Warszawa/Warszawska Platforma Tańca 2015: „OPEN STAGE”

Zdjęcie: Warszawa/Warszawska Platforma Tańca 2015:  „OPEN STAGE”

Na zdjęciu: Agnieszka Sterczyńska. Fot. materiały organizatorów.

Wersja do druku

Udostępnij

Warszawska Platforma Tańca oraz Stowarzyszenie Strefa Otwarta zapraszają na wieczór tańca Open Stage, obejmujący prezentacje etiud warszawskich artystów. Podczas wieczoru ze swoimi choreografiami zaprezentują się następujący artyści: Dagny Baczyńska-Kissas, Maria Jękot, Aleksandra Staśkiewicz, Agnieszka Sterczyńska oraz Teatr Tańca TEST pod kierownictwem Izabelli Borkowskiej.

O spektaklach i artystach:

 Zakochanie – spektakl w choreografii Dagny Baczyńskiej-Kissas do muzyki Bogny Lewtak-Baczyńskiej składa się z trzech utworów muzyczno-słownych: RomansKołysankaPiosenka indiańska. Choreografia przedstawia trzy sceny do utworów: Wspomnienie, OczarowanieLos.

Dagny Baczyńska-Kissas –  pianistka, kompozytorka, teoretyk muzyki i tancerka.  Laureatka II nagrody (2011) za Etiudę baletową do Poloneza F. Chopina (własna choreografia i wykonanie) na Multimedialnym Konkursie Chopin XXI wieku w Niepokalanowie. Absolwentka Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, wydziałów: Fortepianu, Teorii Muzyki i Studiów Podyplomowych ( Fortepian). W latach 1994-2005 kształciła się w kierunku tańca klasycznego (Studio Taneczno-Aktorskie H. Kamińskiej przy ul.Moliera)  m.in. u: E. Głowackiej, A. Rymaszewskiego, R. Smukały oraz tańca współczesnego i nowoczesnego (u A. Dziurosz i M. Lubienieckiej), na kursach Tańca Dawnego u  R. Maciuk-Agnel,  Flamenco, Modern. Tańczyła w Zespole Pieśni i Tańca Politechniki Warszawskiej. Występowała na koncertach Studia Taneczno-Aktorskiego w Warszawie (Teatr na Woli, POS Baletowa im. R.Turczynowicza. W 2008 r. występowała solo we własnej choreografii do utworu Georgiosa Kissas (spektakl Dziwno-twory autorstwa i w reżyserii Mai Baczyńskiej). Jako pianistka koncertuje w Polsce i za granicą, brała udział w eliminacjach  XV Międzynarodowego Konkursu im. F. Chopina w Warszawie, w IV Międzynarodowym Konkursie im. F. Liszta we Wrocławiu. Laureatka nagród za płyty pianistyczne, na których wykonuje kompozycje własne i F. Chopina. Pisze artykuły na temat wykonawstwa muzycznego i tańca.

 

Dramaqeen Marii Jękot to studium osobowości neurotycznej, którą większość ludzi nazywa przewrażliwieniem czy dramatyzowaniem. Tancerka w spektaklu próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy możliwe jest zdefiniowanie faktycznego problemu i czy samo szukanie problemu jest problemem samym w sobie?

Maria Jękot – urodzona w 1988 roku w Katowicach. Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na kierunku taniec o specjalności Choreografia i Teoria Tańca. Była stypendystką programu Erasmus w Falmouth University w Wielkiej Brytanii. Studiowała także na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu PWST L. Solskiego w Krakowie oraz w Państwowym Studium Aktorskim przy Teatrze Jaracza w Olsztynie. Od 2008 roku szkoli się w technice tańca współczesnego, klasycznego oraz jazzowego uczestnicząc w licznych warsztatach i festiwalach. Od roku 2011 współpracuje z Anną Piotrowską i Teatrem Tańca Mufmi.

 

Świnia, krowa, małpa, wiedźma!  Aleksandry Staśkiewicz to opowieść o złości. O mocy, jaką daje i odbiera gniew. O furii, bezdechu, wyczerpaniu i smutku.

Aleksandra Staśkiewicz – urodzona w 1983 roku w Koninie. Absolwentka Instytutu Sztuk Pięknych w Zielonej Górze. W 2014 roku podczas Warszawskiej Platformy Tańca w ramach Open Stage zadebiutowała pokazem improwizowanym pt. Słój boli.

