Warszawa/otwarcie nowego Ośrodka Zawirowania: Magdalena Widłak „La la la la la”, Alisa Makarenko „Hołodomor 33”, Marta Kosieradzka „The Doubts and Reflections of Eve”

Zdjęcie: Warszawa/otwarcie nowego Ośrodka Zawirowania: Magdalena Widłak „La la la la la”, Alisa Makarenko „Hołodomor 33”, Marta Kosieradzka „The Doubts and Reflections of Eve”

Fot. Dawid Grzelak

Wersja do druku

Udostępnij

Fundacja Scena Współczesna i Teatr Tańca Zawirowania zapraszają na otwarcie nowej siedziby – Ośrodka Tańca, Teatru i Edukacji Zawirowania. Ośrodek Zawirowania ma być przestrzenią do współpracy i wspierania działań z obszaru tańca i teatru. Będzie to miejsce spotkań, wymiany poglądów, dyskusji o teatrze i tańcu, towarzyszącym organizowanym przez zespoły wydarzeniom, o skali warszawskiej, ogólnopolskiej i międzynarodowej. Równie ważną częścią działań będzie edukacja – udział publiczności w wydarzeniach realizowanych na Scenie przy Belwederskiej, jej uczestnictwo w prowadzonych przez ośrodek zajęciach, warsztatach, wykładach, pokazach. W trakcie inauguracyjnego wieczoru zaprezentowane zostaną etiudy laureatek konkursu choreograficznego i Open Stage, organizowanych w ramach Warszawskiej Platformy Tańca. Wystąpią: laureatka pierwszej nagrody publiczności przyznanej podczas Open Stage 2016 – Magdalena Widłak ze spektaklem La la la la la, laureatka trzeciego miejsca w konkursie choreograficznym 2016 – Alisa Makarenko ze spektaklem Hołodomor 33 oraz zwyciężczyni konkursu choreograficznego 2016 – Marta Kosieradzka ze spektaklem The Doubts and Reflections of Eve.

La la la la la

Inspiracją dla powstania solo La la la la la był temat macierzyństwa. Film Romana Polańskiego Dziecko Rosemary dostarczył materiału muzycznego. Kwestia macierzyństwa rozumiana jest tu jako dwuznaczny dla kobiety etap, pełen sprzecznych uczuć, emocji, potrzeb i przemyśleń. Dwubiegunowość była wyjściem dla poszukiwań ruchowych. Obowiązek kontra chęć, poświęcenie kontra spełnienie, strach i zmęczenie kontra siła. Zasada kontrastu spowodowała obracanie się w przeciwstawnych jakościach ruchu – płynność, lekkość zestawione zostały z ruchem ostrym, ciętym, zatrzymywanym. Sprzeczność pojawia się także w odrębnej pracy kończyn górnych, w przeważającej części skoncentrowanych na temacie oraz pracy kończyn dolnych, które często „uciekają” od matczynych obowiązków.

Choreografia i wykonanie: Magdalena Widłak

Hołodomor 33

Hołodomor – wielki głód na Ukrainie w latach 1932-1933 to jedna z najbardziej krwawych kart historii tego kraju – ojczyzny tancerki. W tym czasie zmarło z głodu prawdopodobnie ok. 7.5 miliona osób. Jedni umierali w swoich domach w samotności, inni próbowali się ratować udając się do miast, jeszcze inni posuwali się do aktów kanibalizmu. Etiuda odnosi się do niezłomności i siły ducha narodu ukraińskiego.

Choreografia i wykonanie: Alisa Makarenko

The Doubts and Reflections of Eve

Spektakl taneczny zainspirowany został wierszem Adama Zagajewskiego Spróbuj opiewać okaleczony świat. Tematem przedstawienia jest kontrast pomiędzy niewiarygodnym pięknem i harmonią świata a jego smutkiem i brutalnością. Inspiracją byłą również historia Adama i Ewy oraz jej interpretacje w malarstwie, filmie i muzyce.

Chorografia i wykonanie: Marta Kosieradzka

Bilety dostępne w Akademii Teatru Zawirowania na Wspólnej 61.

Rezerwacje: ttzawirowania@gmail.com.
Cena: 20 zł.

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 19:00

Warszawa: Ośrodek Tańca, Teatru i Edukacji Zawirowania, ul. Belwederska 20/22

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close