Konferencja

Warszawa/Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski: „Kontakt improwizacja w Polsce – Konferencja Performatywna”

Zdjęcie: Warszawa/Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski: „Kontakt improwizacja w Polsce – Konferencja Performatywna”

Barbara Bujakowska, Daria Kubisiak, "Jestem miłością", fot. Robert Siwek

Wersja do druku

Udostępnij

Fundacja Artystyczna PERFORM zaprasza do udziału w konferencji Kontakt improwizacja w Polsce – Konferencja Performatywna. W programie wystąpienia zaproszonych artystów – m.in. Melissy Monteros, Wojciecha Mochnieja czy Witolda Jurewicza. Wykłady będą połączone z prezentacją materiałów filmowych oraz elementów praktycznych; po nich przewidziany jest czas na rozmowę z uczestnikami. Organizatorzy zaplanowali także otwartą przestrzeń prezentacji w formule Pecha Kucha (trwających 6 min 40 sek., liczących 20 slajdów) dla wszystkich artystów i pedagogów, którzy chcą podzielić się swoim doświadczeniem pracy z kontakt improwizacją*.

O konferencji:

To pierwsza konferencja poświęcona polskiej kontakt improwizacji. Jej głównym celem jest stworzenie przestrzeni dzielenia się wiedzą i praktyką, a także – dzięki ukazaniu roli, jaką ta technika odegrała w twórczości i kształtowaniu się metod polskich tancerzy, choreografów i pedagogów – wyłonienie nowych perspektyw w badaniu polskiego tańca.

Kontakt improwizacja, czyli technika, w której osoby pozostające w fizycznym kontakcie swobodnie improwizują, jest wynikiem badań nad ruchem zainicjowanych w 1972 roku przez amerykańskiego tancerza i improwizatora Steve’a Paxtona; w polskim tańcu współczesnym obecna jest od początku lat 90. Miała ona znaczący wpływ na taniec i – szerzej – praktyki performatywne poprzez zerwanie z wertykalną i frontalną postawą wykonawcy, skupienie się na fizycznych właściwościach ruchu oraz wpisany w jej praktykowanie aspekt społeczny, uważność i otwartość na drugą osobę, na to, co nieoczekiwane. Technika ta nie wyklucza osób o alternatywnej motoryce, jest praktykowana na całym świecie przez tancerzy i amatorów o różnym stopniu doświadczenia w pracy z ruchem. Kontakt improwizacja, będąca ważną, a jednocześnie najbardziej społeczną, inkluzywną i relacyjną spośród technik tańca współczesnego, stanowi doskonałą płaszczyznę do spotkania widzów i artystów.

Zaproszeni artyści:

Sebastian Flegiel, Witold Jurewicz, Melissa Monteros i Wojciech Mochniej, Iwona Olszowska, Jacek Owczarek, Michał Ratajski, Agnieszka Rybak i Jakub Gontarski, Paulina Święcańska, Filip Wencki i inni.

Program konferencji:

Konferencję otworzą wystąpienia rekonstruujące rozwój kontakt improwizacji na tle rozwoju tańca współczesnego w Polsce. Historię techniki – od pierwszych źródłowych warsztatów, poprzez pojawienie się kolektywów i festiwali, po dzień dzisiejszy – zreferuje Sonia Nieśpiałowska-Owczarek. O swoich pionierskich działaniach na polu improwizacji tańca w Polsce opowiedzą prof. Melissa Monteros i Wojciech Mochniej z Uniwersytetu w Calgary. O obecności kontakt improwizacji w pracy z tancerzami i w programach nauczania powie Witold Jurewicz. Dwa wykłady będą poświęcone festiwalom: International Contact Improvisation Dance Festival Warsaw Flow i FRU, Polskiemu Festiwalowi Kontakt Improwizacji w Łodzi.

