Spektakle

Warszawa/Warszawskie Centrum Tańca: Wieczór Ciało – Sztuka – Ruch vol. 17 – „Mandatum” – chor. Aleksandra Bożek-Muszyńska i „Przy Przy” – chor. Anna Piotrowska

Zdjęcie: Warszawa/Warszawskie Centrum Tańca: Wieczór Ciało – Sztuka – Ruch vol. 17 – „Mandatum” – chor. Aleksandra Bożek-Muszyńska i „Przy Przy” – chor. Anna Piotrowska

Wersja do druku

Udostępnij

Kolejne spotkanie teatru tańca w ramach organizowanych cyklicznych wieczorów Ciało – Sztuka – Ruch MIK to jedyne miejsce w Warszawie, w którym regularnie prezentowane jest niezależne, profesjonalne i półprofesjonalne środowisko tańca – młode pokolenie artystów nieinstytucjonalnych, którzy nie mają stałego dostępu do przestrzeni scenicznych. Podczas najbliższego spotkania artyści zaprezentują się w dwóch przedstawienia: Mandatum oraz PRZY PRZY hedonistyczna uprzykrzona historia przyjemności.

Mandatum

Spektakl inspirowany jest jedną sceną z filmu Kazimierza Kutza Perła w koronie. Film opowiada dzieje rodziny śląskiej na tle wydarzeń z połowy lat trzydziestych. Żona w tej scenie myje nogi mężowi, który wraca do domu z pracy w kopalni. Jest to swego rodzaju rytuał, który nadaje ich związkowi inny, głębszy wymiar. Twórcy spektaklu zadali sobie pytanie, czy jest możliwe odnalezienie tego rytuału we współczesnym, partnerskim związku? Duet Mandatum powstał w ramach 10-dniowej rezydencji artystycznej w Budapeszcie w styczniu 2015. Był również prezentowany w Krakowie podczas konkursu choreograficznego „3, 2, 1 … TANIEC”, gdzie zdobył 3 nagrody.

wykonanie: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Mate Tulipan

PRZY PRZY hedonistyczna uprzykrzona historia przyjemności

Drugie spotkanie, to przedstawienie Przy Przy, czyli hedonistyczna uprzykrzona historia przyjemności. Tutaj twórcy przyglądają się doktrynie hedonizmu, głoszonej przez greckiego filozofa Arystypa z Cyreny, czyli odkrywaniem przestrzeni pomiędzy przyjemnością a przykrością.

„Przyjemność różni się od przyjemności tylko tym, że jedna od drugiej jest przyjemniejsza.”

„Przyjemność to stan przelotny, trwa dopóty, dopóki działa bodziec, a szczęście jest sumą tych częściowych przyjemności.”

„Przyjemność jest stanem pozytywnym, więc nie polega tylko na braku cierpienia”.

„Przyjemność i przykrość to rodzaj ruchu, aktywności.”

Jakie tworzą się napięcia w wyniku przebytej drogi od przyjemności do przykrości? Czy są to dwa odległe brzegi tego samego oceanu istnienia? Czy może dwie bliskie sobie kałuże (głębokie jak nasze pragnienia), w które można wdepnąć jednocześnie? Arystypowskie założenia hedonizmu mówią, że przyjemność to stan chwilowy, trwający przez czas, w jakim działa czynnik sprzyjający przyjemności. Przyjemność i przykrość to swoiste stany, które są rodzajem ruchu dokonującego się w człowieku, świadczą więc o jego aktywności. Jaki jest zakres ruchowy od przyjemności po przykrość? Człowiek porusza się nieustannie pomiędzy przyjemnością a przykrością. Praca jest badaniem tych dwóch stanów, a wręcz tego co się między nimi może wydarzyć.

koncepcja, reżyseria i choreografia: Anna Piotrowska

kreacja i wykonanie: Joanna Chitruszko, Anna Piotrowska

Bilety: 12 zł, dostępne w siedzibie MIK (pn.-pt. w godz. 11.00-19.00) www.mik.waw.pl

oraz poprzez aplikację mobilną GOING. Informacje: 22 586 42 59, 783 708 380

Projekt Ciało – Sztuka – Ruch  jest częścią autorskiego programu Aleksandry Dziurosz Warszawskie Centrum Tańca.

