Dobczyce: Balet Dworski Cracovia Danza „Muzyka na wodzie” – reż. Romana Agnel, chor. Pierre-Francois Dollé

Zdjęcie: Dobczyce: Balet Dworski Cracovia Danza „Muzyka na wodzie” – reż. Romana Agnel, chor. Pierre-Francois Dollé

Cracovia Danza, „Muzyka na wodzie”, fot. Tomasz Korczyński

Balet Dworski Cracovia Danza zaprasza po raz kolejny na spektakl Muzyka na wodzie, tym razem w Dobczycach. Do akompaniamentu Salonowej Orkiestry Camerata tancerze Baletu Cracovia Danza wcielą się w postaci z przedstawienia: wody mineralne, tetydy, najady, trytony, nimfy. To widowisko barokowe będzie możliwe do zobaczenia w streamingu na kanale YouTube Baletu 8 października o 18.30.

Wersja do druku

Udostępnij

„Są takie utwory, bez których trudno sobie wyobrazić historię muzyki. Do nich można zaliczyć arcydzieło Georga Friedricha Haendla Water Music. Utwór, skomponowany w 1717 roku, został prawdopodobnie wykonany w plenerze, być może na łodziach, podczas przejażdżki po Tamizie króla Jerzego I. Do takiego widowiska nawiązuje Cracovia Danza w spektaklu baletowym Muzyka na wodzie, uzupełniając Haendlowską „ścieżkę dźwiękową” o Wassermusik Georga Philippa Telemanna.

Spektakl Muzyka na wodzie jest widowiskiem barokowym, ze wszystkimi konsekwencjami tego terminu: z przepychem i dostojeństwem; fantazją i alegorycznymi postaciami; kostiumami, będącymi dziełami sztuki tak charakterystycznymi dla tej epoki. Jego tematem stała się natura i jej liczne odsłony. Na scenie pojawiają się barokowe ogrody i uzdrowiska, które zaczynały wówczas stawać się modnym sposobem spędzania wakacji. Nie brakuje też prezentacji alegorii wód mineralnych, które zaskakują fantazyjnymi kostiumami. W spektaklu znajduje się też miejsce na przedstawienie natury w całej swej okazałości, różnorodności i sile, zwłaszcza żywiołów, które fascynowały twórców i często były prezentowane w barokowych operach-baletach. Na scenie pojawia się też świat morskich i wodnych postaci: nimf, najad, trytonów. Ponadto twórcy sięgają do abstrakcji, by tańcem przedstawić zmienność natury, która nas otacza. Przygotowania choreografii podjął się francuski mistrz tańca barokowego Pierre-François Dollé, dla którego tańce, takie jak m.in. menuet, sarabanda, gigue, canarie, bourrée czy angielski kontredans, stały się punktem wyjścia do stworzenia choreografii opartej o zasady tańca barokowego”.

Agnieszka Malatyńska-Stankiewicz

Bezpłatne wejściówki do odbioru w biurze MGOKiS Dobczyce.

Informacje i rezerwacje telefoniczne w godzinach: 8.00–20.00

tel.: 12 27 16 757, 533 990 660

Realizatorzy:

Scenariusz i reżyseria: Romana Agnel
Choreografia: Pierre-François Dollé
Dyrygent: Marek Hampel
Asystent choreografa: Nikoleta Giankaki
Muzyka: Georg Friedrich Haendel, Georg Philipp Telemann
Kostiumy: Elżbieta Wójtowicz-Gularowska
Światła: Dariusz Brojek, Grzegorz Marczak
Realizator wizji: Mateusz Bernat
Operatorzy: Zygfryd Turchan, Michał Sułkowski, Krzysztof Antkowiak
Występują: Balet Dworski Cracovia Danza, Salonowa Orkiestra Camerata

Streaming: link

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 18:30

Dobczyce: Sala Widowiskowa RCOS w Dobczycach, ul. Szkolna 43,

inne wydarzenia

powiązane

Ludzie

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close