Zaproszeni artyści wygłoszą wykłady połączone z prezentacją materiałów filmowych oraz elementów praktycznych, które zakończą się rozmową z uczestnikami. Każdy prelegent ukaże nieco inny aspekt swojej pracy z kontakt improwizacją, m.in. w treningu, choreografii, reżyserii ruchu, projektach społecznych, pracy terapeutycznej, w edukacji, szkolnictwie artystycznym czy w kontekście sieci międzynarodowych festiwali. Otwierając nabór na wykłady performatywne dla praktyków, organizatorzy w ramach konferencji starali się zarysować możliwie pełny obraz polskiej praktyki kontakt improwizacji. Postawili przy tym pytanie: jak z jednej strony wpływa ona na polską scenę tańca, i jak – z drugiej – łączy się z międzynarodowym obiegiem praktyk.

Każdy z bloków zakończony będzie panelem dyskusyjnym z udziałem publiczności i artystów. Pierwszy dzień konferencji zakończy się otwartym jamem, w którym czynny udział będą mogli wziąć uczestnicy konferencji i widzowie. Na koniec drugiego dnia przewidziany został otwarty dla publiczności wykład performatywny Falling after Paxton Iwony Olszowskiej, z udziałem zaproszonych przez nią artystów, na temat praw fizyki i istoty kontakt improwizacji.

Harmonogram konferencji:

Dzień pierwszy – sobota, 6 lipca 2019 roku

10.00 – 10.15 Powitanie gości, wprowadzenie – Sonia Nieśpiałowska-Owczarek i Paulina Święcańska

10.15 – 11.00 Historia i rozwój kontakt improwizacji w Polsce – Sonia Nieśpiałowska-Owczarek

11.00 – 11.45 Organizowanie tego, co spontaniczne – prof. Melissa Monteros i Wojciech Mochniej

11.45 – 12.15 Dyskusja – moderacja: Paulina Święcańska

12.15 – 12.30 przerwa kawowa

12.30 – 13.15 Międzynarodowy Festiwal Tańca Kontakt Improwizacji Warsaw Flow między doświadczeniem a tworzeniem – Angelika Mizińska i Paulina Święcańska

13.15 – 14.00 FRU Festiwal, Polski Festiwal Kontakt Improwizacji – Michał Ratajski

14.00.00 – 14.30 Dyskusja – moderacja: Sonia Nieśpiałowska-Owczarek

14.30 – 16.00 przerwa obiadowa  

16.00 – 17.00 Pecha Kucha krótkie wykłady performatywne praktyków kontakt improwizacji – Marta Grabowska, Dorota Kamecka, Maga Radłowska-Judd, Paweł Konior, Kasia Gilgenast, Ksenia Opria, Hanna Jurczak

17.00 – 18.00 Dyskusja – moderacja: Sonia Nieśpiałowska-Owczarek

18.00 – 19.30 przerwa

19.30 Wprowadzenie do otwartego jamu kontakt improwizacji – Kama Jankowska i Paweł Konior; muzyka – Jakub Dykiert

20.00 – 23.00 Otwarty jam kontakt improwizacji z muzyką na żywo

Dzień drugi – niedziela, 7 lipca 2019 roku

10.00 – 11.00 W poszukiwaniu poetyki ruchu – Filip Wencki (lekcja performatywna)

11.00 – 11.45 Site-specific a kontakt improwizacja w praktyce – Paulina Święcańska

11.45 – 12.00 przerwa kawowa

12.00 – 13.00 Struna Ciała / Bojowy Partnering – Agnieszka Rybak i Jakub Gontarski (lekcja performatywna)

13.00 – 13.45 Fizyka i fizyczność w kontakt improwizacji – Sebastian Flegiel

13.45 – 15.00 przerwa obiadowa

15.00 – 15.45 Kontakt improwizacja – fuzja z BMC®, prawa fizyki i wschodnie sztuki walki. Aplikacja do performance. Obserwacje. Droga edukacji – Iwona Olszowska

15.45 – 16.30 Kontakt improwizacja w pracy nad spektaklem – dr Jacek Owczarek

16.30 – 17.15 Nieoczywiste sojusze – Twórczość Rafała Urbackiego – Anu Czerwiński