Współorganizator wieczoru: Warszawski Teatr Tańca.

Logo Warszawskie Centrum Tańca (miniaturka)

powiązane

Ludzie

Anna Piotrowska

Anna Piotrowska

Kolejne spotkanie teatru tańca w ramach organizowanych cyklicznych wieczorów Ciało – Sztuka – Ruch MIK to jedyne miejsce w Warszawie, w którym regularnie prezentowane jest niezależne, profesjonalne i półprofesjonalne środowisko tańca – młode pokolenie artystów nieinstytucjonalnych, którzy nie mają stałego dostępu do przestrzeni scenicznych. Podczas najbliższego spotkania artyści zaprezentują się w dwóch przedstawienia: Mandatum oraz PRZY PRZY hedonistyczna uprzykrzona historia przyjemności. Mandatum Spektakl inspirowany jest jedną sceną z filmu Kazimierza Kutza Perła w koronie. Film opowiada dzieje rodziny śląskiej na tle wydarzeń z połowy lat trzydziestych. Żona w tej scenie myje nogi mężowi, który wraca do domu z pracy w kopalni. Jest to swego rodzaju rytuał, który nadaje ich związkowi inny, głębszy wymiar. Twórcy spektaklu zadali sobie pytanie, czy jest możliwe odnalezienie tego rytuału we współczesnym, partnerskim związku? Duet Mandatum powstał w ramach 10-dniowej rezydencji artystycznej w Budapeszcie w styczniu 2015. Był również prezentowany w Krakowie podczas konkursu choreograficznego „3, 2, 1 … TANIEC”, gdzie zdobył 3 nagrody. wykonanie: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Mate Tulipan PRZY PRZY hedonistyczna uprzykrzona historia przyjemności Drugie spotkanie, to przedstawienie Przy Przy, czyli hedonistyczna uprzykrzona historia przyjemności. Tutaj twórcy przyglądają się doktrynie hedonizmu, głoszonej przez greckiego filozofa Arystypa z Cyreny, czyli odkrywaniem przestrzeni pomiędzy przyjemnością a przykrością. „Przyjemność różni się od przyjemności tylko tym, że jedna od drugiej jest przyjemniejsza.” „Przyjemność to stan przelotny, trwa dopóty, dopóki działa bodziec, a szczęście jest sumą tych częściowych przyjemności.” „Przyjemność jest stanem pozytywnym, więc nie polega tylko na braku cierpienia”. „Przyjemność i przykrość to rodzaj ruchu, aktywności.” Jakie tworzą się napięcia w wyniku przebytej drogi od przyjemności do przykrości? Czy są to dwa odległe brzegi tego samego oceanu istnienia? Czy może dwie bliskie sobie kałuże (głębokie jak nasze pragnienia), w które można wdepnąć jednocześnie? Arystypowskie założenia hedonizmu mówią, że przyjemność to stan chwilowy, trwający przez czas, w jakim działa czynnik sprzyjający przyjemności. Przyjemność i przykrość to swoiste stany, które są rodzajem ruchu dokonującego się w człowieku, świadczą więc o jego aktywności. Jaki jest zakres ruchowy od przyjemności po przykrość? Człowiek porusza się nieustannie pomiędzy przyjemnością a przykrością. Praca jest badaniem tych dwóch stanów, a wręcz tego co się między nimi może wydarzyć. koncepcja, reżyseria i choreografia: Anna Piotrowska kreacja i wykonanie: Joanna Chitruszko, Anna Piotrowska Bilety: 12 zł, dostępne w siedzibie MIK (pn.-pt. w godz. 11.00-19.00) www.mik.waw.pl oraz poprzez aplikację mobilną GOING. Informacje: 22 586 42 59, 783 708 380 Projekt Ciało – Sztuka – Ruch  jest częścią autorskiego programu Aleksandry Dziurosz Warszawskie Centrum Tańca. Współorganizator wieczoru: Warszawski Teatr Tańca.

