Wieczór z kameralnymi formami Sopockiego Teatru Tańca.
Rosso Relativo to miniaturowy – solowy spektakl w choreografii i wykonaniu Joanny Czajkowskiej. To osobista i emocjonalna wypowiedź z punktu widzenia polskiego choreografa tańca współczesnego, odnosząca się do podstawowych elementów zasad kompozycji tańca i cytująca wybitnych choreografów XX wieku. Spektakl zawiera refleksje na temat istoty sztuki tańca: jej wymiaru intelektualnego, emocjonalnego i estetycznego, ale także relacji sztuka – życie. Prezentowany był m.in. w ramach jubileuszu Teatru Amareya na Spotkaniach Trójmiejskich Teatrów Niezależnycho oraz Festiwalu Metropolia jest OKEY!
Vitruvian Man – preludium Jacka Krawczyka mieści się w konwencji symboliki, gestu, oszczędnego ruchu – wyraźnego i sterylnego. Istotnym elementem realizacji tych założeń ma być interaktywna wizualizacja autorstwa Łukasza Borosa wg założeń geometrycznych , a także eksperymentalna muzyka Karoliny Rec i Rafała Dętkosia. Spektakl ma być współczesnym studium na temat ludzkiego ciała, ciała tancerza w ruchu, w konkretnej przestrzeni, analizą możliwości ekspresyjnych w określonych warunkach w kontekście historycznych teorii dotyczących cielesności oraz zależności między materią a sferą duchową.
Sopocki Teatr Tańca, Rosso Relativo
choreografia i wykonanie: Joanna Czajkowska
reżyseria świateł: Artur Aponowicz
Sopocki Teatr Tańca, Vitruvian Man – preludium
koncept i choreografia: Jacek Krawczyk
taniec: Katarzyna Antosiak, Jacek Krawczyk
muzyka: Karolina Rec, Rafał Dętkoś
wizualizacje: Łukasz Boros
kostiumy: Julia Porańska
reżyseria świateł: Artur Aponowicz
stylizacja: Marzena Okoń