Anna Maria Krysiak – tancerka, choreografka, pedagog. Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Poznaniu.
W 1990-1992 pracowała w Teatrze Wielkim im. St. Moniuszki w Poznaniu. W latach 1992-2005 była tancerką Śląskiego Teatru Tańca. Występowała w choreografiach wielu artystów m.in.: Jacka Łumińskiego, Anny Sokolov Conrada Drzewieckiego, Avi Kaisera (Batsheva Dance Company), Melissy Monteros, Mariusza Olszewskiego, Paula Claydena (DV8), Marka Haima, Davida Dorfmana, Stephana Brinkmana ( Pina Bausch Theatre). Brała udział w projekcie Battery Dance Company ( USA ) z udziałem Cracow Klezmer Band.
Jako pedagog współpracowała ze Ogólnokształcącą Szkołą Baletową w Bytomiu, Swarthmore College, Salt Lake City University, Mary University oraz University of Calgary. Prowadziła warsztaty tańca współczesnego na wielu festiwalach w Polsce i w Europie oraz Indiach, USA i Kanadzie. W 2000 r. otrzymała medal im. Karola Szymanowskiego 200-lecia baletu polskiego za wybitny wkład w rozwój sztuki tanecznej, przyznany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
W latach 2004-2008 współpracowała z W&M Physical Theatre( Kanada). W latach 2006-2008 była choreografem i tancerką w Theatre Junction at the Grand (Calgary/Kanada).
Od 2009 roku pracuje jako niezależny choreograf, tancerz i pedagog tańca współczesnego współtworząc projekty artystyczne zarówno w Polsce jak i poza granicami. Nieprzerwanie od tego czasu współpracuje z reżyserami teatralnymi, co wzbogaciło jej doświadczenia i język artystyczny.
Jest autorką choreografii Apie mus dla Aura Dance Theatre (Kowno, Litwa). Współpracowała z Mariuszem Trelińskim przy realizacji opery Król Roger, wystąpiła także w operze Latający Holender (obie realizacje w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej).
Wzięła udział w spektaklach Between oraz Slow Man w reżyserii Mai Kleczewskiej. Wystąpiła w operach Medea oraz Moby Dick w reżyserii Barbary Wysockiej. Tańczyła w Barocco Anny Godowskiej, Melancholia bez Villas Tomasza Wygody (Teatr Nowy w Łodzi, 2015), Potępieniu Fausta w reżyserii Maciej Prusa i choreografii Jacka Przybyłowicza.
Od 2014 współpracuje jako choreograf z reżyserem Wojtkiem Klemmem. Wspólnie zrealizowali Antygonę (Lucerne Theatre), Czyż nie dobija się koni (Horage Mccoya – Harward Univercity Cambrige), oraz Świętą Joannę Szlachtuzów(Teatr Bogusławskiego w Kaliszu). Była tancerką i asystentką w spektaklu Jana Komasy pt.: Ksenofonia (Malta Festival Poznań 2016).
Styl ruchu Anny Krysiak powstawał na bazie wieloletniego doświadczenia pracy w Śląskim Teatrze Tańca oraz pracy z wieloma pedagogami i choreografami z Europy, Kanady, Anglii i USA. Jej styl jest wynikiem własnych badań nad możliwościami
ciała człowieka. Kładzie nacisk na wykorzystanie naturalnych impulsów oraz ciężaru ciała, swobodnego przepływu energii i wykorzystania pędu, zawieszeń w tym balansowania miedzy stanem równowagi a upadkiem.