Spektakle

Warszawa/Scena Tańca Studio II: Iwona Pasińska „Ostatnia niedziela”

Zdjęcie: Warszawa/Scena Tańca Studio II: Iwona Pasińska „Ostatnia niedziela”

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach październikowej odsłony Sceny Tańca Studio pokazany zostanie spektakl Ostatnia niedziela w choreografii Iwony Pasińskiej, w wykonaniu Iwony Pasińskiej i Mikołaja Mikołajczyka.

O spektaklu:

Twa Ostatnia Niedziela..

Czemuś nie poszedł dalej?

Czemuś taniec i balet…

Spakował w garb.

Twa Ostatnia Niedziela..

Wielki Finał na szczycie..

To był zenit Twój? Czy Cię…

Ogarnął strach?

(słowa Radek Wysocki)

Conrad Drzewiecki (1926-2007) – choreograf, tancerz, pedagog, reformator polskiego baletu. Przełom lat 50. i 60. Drzewiecki spędził poza krajem. Po powrocie do poznańskiej opery został kierownikiem baletu. Jego ówczesne prace, określane jako utrzymujące właściwe proporcje pomiędzy wykorzystaniem technik klasycznych, nowoczesnych i jazzowych, zdradzały niezwykły talent kompozycyjny oraz umiejętność oryginalnego łączenia tańca z tworzywem muzyki i plastyki. Estetyka  spektakli Drzewieckiego budowała teatralne wrażenie świata odrealnionego, piętrzyła jego dramaturgię, a wespół z oprawą dźwiękową – idealną atmosferę magii tańca. Szczególnym przedsięwzięciem Drzewieckiego w jego własnym teatrze były wieczory polskie. Polska muzyka, jako tło dla libretta lub narracji sprzęgnięta z polską tradycją, zaowocowała powstaniem 4 Wieczorów polskich, wśród których Krzesany czy Przypowieść sarmacka najsilniej zapadły w pamięć publiczności. Mistrz stał się jednak zakładnikiem własnej legendy. W 1986 roku podczas Spotkań Baletowych w Łodzi Drzewiecki zaprezentował­­­­­­ premierowe przedstawienie Ostatnia niedziela. Wygwizdane, wybuczane, zakwestionowane przez widownię i krytyków było pierwszą porażką w życiu choreografa. Eksperyment, wykraczający poza stosowane przez Drzewieckiego formy teatralno-tanecznej konstrukcji, okazał się trudniejszy dla Mistrza niż kontynuacja drogi gwarantującej chwałę.

choreodywagacja: Iwona Pasińska

muzyka:  Hanka Klepacka, Karol Szymanowski, Claude Debussy, Jerzy Petersburski, Wojciech Kilar

tekst : Radek Wysocki

scenografia: Andrzej Grabowski

producent: Komuna//Warszawa, cykl RE//MIX 2013

w spektaklu oddechu i głosu użyczył: Tomasz Karasiński

występują: Iwona Pasińska, Mikołaj Mikołajczyk

premiera: 26 października 2013, Komuna//Warszawa

czas trwania: 40 minut

Logo Komuna Warszawa (miniaturka)   Zakochaj się w Warszawie - logo (miniaturka)

***

Scena Tańca Studio

Bilety do nabycia w kasie Teatru Studio oraz za pośrednictwem strony internetowej Teatru Studio: www.teatrstudio.pl

Karnet  jednodniowy – 30 zł

Karnet na 2 spektakle – 25 zł

Bilet na Dużą Scenę – 20 zł

Teksty kuratorskie

programatorzy:

Jadwiga Majewska,

Mikołaj Mikołajczyk

organizatorzy:

Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza,

Instytut Muzyki i Tańca

www.teatrstudio.pl

www.imit.org.pl

sfinansowano ze środków:       

Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Miasta Stołecznego Warszawa

Logo Teatr Studio (miniaturka)   IMIT (miniaturka)    MKiDN mini (miniaturka)Zakochaj się w Warszawie - logo (miniaturka)

