Warszawa/Scena Tańca Studio 2017/III: Hanna Kanecka, Aleksandra Bożek-Muszyńska „DOoKOŁA” – spektakl interaktywny dla rodzin z dziećmi

Zdjęcie: Warszawa/Scena Tańca Studio 2017/III: Hanna Kanecka, Aleksandra Bożek-Muszyńska „DOoKOŁA” – spektakl interaktywny dla rodzin z dziećmi

Fot. Jakub Wittchen dla Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach III odsłony Sceny Tańca Studio 2017 Hanna Kanecka i Aleksandra Bożek-Muszyńska zapraszają na spektakl interaktywny dla rodzin z dziećmi DOoKOŁA. DOoKOŁA jest spektaklem proponującym choreograficzne, interaktywne i wielozmysłowe doświadczenie najmłodszym widzom i ich opiekunom. Poprzez pracę z obiektem, ruchem, dźwiękiem i światłem artystki zachęcają uczestników do wejścia na scenę. Bezpieczna, artystyczna i uważnie skomponowana przestrzeń każdorazowo staje się miejscem twórczej i swobodnej eksploracji.

Spektakl skierowany jest do dzieci w wieku od 1,5 roku do 3 lat. Na jedną prezentację wchodzi max. 16 dzieci z opiekunami.

Dzieci – wstęp bezpłatny, bilety dla rodziców/opiekunów w cenie 10 zł. Zapisy: przemek.szulczewski@teatrstudio.pl

Spektakl powstał z wdzięczności wobec dzieci za ich wrodzoną mądrość. To właśnie one, swoim spontanicznym działaniem, wciągają dorosłych do twórczej zabawy i stają się w DOoKOŁA przewodnikami po świecie sztuki. Artystki pragną podczas trwania spektaklu obudzić swoistą jakość relacji rodzic – dziecko poprzez zachęcenie opiekunów do nawiązania kontaktu z ich wewnętrzną, dziecięcą częścią. Spektakl stwarza dorosłym uczestnikom okazję do rozwijania własnej ekspresji, wyrażania czułości oraz pogłębiania otwartości na świat i drugiego człowieka. Taki rodzaj aktywności ma szansę przełożyć się bezpośrednio na relację z dzieckiem, którego główny przewodnik po życiu staje się bardziej uważny, czuły, responsywny, pewniejszy siebie i rozumiejący własne potrzeby, a co za tym idzie – „mieszczący” potrzeby dziecka.

Organizatorzy zapraszają do wspólnego odkrywania łagodnego, niespiesznego i wielowarstwowego świata. Zarówno dorosłych jak i dzieci proszą o przyjście w stroju niekrępującym ruchów. W przestrzeń spektaklu uczestnicy wchodzą bez butów.

TRAILER

Zapisy: przemek.szulczewski@teatrstudio.pl

 

Aleksandra Bożek-Muszyńska – tancerka, choreografka, performerka, instruktorka tańca współczesnego, trenerka biznesu, filolożka, uczestniczka wielu warsztatów i coachingów ruchowych. Od kilku lat prowadzi regularne zajęcia z tańca współczesnego i improwizacji, gimnastykę dla seniorów oraz tworzy autorskie choreografie i jest aktywna na polskiej scenie tańca i performansu. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca (2015, 2016 , 2017), realizowanej przez Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk oraz Intensive Course w School For New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie (2015). Od 2007 związana z warszawskim Teatrem „Mufmi” Anny Piotrowskiej, gdzie jest koordynatorką do spraw artystycznych i instruktorką. Zdobywczyni wielu nagród w konkursach choreograficznych (m. in. „The Best Solo 2014” za solo I know №Thing na międzynarodowym festiwalu Solo&Duo w Budapeszcie) i tanecznych. Jej prace były prezentowane m.in. w Berlinie, Budapeszcie, Krakowie, Warszawie i Wiedniu. Jako freelancerka współpracowała z Rebeccą Lazier (There Might Be Others), Anną Godowską i Sławkiem Krawczyńskim (Bataille i świt nowych dni), Yoshiko Chumą (Dead end – Ponderosa) oraz Hanną Kanecka przy spektaklu interaktywnyn dla rodziców z dziećmi DOoKOŁA.

Hanna Kanecka – teatrolożka, doktorantka kierunku „Wiedza o teatrze” na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, laureatka stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za osiągnięcia w nauce, stypendium Erasmus (dzięki któremu przez rok studiowała na paryskiej Sorbonie) oraz stypendium częściowego Alternatywnej Akademii Tańca (2016, 2017 – ASF by Grażyna Kulczyk). Pracę magisterską poświęciła badaniu statusu obecności małych dzieci w przedstawieniach kierowanych do dorosłych widzów, obecnie pracuje nad doktoratem podejmującym zagadnienie praktyki umieszczania na scenie zwierząt. Działa zarówno w obszarze teorii sztuk performatywnych, jak i praktyki tańca współczesnego oraz teatru fizycznego. Jej zainteresowania badawcze i twórcze dotyczą styku performatyki, posthumanizmu i psychoanalizy. Ukończyła roczny kurs choreografii eksperymentalnej „Choreografia w Centrum”, organizowany przez warszawskie Centrum w Ruchu. Jest autorką i wykonawczynią monodramu Nie przyj, podejmującego doświadczenie ciąży i macierzyństwa oraz (wraz z Aleksandrą Bożek-Muszyńską) spektaklu interaktywnego DOoKOŁA dla rodzin.

***

Scena Tańca Studio

– 20 zł / jeden spektakl (spektakle w Studio i na Placu Defilad)

– 40 zł (spektakl Balet koparyczny)

 

Bilety do nabycia w kasie Studio teatrgaleria oraz za pośrednictwem strony internetowej Studio teatrgaleria: www.teatrstudio.pl

Kuratorki: Katarzyna Bester, Karolina Wycisk

organizatorzy:

Studio teatrgaleria,

Instytut Muzyki i Tańca

www.teatrstudio.pl

www.imit.org.pl

dofinansowano ze środków:       

Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Miasta Stołecznego Warszawy

IMIT (miniaturka)    Studio Teatr Galeria (miniaturka)

MKiDN dofinansowanie (miniaturka)Zakochaj się w Warszawie - logo finansowanie (miniaturka)

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 14:00

Warszawa: Scena Malarnia, Teatr Studio, Pl. Defilad 1.

powiązane

Ludzie

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close