Daniela Komędera-Miśkiewicz – tancerka, choreografka, aktorka. Absolwentka PWST w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Współpracowała z Joe Alterem, Teatrem Dada von Bzdülöw, Lubelskim Teatrem Tańca, Agnieszką Glińską, Teatrem Amareya, Weroniką Pelczyńską, Kayą Kołodziejczyk, Dominiką Wiak, Maciejem Kuźmińskim, Quanem Bui Ngokiem, Wojciechem Mochniejem, Agatą Dyczko, Katarzyną Kanią, Piotrem Stankiem, Dmytrem Grynovem, Brianem Michelsem, Jackiem Łumińskim.
Tańczyła w spektaklu Storm (2010) w Deutsches Nationaltheater and Staatskapelle Weimar. Od 2012 roku wraz z artystami z Niemiec współtworzyła Heimsuchung/Nawiedzenie (2012- 2015), otrzymując „Złotą Maskę” Marszałka Województwa Śląskiego za choreografię. Tancerka w przedstawieniach Macieja Kuźmińskiego: Room 40 (nagroda publiczności na Polskiej Platformie Tańca 2014 w Lublinie) oraz Różnica i Powtórzenie (2014), prezentowanych w Polsce i na świecie.
Współtwórczyni spektaklu Zrabowali mi składaka (wspólnie z Katarzyną Kanią i Piotrem Stankiem), zrealizowanym w Klubie Żak w Gdańsku w ramach programu Rezydencja/Premiera 2014, prezentowanego m.in. w ramach Sceny Tańca Studio oraz programu Podziel się swoim talentem, a także Festiwalu SPACER w Krakowie i Festival Dei Due Mondi w Spoleto, we Włoszech. Trzy lata później (2017) w ramach tego samego programu wspólnie z Dmytrem Grynovem stworzyła w spektakl I goIŋdeepe/andence.
Współpracowała z Amareya Theatre & Guests, w przedstawieniach Kantor_Tropy: COLLAGE oraz Nomadka, z którym występowała w Polsce, Japonii, na Grenlandii (2015-2018). Współtworzyła spektakl Transmigrazione di fermenti d’amore (2014-2019) z Teatrem Dada von Bzdülöw. Wystąpiła w produkcji Przejścia (2017) Jacka Łumińskiego, zrealizowanej w Centrum Spotkania Kultur w Lublinie.
Jako performerka występuje w spektaklu Cztery w reżyserii Marcina Henricha (2018), wspólnej produkcji Teatru Amareya i Teatru APART (pokazy m.in. na Festiwalu APART 2018 w Katowicach oraz Polskiej Platformie Tańca 2019 w Gdańsku). Współpracuje z W&M Physical Theatre, biorąc udział w spektaklu We_selle w choreografii Wojciecha Mochnieja (2018). Współpracowała z reżyserką Agatą Dyczko, biorąc udział w przedstawianiach: Zatoka suma (2017-2018, Teatr Ochoty), Robo i osobo( 2018, Stół Powszechny, Teatr Powszechny).
Spektakl Black is the colour (chor. Quan Bui Ngoc), współtworzyła w ramach rezydencji w Krakowskim Centrum Choreograficznym (BalletOFFFestival, Nowohuckie Centrum Kultury) i we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2018. Jako performerka występuje także w operze Halka (wileńska) Stanisława Moniuszki w reżyserii Agnieszki Glińskiej i choreografii Weroniki Pelczyńskiej (Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie/Opera i Filharmonia Podlaska w Białymstoku, 2019).
Spektakl Manhattan (2019), który współtworzy z Dominiką Wiak, wygrał konkurs do puli Polskiej Sieci Tańca w 2020 roku, konkurs na prezentacje w całej Polsce TEATR POLSKA, organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, oraz dostał się do finału III Konkursu Na Najlepszy Spektakl Teatru Niezależnego „The Best Off”.
W 2013 otrzymała stypendium twórcze Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz stypendium Prezydenta miasta Bielska-Białej. Stypendysta Alternatywnej Akademii Tańca Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk w Starym Browarze (2015).
Występowała na festiwalach w Brazylii, Holandii, Japonii, Grenlandii, Szwecji, Rosji, Niemczech, Włoszech, Austrii, Ukrainie, Gruzji, Białorusi i innych.