powiązane

Ludzie

Iwona Pasińska

Iwona Pasińska

W ramach październikowej odsłony Sceny Tańca Studio pokazany zostanie spektakl Ostatnia niedziela w choreografii Iwony Pasińskiej, w wykonaniu Iwony Pasińskiej i Mikołaja Mikołajczyka. O spektaklu: Twa Ostatnia Niedziela.. Czemuś nie poszedł dalej? Czemuś taniec i balet… Spakował w garb. Twa Ostatnia Niedziela.. Wielki Finał na szczycie.. To był zenit Twój? Czy Cię… Ogarnął strach? (słowa Radek Wysocki) Conrad Drzewiecki (1926-2007) – choreograf, tancerz, pedagog, reformator polskiego baletu. Przełom lat 50. i 60. Drzewiecki spędził poza krajem. Po powrocie do poznańskiej opery został kierownikiem baletu. Jego ówczesne prace, określane jako utrzymujące właściwe proporcje pomiędzy wykorzystaniem technik klasycznych, nowoczesnych i jazzowych, zdradzały niezwykły talent kompozycyjny oraz umiejętność oryginalnego łączenia tańca z tworzywem muzyki i plastyki. Estetyka  spektakli Drzewieckiego budowała teatralne wrażenie świata odrealnionego, piętrzyła jego dramaturgię, a wespół z oprawą dźwiękową – idealną atmosferę magii tańca. Szczególnym przedsięwzięciem Drzewieckiego w jego własnym teatrze były wieczory polskie. Polska muzyka, jako tło dla libretta lub narracji sprzęgnięta z polską tradycją, zaowocowała powstaniem 4 Wieczorów polskich, wśród których Krzesany czy Przypowieść sarmacka najsilniej zapadły w pamięć publiczności. Mistrz stał się jednak zakładnikiem własnej legendy. W 1986 roku podczas Spotkań Baletowych w Łodzi Drzewiecki zaprezentował­­­­­­ premierowe przedstawienie Ostatnia niedziela. Wygwizdane, wybuczane, zakwestionowane przez widownię i krytyków było pierwszą porażką w życiu choreografa. Eksperyment, wykraczający poza stosowane przez Drzewieckiego formy teatralno-tanecznej konstrukcji, okazał się trudniejszy dla Mistrza niż kontynuacja drogi gwarantującej chwałę. choreodywagacja: Iwona Pasińska muzyka:  Hanka Klepacka, Karol Szymanowski, Claude Debussy, Jerzy Petersburski, Wojciech Kilar tekst : Radek Wysocki scenografia: Andrzej Grabowski producent: Komuna//Warszawa, cykl RE//MIX 2013 w spektaklu oddechu i głosu użyczył: Tomasz Karasiński występują: Iwona Pasińska, Mikołaj Mikołajczyk premiera: 26 października 2013, Komuna//Warszawa czas trwania: 40 minut    *** Scena Tańca Studio Bilety do nabycia w kasie Teatru Studio oraz za pośrednictwem strony internetowej Teatru Studio: www.teatrstudio.pl Karnet  jednodniowy – 30 zł Karnet na 2 spektakle – 25 zł Bilet na Dużą Scenę – 20 zł Teksty kuratorskie programatorzy: Jadwiga Majewska, Mikołaj Mikołajczyk organizatorzy: Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza, Instytut Muzyki i Tańca www.teatrstudio.pl www.imit.org.pl sfinansowano ze środków:        Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego Miasta Stołecznego Warszawa       

Mikołaj Mikołajczyk

Mikołaj Mikołajczyk

W ramach październikowej odsłony Sceny Tańca Studio pokazany zostanie spektakl Ostatnia niedziela w choreografii Iwony Pasińskiej, w wykonaniu Iwony Pasińskiej i Mikołaja Mikołajczyka. O spektaklu: Twa Ostatnia Niedziela.. Czemuś nie poszedł dalej? Czemuś taniec i balet… Spakował w garb. Twa Ostatnia Niedziela.. Wielki Finał na szczycie.. To był zenit Twój? Czy Cię… Ogarnął strach? (słowa Radek Wysocki) Conrad Drzewiecki (1926-2007) – choreograf, tancerz, pedagog, reformator polskiego baletu. Przełom lat 50. i 60. Drzewiecki spędził poza krajem. Po powrocie do poznańskiej opery został kierownikiem baletu. Jego ówczesne prace, określane jako utrzymujące właściwe proporcje pomiędzy wykorzystaniem technik klasycznych, nowoczesnych i jazzowych, zdradzały niezwykły talent kompozycyjny oraz umiejętność oryginalnego łączenia tańca z tworzywem muzyki i plastyki. Estetyka  spektakli Drzewieckiego budowała teatralne wrażenie świata odrealnionego, piętrzyła jego dramaturgię, a wespół z oprawą dźwiękową – idealną atmosferę magii tańca. Szczególnym przedsięwzięciem Drzewieckiego w jego własnym teatrze były wieczory polskie. Polska muzyka, jako tło dla libretta lub narracji sprzęgnięta z polską tradycją, zaowocowała powstaniem 4 Wieczorów polskich, wśród których Krzesany czy Przypowieść sarmacka najsilniej zapadły w pamięć publiczności. Mistrz stał się jednak zakładnikiem własnej legendy. W 1986 roku podczas Spotkań Baletowych w Łodzi Drzewiecki zaprezentował­­­­­­ premierowe przedstawienie Ostatnia niedziela. Wygwizdane, wybuczane, zakwestionowane przez widownię i krytyków było pierwszą porażką w życiu choreografa. Eksperyment, wykraczający poza stosowane przez Drzewieckiego formy teatralno-tanecznej konstrukcji, okazał się trudniejszy dla Mistrza niż kontynuacja drogi gwarantującej chwałę. choreodywagacja: Iwona Pasińska muzyka:  Hanka Klepacka, Karol Szymanowski, Claude Debussy, Jerzy Petersburski, Wojciech Kilar tekst : Radek Wysocki scenografia: Andrzej Grabowski producent: Komuna//Warszawa, cykl RE//MIX 2013 w spektaklu oddechu i głosu użyczył: Tomasz Karasiński występują: Iwona Pasińska, Mikołaj Mikołajczyk premiera: 26 października 2013, Komuna//Warszawa czas trwania: 40 minut    *** Scena Tańca Studio Bilety do nabycia w kasie Teatru Studio oraz za pośrednictwem strony internetowej Teatru Studio: www.teatrstudio.pl Karnet  jednodniowy – 30 zł Karnet na 2 spektakle – 25 zł Bilet na Dużą Scenę – 20 zł Teksty kuratorskie programatorzy: Jadwiga Majewska, Mikołaj Mikołajczyk organizatorzy: Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza, Instytut Muzyki i Tańca www.teatrstudio.pl www.imit.org.pl sfinansowano ze środków:        Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego Miasta Stołecznego Warszawa       

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close