Fundacja Burdąg zaprasza do Warszawy na warsztaty Fighting Monkey, które poprowadzi Jozef Fruček.
Poziom warsztatów: zaawansowany. Język prowadzenia warsztatów: angielski.
Jozef Fruček (SK) oraz Linda Kapetanea (GR)
Fighting Monkey/technika bitnej małpy
Zarys:
mobilność, łatwość przystosowania i miękkość jako narzędzia przetrwania
Świat zmysłów całkowicie owładnął mapą.
Skacze z pragnienia na pragnienie, z jednego konfliktu w drugi.
Stań jej na drodze, a zadrży o swojej życie.
Odrzuć ją
Porzuć zmysły
Pragnienia
Konflikty
Myśli
Odrzuć ułudę życia i śmierci
Zostać sam w samym centrum i obserwuj.
Zapomnij, że tam jesteś.
Hua Hu Ching
Technika Fighting Monkey to forma oczyszczania i słuchania, opracowana przez Jozefa Fručka i Lindę Kapetanea jako całościowe narzędzie doskonalenia i podbudzania ciała. Wykorzystanie trudności i niebezpieczeństwa do budowania siły, zdolności przystosowawczych, energetycznego przepływu i ponownego zbadania tego, co możliwe w partnerowaniu. Zmierzymy się z radością walki i tańca, aby odkryć zagubiony gdzieś potencjał fizyczny i mentalny. Wykorzystamy partnera lub kilku partnerów do stworzenia zaskakujących, złożonych i niezwykłych sytuacji ruchowych, uruchomimy w nich proces rozpalania, który obudzi nasze prymitywne/intuicyjne ciało, naszą formę bez formy. Poprzez różne zabiegi będziemy próbowali wzbogacić nasz materiał ruchowy i lepiej zrozumieć:
w jaki sposób skuteczniej i sprawniej stawiać czoła siłom, które na nas oddziałują, jak możemy ich unikać lub je wchłaniać, będąc nadal funkcjonalnie otwartym. Jak przyjmujemy inne osoby, nosimy je i manipulujemy nimi w szybkim i wolnym tempie. Jak przyjąć niebezpieczeństwo i trudności tak, żeby nadal rozwijać wewnętrzną siłę i stabilność. W końcu jak przewidywać zdarzenia, zanim wystąpią.
O pedagogu:
Jozef Fruček jest założycielem i członkiem grupy RootlessRoot. Ukończył Akademię Muzyki i Tańca w Bratysławie, broniąc pracę doktorską w 2002 r. W latach 2002–2005 Frucek był członkiem grupy Ultima Vez Wima Vandekeybusa, tworząc Blush (wersję sceniczną i filmową) oraz Sonic Boom. W latach 2005–2006 pracował z Królewskim Teatrem Flamandzkim w Brukseli (KVS) nad własną produkcją.
W 2006 Linda Kapetanea stworzyła RootlessRoot jako miejsce dla własnych produkcji, poszukiwań i nauczania (zobacz niżej).
Wraz z Kapetaneą Fruček opracowuje program badawczy dotyczący techniki Fighting Μonkey – metodykę sztuk walki w edukacji tancerzy, aktorów i ruchowców. Regularnie prowadzą zajęcia na międzynarodowych festiwalach i w profesjonalnych szkołach.
W latach 2006–2011 Frucek i Kapetanea wykładali na Ateńskiej Państwowej Szkole Tańca. Od 2012 r. Frucek jest członkiem kadry nauczycielskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego W Krakowie.
Zgłoszenia i info: sietutanczy@gmail.com
Koszt: przy wpłacie do 23 stycznia – trzy możliwości:
1) warsztat tygodniowy (17-20 lutego) = 350zł
2) warsztat weekendowy (21-22 lutego) = 320zł
3) warsztat sześciodniowy (17-22 lutego = 550zł
przy wpłacie od 24 stycznia
trzy możliwości:
1) warsztat tygodniowy (17-20 lutego) = 400zł
2) warsztat weekendowy (21-22 lutego) = 400zł
3) warsztat sześciodniowy (17-22 lutego) = 650zł
LIczba miejsc BARDZO ograniczona/ Liczy się kolejność zgłoszeń.
Uczestnikom przesłane zostaną dane do przelewu. Gwarancją miejsca na warsztacie jest wpłata odpowiedniej kwoty do dnia 23 stycznia 2015 w przypadku zniżki oraz do 3 lutego 2015 bez zniżki. W przypadku nie uiszczenia opłaty do tego terminu, dana osoba traci możliwość uczestniczenia w warsztacie, a na jej miejsce zapraszana jest pierwsza osoba z listy rezerwowej. Wysłanie zgłoszenia jednoznaczne jest z akceptacją wyżej wymienionych warunków.
Jozef Fruček – Prace:
Bulldog Ant (na zamówienie Teatru St. Gallen, Szwajcaria)
Kireru (z grupą Rootlessroot)
Chuck and Bruce (na zamówienie zespołu Thomasa Noona, Hiszpania)
Eyes In The Colors Of The Rain (z grupą Rootlessroot)
Making of a Young Girl (na zamówienie zespołu Norrdans, Szwecja)
UNA – Unknown Negative Activity (z grupą Rootlessroot)
Giving Birth To Thousand Years of Sorrow (na zamówienie Teatru Państwowego w Kassel, Niemcy)
100 Wounded Tears (na zamówienie zespołu DOT 504, Czechy)
Drawing a Tiger like a Dog (na zamówienie Teatru Miejskiego w Helsinkach, Finlandia)
Burned tree is visiting Athens before next summer (instalacja) (z grupą Rootlessroot)
Holdin’ Fast (na zamówienie zespołu DOT 504, Czechy)
Sudden Showers of Silence (z grupą Rootlessroot)
Doświadczenie pedagogiczne:
Akademia Tańca i Teatru w Bratysławie (AMDA)
PARTS, Jette Dance Studio, Bruksela, Belgia
SEAD, Salzburg, Austria
ImPulsTanz, Wiedeń, Austria
Tanzquartier Wiedeń, Austria
Wydział Teatru Tańca PWST im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Bytom, Polska
Danscentrum, Sztokholm, Szwecja
Festiwal Deltebre Dansa, Hiszpania
Dies De Dansa, Barcelona, Hiszpania
Państwowa Szkoła Tańca W Budapeszcie, Węgry
DOT 504, Praga, Czechy
Le Lido De Toulous, Tuluza, Francja
Szkoła cyrkowa Flik, Turyn, Włochy
Uniwersytet Tańca i Sztuki Cyrkowej (DOCH), Sztokholm, Szwecja
Arsenale de la danza, Weneckie Biennale, Włochy
Art Stations Foundation, Poznań, Włochy
La Rafinerie, Bruksela
Studio 303, Montreal, Kanada