Spektakle

Warszawa/IX Dni Sztuki Tańca: Balletto di Roma „Giselle” – chor. Itamar Serussi Sahar/Chris Haring

Zdjęcie: Warszawa/IX Dni Sztuki Tańca: Balletto di Roma „Giselle” – chor. Itamar Serussi Sahar/Chris Haring

Fot. za stroną: http://www.ballettodiroma.com/

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach IX Dni Sztuki Tańca Teatr Wielki – Opera Narodowa zaprasza na prezentację dwuczęściowego spektaklu Giselle w wykonaniu  Balletto di Roma. Nowa inscenizacja słynnego baletu romantycznego to efekt współpracy zespołu z kolektywem Liquid Loft oraz festiwalami Operaestate Festival Veneto i Civitanova Danza. Zespół wziął na warsztat jeden z najlepiej znanych romantycznych baletów repertuaru klasycznego, przenosząc go we współczesny wymiar. W spektaklu odnajdujemy połączenie baletu klasycznego z tańcem współczesnym i aktualnymi realiami.

Choreografię pierwszego aktu powierzono Itamarowi Serussiemu, byłemu tancerzowi Batsheva Dance Company, który od 2006 roku jest twórcą niezależnym, a aktualnie także choreografem-rezydentem Scapino Ballet w Rotterdamie. W trakcie swojej kariery choreograficznej Serussi rozwinął własny, niezwykle indywidualny styl twórczy. Jego metoda polega na eksperymentowaniu z ograniczeniami ciała przy pomocy żartu i improwizacji. Jego prace są zarazem zabawne i pełne elegancji. Podczas tworzenia intensywnie angażuje się w relacje z tancerzami. W Giselle Serussi skupił się na motywie miłości i zdrady, jednak – co ciekawe – jego choreografia pozbawiona jest fizycznego kontaktu między tancerzami.

Drugi akt baletu został stworzony przez Chrisa Haringa, zdobywcę Złotego Lwa na weneckim biennale w 2007 roku, członka austriackiego kolektywu Liquid Loft zrzeszającego twórców różnych dyscyplin – tancerzy, artystów wizualnych i kompozytorów. Taniec Haringa można by określić mianem „multimedialnego” – kreowana w przestrzeni scenicznej rzeczywistość wzbogacona jest o elementy wizualne: nowoczesne technologie i teatralne triki. W choreografii Haringa granice między tym, co istnieje, a tym, co jest złudzeniem zacierają się, podobnie jak linia podziału między realną wioską a fantastycznym światem czy ramy uczucia łączącego Giselle i Alberta. Haring skupia się na motywie zemsty – zarówno zemsty kobiety na mężczyźnie, jak i zemsty za szerzej rozumianą zdradę.

choreografia: Itamar Serussi Sahar, Chris Haring/Liquid Loft
koncepcja: Peggy Olislaegers
muzyka: Adolphe Adam, aranżacja: Richard van Kruysdijk i Andreas Berger

premiera: 16 lipca 2016

Partner wydarzenia: Instytut Włoski w Warszawie.

Więcej

Strona zespołu: http://www.ballettodiroma.com/

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close