17.15 – 18.00 Dyskusja panelowa ze wszystkimi gośćmi konferencji – moderacja: Paulina Święcańska i Sonia Nieśpiałowska-Owczarek

18.00 – 19.30 przerwa

19.30 – 20.00 Falling after Paxton – Iwona Olszowska i goście (wykład performatywny); taniec: Sebastian Flegiel, Jakub Gontarski, Paweł Konior, Wojciech Mochniej, Iwona Olszowska, Michał Ratajski

20.00 – 23.00 Oficjalne otwarcie festiwalu Warsaw Flow 10 oraz jam taneczny

Do pobrania: tutaj (dzień 1), tutaj (dzień 2)

Zgłoszenia na konferencję:

Uczestnicy konferencji 

Konferencja jest bezpłatna dla uczestników (prelekcje, warsztaty, wykłady performatywne). Obowiązują zapisy przez formularz dostępny online.

Autorzy tekstów

Organizatorzy zapraszają do nadsyłania abstraktów niepublikowanych wcześniej tekstów teoretycznych i metodologicznych, dotyczących kontakt improwizacji i tańca w Polsce. Czekają na teksty, które zarysują szerszy kontekst dla wypowiedzi praktyków lub ukażą wybrane zagadnienia w sposób przekrojowy.

Abstrakty i biogramy (o objętościach maks. 1000 znaków ze spacjami) można przesyłać do 15 lipca 2019 roku na adres: soniaowczarek@gmail.com. Wyniki naboru zostaną przesłane do autorów 22 lipca 2019 roku. Dla autorów przewidziane jest honorarium za publikację tekstu w książce.

Publikacja Wpływ techniki kontakt improwizacji na taniec współczesny w Polsce, zawierająca teksty źródłowe i opracowane materiały z konferencji, ukaże się jesienią 2019 roku, w ramach Programu Wydawniczego Instytutu Muzyki i Tańca. Książka będzie zawierała niepublikowane zdjęcia z archiwów artystów. Szczegółowe ustalenia dotyczące publikacji będą wynikiem dyskusji w ramach konferencji, dlatego chętnych organizatorzy zapraszają do udziału we wszystkich wydarzeniach konferencyjnych.

Kuratorki konferencji:

Sonia Nieśpiałowska-Owczarek i Paulina Święcańska

Organizator:

Fundacja Artystyczna PERFORM

Partnerzy:

Mazowiecki Instytut Kultury

Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi

Więcej informacji: www.perform.org.pl  oraz na FB

Kontakt: info@perform.org.pl

Konferencja poprzedza 10. edycję Międzynarodowego Festiwalu Tańca Kontakt Improwizacji Warsaw Flow.

