Warszawa/IV Dni Sztuki Tańca: Ballet Preljocaj „Helikopter/Eldorado” – chor. Angelin Preljocaj

Zdjęcie: Warszawa/IV Dni Sztuki Tańca: Ballet Preljocaj „Helikopter/Eldorado” – chor. Angelin Preljocaj

Wersja do druku

Udostępnij

Helikopter
Spektakl powstał na zamówienie Biennale Nationale de Danse w Val-de-Marne.Koprodukcja: La Criée, Centre Dramatique National de Marseille; Biennale Nationale de Danse du Val de Marne; Maison des Arts et de la Culture de Créteil et du Val de Marne; Groupe Partouche Casino Municipal Aix/Thermal; Ballet Preljocaj.Przy wsparciu: Conseil Général du Val-de-Marne

„Podczas pierwszego słuchania utworuHelikopter-quartetKarlheinza Stockhausena nawet nie przemknęła mi przez myśl idea, aby tworzyć do niego choreografię. Tak bardzo utwór ten zdawał się przygniatać i – za każdym obrotem śmigła – zaprzeczać istnieniu relacji między muzyką a tańcem. Może właśnie z tego powodu, podczas kolejnego słuchania utworu, w sposób nieodparty nasunęło się pragnienie, aby jednak skonfrontować się z dźwiękami turbin helikopterów przeplatającymi się z glissandem kwartetuArditti.Celem tego spektaklu będzie pokazanie sześciu tancerzy poruszających się w nieokiełznanym i techno-organicznym rytmie”.
Angelin Preljocaj

HELIKOPTER
Premiera: 2001
Choreografia na 6 tancerzy
Czas trwania: 35 minut
Choreografia: Angelin Preljocaj
Muzyka: Karlheinz Stockhausen(Helikopter Quartetw wykonaniu kwartetuLe Quatuor Arditti)
Scenografia: Holger Förterer

Światła: Patrick Riou
Kostiumy: Sylvie Mieyniel


Eldorado

Koprodukcja: Ruhrfestspiele – Recklinghausen, Festival Montpellier Danse 2007; Théâtrede la Ville (Paryż)

„Odkryłem nagranie utworu Karlheinza Stockhausena. Urzeczony szorstką radykalnością tego dzieła napisałem do kompozytora list, w którym poprosiłem go o zezwolenie na użycie tej muzyki, o silnych techno-organicznych porywach, na potrzeby choreografii. (…) Powiedzieć, że podoba mi się ten utwór to za mało. Jest to kompozycja zdecydowanie genialna i poza granicami poznania. W ciągu dni, kiedy ponownie jej słuchałem, miałem poczucie, że obcuję z czymś w rodzaju dźwiękowego voodoo”.
Angelin Preljocaj


ELDORADO
Premiera: 2007
Choreografia na 12 tancerzy
Czas trwania: 40 minut
Choreografia: Angelin Preljocaj
Muzyka: Karlheinz Stockhausen (Sonntags-Abschied)
Scenografia i kostiumy: Nicole Tran Ba Vang
Wykonanie kostiumów: Martine Hayer, Claudine Duranti, Ondine Besset-Loustau
Światła: Cécile Giovansili, Angelin Preljocaj

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close