Aleksandra Bożek-Muszyńska

Aleksandra Bożek-Muszyńska

  • tancerka
  • choreografka
  • pedagog

Kolejne spotkanie teatru tańca w ramach organizowanych cyklicznych wieczorów Ciało – Sztuka – Ruch MIK to jedyne miejsce w Warszawie, w którym regularnie prezentowane jest niezależne, profesjonalne i półprofesjonalne środowisko tańca – młode pokolenie artystów nieinstytucjonalnych, którzy nie mają stałego dostępu do przestrzeni scenicznych. Podczas najbliższego spotkania artyści zaprezentują się w dwóch przedstawienia: Mandatum oraz PRZY PRZY hedonistyczna uprzykrzona historia przyjemności. Mandatum Spektakl inspirowany jest jedną sceną z filmu Kazimierza Kutza Perła w koronie. Film opowiada dzieje rodziny śląskiej na tle wydarzeń z połowy lat trzydziestych. Żona w tej scenie myje nogi mężowi, który wraca do domu z pracy w kopalni. Jest to swego rodzaju rytuał, który nadaje ich związkowi inny, głębszy wymiar. Twórcy spektaklu zadali sobie pytanie, czy jest możliwe odnalezienie tego rytuału we współczesnym, partnerskim związku? Duet Mandatum powstał w ramach 10-dniowej rezydencji artystycznej w Budapeszcie w styczniu 2015. Był również prezentowany w Krakowie podczas konkursu choreograficznego „3, 2, 1 … TANIEC”, gdzie zdobył 3 nagrody. wykonanie: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Mate Tulipan PRZY PRZY hedonistyczna uprzykrzona historia przyjemności Drugie spotkanie, to przedstawienie Przy Przy, czyli hedonistyczna uprzykrzona historia przyjemności. Tutaj twórcy przyglądają się doktrynie hedonizmu, głoszonej przez greckiego filozofa Arystypa z Cyreny, czyli odkrywaniem przestrzeni pomiędzy przyjemnością a przykrością. „Przyjemność różni się od przyjemności tylko tym, że jedna od drugiej jest przyjemniejsza.” „Przyjemność to stan przelotny, trwa dopóty, dopóki działa bodziec, a szczęście jest sumą tych częściowych przyjemności.” „Przyjemność jest stanem pozytywnym, więc nie polega tylko na braku cierpienia”. „Przyjemność i przykrość to rodzaj ruchu, aktywności.” Jakie tworzą się napięcia w wyniku przebytej drogi od przyjemności do przykrości? Czy są to dwa odległe brzegi tego samego oceanu istnienia? Czy może dwie bliskie sobie kałuże (głębokie jak nasze pragnienia), w które można wdepnąć jednocześnie? Arystypowskie założenia hedonizmu mówią, że przyjemność to stan chwilowy, trwający przez czas, w jakim działa czynnik sprzyjający przyjemności. Przyjemność i przykrość to swoiste stany, które są rodzajem ruchu dokonującego się w człowieku, świadczą więc o jego aktywności. Jaki jest zakres ruchowy od przyjemności po przykrość? Człowiek porusza się nieustannie pomiędzy przyjemnością a przykrością. Praca jest badaniem tych dwóch stanów, a wręcz tego co się między nimi może wydarzyć. koncepcja, reżyseria i choreografia: Anna Piotrowska kreacja i wykonanie: Joanna Chitruszko, Anna Piotrowska Bilety: 12 zł, dostępne w siedzibie MIK (pn.-pt. w godz. 11.00-19.00) www.mik.waw.pl oraz poprzez aplikację mobilną GOING. Informacje: 22 586 42 59, 783 708 380 Projekt Ciało – Sztuka – Ruch  jest częścią autorskiego programu Aleksandry Dziurosz Warszawskie Centrum Tańca. Współorganizator wieczoru: Warszawski Teatr Tańca.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close