Więcej o festiwalu: https://www.facebook.com/warsawflowfestival/

* pisownia zgodna z treścią przygotowaną przez Organizatora

powiązane

Ludzie

Sonia Nieśpiałowska-Owczarek

Sonia Nieśpiałowska-Owczarek

  • kuratorka
  • menadżerka kultury

Fundacja Artystyczna PERFORM zaprasza do udziału w konferencji Kontakt improwizacja w Polsce – Konferencja Performatywna. W programie wystąpienia zaproszonych artystów – m.in. Melissy Monteros, Wojciecha Mochnieja czy Witolda Jurewicza. Wykłady będą połączone z prezentacją materiałów filmowych oraz elementów praktycznych; po nich przewidziany jest czas na rozmowę z uczestnikami. Organizatorzy zaplanowali także otwartą przestrzeń prezentacji w formule Pecha Kucha (trwających 6 min 40 sek., liczących 20 slajdów) dla wszystkich artystów i pedagogów, którzy chcą podzielić się swoim doświadczeniem pracy z kontakt improwizacją*. O konferencji: To pierwsza konferencja poświęcona polskiej kontakt improwizacji. Jej głównym celem jest stworzenie przestrzeni dzielenia się wiedzą i praktyką, a także – dzięki ukazaniu roli, jaką ta technika odegrała w twórczości i kształtowaniu się metod polskich tancerzy, choreografów i pedagogów – wyłonienie nowych perspektyw w badaniu polskiego tańca. Kontakt improwizacja, czyli technika, w której osoby pozostające w fizycznym kontakcie swobodnie improwizują, jest wynikiem badań nad ruchem zainicjowanych w 1972 roku przez amerykańskiego tancerza i improwizatora Steve’a Paxtona; w polskim tańcu współczesnym obecna jest od początku lat 90. Miała ona znaczący wpływ na taniec i – szerzej – praktyki performatywne poprzez zerwanie z wertykalną i frontalną postawą wykonawcy, skupienie się na fizycznych właściwościach ruchu oraz wpisany w jej praktykowanie aspekt społeczny, uważność i otwartość na drugą osobę, na to, co nieoczekiwane. Technika ta nie wyklucza osób o alternatywnej motoryce, jest praktykowana na całym świecie przez tancerzy i amatorów o różnym stopniu doświadczenia w pracy z ruchem. Kontakt improwizacja, będąca ważną, a jednocześnie najbardziej społeczną, inkluzywną i relacyjną spośród technik tańca współczesnego, stanowi doskonałą płaszczyznę do spotkania widzów i artystów. Zaproszeni artyści: Sebastian Flegiel, Witold Jurewicz, Melissa Monteros i Wojciech Mochniej, Iwona Olszowska, Jacek Owczarek, Michał Ratajski, Agnieszka Rybak i Jakub Gontarski, Paulina Święcańska, Filip Wencki i inni. Program konferencji: Konferencję otworzą wystąpienia rekonstruujące rozwój kontakt improwizacji na tle rozwoju tańca współczesnego w Polsce. Historię techniki – od pierwszych źródłowych warsztatów, poprzez pojawienie się kolektywów i festiwali, po dzień dzisiejszy – zreferuje Sonia Nieśpiałowska-Owczarek. O swoich pionierskich działaniach na polu improwizacji tańca w Polsce opowiedzą prof. Melissa Monteros i Wojciech Mochniej z Uniwersytetu w Calgary. O