Po ostatecznym upadku ostatniego Krwawego Pomnika z jego martwego, skamieniałego ciała wyłoniła się przestrzeń dla futurystycznych eksploracji. Na gruzach starego porządku Grupa Ocalali-ech przemierza Planetarne Ruiny i stopniowo odzyskuje Przyszłość. Dziwna to przestrzeń, znajoma i zarazem kompletnie nowa, prawie niemożliwa. Z pęknięcia tyrana rozpościera się horyzont, o którym nie śniło się waszym filozofom, prawdziwy koszmar ojców-narodów. Ale skoro oni wszyscy upadli, niech śpią forever. Tymczasem, tutaj właśnie Ocalali-e znajdują miejsce dla gier i zabaw, dla rytuałów i zwyczajów. Swoją Przyszłość pielęgnują z zaciekawieniem, uczą się odzyskiwać to, co wydawało się na zawsze utracone. Tutaj czas i przestrzeń poruszają się w tańcu w sposób kulisty, a Odzyskiwacz-ie z Salvage odkrywają jak obracać się w rytmach świata, który wznieciły z pyłu przewróconej Historii.
Salvage to multidyscyplinarna przestrzeń choreograficzna, koncert tańca z gatunku naukowo-fantastycznego. Salvage wyłania się między wysypiskiem Historii – garbage – a Ocaleniem – salvation – (China Mieville). Salvage to kontener przyszłości mieniący się miriadami tańca, historii, śpiewów, i zjaw(isk) nadprzyrodzonych. A wszystko to z odzysku.
Salvage jest kalejdoskopem, buszem pełnym duchów i przodków, placem, oceanem, stocznią, sceną. Powstaje z historii osobistych i kolektywnych, z pracy w zespole, w którym jest miejsce na rodzinę, przyjaciół i nieznajomych. Salvage jest próbą pokonania strachu i stworzenia możliwości kolektywnej Przyszłości. Salvage to entuzjastyczny eksperyment aspirujący w stronę futurologii, tworzony z determinacją i choreograficzną wyobraźnią.
Koncept: Kasia Wolińska
Choreografia i taniec: Hana Umeda, Kasia Wolińska
Rzeźba: Rafał Dominik
Muzyka: Oleg Dziewanowski, Marc Lohr, Kamil Tuszyński
Coaching wokalny: Jule Flierl
Dramaturgia: Agata Siniarska
Kostiumy: Agata Siniarska, Ewa Wolińska, Kasia Wolińska, nieprasuj
Charakteryzacja / perukarstwo: Julia Dudek
Tekst: Widad Nabi, Kasia Wolińska
Tłumaczenie: Karim-Yassin Goessinger
Reżyseria świateł: Aleksandr Prowaliński
Konsultacja i pomoc inżynieryjna: Agnieszka Wolińska, Dariusz Woliński
Produkcja: Filip Pawlak
Asystentka Produkcji: Magda Garlińska
Podziękowania za pomoc naukową ze strony Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku.
Spektakl zrealizowano w ramach drugiej edycji programu choreograficznego Poszerzanie pola, realizowanego przez Nowy Teatr w Warszawie i Art Stations Foundation w Poznaniu. Kuratorką programu jest Joanna Leśnierowska.