Spektakle

Warszawa/XV Festiwal Ciało/Umysł: Martin Schick „To jest gala” – performans celebracji 15 lat C/U

Zdjęcie: Warszawa/XV Festiwal Ciało/Umysł: Martin Schick „To jest gala” – performans celebracji 15 lat C/U

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach XV Festiwalu Ciało/Umysł odbędzie się performans celebracji 15 lat C/U – To jest gala! Martina Schicka. Performans jest częścią projektu Seria Niskobudżetowa (2016-18). Prezentacja performansu To jest gala! na Festiwalu C/U odbywa się w ramach: Open Latitudes, przy wsparciu Programu Kultura Unii Europejskiej.

O spektaklu:

Ironiczna gra podejmująca temat celebrowania wernisaży, gali i bankietów. Drink, słowo otwarcia, trzydaniowy posiłek, aukcja, oprawa muzyczna to elementy, które Schick traktuje jako punkt wyjścia do zadania pytań o elitarność i fałszywość konstrukcji świata artystycznego. Proponuje odrzucenie luksusu i skupienie się na wspólnym doświadczeniu. Znajoma konwencja zamienia się w choreografię krytyczną, wykrzywia to, co jest zasadą artystycznych „eventów”.

Koncepcja, wykonanie, scenografia, dramaturgia i produkcja: Martin Schick we współpracy z Festiwalem Ciało/Umysł

Seria Niskobudżetowa (2016-18)

Trzy części z cyklu eksperymentalnych akcji łączących taniec i ekonomię, które odbywają się w instytucjach kultury w Europie i na świecie. Cały projekt zaplanowany jest na dwa lata i zakończy się w roku 2018. Szwajcarski artysta wykonuje serię działań w warunkach niskobudżetowych. Nie chce pomocy technicznej, hotelu i transportu. Zrzeka się standardowych wygód artysty, aby stać się realnym partnerem w spotkaniu z widzami. Finansowe poświęcenie przynosi ulgę: zwalnia z obowiązku dostarczania przyjemnego obrazu rzeczywistości. Artysta sprawdza, czy da się wytworzyć wysoką jakość za niską cenę. Proponuje widzowi antyspektakl: surowość zamiast świateł i scenografii, celebrację osobistych spostrzeżeń zamiast tekstu dramatycznego, w miejsce estetycznej oprawy stawia problem do rozwiązania. Wykorzystuje dyskurs ekonomiczny w tworzeniu treści, taniec jako formę wyrazu i uczestnictwo jako metodę pracy. Publiczność zostaje włączona w proces kreacji, a teatr przekształca się w przestrzeń doświadczenia. Celem nie jest stworzenie kolejnego „produktu” ze społeczno-politycznym tematem w tle, ale odkrycie politycznego charakteru procesu powstawania spektaklu, który obejmuje wszystkie etapy produkcji – od kwestii technicznych po krytykę. Artystyczna odpowiedź na cięcia, kryzysy finansowe czy narzekanie instytucji na ciągły brak funduszy, a także finansowy autoportret samego Schicka, który poddaje rewizji swoje dotychczasowe życie utrzymującego się z dotacji, rozpieszczonego artysty z bogatego kraju.

Wstęp wolny!

Strona festiwalu: www.2016.cialoumysl.pl/

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close