obecności kontakt improwizacji w pracy z tancerzami i w programach nauczania powie Witold Jurewicz. Dwa wykłady będą poświęcone festiwalom: International Contact Improvisation Dance Festival Warsaw Flow i FRU, Polskiemu Festiwalowi Kontakt Improwizacji w Łodzi. Zaproszeni artyści wygłoszą wykłady połączone z prezentacją materiałów filmowych oraz elementów praktycznych, które zakończą się rozmową z uczestnikami. Każdy prelegent ukaże nieco inny aspekt swojej pracy z kontakt improwizacją, m.in. w treningu, choreografii, reżyserii ruchu, projektach społecznych, pracy terapeutycznej, w edukacji, szkolnictwie artystycznym czy w kontekście sieci międzynarodowych festiwali. Otwierając nabór na wykłady performatywne dla praktyków, organizatorzy w ramach konferencji starali się zarysować możliwie pełny obraz polskiej praktyki kontakt improwizacji. Postawili przy tym pytanie: jak z jednej strony wpływa ona na polską scenę tańca, i jak – z drugiej – łączy się z międzynarodowym obiegiem praktyk. Każdy z bloków zakończony będzie panelem dyskusyjnym z udziałem publiczności i artystów. Pierwszy dzień konferencji zakończy się otwartym jamem, w którym czynny udział będą mogli wziąć uczestnicy konferencji i widzowie. Na koniec drugiego dnia przewidziany został otwarty dla publiczności wykład performatywny Falling after Paxton Iwony Olszowskiej, z udziałem zaproszonych przez nią artystów, na temat praw fizyki i istoty kontakt improwizacji. Harmonogram konferencji: Dzień pierwszy – sobota, 6 lipca 2019 roku 10.00 – 10.15 Powitanie gości, wprowadzenie – Sonia Nieśpiałowska-Owczarek i Paulina Święcańska 10.15 – 11.00 Historia i rozwój kontakt improwizacji w Polsce – Sonia Nieśpiałowska-Owczarek 11.00 – 11.45 Organizowanie tego, co spontaniczne – prof. Melissa Monteros i Wojciech Mochniej 11.45 – 12.15 Dyskusja – moderacja: Paulina Święcańska 12.15 – 12.30 przerwa kawowa 12.30 – 13.15 Międzynarodowy Festiwal Tańca Kontakt Improwizacji Warsaw Flow – między doświadczeniem a tworzeniem – Angelika Mizińska i Paulina Święcańska 13.15 – 14.00 FRU Festiwal, Polski Festiwal Kontakt Improwizacji – Michał Ratajski 14.00.00 – 14.30 Dyskusja – moderacja: Sonia Nieśpiałowska-Owczarek 14.30 – 16.00 przerwa obiadowa   16.00 – 17.00 Pecha Kucha – krótkie wykłady performatywne praktyków kontakt improwizacji – Marta Grabowska, Dorota Kamecka, Maga Radłowska-Judd, Paweł Konior, Kasia Gilgenast, Ksenia Opria, Hanna Jurczak 17.00 – 18.00 Dyskusja – moderacja: Sonia Nieśpiałowska-Owczarek 18.00 – 19.30 przerwa 19.30 Wprowadzenie do otwartego jamu kontakt improwizacji – Kama Jankowska i Paweł Konior; muzyka – Jakub Dykiert 20.00 – 23.00 Otwarty jam kontakt improwizacji z muzyką na żywo Dzień drugi – niedziela, 7 lipca 2019 roku 10.00 – 11.00 W poszukiwaniu poetyki ruchu – Filip Wencki (lekcja performatywna) 11.00 – 11.45 Site-specific a kontakt