Spektakle

Warszawa/Scena dla tańca 2013/Performans jako paradygmat sztuk: Ramona Nagabczyńska „Akumulacja© Trisha Brown”

Zdjęcie: Warszawa/Scena dla tańca 2013/Performans jako paradygmat sztuk: Ramona Nagabczyńska „Akumulacja© Trisha Brown”

Fot. Marta Ankiersztejn

Wersja do druku

Udostępnij

Muzeum Sztuki Nowoczesnej zaprasza na pokaz performansu Ramony Nagabczyńskiej, który miał premierę w cyklu RE//MIX komuny//warszawa, realizowany we współpracy z Instytutem Muzyki Tańca. Tym razem spektakl zostanie pokazany w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca Scena dla tańca

 

 Wiedza jest produktem akumulacji doświadczeń osobistych i zbiorowej historii kulturowej. Każdy spektakl jest spektaklem pamięci. Łacińskie słowo inventario określało zarówno inwencję, jak i inwentarz- pojęcia dla wielu intuicyjnie przeciwstawne, a jednak nierozerwalnie ze sobą powiązane. Twórczość, poznanie, odbiór- agentem każdego z tych procesów jest akumulacja. Interesuje mnie jak, w kontekście historycznym, zmienia się percepcja widza oraz jak zmienia się nastawienie do tworzenia artysty, którego twórczość jest osadzona w kontekście zdefiniowanym przez dotychczasowy dorobek danej dziedziny. W związku z dostępnością wielkiej ilości mediów oraz tendencją do ciągłego powiększania i polepszania, dziś pojęcie akumulacji musi wzbudzać zupełnie inne skojarzenia niż w latach 70., kiedy Trisha Brown tworzyła pierwsze prace oparte na akumulacji.  Pragnę zwrócić uwagę na ten fakt oraz potwierdzić, że dorobek przeszłości jest źródłem bez dna, a nie hamującym ograniczeniem. Ten spektakl będzie akumulacją cytatów.

 

 

Choreografia i wykonanie: Ramona Nagabczyńska

Muzyka: Alexander Zekke 

Projekcje: Miguel Nieto 

Światła: Jan Cybis

Produkcja: Komuna//Warszawa przy wsparciu Instytutu Muzyki i Tańca

 

Ramona Nagabczyńska rozpoczęła edukację taneczną w Państwowej Szkole Baletowej w Warszawie. Po zdobyciu dyplomu kontynuowała naukę na wydziale tańca współczesnego w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem, a następnie w London Contemporary Dance School. Po skończeniu edukacji tańczyła m.in. dla Polskiego Teatru Tańca, Saju Hari  (Wielka Brytania), Darkin Ensemble (Wielka Brytania), Tom Dale Company (Wielka Brytania), 30 Bird Productions (Wielka Brytania), Carrie Cracknell i Lucy Guerin (Wielka Brytania/Australia), Emmy Martin (Irlandia), Davida Wampacha (Francja), Uia Sickle (Belgia/Kanada), Marysi Stokłosy (PL), Kayi Kołodziejczyk (PL), Good Girl Killer (PL) oraz Clod Ensemble (Wielka Brytania), z którymi współpracuje od 2008 roku.Tego samego roku dołączyła do międzynarodowego kolektywu Universal Law of Impermanence (U/LOI). Jej pierwsza realizacja Man’s Best Friend została stworzona w 2009 roku w ramach programu Solo Projekt organizowanego przez Stary Browar Nowy Taniec. Do późniejszych prac należą instalacja wideo Turao/Dziw (2010), New (Dis)Order (2012) oraz jej najnowsza produkcja Akumulacja© Trisha Brown, wyprodukowana przez Komunę Warszawę jako część cyklu „RE//MIX”. Laureatka stypendium Programu „Młoda Polska” w 2012 r.

powiązane

Ludzie

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close