Etiuda Nieobliczalność Agnieszki Sterczyńskiej powstała pod opieką artystyczną Iwony Olszowskiej w ramach kursu Podstawy Choreografii Scenicznej w Krakowie. Tematem solo jest kontrola. Praca nad etiudą polegała na improwizacji i poszukiwaniu swoistego języka ruchowego w oparciu o takie metody jak (m.in.: Body Mind Centering®, Labanowska Analiza Ruchu, Dynamic phrasing, Six Viewpoints, praca z obrazami mentalnymi, zmysłami, psychologią gestu. Efektem tych głębokich i szeroko zakrojonych poszukiwań ruchowych jest osobista opowieść o stworzonym przez twórczynię – Agnieszkę Sterczyńską – osobliwym świecie nieobliczalności, o byciu pod, wymykaniu się spod, wychodzeniu poza.

Agnieszka Sterczyńska – absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim (magisterium z wyróżnieniem za pionierską pracę o GaGa). Warsztat taneczny rozwija na regularnych kursach i warsztatach. Najwięcej zawdzięcza Karolinie Kroczak, z którą pracuje zarówno technicznie na zajęciach, jak i twórczo, tańcząc w jej projektach (m.in. Dali Square, Let it flow) oraz będąc w latach 2013-2015 członkinią performatywnej Grupy Z. Brała udział w Labie Nowego Tańca Marysi Stokłosy (2013), ukończyła Kurs Podstawy Choreografii Scenicznej w Krakowie (2014/15), realizując pod opieką artystyczną Iwony Olszowskiej solo Nieobliczalność. W lutym 2015 r. rozpoczęła naukę w Warsaw Dance Department. Doświadczenie sceniczne zdobywała współpracując z Karoliną Kroczak, Elwirą Piorun, Filipem Syczyńskim i Kaliną Duwadzińską. W październiku 2014 roku zadebiutowała jako choreograf spektaklu Powiedz mi cokolwiek. Premiera odbyła się podczas gali finałowej Ogólnopolskiego Turnieju Poetyckiego „Orzech” im. Jerzego Kozarzewskiego w Nysie.

No rules to spektakl Teatru Tańca TEST, której założycielką jest Izabella Borkowska. Składają się z dwóch, zdecydowanie różniących się części. Pozwoliło to na pokazanie wszechstronności zespołu, jego możliwości technicznych i indywidualności tancerzy. Część I (SMĘTY), opisuje różne ludzkie emocje i stany ducha. Codzienne czynności podkreślają lub stają w opozycji do choreografii. Poprzez taniec pokazane jest uleganie życiu, strach przed odrzuceniem, kompromis, ból, niepewność i nadzieja. Część II (ODMĘTY) to wizualizacje inspirowane symbolizmem i tzw. „trzema mądrymi małpkami”, które nie widzą, nie słyszą, nie mówią. Czego? Do odpowiedzi na to pytanie tancerze nakłaniają widzów. Największym wyzwaniem to muzyka zespołu Metallica. Dla jednych jest ona religią, inni jej nienawidzą. To kompromis i pogodzenie obu frakcji.

Izabella Borkowska – choreograf, instruktor tańca. Ukończyła w 1993 Państwowe Studium Kulturalno-Oświatowe we Wrocławiu – Wydział Tańca. Posiada wiele certyfikatów międzynarodowych warsztatów i festiwali tanecznych. Jest autorem choreografii do ponad 50 spektakli muzycznych i tanecznych. Prowadzi krajowe i międzynarodowe warsztaty taneczne. Jej choreografie czterokrotnie były nagradzane na Global Education Festival w San Remo. Zdobyła też nagrody min. na New Prague Dance Festival, Milano Dance Competition, Hellas International Competition. W 2009 roku otrzymała nagrodę dla Najlepszego Choreografa na Barcelona Dance Award 2009. Współpracowała z: Studio Metro, Teatrem ROMA, Teatrem NA WOLI, Teatrem PALLADIUM, Teatrem ZAWIROWANIA. Na stałe pracuje z reżyserem Darkiem Sikorskim i jest choreografem Teatru

Bilety są bezpłatne pod warunkiem wcześniejszej rezerwacji miejsc przez stronę internetową: http://warszawskaplatformatanca.pl/rezerwacje,show.html

Organizator:

Logo Stowarzyszenie Strefa Otwarta (miniaturka)Zakochaj się w Warszawie - logo (miniaturka)

 

      

 

Współorganizator:

 Logo Współorganizator Warszawska Platforma Tańca 2015 (miniaturka)

 

Opieka merytoryczna programu WPT 2015:

dr hab. Aleksandra Dziurosz

Bartosz Miłosz Martyna

Koordynator (Strefa Otwarta): Milena Stryjewska

Koordynator (MIK): Magdalena Chabros

Promocja i PR (Strefa Otwarta): Dominika Dziurosz-Serafinowicz

Promocja (MIK): Monika Rokosz

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 19:00

Warszawa: Mazowiecki Instytut Kultury, ul. Elektoralna 12

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close