Warszawa / Teatr Tańca Zawirowania: Warszawski Konkurs Choreograficzny Zawirowania 2023

Zdjęcie: Warszawa / Teatr Tańca Zawirowania: Warszawski Konkurs Choreograficzny Zawirowania 2023

Teatr Taca Zawirowania, Warszawski Konkurs Choreograficzny 2023; Plakat: materiały własne organizatora.

Centrum Teatru i Tańca Zawirowania i Teatr Tańca Zawirowania zapraszają widzów i widzki na dwa dni tegorocznej edycji Warszawskiego Konkursu Choreograficznego Zawirowania. Już 20 i 21 grudnia gościnnie na scenie Komuny Warszawa pokazanych zostanie osiem prac zakwalifikowanych do prezentacji finałowej.

Wersja do druku

Udostępnij

Choreografie zostaną ocenione przez trzyosobowe jury w składzie: Joanna Chitruszko (Festiwal Tańca Współczesnego Kalejdoskop w Białymstoku), Ewa Staroń (Mandala Performance Festival we Wrocławiu) i Ryszard Kalinowski (Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca w Lublnie / Lubelski Teatr Tańca).

Zwycięzców poznamy podczas konkursowej gali 21 grudnia. Wtedy tez zostaną zaprezentowane cztery prace, które otrzymają nagrody pieniężne oraz Nagrodę Publiczności.

20 grudnia od 19:00 prezentować swoje prace będą kolejno:

Moving Lands chor. Jakub Mędrzycki

Moving Lands to podróż przez wydarzenia, na które nie mamy wpływu. Praca dotyka tego co zmienne i niestabilne. Tancerki z ciekawością poszukują zapowiedzi następnego kroku przeżywając swoją własną indywidualną podróż.

Three Graces  chor. Piotr Jeznach

Choreografia na trzy tancerki inspirowana trzema gracjami wielokrotnie pojawiającymi się w sztuce. Punktem wyjścia był pompejski fresk z I w n.e., obrazy Rafaela Santiego i Rubensa o tym samej nazwie. Rzeźby Trzy cienie Rodina oraz Tower of Mothers Kathe Kollwitz również pozwoliły choreografowi i tancerkom znaleźć ich wersję trzech gracji.

Ni to baba, ni to chłop chor. Izabela Zawadzka

Zachodźże, słoneczko, skoro masz zachodzić,

Bo nas nogi bolą po tym polu chodzić.

Nogi bolą chodzić, ręce bolą robić,

Zachodźże, słoneczko, skoro masz zachodzić.

Trzy po trzy chor. Maria Salwińska, Aleksandra Tucka i Krzysztof Łuczak

Liczba trzy w numerologii jest zwiastunem dobrych rzeczy. Wiąże się z kreatywnością, komunikacją, optymizmem i ciekawością. To właśnie liczba trzy jest inspiracją etiudy choreograficznej: troje tancerzy tworzy przestrzeń w kształcie trójkąta.

Każdy z tancerzy jest inny, ale uzupełniają się oni nawzajem, tworząc idealny triumwirat.

Battleground chor. Julia Buczyńska i Ola Komarnicka

Akt wyjścia na scenę – wystawienia bezbronnego ciała na pastwę spojrzeń i ocen bardziej i mniej przychylnych obserwatorów, wydaje się nosić znamiona zarówno heroizmu, jak i masochizmu. Battleground to intymny miłosno-nienawistny list do tańca, ciała tańczącego oraz realiów funkcjonowania w branży tanecznej.

Forezja chor. Julia Lewandowska i Łukasz Szleszyński

Forezja – przenoszenie jednych organizmów przez drugie; forezja nie dotyczy przenoszenia pasożyta przez żywiciela, jednak może powodować śmierć przenosiciela.

Home grown allure chor. Marta Kosieradzka

Home grown allure to spektakl inspirowany prozą Olgi Tokarczuk mówiącej o wielowymiarowej relacji człowieka z naturą, historią, wspomnieniami i światem snów, powstały w wyniku artystycznego researchu i dialogu Marty Kosieradzkiej (taniec), Zofi Jakubiec (kostium) i Adriano Fontany (dźwięk).

Duet on cello, piano & a heartbeat chor. Katarzyna Leszek i Kacper Szklarski

Praca jest poetycką opowieścią o traceniu, próbą uchwycenia melancholii związanej z przemijaniem, w której przeszłość i teraźniejszość splatają się ze sobą.

Bilety:

https://kicket.com/wydarzenia/warszawski-konkurs-choreograficzny-2023-21076?eventId=263436

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 19:00

Warszawa: Komuna Warszawa, ul Emilii Plater 31

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close