała jako producent, aktorka i performerka kilka projektów m.in. spektakl teatru fizycznego Pracownia Ludica nr 2 we współpracy z hiszpańską grupą Enczima Teatro (2011), performans selfe (2014) i jutro: urodziny (2015) oraz wyreżyserowała performans frau mujer femme w choreografii Magdaleny Przybysz prezentowany m.in. w ramach Warszawskiej Platformy Tańca (2016), a także wyreżyserowała dwa performanse o charakterze artystyczno-społecznym: nowe wyzwolenie (2015) oraz Syrena herbem twym zwodnicza/RZECZ O WOLNOŚCI (2016).

Wojciech Grudziński

niezależny tancerz i choreograf

Jest absolwentem Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej imienia Romana Turczynowicza w Warszawie oraz wydziału tańca współczesnego Codarts – Rotterdam Dance Academy w Holandii. Obecnie realizuje program magisterski w Instytucie Międzywydziałowych Nauk Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim. W czasie edukacji tanecznej brał udział w spektaklach wielu choreografów, takich,jak: Itamar Serussi, Hans van Manen, Ed Wubbe oraz Jiří Kylián. W 2013 roku jego autorska choreografia Fresh Flash została wyselekcjonowane przez dyrekcję Uniwersytetu Codarts do prezentacji w Korzo Theater i De Gouvernestraat w Holandii. Miedzy 2014 a 2015 współpracował z zespołem St. Jens Van Daele Dance Company, biorąc odział w dwóch produkcjach Spring Tide i About Lucien. W sierpniu 2015 roku dołączył do zespołu CoisCéim Dance Theatre w Irlandii. We wrześniu 2016 roku zaprezentował w ramach Sceny Tańca Studio autorski spektakl we własnej choreografii i wykonaniu SLAVE4YOU dlaciebiedlarodziny. Jest stypendystą holenderskich programów Schuurman Schimmel – van Outeren Stichting (2012/2013) oraz Sichting Btekker – La Bastide (2013).

Mikołaj Prynkiewicz

Jest studentem V roku Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. W latach 2014-2016 był studentem Akademii Praktyk Teatralnych w Gardzienicach. Zralizował spektakle dyplomowe: Out cry, chor. Edan Gorlicki (2015), Wiele hałasu o nic, reż. Brian Michaels (2016), który był prezentowany podczas Folkwang Shakespeare-Festival 2016 roku w Essen. Performuje w Under de si, reż. Luisa Garaya i Diego Bianchi zrealizowanego w ramach Festiwalu Malta, Poznań (2014). Tańczył w Czarodziejskim flecie, reż. Jerzy Lach w Warszawskiej Operze Kameralnej (2014) oraz w widowisku Śpiewy murów’44, reż. Jerzy Bielunas, chor. Maciej Florek, Warszawa (2014). Gościnnie wystąpił w produkcji Ifigenia w T., reż. Włodzimierz Staniewski, Europejskiego Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice” (2016). Brał udział w nagraniu projekcji wideo do spektaklu Krystiana Lupy Proces w Teatrze Polskim we Wrocławiu. W ramach współpracy polsko-izraelskiej zrealizował projekt twórczy The Peak w College Kibutzim of Education and Technology w Tel Awiwie (2015). Na zaproszenie Leszka Bzdyla uczestniczył w Dada Hub 2015 w Sopocie.

Bilety: 25 zł

***

XI Mandala Performance Festival

Kurator festiwalu: Adam Kamiński

Projekt współfinansowany przez Wydział Kultury UM Wrocławia i MKiDN w ramach Stypendium twórczego z upowszechniania kultury.

MKiDN Stypendium (miniaturka)      Logo Wrocław (miniaturka)

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 19:30

powiązane

Ludzie

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close