improwizacja w praktyce – Paulina Święcańska 11.45 – 12.00 przerwa kawowa 12.00 – 13.00 Struna Ciała / Bojowy Partnering – Agnieszka Rybak i Jakub Gontarski (lekcja performatywna) 13.00 – 13.45 Fizyka i fizyczność w kontakt improwizacji – Sebastian Flegiel 13.45 – 15.00 przerwa obiadowa 15.00 – 15.45 Kontakt improwizacja – fuzja z BMC®, prawa fizyki i wschodnie sztuki walki. Aplikacja do performance. Obserwacje. Droga edukacji – Iwona Olszowska 15.45 – 16.30 Kontakt improwizacja w pracy nad spektaklem – dr Jacek Owczarek 16.30 – 17.15 Nieoczywiste sojusze – Twórczość Rafała Urbackiego – Anu Czerwiński 17.15 – 18.00 Dyskusja panelowa ze wszystkimi gośćmi konferencji – moderacja: Paulina Święcańska i Sonia Nieśpiałowska-Owczarek 18.00 – 19.30 przerwa 19.30 – 20.00 Falling after Paxton – Iwona Olszowska i goście (wykład performatywny); taniec: Sebastian Flegiel, Jakub Gontarski, Paweł Konior, Wojciech Mochniej, Iwona Olszowska, Michał Ratajski 20.00 – 23.00 Oficjalne otwarcie festiwalu Warsaw Flow 10 oraz jam taneczny Do pobrania: tutaj (dzień 1), tutaj (dzień 2) Zgłoszenia na konferencję: Uczestnicy konferencji  Konferencja jest bezpłatna dla uczestników (prelekcje, warsztaty, wykłady performatywne). Obowiązują zapisy przez formularz dostępny online. Autorzy tekstów Organizatorzy zapraszają do nadsyłania abstraktów niepublikowanych wcześniej tekstów teoretycznych i metodologicznych, dotyczących kontakt improwizacji i tańca w Polsce. Czekają na teksty, które zarysują szerszy kontekst dla wypowiedzi praktyków lub ukażą wybrane zagadnienia w sposób przekrojowy. Abstrakty i biogramy (o objętościach maks. 1000 znaków ze spacjami) można przesyłać do 15 lipca 2019 roku na adres: soniaowczarek@gmail.com. Wyniki naboru zostaną przesłane do autorów 22 lipca 2019 roku. Dla autorów przewidziane jest honorarium za publikację tekstu w książce. Publikacja Wpływ techniki kontakt improwizacji na taniec współczesny w Polsce, zawierająca teksty źródłowe i opracowane materiały z konferencji, ukaże się jesienią 2019 roku, w ramach Programu Wydawniczego Instytutu Muzyki i Tańca. Książka będzie zawierała niepublikowane zdjęcia z archiwów artystów. Szczegółowe ustalenia dotyczące publikacji będą wynikiem dyskusji w ramach konferencji, dlatego chętnych organizatorzy zapraszają do udziału we wszystkich wydarzeniach konferencyjnych. Kuratorki konferencji: Sonia Nieśpiałowska-Owczarek i Paulina Święcańska Organizator: Fundacja Artystyczna PERFORM Partnerzy: Mazowiecki Instytut Kultury Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi Więcej informacji: www.perform.org.pl  oraz na FB Kontakt: info@perform.org.pl Konferencja poprzedza 10. edycję Międzynarodowego Festiwalu Tańca Kontakt Improwizacji Warsaw Flow. Więcej o festiwalu: https://www.facebook.com/warsawflowfestival/ * pisownia zgodna z treścią przygotowaną przez Organizatora

