
Karol Tymiński „Ogrodnik”, dzięki uprzejmości Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, fot. Bartosz Górka
Karol Tymiński „Ogrodnik”, dzięki uprzejmości Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, fot. Bartosz Górka
Centrum w Ruchu zaprasza do udziału w warsztatach z Karolem Tymińskim. Łącząc doświadczenia graniczne z poszukiwaniami nowych form poruszania się i obcowania z materią, artysta eksploruje możliwości tworzenia tańca, który mógłby uwrażliwić jednostkę na byty nieludzkie. Te poszukiwania znalazły swój rezultat w Ogrodniku – pracy, w której performer jest twórcą i opiekunem wodnych ogrodów. Te niezwykle wrażliwe na dotyk formy, przypominające meduzy, są próbą odtworzenia dynamiki oceanów. W spektaklu stają się one partnerami do wspólnego tańca, w którym obie strony oscylując pomiędzy rolą dominanta i podległego, szukają equilibrium statusów obojga.
Warsztaty mają na celu przedstawienie uczestnikom metod pracy artysty. Podczas dwudniowego spotkania przybyli będą mieli okazję wziąć udział w praktykach na pograniczu medytacji i doświadczeń granicznych, które wzbogacone o eksplorację fizycznej konstrukcji ciała i jego ruchowych możliwości posłużą uczynieniu z niego niezwykle wrażliwego narzędzia, które będzie motywowane do ruchu procesem testowania, odczuwania i nasłuchwianiu zarówno samego siebie ,jak i otaczającego go środowiska. Praca z „ogrodami” będzie odbywać się w drugim dniu warsztatów.
W celu uzyskania szczegółowych informacji lub dokonania zapisu organizatorzy proszą o kontakt na poniższy adres: karol.tyminski@gmail.com
Warunkiem udziału w warsztacie jest uiszczenie opłaty w wysokości 300 zł przelewem na konto bankowe o numerze podanym w mailu zwrotnym do 30 lipca 2018.
Liczba uczestników jest ograniczona do 12. osób.
Karol Tymiński jest choreografem i performerem. Rezyduje w Berlinie. Jest współzałożycielem kolektywu Centrum w Ruchu, absolwentem Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Warszawie i Performing Arts Research and Training Studios (P.A.R.T.S.) w Belgii. Tymiński skupia się na tworzeniu ruchu, który eksploruje strukturę ludzkiego ciała. Zaprezentowane raczej jako fizyczna materia niż jako w pełni ukształtowana jednostka, staje się plateau dla kwestionowania kulturowo wytworzonego obrazu człowieka. W swoim brutalistycznym tańcu Tymiński oscyluje pomiędzy fizyczną pracą a rytuałem, penetrując fizyczność performera i jednocześnie sięgając do jego sfery emocjonalnej. Prace Tymińskiego były prezentowane na wielu międzynarodowych scenach oraz festiwalach, takich jak American Realness (Nowy Jork), Esplenade Theatre (Singapur), Reykjavik Dance Festival, ImPulsTanz (Wiedeń), La Maison de la culture d’Amiens (Francja) czy Sophiensaele (Berlin).