
Projekt graficzny: Antonia Banedek.
Projekt graficzny: Antonia Banedek.
W ramach cyklu Ruch w Instytucie 2017/2018 Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego zaprasza w cztery kolejne poniedziałki września do udzialu w warsztatach Renaty Piotrowskiej-Auffret Kondycja i rzeczywistość wirtualna w praktyce ciała. Ćwiczenia ruchowe i choreograficzne. Warsztaty obejmują ćwiczenia wzmacniające kondycję fizyczną oraz praca z dotykiem, spojrzeniem, wyobrażeniem i Internetem jako aktywnościami prowokującymi ciało do różnych rodzajów skupienia i ruchu (m.in. ćwiczenia ruchowe inspirowane Body-Mind Centering® oraz ćwiczenia choreograficzne inspirowane metodą Six Viewpoints Mary Overlie).
O warsztatach w pytaniach do choreografki i jej odpowiedziach:
1. Czym jest dla Ciebie choreografia?
Choreografia to dziedzina sztuki, której metody twórcze skupiają się wokół pracy z czasem i przestrzenią oraz z potencjałem ruchowym ciał ożywionych i nieożywionych.
2. Co jest według Ciebie najistotniejsze w pracy z aktorem/ performerem w teatrze?
Najważniejsze wydaje mi się rozwijanie wiary performera, że ciało i słowo są równie ważnymi nośnikami znaczeń. Istotne jest dla mnie poprawienie kondycji, pogłębienie kreatywności i wzmocnienie pewności siebie w korzystaniu z możliwości cielesnych i ruchowych. Ponadto uważam, że wartościowe dla aktorów będzie spojrzenie na to, co się dzieje wewnątrz ciała nie z perspektywy psychologicznej, lecz z perspektywy doświadczenia kinetyczno- sensorycznego. Dla performera czy aktora cenna wydaje mi się podstawowa świadomość choreograficzna, czyli umiejętność pracy z przestrzenią, czasem i innymi ciałami. Można ją osiągnąć poprzez odpowiednią praktykę ruchową.
3. Na czym chciałabyś/chciałbyś skupić się podczas prowadzonych przez siebie zajęć?
W pierwszej części zajęć chciałabym skupić się na ćwiczeniach wzmacniających kondycję fizyczną. W drugiej – na pracy z dotykiem, spojrzeniem, wyobrażeniem i Internetem jako aktywnościami prowokującymi ciało do różnych rodzajów skupienia i ruchu. W drugiej części spróbujemy również ćwiczeń choreograficznych, inspirowanych metodą Six Viewpoints. Będzie to praca w atmosferze dobrej zabawy, jednoczesnego zaangażowania i dystansu do tego, co robimy.
BILETY
Wstęp na pojedyncze zajęcia 30 zł*, karnet na cykl 280 zł, karnet na całość 800 zł.
Karnety na cały sezon oraz na pierwszy cykl były dostępne do 1 września do godz. 10.00. Sprzedaż biletów ruszyła 1 września.
* cena nie dotyczy osób powyżej 60. roku życia. Osoby powyżej 60. roku życia będą mogły kupić bilet przed zajęciami w księgarni „Prospero” w Instytucie Teatralnym w cenie 15 zł.
Bilety można kupić tu:
KARNETY
Informacje:
(tel. +48 791 877 377),
Renata Piotrowska-Auffret – choreografka i performerka; w swojej pracy wykorzystuje narzędzia tańca eksperymentalnego, sztuk performatywnych, dramaturgii i teatru. Choreografię łączy z myśleniem konceptualnym. Interesują ją współczesne polityki ciał i tożsamości widziane przez pryzmat popkultury, historycznych reprezentacji oraz wizerunków wziętych z obcych kultur. W roku 2008, 2010 i 2017 jej spektakle: Tańcząc z Wrogiem, Unknown i Śmierć. Ćwiczenia i wariacje zostały wytypowane do pokazów w ramach Polsiej Platformy Tańca. Jest kilkukrotną stypendystką Instytutu Adama Mickiewicza, Art Stations Foundation oraz stypendystką Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego programu „Młoda Polska” (2010) i programu Stypendium Ministra (2013) oraz priorytetową artystką Areowaves (2017). Jest twórczynią programu edukacyjnego o tańcu Mam ochotę na taniec w Teatrze Ochoty w Warszawie, który zakłada łączenie teorii z praktyką oraz współtwórczynią rocznego kursu choreografii eksperymentalnej organizowanego przez Fundację Burdąg. Członkini kolektywu warszawskich choreografów Centrum w Ruchu, Absolwentka Akademii Teatralnej i programu ex.e.r.ce Research and Choreography w CCN Montpellier we Francji.
***
Ruch w Instytucie 2017/2018 to kontynuacja programu pilotażowego, który trwał od marca do czerwca 2017. W sezonie 2017/ 2018 proponujemy trzy cykle zajęć z Renatą Piotrowską-Auffret, Magdaleną Ptasznik i Tomaszem Przytyckim (wrzesień – listopad 2017), Izabelą Chlewińską, Urszulą Wojtkowiak i Katarzyną Sitarz (styczeń – marzec 2018), Anną Nowicką, Weroniką Pelczyńską i Marią Stokłosą (kwiecień – czerwiec 2018). Dwugodzinne zajęcia odbywać będą się w poniedziałki od godz. 9.00 do 11.00.