Paulina Święcańska

Paulina Święcańska

Fundacja Artystyczna PERFORM zaprasza do udziału w konferencji Kontakt improwizacja w Polsce – Konferencja Performatywna. W programie wystąpienia zaproszonych artystów – m.in. Melissy Monteros, Wojciecha Mochnieja czy Witolda Jurewicza. Wykłady będą połączone z prezentacją materiałów filmowych oraz elementów praktycznych; po nich przewidziany jest czas na rozmowę z uczestnikami. Organizatorzy zaplanowali także otwartą przestrzeń prezentacji w formule Pecha Kucha (trwających 6 min 40 sek., liczących 20 slajdów) dla wszystkich artystów i pedagogów, którzy chcą podzielić się swoim doświadczeniem pracy z kontakt improwizacją*. O konferencji: To pierwsza konferencja poświęcona polskiej kontakt improwizacji. Jej głównym celem jest stworzenie przestrzeni dzielenia się wiedzą i praktyką, a także – dzięki ukazaniu roli, jaką ta technika odegrała w twórczości i kształtowaniu się metod polskich tancerzy, choreografów i pedagogów – wyłonienie nowych perspektyw w badaniu polskiego tańca. Kontakt improwizacja, czyli technika, w której osoby pozostające w fizycznym kontakcie swobodnie improwizują, jest wynikiem badań nad ruchem zainicjowanych w 1972 roku przez amerykańskiego tancerza i improwizatora Steve’a Paxtona; w polskim tańcu współczesnym obecna jest od początku lat 90. Miała ona znaczący wpływ na taniec i – szerzej – praktyki performatywne poprzez zerwanie z wertykalną i frontalną postawą wykonawcy, skupienie się na fizycznych właściwościach ruchu oraz wpisany w jej praktykowanie aspekt społeczny, uważność i otwartość na drugą osobę, na to, co nieoczekiwane. Technika ta nie wyklucza osób o alternatywnej motoryce, jest praktykowana na całym świecie przez tancerzy i amatorów o różnym stopniu doświadczenia w pracy z ruchem. Kontakt improwizacja, będąca ważną, a jednocześnie najbardziej społeczną, inkluzywną i relacyjną spośród technik tańca współczesnego, stanowi doskonałą płaszczyznę do spotkania widzów i artystów. Zaproszeni artyści: Sebastian Flegiel, Witold Jurewicz, Melissa Monteros i Wojciech Mochniej, Iwona Olszowska, Jacek Owczarek, Michał Ratajski, Agnieszka Rybak i Jakub Gontarski, Paulina Święcańska, Filip Wencki i inni. Program konferencji: Konferencję otworzą wystąpienia rekonstruujące rozwój kontakt improwizacji na tle rozwoju tańca współczesnego w Polsce. Historię techniki – od pierwszych źródłowych warsztatów, poprzez pojawienie się kolektywów i festiwali, po dzień dzisiejszy – zreferuje Sonia Nieśpiałowska-Owczarek. O swoich pionierskich działaniach na polu improwizacji tańca w Polsce opowiedzą prof. Melissa Monteros i Wojciech Mochniej z Uniwersytetu w Calgary. O obecności kontakt improwizacji w pracy z tancerzami i w programach nauczania powie Witold Jurewicz. Dwa wykłady będą poświęcone festiwalom: International Contact Improvisation Dance Festival Warsaw Flow i FRU, Polskiemu Festiwalowi Kontakt Improwizacji w Łodzi. Zaproszeni artyści wygłoszą wykłady połączone z prezentacją materiałów filmowych oraz elementów praktycznych, które zakończą się rozmową z uczestnikami. Każdy prelegent ukaże nieco inny aspekt swojej pracy z kontakt improwizacją, m.in. w treningu, choreografii, reżyserii ruchu, projektach społecznych, pracy terapeutycznej, w edukacji, szkolnictwie artystycznym czy w kontekście sieci międzynarodowych festiwali. Otwierając nabór na wykłady performatywne dla praktyków, organizatorzy w ramach konferencji starali się zarysować możliwie pełny obraz polskiej praktyki kontakt improwizacji. Postawili przy tym pytanie: jak z jednej strony wpływa ona na polską scenę tańca, i jak – z drugiej – łączy się z międzynarodowym obiegiem praktyk. Każdy z bloków zakończony będzie panelem dyskusyjnym z udziałem publiczności i artystów. Pierwszy dzień konferencji zakończy się otwartym jamem, w którym czynny udział będą mogli wziąć uczestnicy konferencji i widzowie. Na koniec drugiego dnia przewidziany został otwarty dla publiczności wykład performatywny Falling after Paxton Iwony Olszowskiej, z udziałem zaproszonych przez nią artystów, na temat praw fizyki i istoty kontakt improwizacji. Harmonogram konferencji: Dzień pierwszy – sobota, 6 lipca 2019 roku 10.00 – 10.15 Powitanie gości, wprowadzenie – Sonia Nieśpiałowska-Owczarek i Paulina Święcańska 10.15 – 11.00 Historia i rozwój kontakt improwizacji w Polsce – Sonia Nieśpiałowska-Owczarek 11.00 – 11.45 Organizowanie tego, co spontaniczne – prof. Melissa Monteros i Wojciech Mochniej 11.45 – 12.15 Dyskusja – moderacja: Paulina Święcańska 12.15 – 12.30 przerwa kawowa 12.30 – 13.15 Międzynarodowy Festiwal Tańca Kontakt Improwizacji Warsaw Flow – między doświadczeniem a tworzeniem – Angelika Mizińska i Paulina Święcańska 13.15 – 14.00 FRU Festiwal, Polski Festiwal Kontakt Improwizacji – Michał Ratajski 14.00.00 – 14.30 Dyskusja – moderacja: Sonia Nieśpiałowska-Owczarek 14.30 – 16.00 przerwa obiadowa   16.00 – 17.00 Pecha Kucha – krótkie wykłady performatywne praktyków kontakt improwizacji – Marta Grabowska, Dorota Kamecka, Maga Radłowska-Judd, Paweł Konior, Kasia Gilgenast, Ksenia Opria, Hanna Jurczak 17.00 – 18.00 Dyskusja – moderacja: Sonia Nieśpiałowska-Owczarek 18.00 – 19.30 przerwa 19.30 Wprowadzenie do otwartego jamu kontakt improwizacji – Kama Jankowska i Paweł Konior; muzyka – Jakub Dykiert 20.00 – 23.00 Otwarty jam kontakt improwizacji z muzyką na żywo Dzień drugi – niedziela, 7 lipca 2019 roku 10.00 – 11.00 W poszukiwaniu poetyki ruchu – Filip Wencki (lekcja performatywna) 11.00 – 11.45 Site-specific a kontakt improwizacja w praktyce – Paulina Święcańska 11.45 – 12.00 przerwa kawowa 12.00 – 13.00 Struna Ciała / Bojowy Partnering – Agnieszka Rybak i Jakub Gontarski (lekcja performatywna) 13.00 – 13.45 Fizyka i fizyczność w kontakt improwizacji – Sebastian Flegiel 13.45 – 15.00 przerwa obiadowa 15.00 – 15.45 Kontakt improwizacja – fuzja z BMC®, prawa fizyki i wschodnie sztuki walki. Aplikacja do performance. Obserwacje. Droga edukacji – Iwona Olszowska 15.45 – 16.30 Kontakt improwizacja w pracy nad spektaklem – dr Jacek Owczarek 16.30 – 17.15 Nieoczywiste sojusze – Twórczość Rafała Urbackiego – Anu Czerwiński 17.15 – 18.00 Dyskusja panelowa ze wszystkimi gośćmi konferencji – moderacja: Paulina Święcańska i Sonia Nieśpiałowska-Owczarek 18.00 – 19.30 przerwa 19.30 – 20.00 Falling after Paxton – Iwona Olszowska i goście (wykład performatywny); taniec: Sebastian Flegiel, Jakub Gontarski, Paweł Konior, Wojciech Mochniej, Iwona Olszowska, Michał Ratajski 20.00 – 23.00 Oficjalne otwarcie festiwalu Warsaw Flow 10 oraz jam taneczny Do pobrania: tutaj (dzień 1), tutaj (dzień 2) Zgłoszenia na konferencję: Uczestnicy konferencji  Konferencja jest bezpłatna dla uczestników (prelekcje, warsztaty, wykłady performatywne). Obowiązują zapisy przez formularz dostępny online. Autorzy tekstów Organizatorzy zapraszają do nadsyłania abstraktów niepublikowanych wcześniej tekstów teoretycznych i metodologicznych, dotyczących kontakt improwizacji i tańca w Polsce. Czekają na teksty, które zarysują szerszy kontekst dla wypowiedzi praktyków lub ukażą wybrane zagadnienia w sposób przekrojowy. Abstrakty i biogramy (o objętościach maks. 1000 znaków ze spacjami) można przesyłać do 15 lipca 2019 roku na adres: soniaowczarek@gmail.com. Wyniki naboru zostaną przesłane do autorów 22 lipca 2019 roku. Dla autorów przewidziane jest honorarium za publikację tekstu w książce. Publikacja Wpływ techniki kontakt improwizacji na taniec współczesny w Polsce, zawierająca teksty źródłowe i opracowane materiały z konferencji, ukaże się jesienią 2019 roku, w ramach Programu Wydawniczego Instytutu Muzyki i Tańca. Książka będzie zawierała niepublikowane zdjęcia z archiwów artystów. Szczegółowe ustalenia dotyczące publikacji będą wynikiem dyskusji w ramach konferencji, dlatego chętnych organizatorzy zapraszają do udziału we wszystkich wydarzeniach konferencyjnych. Kuratorki konferencji: Sonia Nieśpiałowska-Owczarek i Paulina Święcańska Organizator: Fundacja Artystyczna PERFORM Partnerzy: Mazowiecki Instytut Kultury Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi Więcej informacji: www.perform.org.pl  oraz na FB Kontakt: info@perform.org.pl Konferencja poprzedza 10. edycję Międzynarodowego Festiwalu Tańca Kontakt Improwizacji Warsaw Flow. Więcej o festiwalu: https://www.facebook.com/warsawflowfestival/ * pisownia zgodna z treścią przygotowaną przez Organizatora

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close