Spektakle

Warszawa/Centrum w Procesie 2017: Spotkanie #4 – Agnieszka Kryst „Scores: Partytury”

Zdjęcie: Warszawa/Centrum w Procesie 2017: Spotkanie #4 – Agnieszka Kryst  „Scores: Partytury”

Zdjęcie: Paweł Kuligowski/ take516.com. Grafika: Angelika Topolewska-Pleskot.

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach projektu Centrum w Procesie Centrum w Ruchu zaprasza na pokaz pracy Agnieszki Kryst Scores: Partytury.

Od artystki:

Według izraelskiej teoretyczki współczesnej emocjonalności Evy Illouz współczesną kulturę i zawiązywane w niej relacje charakteryzuje intymny chłód (cold intimacies). Emocje traktowane są dziś jako słabość, element niekontrolowalny i wymykający się racjonalnym narzędziom poznania. Z kolei Arlie Hochschild w eseju Love and Gold podkreśla, że empatia i zdolność kobiet do miłości stała się na rynku produktem w dystrybucji i traktowana jest jako odnawialne źródło energii.

W pracy Scores: Partytury interesuje mnie emocjonalność jako potencjał twórczy oraz manifestacja wolności, jako proces (auto)reformowania poprzez minimalizowanie i maksymalizowanie, opanowywanie i uwalnianie pojedynczego gestu, myśli, czy  uczucia.

Praca Scores: Partytury jest pogłębieniem praktyki ruchowej, w której emocje i ich fizyczność stają się świadomym narzędziem kompozycji. Podstawową zasadą wypracowanej przeze mnie praktyki ruchowej jest nieustanna transformacja poruszającego się ciała w czasie i przestrzeni. Transformacja rozumiana jest tu jako możliwość rozwoju, potencjał i świadoma decyzja twórcza.  Towarzyszy jej konsekwentna praktyka świadomości, pozwalająca zauważyć najmniejsze zmiany w ruchu, która tym samym otwiera drogę do świadomej manipulacji wytwarzanym materiałem. Transformacja będąca ciągłym procesem zmiany i stawania się. Transformacja będąca świadomym narzędziem oporu. Transformacja będąca nieustannym konstruowaniem i dekonstruowaniem, nawarstwianiem i redukowaniem stworzonego materiału ruchowego. Świadome komponowanie materiału ruchowego w czasie rzeczywistym ukazuje emocje jako narzędzia oporu i kreowania formy, a nie jako bezwiedną reakcję na bodziec czy funkcję adaptacyjną.

 

pomysł, struktura i choreografia: Agnieszka Kryst

kreacja i wykonanie: Agnieszka Kryst, Katarzyna Sikora

dramaturgia: Mateusz Atman

Zdjęcie: Paweł Kuligowski/ take516.com

Więcej informacji: http://centrumwruchu.pl/scores-partytury/

Dojazd: Stacja kolejki S1 i autobusu 521, PKP Międzylesie lub 525 (przystanek Pożaryskiego).

Partnerzy:
Wawerskie Centrum Kultury.

Logo Wawerskie Centrum Kultury (miniaturka)

Projekt współfinansowany przez m. st. Warszawa.

Zakochaj się w Warszawie - logo finansowanie (miniaturka)

Patronat medialny:
Zwykłe Życie, magazyn SZUM, portal taniecPOLSKA.pl, Teatr Dla Was, e-teatr.pl, RDC Radio dla Ciebie

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close