Warszawa: „Spotkania kinetograficzne” – warsztaty kinetografii wg Labana−Knusta

Zdjęcie: Warszawa: „Spotkania kinetograficzne” – warsztaty kinetografii wg Labana−Knusta

fot. materiały organizatora

Wersja do druku

Udostępnij

Spotkania kinetograficzne to cykl otwartych, bezpłatnych warsztatów kinetografii. Spotkanie składa się z trzech części: prelekcji, eksploracji ruchowej oraz nauki podstaw notacji i analizy ruchu według Labana−Knusta. Poprowadzącymi są Hanna Raszewska-Kursa i Anna Opłocka.

O projekcie:

Kinetografia według metody Labana−Knusta to system pełnej notacji ruchu człowieka. Jego twórcą był Rudolf Laban, teoretyk oraz praktyk tańca, przez lata analizujący możliwości ruchowe ludzkiego ciała. Do opracowania uniwersalnej metody zapisu tańca i ruchu skłoniła go idea chórów ruchowych. Jego celem było stworzenie narzędzia do porozumiewania się między odległymi od siebie zespołami. Za pomocą notacji można utrwalić oraz odtworzyć ruch i przeprowadzić jego analizę; kinetografia ma więc dla tańca istotne znaczenie.

Warsztaty odbywają się w godz. 15.00-18.00.

Program:

Prelekcja – Hanna Raszewska-Kursa

Eksploracja ruchowa oraz podstawy notacji i analizy ruchu – Anna Opłocka

Zgłoszenia i informacje: spotkaniakinetograficzne@gmail.com i FB

Anna Opłocka – autorka i realizatorka projektu Spotkania kinetograficzne. Abiturientka Podyplomowych Studiów Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, dyplomowana instruktorka tańca i pilates. Trenerka międzynarodowych projektów, performerka w Polsce i za granicą. Propagatorka twórczości Rudolfa Labana. Członkini Warszawskiej Pracowni Kinetograficznej, Polskiego Forum Choreologicznego oraz International Council of Kinetography Laban. W 2012 roku odbyła staż w Ex Nunc, Centre of Modern Dance w Hadze oraz Laban Based Modern Dance i Laban Movement Analysis.

Hanna Raszewska-Kursa – prowadząca prelekcję. Absolwentka Filologii Polskiej UW i Podyplomowych Studiów Teorii Tańca UMFC. Doktorantka Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk. Teoretyczka tańca, krytyczka, autorka m.in. książki Teoria tańca w polskiej praktyce. Prelegentka licznych polskich i międzynarodowych konferencji. Założycielka i liderka Warszawskiej Pracowni Kinetograficznej. Członkini Polskiego Forum Choreologicznego, Otwartego Forum Środowisk Sztuki Tańca oraz International Council of Kinetography Laban.

Organizacja i realizacja projektu: Anna Opłocka

Partnerzy: Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Fundacja „Myśl w Ciele”

Zrealizowano w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Stypendium MDKiN (miniaturka)

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close