Anna Krzyśków – tancerka, pedagog, choreografka, reżyserka ruchu scenicznego. Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Łodzi oraz Wydziału Edukacji Muzycznej (pedagogika baletu) Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie.
Początki drogi zawodowej związała z pracą w zespole baletowym Teatru Wielkiego w Łodzi, gdzie w 1991 roku otrzymała tytuł I solistki baletu. Z łódzkim zespołem zatańczyła w Polsce i za granicą ponad 25 partii solowych, w tym kilka głównych – były to m.in. Tytania w Śnie nocy letniej w choreografii Graya Veredona, Królewna Śnieżka w Królewnie Śnieżce w chor. Witolda Borkowskiego, Szecherezada w Szecherezadzie w choreografii według Michaiła Fokina, Ona w Nastrojach w choreografii Romana Komassy, Marina wdowa w Greku Zorbie i Anna w Streets w chor. Lorki Massine’a, Julia w Pas de trois i Kobieta w Z życia lalki w choreografii Czesława Bilskiego, Maria Magdalena w Próbie w chorografii Antala Fodora, Lady Makbet/Hekate w Makbecie w choreografii Jerzego Makarowskiego.
W 1991 roku rozpoczęła (wciąż trwającą) współpracę z choreografem Lorką Massinem, stając się główną asystentką jego prac choreograficznych oraz rekonstruktorką i dokumentalistką twórczości jego ojca – Leonida Miasina (Léonide’a Massine’a). Jako asystent choreografa i reżysera współpracowała także z Grayem Veredonem, Romanem Komassą, Sławomirem Woźniakiem, Tomaszem Koniną, Jackiem Przybyłowiczem, Joshuą Legge.
Tworzy choreografie i ruch sceniczny nie tylko do przedstawień baletowych, przykładami są tu współpraca choreograficzna przy operze Kandyd, choreografia do opery Kochankowie z klasztoru Valldemosa, choreografia Tańców połowieckich z opery Kniaź Igor dla Ljubljana Music Festival i koncertu jubileuszowego z okazji 55-lecia Teatru Wielkiego w Łodzi. Współpracuje także z aktorami i sportowcami.
Brała udział w przygotowaniu 50 premier dla czołowych scen i zespołów takich jak: Opera Narodowa w Warszawie, Teatr Wielki w Łodzi, Opera di Roma, Teatro alla Scala , Opera National de Paris, Teatr Opery i Baletu Bolszoj, Teatro Filarmonico Fondazione Arena di Verona, Wiener Staatsoper, Greek National Opera, Cairo Opera House, National Dance Company Madrid, Bayerishes Staatsballett Monachium, The Birghmingham Royal Ballet, Teatro di San Carlo, Les Grands Ballets Canadiene des Montreal, Boston Ballet i wiele innych.
Współpracowała z tak wybitnymi reżyserami, choreografami, dyrektorami baletu jak: Plamen Kartaloff, Micha Van Hoecke, Tomasz Konina, Brigitte Lefevre, Alexiej Ratmański, Ewa Wycichowska, Igor Yebra, Marcia Haydee, Eleonora Abbagnato, Edward Clug, Jose Carlo Martinez oraz tancerzami takimi jak : Władimir Wasiliew, Irek Mukhamedov, Kader Belarbi, Maksim Woitiul, Monique Laudieres, Agnes Letestu, Rafaelle Paganini, Maria Alexandrova, Svetlana Lunkina, Jose Carlo Martinez, Lucia Lacarra, Natalia Osipova.
W 2008 roku została kierownikiem zespołu baletowego w Operze Bałtyckiej w Gdańsku, w latach 2008–2011 kierowała zespołem baletowym Teatru Wielkiego w Łodzi.
Jako pedagog i wykładowczyni współpracowała m.in. z Państwową Szkołą Baletową im. Feliksa Parnella w Łodzi ( taniec współczesny, choreografie), Akademią Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi (taniec klasyczny, tańce narodowe) oraz z niepublicznymi szkołami tańca w Łodzi i w Krakowie.