Warszawa: „To Be Real #3” – technoseminarium

Zdjęcie: Warszawa: „To Be Real #3” – technoseminarium

Projekt graficzny: Karol Jaworski

Wersja do druku

Udostępnij

To Be Real, performatywno-muzyczny program Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, przygląda się kulturze klubowej i jej emancypacyjnemu potencjałowi, bada związki polityki, życia nocnego i sztuki współczesnej – od queerowych korzeni tanecznej muzyki elektronicznej w latach 70. XX wieku po niedawne techno-protesty na ulicach światowych metropolii. Czym jest taniec dla wolności i dlaczego teraz potrzebujemy go bardziej niż kiedykolwiek?

W ramach projektu trzy zespoły artystów tworzą wydarzenia, w których centrum znajdują się ciała tańczące wspólnie do muzyki elektronicznej. Przestrzenie instytucji sztuki zamienione zostają w taneczny parkiet, zgodnie z tradycją Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, gdzie w latach 90. odbywały się warszawskie rave’y. Po dwóch ubiegłorocznych edycjach (#1 z udziałem Simona Asencio, Zoi Michailovej, Marty Ziółek i #2 z udziałem Zuzanny Czebatul, Marka Hunzikera i kolektywu Syntentyk), trzecia odsłona programu przybierze formę międzynarodowego technoseminarium, prowadzonego przez badaczy i aktywistów danceflooru, na które złożą się prelekcje, wykłady performatywne i sety dj’skie.

Przeszłość kultury klubowej można postrzegać jako historię budowania wspólnoty opartej na radykalnej akceptacji inności oraz testowaniu relacji odmiennych od narzucanych przez normatywne społeczeństwa. Dziś artyści, DJ-e, producenci, organizatorzy zaangażowani w klubowy aktywizm dążą nie tylko do przekształcenia sceny klubowej w bezpieczne miejsce, zwalczając seksizm, rasizm, trans- czy homofobię na imprezach i w samych jej strukturach, ale również do wykorzystania jej jako narzędzia politycznej mobilizacji i oporu.

To Be Real jest częścią Roku Antyfaszystowskiego. Upamiętnia też przypadającą na 28 czerwca 2019 pięćdziesiątą rocznicę zamieszek w Stonewall Inn, kiedy to bywalcy i bywalczynie popularnego wśród społeczności LGBTQ baru w Greenwich Village stawili opór homofobicznej przemocy policji.

Wydarzenie w języku angielskim. Wstęp wolny.

Uczestnicy i uczestniczki trzeciej odsłony:

Bogomir Doringer (Uniwersytet Sztuki Stosowanej w Wiedniu), Lou Drago (Transience, XenoEntities Network), Sonia Fernández Pan,  Wanda Gaimes (Lecken), Frédéric Gies, HOLIDAY INN (legetebe/muzyka nieheteronormatywna), Katarzyna Kwiatkowska/ISNT (Oramics),  Pedro Marum (mina, suspension, XenoEntities Network), Ania Nowak,
ania r., Rrrkrta (Brutaż), Paweł Sakowicz, Tosia Ulatowska (FLAUTA)

Kuratorzy: Michał Grzegorzek, Mateusz Szymanówka

Współpraca: Pogłos, Radio Kapitał

 

Program:

28 lutego 2020 (piątek)

19.00–22.30

O dźwiękowym i cielesnym oporze – dyskusja panelowa, w której udział wezmą Wanda Gaimes (Lecken), Katarzyna Kwiatkowska (Oramics), Pedro Marum (mina), Tosia Ulatowska (FLAUTA); moderacja: Mateusz Szymanówka
Paweł Sakowicz Jumpcore
dj set: Rrrktra (Brutaż)

 

29 lutego 2020 (sobota)

15.00–18.30

Bogomir Doringer From I Dance Alone to Dance of Urgency
Ania Nowak ecstasis narcosis synthesis
Sonia Fernández Pan Morphing into a distorted golem
dj set: ania r.

18.30–22.00

Lou Drago Radical Sociability: Enacting Intersectional Politics
Frédéric Gies walk+talk
dj set: HOLIDAY INN (legetebe/muzyka nieheteronormatywna)

 

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

Warszawa: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Sala im. W. Krukowskiego, Laboratoriumul. Jazdów 2.

powiązane

Ludzie

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close