Warszawa/II edycja CST: Pokaz site-specific „Ekosomatyczne praktyki choreograficzne”

Zdjęcie: Warszawa/II edycja CST: Pokaz site-specific „Ekosomatyczne praktyki choreograficzne”

Pokaz site-specific Ekosomatyczne praktyki choreograficzne

Wersja do druku

Udostępnij

Fundacja Artystyczna PERFORM i Mazowiecki Instytut Kultury zapraszają na pierwsze z trzech wydarzeń site-specific, które odbędą się podczas II edycji Centralnej Sceny Tańca w Warszawie. Blok site-specific skupia się na eksploracji potencjału, który niesie ze sobą praca w przestrzeniach nie tanecznych, ale unikatowych sceneriach miasta Warszawy. Wykorzystując narzędzia improwizacyjne, choreograficzne oraz ruch i taniec organizatorzy spróbują ukazać nową perspektywę na otaczające przestrzenie, architekturę i naturę. Skupią uwagę na odkrywaniu relacji z otoczeniem, tego, jak ludzka obecność w organiczny sposób ją przeobraża, a uwaga wydobywa esencję doświadczenia.

 

Ekosomatyczne praktyki choreograficzne to mikroproces badawczo-artystyczny, podczas którego zespół choreografek: Alicja Czyczel, Katarzyna Sztarbała oraz Natalia Oniśk będzie budować relacje z lokalną przyrodą oraz wytwarzać kolektywnie narzędzia, partytury (z ang. score) i wrażliwy język opisu doświadczenia wyłaniające się na styku pracy z ruchem, wybranymi obszarami somatyki oraz uważnym byciem w konkretnym otoczeniu przyrodniczym Warszawy. Zależy nam na tym, aby w nasze usytuowane i ucieleśnione procesy współ-stawania się wpleść eko-krytyczną wrażliwość na wielogatunkowe zależności i materialne światotworzenia. Tygodniowy proces rozłożony będzie w czasie i będzie rozwijać się w dzikich zakątkach, nadrzecznych terenach i nieużytkach Warszawy przy twórczym udziale zaproszonych gościń i gości, przedstawicielek innych dziedzin sztuki i nauki.

 

O twórczyniach:

 

Alicja Czyczel – feministka, choreografka i kulturoznawczyni. Posiada tytuł licencjata filmoznawstwa oraz dwa tytuły magistra: kulturoznawstwa oraz choreografii. W swojej praktyce artystycznej korzysta z umiejętności interpersonalnych, bada materialność wyobraźni oraz współtworzy kolektywne procesy nastawione na dzielenie się, słuchanie i pogłębianie empatii. Współtwórczyni niehierarchicznej i oddolnej Przestrzeni Wspólnej. Uprawia poszerzoną choreografię w poczuciu, że to, co robi w studio, na scenie i/lub w przestrzeni publicznej ma realny, choć trudny do zmierzenia, wpływ na relacje społeczne, formy bycia razem i samoorganizacji. Tworzy choreografie sceniczne (ciało, na głos 2019), interdyscyplinarne projekty performatywne (LAGMA 2020) oraz uprawia badania artystyczne site-specific czerpiące z ekologii dźwięku i ekosomatyki (Choreofonie 2020).

Strona artystki: cargocollective.com/alicjaczyczel 

 

Katarzyna Sztarbała – menedżerka kultury, choreografka, tłumaczka. Absolwentka socjologii na Uniwersytecie Carlosa III w Madrycie, studiów podyplomowych z komunikacji międzykulturowej w Alcalá de Henares. Artystycznie rozwijała się pod skrzydłami Evy Sanz w Laboratorio de danza oraz w Centro de danza Karentaft w Madrycie. Absolwentka rocznego kursu Choreografii w Centrum w Warszawie. Współtwórczyni Przestrzeni Wspólnej. W swojej pracy tworzy miękkie przestrzenie oparte na współpracy i uważności na innych. Nie lubi się spieszyć, bawi się czasem. Współpracowała z Camille Hanson, Eleną Cordobą, Sharonem Friedmanem, Marią Stokłosą, Agnieszką Kocińską i Katarzyną Kryczką.

 

Natalia Oniśk – edukatorka, producentka, choreografka i aktywistka. Prowadzi regularnie zajęcia i warsztaty z kontakt improwizacji, improwizacji i świadomości ciała. Ukończyła kurs choreografii eksperymentalnej organizowany przez Centrum w Ruchu. Współpracowała artystycznie m.in. z Renatą Piotrowską-Auffret, Magdą Ptasznik, Zofią Tomczyk oraz kolektywem Holobiont. Jest stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Alternatywnej Akademii Tańca. Współtworzy projekty edukacyjne rozwijające umiejętności miękkie i społeczne korzystając praktyk somatycznych, choreograficznych i kontakt improwizacji (m.in. MOSS – Moving into Soft Skills z ramienia Fundacji Burdąg). Psychologia procesu, Body-Mind Centering®, Dyscyplina Ruchu Autentycznego kształtują jej podejście do pracy twórczej i współpracy z innymi. Najlepiej myśli i tworzy w dialogu i w relacji. W oparciu o pracę ze snami tworzy partytury improwizacyjne rozwijające wrażliwość artystyczną w codzienności.

 

Marta Szypulska – urodzona w 1994 roku w Lublinie. Mieszka na trasie Poznań-Warszawa-Lublin a pracuje wszędzie. Krawcowa i absolwentka studiów magisterskich na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu na Wydziale Architektu-ry Wnętrz i Scenografii ze specjalizacją Projektowania Ubioru. Inspiracje czerpie z futurystycznych wizji i świata natury. Obecnie realizuje się w projektowaniu kostiumów teatralnych, krawiectwie personalnym oraz w tworzeniu form na miarę performatywnych potrzeb.

 

Ekosomatyczne praktyki choreograficzne

 

Zespół: Alicja Czyczel (inicjatorka prac zespołu), Natalia Oniśk, Katarzyna Sztarbała, Marta Szypulska (kostiumy) i gościnie, goście

Daty realizacji projektu: 11-16 czerwca

Pokaz dla publiczności:14 czerwca, godz. 20.00

Miejsce: Rozmaite zakątki przyrodnicze Warszawy, których odkrywanie rozpocznie się od spaceru w okolicach dzikich brzegów Wisły. O pozostałych lokalizacjach organizatorzy będą informować na bieżąco. 

 

Kuratorka działu Site-Specific: Angelika Mizińska
Wydarzenie realizowane w ramach projektu Centralna Scena Tańca w Warszawie edycja II.
Organizatorzy: Fundacja Artystyczna PERFORM i Mazowiecki Instytut Kultury
Współfinansowanie: Miasto Stołeczne Warszawa

 

Więcej informacji można znaleźć na Facebooku. 

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 20:00

Warszawa: Okolice dzikich brzegów Wisły

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close