Spektakle

Warszawa: Tomasz Bazan „Project Monster” (in progress)

Zdjęcie: Warszawa:  Tomasz Bazan „Project Monster” (in progress)

Maria Stokłosa „Wychodząc od działania”. Fot. Katarzyna Szugajew.

Wersja do druku

Udostępnij

Project Monster mówi o konsekwencjach spotkania widowni z performerem.

Kim jest on i kim są oni?

Jak on postrzega ich i oni jego – i czy rzeczywiście dochodzi tu do spotkania?

Naszym celem jest rozszczelnienie tej pozornej oczywistości. Niech on stanie się dla was medium: urzeczywistni to, czego sami się boicie, co was żenuje, czego sami nigdy byście nie zrobili. Czy wtedy będziecie bliżej siebie, a może dalej?

Jesteście bezpieczni w konwencjonalnej sytuacji widz – artysta. Czy na pewno? Spróbujemy zrealizować wasze ukryte pragnienia złożone z sekretnie wyszukiwanych w Internecie treści, które szybko kasujecie z historii.

Kto kim tu gra? I kto wygrywa? Kto komu zrobi dobrze i za jaką cenę?

To będzie sen, ale to nie będzie snem. Cofnijmy się do 1999 roku, na moment przed tym, kiedy wszystkie zegary pokażą 000, a wy byliście 17 lat młodsi.

Dokonamy przekroczenia – do tyłu.

Nie bójcie się, nasz potwór będzie miał śliczną twarz.

 

Tomasz Bazan – tancerz, reżyser i choreograf; twórca i kurator dziewięciu edycji międzynarodowego festiwalu eksperymentalnego tańca i ruchu MAAT FESTIVAL; Ukończył wydział kulturoznawstwa na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej o specjalizacji krytyka i animacja dzieł sztuk plastycznych. Współpracuje z teatrami dramatycznymi, tancerzami, choreografami, dramaturgami i reżyserami w Polsce orazza granicą. Zrealizował szereg interdyscyplinarnych projektów oscylujących wokół spektakli tanecznych, teatralnych, instalacji kolektywnych, performance pokazywanych w wielu miejscach niemal w całej Polsce i za granicami kraju (min. Niemcy, USA, Norwegia, Ukraina, Białoruś, Francja, Słowacja, Wielka Brytania, Japonia, Hiszpania, Belgia, Izrael) tworząc z czasem swój własny, rozpoznawalny styl. Krytyka uznała działania Tomasza Bazana za jedne z najważniejszych tego typu w Polsce.

Paweł Soszyński – krytyk teatralny, pisarz. Od 2009 związany z internetowym magazynem kulturalnym Dwutygodnik. W 2010 roku ukazała się jego powieść OsobyProject Monster to jego debiut dramaturgiczny.

choreografia i taniec: Tomasz Bazan

dramaturgia: Paweł Soszyński

muzyka: Bartosz Dziadosz (PLEQ) / Marcin Janus

wideo, instalacje, design: Marcin Kosakowski

współpraca: Tomasz Fabiański

produkcja: Maat Festival

partnerzy: Loocas Dance Center, Komuna//Warszawa, Krakowskie Centrum Choreograficzne, Towarzystwo Edukacji Kulturalnej.

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close